Vetäjät on aika amatöörejä!?

alkeiskurssilla käynyt

Ihme amatöörejä vetämässä treenejä varsinkin Uudenmaan alueella... huh huh!!

Olen itse harrastanut muutaman vuoden muita lajeja ja olisin itse voinut opettaa harjoitusten vetäjää aivan perustekniikoissa.

7

2528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lajista vähän tietävä

      Lajissa annettaan varmaan mahdollisuus kehittyä opettajana jo nuoremmille harrastajille. Ei alkeiskurssin vetäjän tarvitse olla 5 danin mustavyö. Tutustu lajiin muutakin kautta kun alkeiskurssin.

    • Keskitason puurtaja

      Jos kerran olet jo sellainen "jeesus" vetämään treenejä ja muutenkin helvatan kova jätkä, niin mitä vittua sitten edes menet alkeiskurssille?

      Varmaankin olet suomen kärkimiehiä tai ainakin vähintään piirinmestari tasoa, jo niissä "muissa" lajeissa, joita olet aikaisemmin "harrastanut". Oletettavasti lopetit lajien "harrastamisen", kun olit jo käytännössä oppinut niistä kaiken.

      Itse en vedä treenejä, mutta pistää vaan vituttamaan tommoiset tyypit, jotka luulevat osaavansa kaiken aina paremmin kuin muut. Vaikka ei olisi mitään käsitystä asiasta. Todellisuudessa näiltä "Born to be sensei" tyypeitä menee peukalo suuhun ja toinen perseeseen, kun pitäisi jotain ruveta tekemään.

      • TNT

        Minkä tahansa lajin ollessa kyseessä aloittelijalla ei pitäisi olla mitään asiaa itse ohjaamaan harjoituksia.
        Eri asia on jos paikalla on myös "oikea" valmentaja, joka valvoo tätä tilannetta. Tällainen tulee kyseeseen esim. valmentajakoulutuksen yhteydessä.

        Perustelut

        1. Yleensä lajin aloittelija on aloittelija myös valmentamisessa.

        Itse en menisi edes ilmaiseksi tunnille, jossa tehdään asioita joissa voi loukkaantua ilman, että edes "valmentaja" tietää mitä pitäisi tehdä ja miksi. Esimerkiksi niinkin helppoihin juttuihin kuin aerobicci tai joku perusjumppailu ei pääse nykypäivänä ohjaamaan ilman koulutusta.

        Kamppailulajit ovat opetuksellisesti vaativuudeltaan verrattavissa tanssiin, taitoluisteluun tai telinevoimisteluun. Sielläkään ei nähdä mitään urpoja viikonloppukurssinkäyneitä pätemässä...
        Itse myös uudeltamaalta olen ja tiedän, että tuo arvostelu vetäjien tasosta oli perusteltua tuohon HMD:hen liittyen.


      • Eizei
        TNT kirjoitti:

        Minkä tahansa lajin ollessa kyseessä aloittelijalla ei pitäisi olla mitään asiaa itse ohjaamaan harjoituksia.
        Eri asia on jos paikalla on myös "oikea" valmentaja, joka valvoo tätä tilannetta. Tällainen tulee kyseeseen esim. valmentajakoulutuksen yhteydessä.

        Perustelut

        1. Yleensä lajin aloittelija on aloittelija myös valmentamisessa.

        Itse en menisi edes ilmaiseksi tunnille, jossa tehdään asioita joissa voi loukkaantua ilman, että edes "valmentaja" tietää mitä pitäisi tehdä ja miksi. Esimerkiksi niinkin helppoihin juttuihin kuin aerobicci tai joku perusjumppailu ei pääse nykypäivänä ohjaamaan ilman koulutusta.

        Kamppailulajit ovat opetuksellisesti vaativuudeltaan verrattavissa tanssiin, taitoluisteluun tai telinevoimisteluun. Sielläkään ei nähdä mitään urpoja viikonloppukurssinkäyneitä pätemässä...
        Itse myös uudeltamaalta olen ja tiedän, että tuo arvostelu vetäjien tasosta oli perusteltua tuohon HMD:hen liittyen.

        Onko uudellamaalla tapahtunut jotain radikaalia loukkaantumista tai jotain muuta mikä saa vetäjistä niin onnettomia? Jos metodit ovat turvallisia, niin miksei innokas kaveri voisi vähemmälläkin kokemuksella vetää?

        Eihän sitä kokematonta ole pakko siellä kuunnella. Kuitenkin varmaan tuntee lajin metodit paremmin kuin joku epeli joka on siellä toista kertaa.

        JOs siellä hypitään naama edellä seinään alkulämmittelyksi niin ymmärrän yskän.


      • mooto
        Eizei kirjoitti:

        Onko uudellamaalla tapahtunut jotain radikaalia loukkaantumista tai jotain muuta mikä saa vetäjistä niin onnettomia? Jos metodit ovat turvallisia, niin miksei innokas kaveri voisi vähemmälläkin kokemuksella vetää?

        Eihän sitä kokematonta ole pakko siellä kuunnella. Kuitenkin varmaan tuntee lajin metodit paremmin kuin joku epeli joka on siellä toista kertaa.

        JOs siellä hypitään naama edellä seinään alkulämmittelyksi niin ymmärrän yskän.

        Kokkolassa kaikki vetäjät on amatöörejä.


      • kiva
        mooto kirjoitti:

        Kokkolassa kaikki vetäjät on amatöörejä.

        Suomessa on aika vähän ammattilaisia vetämään harjoituksia. Ei millään riitä joka paikkaan.


      • 10v harrastanut

        Vaikka olisi kuinka treenannut eri lajeja niin pakkohan se on uusi laji aloittaa alkeiskurssilta. Ei musta vyö yhdessä lajissa oikeuta mustaan vyöhön toisissa. Vai?

        Itse aloitan parin viikon päästä uuden lajin. Ja vaikka tuo vyön väri on jo aika tumma niin valkoisesta aloitan taas.

        Joka kerta kun olen uuden lajin aloittanut, olen huomannut että vetäjät ei ole yli viittä vuotta lajia harrastanut. So not. Hauskaa siellä on aina ollut. Neuvoja on annettu puolin ja toisin. Ja aina on oppinut uutta sellaisistakin tekniikoista jotka luuli jo osaavansa.

        Ei muuta kun hyvää jatkoa kaikille uusille ja vanhoille treenaajille. Kohta ne treenit taas alkaa! Moro!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe