Ne lukee siellä niissä kylteissä teiden varsilla..
60-80km/h satasen alueella ajelijat, mitä jos teidän edessä ajelisi aina satunnaisesti joku vaikka 40km/h siellä. No tuskinpa näistä kukaan täällä lukee näitä, ei ole ehkä kovin liikenne palstoilla some aktiivista porukkaa veikkaan vaan :)
Turunväylällä ajelevat, oletteko huomanneet että siellä on 100km/h nopeusrajoitus?
51
361
Vastaukset
- Anonyymi
Kohteliasta on pyrkiä ajamaan nopeusrajoituksen lähellä olevaan nopeutta. Valitettavasti kaikki eivät siihen kykene. Sitten on se toinen ryhmä, joiden on aina päästävä ajamaan rajoitusta nopeampaa.
- Anonyymi
Missä tällainen kohteliaisuussääntö on julkaistu?
Mitä jos jokainen pitäisi huolta omasta liikkumisestaan? Mennään sääntöjen mukaan ja jos joku liikkuu vähän hitaammin niin missäs sen helpompi ohittaa kuin moottoritiellä. Aiheetta ei saa hidastella (TLL 3 § 2), mutta jos hidastelee aiheesta, se on ihan ok. Rekka-autolla ei edes saa ajaa yli 80 km/h, ja siellä ne menevät moottoritiellä muiden mukana.
Muulla tiellä hitaammin ajavan on lain mukaan (33 § 3) annettava tarvittaessa ohittajille mahdollisuus mennä nopeammin. Onko "tarvittaessa" esim. 20 autoa jonossa takanasi..? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä tällainen kohteliaisuussääntö on julkaistu?
Mitä jos jokainen pitäisi huolta omasta liikkumisestaan? Mennään sääntöjen mukaan ja jos joku liikkuu vähän hitaammin niin missäs sen helpompi ohittaa kuin moottoritiellä. Aiheetta ei saa hidastella (TLL 3 § 2), mutta jos hidastelee aiheesta, se on ihan ok. Rekka-autolla ei edes saa ajaa yli 80 km/h, ja siellä ne menevät moottoritiellä muiden mukana.
Muulla tiellä hitaammin ajavan on lain mukaan (33 § 3) annettava tarvittaessa ohittajille mahdollisuus mennä nopeammin. Onko "tarvittaessa" esim. 20 autoa jonossa takanasi..?Jokainen järjelinen henkilö ymmärtää mitä kohteliaisuus on. Ei tosin löydy laista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järjelinen henkilö ymmärtää mitä kohteliaisuus on. Ei tosin löydy laista.
Kohteliaisuutta vaaditaan siinä tilanteessa kun autoilija haluaa jotain etua itselle. Tämän nopeusvaatimuksen lisäksi toinen usein vaadittu "kohteliaisuus" on väistää vasemmalle kaistalle kun joku on tulossa moottoritielle liittymästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohteliaisuutta vaaditaan siinä tilanteessa kun autoilija haluaa jotain etua itselle. Tämän nopeusvaatimuksen lisäksi toinen usein vaadittu "kohteliaisuus" on väistää vasemmalle kaistalle kun joku on tulossa moottoritielle liittymästä.
Liikenteen sujuminen ja jouheva eteneminen on kaikkien etu. Ei tavoitella omaa etua vaan kaikkien etua. Tähän päästään kun ajetaan riittävillä turvaväleillä ja mahdollisimman samaa tasaista nopeutta. Tällaista tilannetta on hyvä tavoitella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteen sujuminen ja jouheva eteneminen on kaikkien etu. Ei tavoitella omaa etua vaan kaikkien etua. Tähän päästään kun ajetaan riittävillä turvaväleillä ja mahdollisimman samaa tasaista nopeutta. Tällaista tilannetta on hyvä tavoitella.
Se liikenne merkissä oleva rajoitus ei tarkoita sitä, että sun on joka ikisessä kelissä, oli se millainen hyvänsä, ajettava sopulimaisen ja liikennekulttuurin tapaista nopeutta ja mieluummin vielä vähän ylikin. Aina kun kelit huononee, niin nopeuksien pitää pudota tai muuten ajetaan riksillä joutua onnettomuuteen.
Tätähän ei tietystikään kaikki hyväksy, vaan aina pitää mennä hengestä viis minä veisaan periaatteella. Talvis aikaan on paljon huonoja ajokelejä, jolloin nopeuksien on pudottava sitä mukaa alemmas, mit huonompi se ajokeli on.
Esim. pöllyävä lumi on sellainen tekijä, et silloin ei pidä ohitella varsinkaan rekkoja aura-autoista puhumattakaan. Jos tästä kirjoituksesta joku vetää nyt herneen nenään, niin se on samaa kuin pylly tyynylle ja unta palloon.
Turvaväleistä puheen ollen, sen pitäminen ei onnistu muuten kuin ajamalla muita vähän pienemmällä nopeudella. Itse tykkään juuri tästä ajotavasta, koska on paljon mukavempaa ajaa letkan perässä kauakana, kuin sumpussa letkan keskellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se liikenne merkissä oleva rajoitus ei tarkoita sitä, että sun on joka ikisessä kelissä, oli se millainen hyvänsä, ajettava sopulimaisen ja liikennekulttuurin tapaista nopeutta ja mieluummin vielä vähän ylikin. Aina kun kelit huononee, niin nopeuksien pitää pudota tai muuten ajetaan riksillä joutua onnettomuuteen.
Tätähän ei tietystikään kaikki hyväksy, vaan aina pitää mennä hengestä viis minä veisaan periaatteella. Talvis aikaan on paljon huonoja ajokelejä, jolloin nopeuksien on pudottava sitä mukaa alemmas, mit huonompi se ajokeli on.
Esim. pöllyävä lumi on sellainen tekijä, et silloin ei pidä ohitella varsinkaan rekkoja aura-autoista puhumattakaan. Jos tästä kirjoituksesta joku vetää nyt herneen nenään, niin se on samaa kuin pylly tyynylle ja unta palloon.
Turvaväleistä puheen ollen, sen pitäminen ei onnistu muuten kuin ajamalla muita vähän pienemmällä nopeudella. Itse tykkään juuri tästä ajotavasta, koska on paljon mukavempaa ajaa letkan perässä kauakana, kuin sumpussa letkan keskellä.Tietenkin pitää ajaa sopivalla tilannenopeudella ja kelit huomioiden. Tosiasia on kuitenkin se, että sujuvinta on silloin jos ajetaan mahdollisimman samaa nopeutta, oli se nopeus sitten mikä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se liikenne merkissä oleva rajoitus ei tarkoita sitä, että sun on joka ikisessä kelissä, oli se millainen hyvänsä, ajettava sopulimaisen ja liikennekulttuurin tapaista nopeutta ja mieluummin vielä vähän ylikin. Aina kun kelit huononee, niin nopeuksien pitää pudota tai muuten ajetaan riksillä joutua onnettomuuteen.
Tätähän ei tietystikään kaikki hyväksy, vaan aina pitää mennä hengestä viis minä veisaan periaatteella. Talvis aikaan on paljon huonoja ajokelejä, jolloin nopeuksien on pudottava sitä mukaa alemmas, mit huonompi se ajokeli on.
Esim. pöllyävä lumi on sellainen tekijä, et silloin ei pidä ohitella varsinkaan rekkoja aura-autoista puhumattakaan. Jos tästä kirjoituksesta joku vetää nyt herneen nenään, niin se on samaa kuin pylly tyynylle ja unta palloon.
Turvaväleistä puheen ollen, sen pitäminen ei onnistu muuten kuin ajamalla muita vähän pienemmällä nopeudella. Itse tykkään juuri tästä ajotavasta, koska on paljon mukavempaa ajaa letkan perässä kauakana, kuin sumpussa letkan keskellä.Jos ajat muita vähän pienemmällä nopeudella, niin se turvaväli kasvaa koko ajan isommaksi (pidemmäksi).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin pitää ajaa sopivalla tilannenopeudella ja kelit huomioiden. Tosiasia on kuitenkin se, että sujuvinta on silloin jos ajetaan mahdollisimman samaa nopeutta, oli se nopeus sitten mikä tahansa.
Siinä mielessä kyllä, että silloin jokaisella on se oma tila, eikä siihen ole tulossa ketään muuta mistään suunnasta. Käytännössä nopeuseroja on, mutta ne eivät haittaa jos autoilijat osaavat huomioida ne, sekä osaavat huomioida myös muut. Yhteispeliähän liikenne on, ja ongelmia tulee yleensä silloin kun joku haluaa sooloilla. Hölmöksi touhu menee pippeli silloin, jos joku edellyttää muilta suuria toimenpiteitä sen eteen, että itse voi rikkoa sääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä tällainen kohteliaisuussääntö on julkaistu?
Mitä jos jokainen pitäisi huolta omasta liikkumisestaan? Mennään sääntöjen mukaan ja jos joku liikkuu vähän hitaammin niin missäs sen helpompi ohittaa kuin moottoritiellä. Aiheetta ei saa hidastella (TLL 3 § 2), mutta jos hidastelee aiheesta, se on ihan ok. Rekka-autolla ei edes saa ajaa yli 80 km/h, ja siellä ne menevät moottoritiellä muiden mukana.
Muulla tiellä hitaammin ajavan on lain mukaan (33 § 3) annettava tarvittaessa ohittajille mahdollisuus mennä nopeammin. Onko "tarvittaessa" esim. 20 autoa jonossa takanasi..?Nämä motarilla, hyvän kelin vallitessa 20km/h alle tai enemmän rajoituksen ajavat ei suinkaan ole rekkoja. Kyseessä on suurella varmuudella ajo, huomio-ja reaktikyvyltään rattijuopon tasolle taantunut "viisas" ikäkuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohteliaisuutta vaaditaan siinä tilanteessa kun autoilija haluaa jotain etua itselle. Tämän nopeusvaatimuksen lisäksi toinen usein vaadittu "kohteliaisuus" on väistää vasemmalle kaistalle kun joku on tulossa moottoritielle liittymästä.
Lain mukaan motarille rampista tulevaa ei motarilla ajavan tarvitse väistää. Silti mikään ei estä motarilla ajavaa aloittamasta hitaammin liikuvan, rampista tulevan, ohitusta hyvissä ajoin vasemmalle kaistalle siirtymällä. Näin teen ja ole monen järkikuskin, joille liikenteen sujuvuus ja turvallisuus on tärkeää,nähnyt näin tekevän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä mielessä kyllä, että silloin jokaisella on se oma tila, eikä siihen ole tulossa ketään muuta mistään suunnasta. Käytännössä nopeuseroja on, mutta ne eivät haittaa jos autoilijat osaavat huomioida ne, sekä osaavat huomioida myös muut. Yhteispeliähän liikenne on, ja ongelmia tulee yleensä silloin kun joku haluaa sooloilla. Hölmöksi touhu menee pippeli silloin, jos joku edellyttää muilta suuria toimenpiteitä sen eteen, että itse voi rikkoa sääntöjä.
Eihän sinulta poikkeavalta kukaan mitään erikoisia toimenpiteitä vaadi. Tuo poikkeavuutesi on sitä suurta hölmöyttä joka on vaarallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sinulta poikkeavalta kukaan mitään erikoisia toimenpiteitä vaadi. Tuo poikkeavuutesi on sitä suurta hölmöyttä joka on vaarallista.
Erittäin järkevä kommentti, erittäin järkevältä kirjoittajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin järkevä kommentti, erittäin järkevältä kirjoittajalta.
Jos ja kun joka kommentissaan, kuten tämä pippeli hemmo tekee, pitää poikeavuuttaan esitellä, niin on muillakn oikeus moisesta poikkeavuutensa mainostajasta kommentoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ja kun joka kommentissaan, kuten tämä pippeli hemmo tekee, pitää poikeavuuttaan esitellä, niin on muillakn oikeus moisesta poikkeavuutensa mainostajasta kommentoida.
Mitä sinä täällä tota homoseksuellisuuttasi koko ajan mainostat? Ketään ei kiinnosta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lain mukaan motarille rampista tulevaa ei motarilla ajavan tarvitse väistää. Silti mikään ei estä motarilla ajavaa aloittamasta hitaammin liikuvan, rampista tulevan, ohitusta hyvissä ajoin vasemmalle kaistalle siirtymällä. Näin teen ja ole monen järkikuskin, joille liikenteen sujuvuus ja turvallisuus on tärkeää,nähnyt näin tekevän.
Sitten joskus siellä vasemmalla kaistalla olikin joku jonka kanssa törmätään. Helpompi ja laillinen tapa päästää liittymästä tulija ajokaistalle, on nostaa hieman jalkaa kaasulta että tulija pääsee eteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ja kun joka kommentissaan, kuten tämä pippeli hemmo tekee, pitää poikeavuuttaan esitellä, niin on muillakn oikeus moisesta poikkeavuutensa mainostajasta kommentoida.
Ja taas pippelipoika liikkeellä.
- Anonyymi
Merkki C32 Nopeusrajoitus
Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa.- Anonyymi
Loistavaa :) tunnet liikennemerkit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loistavaa :) tunnet liikennemerkit
Toivottavasti nyt sinäkin
- Anonyymi
Nopeusrajoitusmerkki tarkoittaa suurinta sallittua ajonopeutta, ei pakollista ajonopeutta. Jos joku ajaa satasen alueella 60-80 km/h niin silloinhan ohittaminen on helppoa ja nopeaa ylittämättä suurinta sallittua ajonopeutta. Mikä tässä mättää?
- Anonyymi
Lähinnä liittymisien ja poistumisien kohdalla haittaa tilanteeseen nähden liian hidas nopeus, sillä näissä tilanteissa ei pysty ohittamaan. Siinä välissä (moottoritieajossa) ei niinkään haittaa, koska ohi tosiaan pääsee vasemman, eli ohituskaistan kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä liittymisien ja poistumisien kohdalla haittaa tilanteeseen nähden liian hidas nopeus, sillä näissä tilanteissa ei pysty ohittamaan. Siinä välissä (moottoritieajossa) ei niinkään haittaa, koska ohi tosiaan pääsee vasemman, eli ohituskaistan kautta.
höpöhöpö seli seli.... lähinnä sinunlaisesi pitäisi opetella liikenteessä liikkuminen
- Anonyymi
Olet herttaisen väärässä. Tuo merkki määrää ALIMMAN SALLITUN NOPEUDEN!
Tässä sinulle nykysäännöistä tietämätön kalmukki hieman esimakua.
https://www.is.fi/autot/art-2000007804664.html
Audi King.
-Teiden King-
- Anonyymi
Jokainen ajaa taitojensa mukaan.
- Anonyymi
Näinhän se on. Omat taidot ja kyky on huomioitava. Yli ei pidä mennä, sillä sitten sattuu ja tapahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on. Omat taidot ja kyky on huomioitava. Yli ei pidä mennä, sillä sitten sattuu ja tapahtuu.
Aivan totta, mutta kun ne omat taidot ja kyvyt ei riitä, edes hyvällä kelillä, motarilla sallittuihin nopeuksiin niin mitäs silloin pitäisi tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan totta, mutta kun ne omat taidot ja kyvyt ei riitä, edes hyvällä kelillä, motarilla sallittuihin nopeuksiin niin mitäs silloin pitäisi tehdä?
Tulkitsisin asian niin, että silloin olisi pitänyt jo aikoinaan inssiajossa todeta, että taidot ei riitä ajokortin saamiseen. Mahdollista myöhempää taitojen katoamista varten saisi olla ajokokeen uusintoja silloin tällöin.
- Anonyymi
Joo eli 120 voi ajella
- Anonyymi
Eikös Turunväylä ole moottoritie? Luulisi ohittamisen onnistuvan.
- Anonyymi
Toista kaistaa pyyhkii jonona ohi niitä satasta ajavia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toista kaistaa pyyhkii jonona ohi niitä satasta ajavia
No sinne sitten vaan mukaan, jos haluaa ajaa sitä satasta.
- Anonyymi
Entäs sitten?
Etkö osaa ohittaa moottoritiellä, vai puhutko vanhasta Turuntiestä?- Anonyymi
Alkää tulko kaahaamaan Vanhalle Turuntielle https://www.google.com/search?q=vanha Turuntie
Siellä ei saa ajaa kuin 40 km/h (tai 30 km/h).
- Anonyymi
ihmisellä on asiat kunnossa kun suurimpia ongelmia on se, mitä nopeutta muut ihmiset ajelee tiellä
- Anonyymi
Muiden nopeus ei haittaa tippaakaan tilanteissa joissa pääsee heistä ohi. On sitten tilanteita jossa ei pääse ohi. Tällaisissa kohdissa saattaa kenties vähän alkaa haittaamaan. Riippuu vauhdista ja tilanteesta. Moottoritielle liittymiset ja sieltä poistumiset saattavat olla tällaisia tilanteita. Myös tiet, joissa on vain yksi ajokaista suuntaansa eikä ohitusmahdollisuuksia oikein ole, niin saattaa haitata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muiden nopeus ei haittaa tippaakaan tilanteissa joissa pääsee heistä ohi. On sitten tilanteita jossa ei pääse ohi. Tällaisissa kohdissa saattaa kenties vähän alkaa haittaamaan. Riippuu vauhdista ja tilanteesta. Moottoritielle liittymiset ja sieltä poistumiset saattavat olla tällaisia tilanteita. Myös tiet, joissa on vain yksi ajokaista suuntaansa eikä ohitusmahdollisuuksia oikein ole, niin saattaa haitata.
" Moottoritielle liittymiset ja sieltä poistumiset saattavat olla tällaisia tilanteita. "
Ei mene jakeluun, miten moottoritieltä poistuminen voi olla vaikeaa millään nopeudella.
Itse olen ajellut 49 vuotta, eikä tuollaista vaikeutta ole kohdalle sattunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Moottoritielle liittymiset ja sieltä poistumiset saattavat olla tällaisia tilanteita. "
Ei mene jakeluun, miten moottoritieltä poistuminen voi olla vaikeaa millään nopeudella.
Itse olen ajellut 49 vuotta, eikä tuollaista vaikeutta ole kohdalle sattunut.no jos ei aja 120 km/h liittymän loppuun asti ja sitten tee sellaista jarrutusta että jarrulevyt hehkuu punaisina niin siinähän saattaa takana oleva menettää vaikka kolme sekuntia elämästään
nuorilla miehillä on kiire lisääntymispuuhiin, heille pitää olla baana vapaana
- Anonyymi
Tojotistit liikkuvat siis myös Turunväylällä.
- Anonyymi
Kaikilla papoille on Tojot, joten vauhti sen mukaista.
- Anonyymi
Kuulepas urpo. Ei ole pakko ajaa satasta satasen alueella. Jos sinne sähkötauluun joku laittaisi 200kh,niin sä varmaan yrittäisit sitä ajaa,paitsi eihän sun A tai B autos kulje niin kovaa.
- Anonyymi
Minä ajaisin sillon 220 km/h vakkari päällä, silloin säästyisi vielä sakoilta, mittarivirhe huomioiden. Euroopassa kulkiessa olen useasti ajanut 250 km/h pitkiäkin matkoja, ei se mikään mahdoton vauhti ole. Käykää joskus Ruotsinlaivaa pidemmällä.
- Anonyymi
Ihan yksinkertaista.lähtee aikaisemmin liikkeelle,niin ei tarvi hosua eikä menettää hermojaan.yleensä kun on kiire johonkin autolla,niin siellä on melko varmasti joku sunnuntai autoilija,joka ajaa sitä 40kh.
- Anonyymi
Ihan kaikki ei kykene perustason elämänhallintaan.
Laulusskain sanotaan että "heillä on kiire ei mihinkään" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kaikki ei kykene perustason elämänhallintaan.
Laulusskain sanotaan että "heillä on kiire ei mihinkään"Ompas kiire. Ennen aikaiseen hautaan.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompas kiire. Ennen aikaiseen hautaan.....
Ei se nopeus ketään tapa. Vaarallisinta on suuret nopeuserot ja kuskit joilla ei ole taustapeilejä. Jotkut idiootit pomppaavat vasemmalle kaistalle peiliin katsomatta 80 nopeudella, kun muut ajavat 120 nopeutta, niin siinä se vaaratilanne syntyy.
- Anonyymi
3km jälkeen se 60 ajava löytää sen kaasupolkimen persreiästään ja vauhti nousee sataseen. Sitten onkin jo aika poistua motarilta, sama vauhti jatkuu sitten siellä taajama-alueella, mennään satasta 40km/h alueella.
Löydättekö pointin näistä ajelijoista?
Joo saa, saa myös herätä sieltä koomastaan, menkää yöllä sinne kukkamultakauppaan niin ette ole muun liikenteen tukkeena, aikaa teillä on kuitenkin ja ihan sama koska menette ostamaan lautaa ja nauloja siihen mökkiinne kun kaupat on auki 24/h. Mä en ymmärrä, köryytellään se kilometri sitä körökyllään kyytiä kuuttakymppiä mutta kun aivot tottuu nopeuteen niin aletaaan saamaan nopeutta lisää siihen corsaan tai käskaihin.- Anonyymi
Motarillakin on hyvä pitää yllä sitä rauhallista matkanopeutta 90-95 km/h, sillä auto kulkee vielä edullisesti matalilla kierroksilla ja ilmanvastuskin on vielä pieni. Suosittelen .
Jos vielä sattuu olemaan matkailuvaunu perässä, niin voi ajella 80-85 mittarissa, niin meno on turvallista ja ehtii vielä hyvin perille suunnitellussa matka-ajassa. - Anonyymi
Mummoni sanoi; hulluja ei kylvetä, niitä kasvaa itsestään.
- Anonyymi
Siis tätä ei ollut ennen.
Pari vuotta sittenhän tuolla oli satasen rajoitus mutta tietyöt joita on ollu ja on edelleen niin on laskettu 80km/h paikoilleen rajoituksia mutta koko matkalla.
Jotkut tuttuu siihen kun viime viikolla oli 60km/h rajoitus niin ne ajaa sitä sitten seuraavallakin viikolla. Sitten kun huomaavat joskus että ahaa onkin satasen rajoitus niin oppivat taas ajamaan satasta vaikka olisikin jo taas tietyöt ja 60 rajoitus niin nämä painaa satasta siellä..
Mitä voimme, huoh... emme mitään.
Osa koomaa liikenteessä eikä sille voi mitään, voihan niistä kirjoittaa niin ehkä huomaavat että heitä tarkkaillaan :)- Anonyymi
Autoa ei saa ajaa sokeana. Kyllä autoilijan pitää nähdä ja seurata liikennemerkkejä eikä ajaa "vanhasta muistista".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849