Turunväylällä ajelevat, oletteko huomanneet että siellä on 100km/h nopeusrajoitus?

Anonyymi

Ne lukee siellä niissä kylteissä teiden varsilla..

60-80km/h satasen alueella ajelijat, mitä jos teidän edessä ajelisi aina satunnaisesti joku vaikka 40km/h siellä. No tuskinpa näistä kukaan täällä lukee näitä, ei ole ehkä kovin liikenne palstoilla some aktiivista porukkaa veikkaan vaan :)

51

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohteliasta on pyrkiä ajamaan nopeusrajoituksen lähellä olevaan nopeutta. Valitettavasti kaikki eivät siihen kykene. Sitten on se toinen ryhmä, joiden on aina päästävä ajamaan rajoitusta nopeampaa.

      • Anonyymi

        Missä tällainen kohteliaisuussääntö on julkaistu?

        Mitä jos jokainen pitäisi huolta omasta liikkumisestaan? Mennään sääntöjen mukaan ja jos joku liikkuu vähän hitaammin niin missäs sen helpompi ohittaa kuin moottoritiellä. Aiheetta ei saa hidastella (TLL 3 § 2), mutta jos hidastelee aiheesta, se on ihan ok. Rekka-autolla ei edes saa ajaa yli 80 km/h, ja siellä ne menevät moottoritiellä muiden mukana.

        Muulla tiellä hitaammin ajavan on lain mukaan (33 § 3) annettava tarvittaessa ohittajille mahdollisuus mennä nopeammin. Onko "tarvittaessa" esim. 20 autoa jonossa takanasi..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tällainen kohteliaisuussääntö on julkaistu?

        Mitä jos jokainen pitäisi huolta omasta liikkumisestaan? Mennään sääntöjen mukaan ja jos joku liikkuu vähän hitaammin niin missäs sen helpompi ohittaa kuin moottoritiellä. Aiheetta ei saa hidastella (TLL 3 § 2), mutta jos hidastelee aiheesta, se on ihan ok. Rekka-autolla ei edes saa ajaa yli 80 km/h, ja siellä ne menevät moottoritiellä muiden mukana.

        Muulla tiellä hitaammin ajavan on lain mukaan (33 § 3) annettava tarvittaessa ohittajille mahdollisuus mennä nopeammin. Onko "tarvittaessa" esim. 20 autoa jonossa takanasi..?

        Jokainen järjelinen henkilö ymmärtää mitä kohteliaisuus on. Ei tosin löydy laista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen järjelinen henkilö ymmärtää mitä kohteliaisuus on. Ei tosin löydy laista.

        Kohteliaisuutta vaaditaan siinä tilanteessa kun autoilija haluaa jotain etua itselle. Tämän nopeusvaatimuksen lisäksi toinen usein vaadittu "kohteliaisuus" on väistää vasemmalle kaistalle kun joku on tulossa moottoritielle liittymästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohteliaisuutta vaaditaan siinä tilanteessa kun autoilija haluaa jotain etua itselle. Tämän nopeusvaatimuksen lisäksi toinen usein vaadittu "kohteliaisuus" on väistää vasemmalle kaistalle kun joku on tulossa moottoritielle liittymästä.

        Liikenteen sujuminen ja jouheva eteneminen on kaikkien etu. Ei tavoitella omaa etua vaan kaikkien etua. Tähän päästään kun ajetaan riittävillä turvaväleillä ja mahdollisimman samaa tasaista nopeutta. Tällaista tilannetta on hyvä tavoitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteen sujuminen ja jouheva eteneminen on kaikkien etu. Ei tavoitella omaa etua vaan kaikkien etua. Tähän päästään kun ajetaan riittävillä turvaväleillä ja mahdollisimman samaa tasaista nopeutta. Tällaista tilannetta on hyvä tavoitella.

        Se liikenne merkissä oleva rajoitus ei tarkoita sitä, että sun on joka ikisessä kelissä, oli se millainen hyvänsä, ajettava sopulimaisen ja liikennekulttuurin tapaista nopeutta ja mieluummin vielä vähän ylikin. Aina kun kelit huononee, niin nopeuksien pitää pudota tai muuten ajetaan riksillä joutua onnettomuuteen.
        Tätähän ei tietystikään kaikki hyväksy, vaan aina pitää mennä hengestä viis minä veisaan periaatteella. Talvis aikaan on paljon huonoja ajokelejä, jolloin nopeuksien on pudottava sitä mukaa alemmas, mit huonompi se ajokeli on.
        Esim. pöllyävä lumi on sellainen tekijä, et silloin ei pidä ohitella varsinkaan rekkoja aura-autoista puhumattakaan. Jos tästä kirjoituksesta joku vetää nyt herneen nenään, niin se on samaa kuin pylly tyynylle ja unta palloon.
        Turvaväleistä puheen ollen, sen pitäminen ei onnistu muuten kuin ajamalla muita vähän pienemmällä nopeudella. Itse tykkään juuri tästä ajotavasta, koska on paljon mukavempaa ajaa letkan perässä kauakana, kuin sumpussa letkan keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se liikenne merkissä oleva rajoitus ei tarkoita sitä, että sun on joka ikisessä kelissä, oli se millainen hyvänsä, ajettava sopulimaisen ja liikennekulttuurin tapaista nopeutta ja mieluummin vielä vähän ylikin. Aina kun kelit huononee, niin nopeuksien pitää pudota tai muuten ajetaan riksillä joutua onnettomuuteen.
        Tätähän ei tietystikään kaikki hyväksy, vaan aina pitää mennä hengestä viis minä veisaan periaatteella. Talvis aikaan on paljon huonoja ajokelejä, jolloin nopeuksien on pudottava sitä mukaa alemmas, mit huonompi se ajokeli on.
        Esim. pöllyävä lumi on sellainen tekijä, et silloin ei pidä ohitella varsinkaan rekkoja aura-autoista puhumattakaan. Jos tästä kirjoituksesta joku vetää nyt herneen nenään, niin se on samaa kuin pylly tyynylle ja unta palloon.
        Turvaväleistä puheen ollen, sen pitäminen ei onnistu muuten kuin ajamalla muita vähän pienemmällä nopeudella. Itse tykkään juuri tästä ajotavasta, koska on paljon mukavempaa ajaa letkan perässä kauakana, kuin sumpussa letkan keskellä.

        Tietenkin pitää ajaa sopivalla tilannenopeudella ja kelit huomioiden. Tosiasia on kuitenkin se, että sujuvinta on silloin jos ajetaan mahdollisimman samaa nopeutta, oli se nopeus sitten mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se liikenne merkissä oleva rajoitus ei tarkoita sitä, että sun on joka ikisessä kelissä, oli se millainen hyvänsä, ajettava sopulimaisen ja liikennekulttuurin tapaista nopeutta ja mieluummin vielä vähän ylikin. Aina kun kelit huononee, niin nopeuksien pitää pudota tai muuten ajetaan riksillä joutua onnettomuuteen.
        Tätähän ei tietystikään kaikki hyväksy, vaan aina pitää mennä hengestä viis minä veisaan periaatteella. Talvis aikaan on paljon huonoja ajokelejä, jolloin nopeuksien on pudottava sitä mukaa alemmas, mit huonompi se ajokeli on.
        Esim. pöllyävä lumi on sellainen tekijä, et silloin ei pidä ohitella varsinkaan rekkoja aura-autoista puhumattakaan. Jos tästä kirjoituksesta joku vetää nyt herneen nenään, niin se on samaa kuin pylly tyynylle ja unta palloon.
        Turvaväleistä puheen ollen, sen pitäminen ei onnistu muuten kuin ajamalla muita vähän pienemmällä nopeudella. Itse tykkään juuri tästä ajotavasta, koska on paljon mukavempaa ajaa letkan perässä kauakana, kuin sumpussa letkan keskellä.

        Jos ajat muita vähän pienemmällä nopeudella, niin se turvaväli kasvaa koko ajan isommaksi (pidemmäksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin pitää ajaa sopivalla tilannenopeudella ja kelit huomioiden. Tosiasia on kuitenkin se, että sujuvinta on silloin jos ajetaan mahdollisimman samaa nopeutta, oli se nopeus sitten mikä tahansa.

        Siinä mielessä kyllä, että silloin jokaisella on se oma tila, eikä siihen ole tulossa ketään muuta mistään suunnasta. Käytännössä nopeuseroja on, mutta ne eivät haittaa jos autoilijat osaavat huomioida ne, sekä osaavat huomioida myös muut. Yhteispeliähän liikenne on, ja ongelmia tulee yleensä silloin kun joku haluaa sooloilla. Hölmöksi touhu menee pippeli silloin, jos joku edellyttää muilta suuria toimenpiteitä sen eteen, että itse voi rikkoa sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tällainen kohteliaisuussääntö on julkaistu?

        Mitä jos jokainen pitäisi huolta omasta liikkumisestaan? Mennään sääntöjen mukaan ja jos joku liikkuu vähän hitaammin niin missäs sen helpompi ohittaa kuin moottoritiellä. Aiheetta ei saa hidastella (TLL 3 § 2), mutta jos hidastelee aiheesta, se on ihan ok. Rekka-autolla ei edes saa ajaa yli 80 km/h, ja siellä ne menevät moottoritiellä muiden mukana.

        Muulla tiellä hitaammin ajavan on lain mukaan (33 § 3) annettava tarvittaessa ohittajille mahdollisuus mennä nopeammin. Onko "tarvittaessa" esim. 20 autoa jonossa takanasi..?

        Nämä motarilla, hyvän kelin vallitessa 20km/h alle tai enemmän rajoituksen ajavat ei suinkaan ole rekkoja. Kyseessä on suurella varmuudella ajo, huomio-ja reaktikyvyltään rattijuopon tasolle taantunut "viisas" ikäkuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohteliaisuutta vaaditaan siinä tilanteessa kun autoilija haluaa jotain etua itselle. Tämän nopeusvaatimuksen lisäksi toinen usein vaadittu "kohteliaisuus" on väistää vasemmalle kaistalle kun joku on tulossa moottoritielle liittymästä.

        Lain mukaan motarille rampista tulevaa ei motarilla ajavan tarvitse väistää. Silti mikään ei estä motarilla ajavaa aloittamasta hitaammin liikuvan, rampista tulevan, ohitusta hyvissä ajoin vasemmalle kaistalle siirtymällä. Näin teen ja ole monen järkikuskin, joille liikenteen sujuvuus ja turvallisuus on tärkeää,nähnyt näin tekevän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä mielessä kyllä, että silloin jokaisella on se oma tila, eikä siihen ole tulossa ketään muuta mistään suunnasta. Käytännössä nopeuseroja on, mutta ne eivät haittaa jos autoilijat osaavat huomioida ne, sekä osaavat huomioida myös muut. Yhteispeliähän liikenne on, ja ongelmia tulee yleensä silloin kun joku haluaa sooloilla. Hölmöksi touhu menee pippeli silloin, jos joku edellyttää muilta suuria toimenpiteitä sen eteen, että itse voi rikkoa sääntöjä.

        Eihän sinulta poikkeavalta kukaan mitään erikoisia toimenpiteitä vaadi. Tuo poikkeavuutesi on sitä suurta hölmöyttä joka on vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinulta poikkeavalta kukaan mitään erikoisia toimenpiteitä vaadi. Tuo poikkeavuutesi on sitä suurta hölmöyttä joka on vaarallista.

        Erittäin järkevä kommentti, erittäin järkevältä kirjoittajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin järkevä kommentti, erittäin järkevältä kirjoittajalta.

        Jos ja kun joka kommentissaan, kuten tämä pippeli hemmo tekee, pitää poikeavuuttaan esitellä, niin on muillakn oikeus moisesta poikkeavuutensa mainostajasta kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja kun joka kommentissaan, kuten tämä pippeli hemmo tekee, pitää poikeavuuttaan esitellä, niin on muillakn oikeus moisesta poikkeavuutensa mainostajasta kommentoida.

        Mitä sinä täällä tota homoseksuellisuuttasi koko ajan mainostat? Ketään ei kiinnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain mukaan motarille rampista tulevaa ei motarilla ajavan tarvitse väistää. Silti mikään ei estä motarilla ajavaa aloittamasta hitaammin liikuvan, rampista tulevan, ohitusta hyvissä ajoin vasemmalle kaistalle siirtymällä. Näin teen ja ole monen järkikuskin, joille liikenteen sujuvuus ja turvallisuus on tärkeää,nähnyt näin tekevän.

        Sitten joskus siellä vasemmalla kaistalla olikin joku jonka kanssa törmätään. Helpompi ja laillinen tapa päästää liittymästä tulija ajokaistalle, on nostaa hieman jalkaa kaasulta että tulija pääsee eteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja kun joka kommentissaan, kuten tämä pippeli hemmo tekee, pitää poikeavuuttaan esitellä, niin on muillakn oikeus moisesta poikkeavuutensa mainostajasta kommentoida.

        Ja taas pippelipoika liikkeellä.


    • Anonyymi

      Merkki C32 Nopeusrajoitus

      Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa.

      • Anonyymi

        Loistavaa :) tunnet liikennemerkit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistavaa :) tunnet liikennemerkit

        Toivottavasti nyt sinäkin


    • Anonyymi

      Nopeusrajoitusmerkki tarkoittaa suurinta sallittua ajonopeutta, ei pakollista ajonopeutta. Jos joku ajaa satasen alueella 60-80 km/h niin silloinhan ohittaminen on helppoa ja nopeaa ylittämättä suurinta sallittua ajonopeutta. Mikä tässä mättää?

      • Anonyymi

        Lähinnä liittymisien ja poistumisien kohdalla haittaa tilanteeseen nähden liian hidas nopeus, sillä näissä tilanteissa ei pysty ohittamaan. Siinä välissä (moottoritieajossa) ei niinkään haittaa, koska ohi tosiaan pääsee vasemman, eli ohituskaistan kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä liittymisien ja poistumisien kohdalla haittaa tilanteeseen nähden liian hidas nopeus, sillä näissä tilanteissa ei pysty ohittamaan. Siinä välissä (moottoritieajossa) ei niinkään haittaa, koska ohi tosiaan pääsee vasemman, eli ohituskaistan kautta.

        höpöhöpö seli seli.... lähinnä sinunlaisesi pitäisi opetella liikenteessä liikkuminen


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jokainen ajaa taitojensa mukaan.

      • Anonyymi

        Näinhän se on. Omat taidot ja kyky on huomioitava. Yli ei pidä mennä, sillä sitten sattuu ja tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Omat taidot ja kyky on huomioitava. Yli ei pidä mennä, sillä sitten sattuu ja tapahtuu.

        Aivan totta, mutta kun ne omat taidot ja kyvyt ei riitä, edes hyvällä kelillä, motarilla sallittuihin nopeuksiin niin mitäs silloin pitäisi tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan totta, mutta kun ne omat taidot ja kyvyt ei riitä, edes hyvällä kelillä, motarilla sallittuihin nopeuksiin niin mitäs silloin pitäisi tehdä?

        Tulkitsisin asian niin, että silloin olisi pitänyt jo aikoinaan inssiajossa todeta, että taidot ei riitä ajokortin saamiseen. Mahdollista myöhempää taitojen katoamista varten saisi olla ajokokeen uusintoja silloin tällöin.


    • Anonyymi

      Joo eli 120 voi ajella

    • Anonyymi

      Eikös Turunväylä ole moottoritie? Luulisi ohittamisen onnistuvan.

      • Anonyymi

        Toista kaistaa pyyhkii jonona ohi niitä satasta ajavia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toista kaistaa pyyhkii jonona ohi niitä satasta ajavia

        No sinne sitten vaan mukaan, jos haluaa ajaa sitä satasta.


    • Anonyymi

      Entäs sitten?
      Etkö osaa ohittaa moottoritiellä, vai puhutko vanhasta Turuntiestä?

    • Anonyymi

      ihmisellä on asiat kunnossa kun suurimpia ongelmia on se, mitä nopeutta muut ihmiset ajelee tiellä

      • Anonyymi

        Muiden nopeus ei haittaa tippaakaan tilanteissa joissa pääsee heistä ohi. On sitten tilanteita jossa ei pääse ohi. Tällaisissa kohdissa saattaa kenties vähän alkaa haittaamaan. Riippuu vauhdista ja tilanteesta. Moottoritielle liittymiset ja sieltä poistumiset saattavat olla tällaisia tilanteita. Myös tiet, joissa on vain yksi ajokaista suuntaansa eikä ohitusmahdollisuuksia oikein ole, niin saattaa haitata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muiden nopeus ei haittaa tippaakaan tilanteissa joissa pääsee heistä ohi. On sitten tilanteita jossa ei pääse ohi. Tällaisissa kohdissa saattaa kenties vähän alkaa haittaamaan. Riippuu vauhdista ja tilanteesta. Moottoritielle liittymiset ja sieltä poistumiset saattavat olla tällaisia tilanteita. Myös tiet, joissa on vain yksi ajokaista suuntaansa eikä ohitusmahdollisuuksia oikein ole, niin saattaa haitata.

        " Moottoritielle liittymiset ja sieltä poistumiset saattavat olla tällaisia tilanteita. "
        Ei mene jakeluun, miten moottoritieltä poistuminen voi olla vaikeaa millään nopeudella.
        Itse olen ajellut 49 vuotta, eikä tuollaista vaikeutta ole kohdalle sattunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Moottoritielle liittymiset ja sieltä poistumiset saattavat olla tällaisia tilanteita. "
        Ei mene jakeluun, miten moottoritieltä poistuminen voi olla vaikeaa millään nopeudella.
        Itse olen ajellut 49 vuotta, eikä tuollaista vaikeutta ole kohdalle sattunut.

        no jos ei aja 120 km/h liittymän loppuun asti ja sitten tee sellaista jarrutusta että jarrulevyt hehkuu punaisina niin siinähän saattaa takana oleva menettää vaikka kolme sekuntia elämästään

        nuorilla miehillä on kiire lisääntymispuuhiin, heille pitää olla baana vapaana


    • Anonyymi

      Tojotistit liikkuvat siis myös Turunväylällä.

      • Anonyymi

        Kaikilla papoille on Tojot, joten vauhti sen mukaista.


    • Anonyymi

      Kuulepas urpo. Ei ole pakko ajaa satasta satasen alueella. Jos sinne sähkötauluun joku laittaisi 200kh,niin sä varmaan yrittäisit sitä ajaa,paitsi eihän sun A tai B autos kulje niin kovaa.

      • Anonyymi

        Minä ajaisin sillon 220 km/h vakkari päällä, silloin säästyisi vielä sakoilta, mittarivirhe huomioiden. Euroopassa kulkiessa olen useasti ajanut 250 km/h pitkiäkin matkoja, ei se mikään mahdoton vauhti ole. Käykää joskus Ruotsinlaivaa pidemmällä.


    • Anonyymi

      Ihan yksinkertaista.lähtee aikaisemmin liikkeelle,niin ei tarvi hosua eikä menettää hermojaan.yleensä kun on kiire johonkin autolla,niin siellä on melko varmasti joku sunnuntai autoilija,joka ajaa sitä 40kh.

      • Anonyymi

        Ihan kaikki ei kykene perustason elämänhallintaan.

        Laulusskain sanotaan että "heillä on kiire ei mihinkään"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kaikki ei kykene perustason elämänhallintaan.

        Laulusskain sanotaan että "heillä on kiire ei mihinkään"

        Ompas kiire. Ennen aikaiseen hautaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompas kiire. Ennen aikaiseen hautaan.....

        Ei se nopeus ketään tapa. Vaarallisinta on suuret nopeuserot ja kuskit joilla ei ole taustapeilejä. Jotkut idiootit pomppaavat vasemmalle kaistalle peiliin katsomatta 80 nopeudella, kun muut ajavat 120 nopeutta, niin siinä se vaaratilanne syntyy.


    • Anonyymi

      3km jälkeen se 60 ajava löytää sen kaasupolkimen persreiästään ja vauhti nousee sataseen. Sitten onkin jo aika poistua motarilta, sama vauhti jatkuu sitten siellä taajama-alueella, mennään satasta 40km/h alueella.

      Löydättekö pointin näistä ajelijoista?
      Joo saa, saa myös herätä sieltä koomastaan, menkää yöllä sinne kukkamultakauppaan niin ette ole muun liikenteen tukkeena, aikaa teillä on kuitenkin ja ihan sama koska menette ostamaan lautaa ja nauloja siihen mökkiinne kun kaupat on auki 24/h. Mä en ymmärrä, köryytellään se kilometri sitä körökyllään kyytiä kuuttakymppiä mutta kun aivot tottuu nopeuteen niin aletaaan saamaan nopeutta lisää siihen corsaan tai käskaihin.

      • Anonyymi

        Motarillakin on hyvä pitää yllä sitä rauhallista matkanopeutta 90-95 km/h, sillä auto kulkee vielä edullisesti matalilla kierroksilla ja ilmanvastuskin on vielä pieni. Suosittelen .
        Jos vielä sattuu olemaan matkailuvaunu perässä, niin voi ajella 80-85 mittarissa, niin meno on turvallista ja ehtii vielä hyvin perille suunnitellussa matka-ajassa.


      • Anonyymi

        Mummoni sanoi; hulluja ei kylvetä, niitä kasvaa itsestään.


    • Anonyymi

      Siis tätä ei ollut ennen.
      Pari vuotta sittenhän tuolla oli satasen rajoitus mutta tietyöt joita on ollu ja on edelleen niin on laskettu 80km/h paikoilleen rajoituksia mutta koko matkalla.
      Jotkut tuttuu siihen kun viime viikolla oli 60km/h rajoitus niin ne ajaa sitä sitten seuraavallakin viikolla. Sitten kun huomaavat joskus että ahaa onkin satasen rajoitus niin oppivat taas ajamaan satasta vaikka olisikin jo taas tietyöt ja 60 rajoitus niin nämä painaa satasta siellä..

      Mitä voimme, huoh... emme mitään.
      Osa koomaa liikenteessä eikä sille voi mitään, voihan niistä kirjoittaa niin ehkä huomaavat että heitä tarkkaillaan :)

      • Anonyymi

        Autoa ei saa ajaa sokeana. Kyllä autoilijan pitää nähdä ja seurata liikennemerkkejä eikä ajaa "vanhasta muistista".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      352
      2816
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1058
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    9. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe