Kaipaan tukea ja tsemppausta

Anonyymi

Olen perheellinen keski-ikäinen nainen, joka on itse todennut sairastuneensa jonkinasteiseen masennukseen sekä työuupumukseen.

Omassa tilanteessani ei ole enää epäselvyyttä työterveyden tuen tarpeesta, mutta kynnys yhteydenottoon on todella suuri. Olen todennäköisesti myös eroamassa lasteni isästä ja mietin vaikuttaako todetut mt-ongelmat esimerkiksi lasten huoltajuusasioihin. Olen ihan oikeasti hyvä vanhempi, uskaltaisin väittää, että tässäkin tilassa jopa parempi kuin lasten isä.

Koen yhteydenoton työterveyteen jotenkin ylivoimaisen vaikeana. Voiko joku tsempata minua ja luvata että asiat helpottuvat. Tällaisenaan en enää kauaa kestä.

4

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne. Joskus pelkkä kirjoittaminen helpottaa ja selkeyttää ajatuksia.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä, matalalla kynnyksellä ja anonyymisti.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa elämän ongelmatilanteesta. Päivittäin on myös useita ryhmächattejä, joissa voi tavata vertaisia.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin reksiteröitymistä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Näin korona-aikaan myös etävastaanotto on mahdollista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Huoltajuus voi lähteä jos papereissa lukee masennus, sitä helposti paksunnetaan, joten ole varovainen ihan ilman sinua näkemättä diaknoosi voidaan paksuntaa, vaikka se on laitonta, itse en ole nähnyt kuin laittomuutta kysesellä sektorilla.

      Eli jos saat sen masennus diaknoosin pois niin hyvä.
      1.masennus on tutkitusti krooninen tulehdustila, eikä psyche tila, ennen epilepsia, helico bakteeri, MS tauti jne myös oli psyche tauti listassa, eli kaikki tuntematon oireilu valitettavasti määritellään psyche stä tulevaksi.
      2. Psykiatrit antaa kemiallista serotoniinia, jolloin elimistön parempi laatuinen serotoniini tulee ulos virtasi mukana kuin liikaa juotu vesi.

      Kemiallinen lisä serotoniini tekee välillä maniaa, josta saat bipolar diaknoosin, jonka jälkeen lasten huoltajuutta on turha kysellä.

      Keskitä ruokavalio hoitoon, värillisiin kasviksiin, ja vähintään tunti päivässä ulkoilua, siihen parasta musiikkia ja pidä huoli ettei kahvia iltapäivällä ainakaan, koska heikentää unen laatua. Kehoiattaaisin pysymään erossa psykiaatreisata, he tekee sinulle pillereillä sellaisen kemiallisen epätasapainon, että oikeasti alat näyttää umpi hullulta pillereiden tekemän epänormaalin kemiallisen epätasapainon takia, koska osa pillereistä myrkyttää maksaa, munuisia ja haimaa, siten että naamasi ja koko kehosi on turvoksissa, koska kemiallinen pillereillä tehty epätasapaino on järkyttävä.

      Muista myös että psykiatreilla on oikeus pidättää sinut, ellet syö heidän määräämiään pillereitä, niin käy ja ulos et pääse, ennen kuin syöt, kyse on kiristyksestä.

      Jos olisin sinä en menisi psykiatrille, jos menet tutki se yksilö ensin itse, henkilö joka ei puhu mitään, mitä hän ajattelee, silloin älä sinäkään puhu, koska et todellakaan tiedä onko hän sinua vastaan (ei pidä persoonastasi tai jostain mielipiteestäsi) ja se kostautuu kortistoon että saat umpihullun paperit ja pakkohoidon.

      Jos menet psykiatrille ota todistaja mukaan, koska heillä on oikeus kirjoittaa kaikki vaikka toisin päin kuin olet sanonut, heillä on oikeus, sulla ei ole mitään oikeuksia ja kirjoitukset säilyy virheellisinä 100 vuotta kuolemasi jälkeen.

      Jos olisin sinä en missään olosuhteissa menisi psykiatrille,
      Jos menet, mene itse valiten psykiatrille , koska vain sinä tiedät kenen kanssa kemiat pelaa, julkisterveydestä ei ole valinnan vapautta, ja jos et toista kertaa halua mennä samalle henkilölle, hän loukkaantuu ja voi kirjoittaa sinut umpihulluksi loukkaantuneena siitä, että että et pidä hänestä.

    • Anonyymi

      Pienin askelin eteenpäin! Kokemuksesta tiedän, että työterveyshuollossa saa hyvää hoivaa ja ymmärrystä - onhan työnantajakin etu, että henkilöstö on hyvinvoivaa ja jaksavat työssään. On tärkeää, että pääset hyvissä ajoin hoidon piiriin, jotta asiat eivät mutkistu ja olosi pahene. Nyt soitto tai ajanvaraus netistä, uskon että sekin jo helpottaa oloasi hieman kun uskallat ottaa askeleen kohti apua. Kovasti tsemppiä!

    • Anonyymi

      Ap, mitä sinulle kuuluu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      155
      3230
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      97
      1715
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1657
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1525
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      387
      1512
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1345
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1073
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      999
    9. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      902
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      262
      882
    Aihe