Suhteessa palkat ovat kehittyneet aina polttoaineverojen korotusten yhteydessä.
Itse olen polttomoottoreihin perustuvassa ammatissa ja kaikki polttoaineveron korotukset siirtyy suoraan asiakkaan laskuun, sekä korottaa käytännössä heti minun palkkaani, koska siihen on pakko reagoida että firma pyörii. Toisinsanoen jos litrahinta nostettaisiin vaikka kerrasta kolmeen euroon siitä ei periaatteessa ole minulle haittaa. Vaikka haittaa ei ole minulle saan olla huolissani muun suomen kehityksestä.
Olen tosin ymmärtänyt että nykyinen idea polttoaineverojen korotukseen ei olisi enää se, että palkat kehittyvät siinä ohessa. Tarkoitus siis on nostaa veroa, mutta pitää palkat samassa tai jopa alentaa niin, että perus kansalainen jäisi näiden energia tuotteiden ulkopuolelle.
Tämähän ajaa tänne väkisin viime vuosisadan alun kahtiajakautuneet elinolot. On ne rikkaat pohatat joilla oli ne ensimmäiset autot ja varaa näitä käyttää ja sitten oli tämä kakkos kansalais ryhmä, joilla oli ehkä se suomenhevonen ja joka joutui vaan repimään maasta irti sen mitä sai että pysyi hengissä.
On kaksinaismoralistista, että tällaiseen rikkaat köyhät asetelmaan ajaa maatamme nyt enemmän ne jotka kauniissa puheissaan puhuvat keskituloisten tai köyhien puolesta eli vasemman laidan anarkistit kuin porvarit suomen historiassa koskaan aiemmin.
Vain yksinäkökulmainen sokea paasaus ja pienen piirin viha henkilöautoja kohtaan menee sen kaiken edelle, että verojen korotukset nostaa KAIKKIEN siis KAIKKIEN tuotteiden ja työn hintoja. Se alentaa ihmisten OSTOVOIMAA joka on toimivan länsimaisen yhteiskunnan peruste. Kun ihminen lakkaa kuluttamasta, liikkumasta, hänen työssäkulkunsa tehdään mahdottomaksi yms se tulee kaatamaan suomen. Suomi on ajettu väkisin kreikan ja italian tielle. "Mutta onhan meillä liittovaltio tukena. Velkoja ei tarvi maksaa, emmekä ajattele epäitsekkäästi Suomi ensin"
Mihin polttoaineveron korotus perustuu?
85
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vain siihen, että se on mahdollista.
- Anonyymi
Rahantarpeeseen. Työllisyys alenee, sosiaalikulut kasvavat, rahaa annetaan ulkomaille, velanotolle pitäisi tehdä jo jotain.
- Anonyymi
Työllisyys alenee entisestään, kun työssä liikkumisesta tehdään kallista. Sellainen oravanpyörä, että ainoa suunta on suomalaisen yhteiskunnan alasajo. Kuka ostaa Suomen, kun olemme konkurssissa? Tai paremminkin paljonko pitää maksaa, että joku paremmin taloutta hallitseva yhteiskunta ottaisi suomen hallintaansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työllisyys alenee entisestään, kun työssä liikkumisesta tehdään kallista. Sellainen oravanpyörä, että ainoa suunta on suomalaisen yhteiskunnan alasajo. Kuka ostaa Suomen, kun olemme konkurssissa? Tai paremminkin paljonko pitää maksaa, että joku paremmin taloutta hallitseva yhteiskunta ottaisi suomen hallintaansa?
Työttömiä pitää aktivoida, kyllä ne työpaikoiksi muuttuvat.
- Anonyymi
Polttoaineveron korotuksella halutaan paikata valtion pohjatonta kassaa. Päästöihin tai autokauppaan sillä ei ole mitään vaikutusta. kalliit sähköautot ovat pääasiassa isopalkkaisten työsuhdeautoja. Veronkorotuksen sijasta voitaisiin lopettaa joukkoliikenteen tuet. Olisi ihan kohtuullista, että se maksaa joka käyttää.
"Valtion suora rahoitus joukkoliikenteelle on vuoden 2021 talousarvion mukaan noin 110 miljoonaa euroa. Tämän lisäksi vuoden 2020 neljännessä ja seitsemännessä lisätalousarvioissa tuettiin joukkoliikennettä yhteensä 211 miljoonalla eurolla. Tuki käytettiin koronatilanteista johtuvan rahoitusvajeen paikkaamiseen ja elvyttäviin kehittämishankkeisiin". - Anonyymi
Vaikea tietää varmasti mikä on totuus, velka ? tai idealistien hommia missä haetaan kiivasti keinoja maapallon ilmastonmuutoksen ehidastamiselle mihin marinin hallitus lähtee satasella mukaan. Korna palautti talven mistä päätelmä ihmisten liikkumisen rajoittaminen suojelee maapalloa vakavilta ilmastonmuutoksen seurauksilta mahdollisimman pitkään joten autoilun rajoittaminen yli korkeaksi hinnoiteltujen polttoaineiden avulla on nopein keino saavuttaa kestävä ihmisten liikkumisen rajoittaminen myöskin lentojen laivamatkojen hinnat kolmin kertaistuvat mutta liikkumisen rajoittaminen tavoittaa ympäristöystävällisemmän junaliikenteen käytön kallistumisen pois sulkien työpaikan välisen liikkumisen välttämättömyyden huojentavilla lakiasetussopimuksilla.
- Anonyymi
Ongelma on se mikä kaikuu kuuroille korville, että kaikki eivät liiku eivätkä tule liikkumaan junilla tai raitiovaunuilla, vaikka ideologisti sellaista päiväunissaan kuvittelisi. Kaikki eivät pääse taksilla, bussilla, junalla, pyörällä töihin vaikka ideologisti niin kuvittelee kuplassaan. Vai miten metsuri, nuohooja, maalari, rakennusmies, kaivuu urakoitsija, motokuski, kaivostyöläinen, siivooja, kotihoitaja, maanviljelijä yms yms ja vieläkerran yms kulkisi työkaluineen suurinpiirtein liftaamalla töihin? Kaikki työt eivät ole kirjastonhoitajia, kahvilanpyörittäjiä, paperinpyörittäjiä saati muutenkaan jatkuvasti vain yhteen paikkaa sidottuja työmaita.
- Anonyymi
Lentoliikenteen hintojen nostamisesta rikkaiden huviksi on huhuiltu vuosia mutta maahanmuuttajat pääsevät edelleen kahteenkin suuntaan ilmaiseksi aina, vain salakuljettajien maksu tuntematon 4000 euroa joka nyt muuttuu 12000een on tosi mustanpörssin taksa vuotavalla ahtaalla veneellä siirtyminen eurooppaan. Tiedä sitä rajoittaako tiukka salakulettajien uusi maksu eurooppaan pyrkivien tuloa.
- Anonyymi
Nyt ne paskahousut eivät uskalla julkistaa edes suunnitelmia ennen vaaleja. Säälittäviä.
https://www.is.fi/autot/art-2000007807115.html- Anonyymi
Suomi konkurssiin, muu maailma jatkaa entisellään.
Mutta koska ihanaa, niin siksi.
- Anonyymi
Läl läl läl lää lää, ahistaako nyt olla eläkeläinen ilman erotuksen vähäisiä etujaaa.
- Anonyymi
Läl läl läl lää lää, ahistaako nyt olla eläkeläinen ilman verotuksen vähäisiä etujaaa.
- Anonyymi
Se perustuu vihreään ideologiaan. Vihreille on aivan sama vaikka Suomi taantuisi 1700-luvulle kunhan he vaan saavat toteuttaa fanaattista intohimoaan.
Huolkmatra siitä, että sillä ei ole mitään metkitystä. Suomen päästöt ovat kuin ämpärillinen valtameressä. - Anonyymi
Vähentää ilmastopäästöjä on selitys. Alkoholin kulutusta ja Tupakointia vähennetään veroja nostamalla. Nyt suunnitelmissa on rasvaisen, sokerisen ja ties minkä ruoan haittaverotusta. Olenko ymmärtänyt oikein, että punainenlihakin on niin vaarallista, että se on verollepantava.
- Anonyymi
Kuka elättää kaikki 120 vuotiaaksi elävät?
- Anonyymi
Voihan niitä korottaa, mutta globaaliin yhteiskuntaan kuuluu myös se että näitä tuotteita pitää voida ostaa sitten ulkomailta. Jos kerran yhteisessä Eu.ssa ollaan ei yksi maa voi toimia kuin diktatuuri kansaa sortamalla ideologiansa tähden samalla kun muut liittovaltion jäsenet porskuttavat. Naurettavinta on se, että täällä kritisoidaan kyllä unkaria ja puolaa, mutta itse toimitaan ulkona muun euroopan toimintatavoista.
Nykyhallituksen toiminta vastaa lähes täysin entisiä saksan kansallissosialisteja. Yritettiin luoda yksi "täydellinen" ihmisrotu joka orjallisesti noudattaa "täydellisen hallintonsa" johtajia.
Kysyn vain toimiko tuo aate? Historia sen kertoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka elättää kaikki 120 vuotiaaksi elävät?
Kuka haluaa elää 120 vuotiaaksi, etenkin tämmöisinä aikoina, itelle riittää max 70 ikä, olen nyt 46.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka haluaa elää 120 vuotiaaksi, etenkin tämmöisinä aikoina, itelle riittää max 70 ikä, olen nyt 46.
Sama. Niin sairaaksi tämä yhteiskunta menee, että toivottavasti sydänkohtaus pelastaa ennen kun täyttää 60v. Näin nelikymppisenä on turha odottaa tulevaisuudessa eläkkeelle pääsyä. Eläkeikä on varmasti silloin noin 85 ja nykynuorista ei ole eläkkeen maksajiksi muutenkaan.
Ei sosialistit osaa muuta kuin verottaa.
- Anonyymi
Alkujaan polttoaineverolla oli vain tarkoitus kerätä rahaa Valtion kassaan, mutta nykyään se on muotoutumassa myös haittaveroksi alkoholi- ja tupakkaveron tapaan.
Eli verotuksella pyritään hillitsemään saastuttamista ja ohjaamaan kansalaisia käyttämään puhtaampia moottorityyppejä, tai muuttamaan kulutuskäyttäytymistään muulla tavoin, esimerkiksi liikkumisessa vaihtamaan yksityisauto polkupyörään tai joukkoliikennevälineeseen.- Anonyymi
Paitsi että viherkuplan ulkopuolellekin on tultava. Muuten elämme diktatuurissa mikä lienee vihreä unelma, kuten heidän esikuvillaankin aikanaan saksassa.
Miten metsurit, nuohoojat, raksatyöläiset, maalarit, kotihoitajat, maanviljelijät, koneurakoitsijat, poronhoitajat, luontoyrittäjät, suuri määrä maa ja metsätalous toimijoita yhteensä jne jne jne pääsevät pyörillä, jalan tai julkisilla työpaikoilleen?
Miten harvaan asutussa maassa yli puolet väestöstä kulkevat ylipäätään kauppaan, harrastuksiinsa, mökeilleen yms yms pyörin tai jaloin?
Ei hitto soikoon suomen kokoista maata voida hallita vain ja ainoastaan helsingin ehdoin. Ei sitten ikinä. Jos vaihtoehto on tämä olen valmis vaikka ilman eri taistelua antamaan suomen jollekin fikummin ajattelevalle ulkovallalle. Tai sitten maa on vaan jaettava kahtia. Uusimaa erikseen oman hallinnon alle ja muu maa omansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että viherkuplan ulkopuolellekin on tultava. Muuten elämme diktatuurissa mikä lienee vihreä unelma, kuten heidän esikuvillaankin aikanaan saksassa.
Miten metsurit, nuohoojat, raksatyöläiset, maalarit, kotihoitajat, maanviljelijät, koneurakoitsijat, poronhoitajat, luontoyrittäjät, suuri määrä maa ja metsätalous toimijoita yhteensä jne jne jne pääsevät pyörillä, jalan tai julkisilla työpaikoilleen?
Miten harvaan asutussa maassa yli puolet väestöstä kulkevat ylipäätään kauppaan, harrastuksiinsa, mökeilleen yms yms pyörin tai jaloin?
Ei hitto soikoon suomen kokoista maata voida hallita vain ja ainoastaan helsingin ehdoin. Ei sitten ikinä. Jos vaihtoehto on tämä olen valmis vaikka ilman eri taistelua antamaan suomen jollekin fikummin ajattelevalle ulkovallalle. Tai sitten maa on vaan jaettava kahtia. Uusimaa erikseen oman hallinnon alle ja muu maa omansa.Mistä tuo on-off-ajattelutapasi oikein kumpuaa?
Mitään ei olla kieltämässä. Suorittavan työn tekijät pääsevät jatkossakin tekemään työnsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuo on-off-ajattelutapasi oikein kumpuaa?
Mitään ei olla kieltämässä. Suorittavan työn tekijät pääsevät jatkossakin tekemään työnsä.Riippuu miltä kantilta asiaa katsoo. Sanoohan vihreätkin että "ei autoja olla kieltämässä eikä kukaan niitä vie pois" Mutta jää sanomatta, että niiden käytöstä tehdään niin kallista että vain harvalla on varaa niitä käyttää. Mitä teet lampulla jota et voi sytyttää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu miltä kantilta asiaa katsoo. Sanoohan vihreätkin että "ei autoja olla kieltämässä eikä kukaan niitä vie pois" Mutta jää sanomatta, että niiden käytöstä tehdään niin kallista että vain harvalla on varaa niitä käyttää. Mitä teet lampulla jota et voi sytyttää?
Vain saastuttavien autojen käyttöä halutaan vähentää. Hiilen polttaminen ei ole ainoa tapa saada auto liikkumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain saastuttavien autojen käyttöä halutaan vähentää. Hiilen polttaminen ei ole ainoa tapa saada auto liikkumaan.
Hiilellä lämpiää myös helsinki ja hiilellä tuotetaan sähköäkin joten ei eroa muusta. Öljyn jalostuksessa syntyy bensaa joka poltetaan kuitenkin. Jos sitä ei polta suomalainen sen polttaa joku muu tai se vaan poltetaan. Että näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiilellä lämpiää myös helsinki ja hiilellä tuotetaan sähköäkin joten ei eroa muusta. Öljyn jalostuksessa syntyy bensaa joka poltetaan kuitenkin. Jos sitä ei polta suomalainen sen polttaa joku muu tai se vaan poltetaan. Että näin.
Kivihiilen polttaminen loppuu Suomessa viimeistään toukokuussa 2029. Kivihiilestä ei tarvitse siis olla enää huolissaan.
Suomi tekee päästövähennyksensä kuinka parhaaksi näkee. Muut tekevät omilla tavoillaan. Koska Suomessa ei ole omaa öljyntuotantoa, niin on järkevämpää panostaa kotimaisiin energialähteisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivihiilen polttaminen loppuu Suomessa viimeistään toukokuussa 2029. Kivihiilestä ei tarvitse siis olla enää huolissaan.
Suomi tekee päästövähennyksensä kuinka parhaaksi näkee. Muut tekevät omilla tavoillaan. Koska Suomessa ei ole omaa öljyntuotantoa, niin on järkevämpää panostaa kotimaisiin energialähteisiin.Turve on suomen omavarais energiaa kuten öljy norjalle. Silti turvekin piti ajaa alas ja tuotanto enemmän venäjälle. Ajaako norjan vihreät heiltä öljyn tuotannon alas ja maan köyhyyteen koska ilmasto? Vastaus: Eivät aja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turve on suomen omavarais energiaa kuten öljy norjalle. Silti turvekin piti ajaa alas ja tuotanto enemmän venäjälle. Ajaako norjan vihreät heiltä öljyn tuotannon alas ja maan köyhyyteen koska ilmasto? Vastaus: Eivät aja.
Turpeen polttaminen lopetetaan samasta syystä kuin kivihiilenkin. Tosin turpeen synniksi pitää lukea hiilipäästöjen ja soiden tuhoutumisten lisäksi vielä tuotannon vesistöpäästöt.
- Anonyymi
On lapsellista kuvitella, että se öljy, joka suomalaisilta jää käyttämättä, jäisi ikipäiviksi maan poveen. Varmaa on, että joku sen kaivaa ja polttaa.
- Anonyymi
Mistähän tämä nykyisin vallalla oleva itseruoskinnan tarve juontuu.
- Anonyymi
Olisi suotavaa, että kansalaisena voisi kokea hallituksen pitävän meidän puolia. Nyt ei näin valitettavasti ole.
Täysi huti tämä velkaviisikko. - Anonyymi
Harmittaahan se persua, kun ei saa itse kaikkea öljyä maailmasta polttaa, vaan sen tekee joku matu ulkomailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaahan se persua, kun ei saa itse kaikkea öljyä maailmasta polttaa, vaan sen tekee joku matu ulkomailla.
Veroja kumminkin perustellaan maailman pelastamisella. Tyypillistä wiherksetusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veroja kumminkin perustellaan maailman pelastamisella. Tyypillistä wiherksetusta.
Poliitikoja kiinnostaa vain valta. Valtaan pääsemiseksi tarvitaan äänestäjiä. Asioiden todellinen tila pitäisi kertoa äänestäjien joukoille. Mutta miten takoa järkeä esim. fundamentalistivihreän päähän. Fundamentalisti ei muuta mielipidettään minkään tosiasian edessä.
Vihreiden politiikka on täysin ristiriitaista. Siksi mm. tohtori Eero Paloheimo jätti puolueen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veroja kumminkin perustellaan maailman pelastamisella. Tyypillistä wiherksetusta.
EU:n ja Suomen nykyiset päästösitoumukset eivät ole linjassa Pariisin sopimuksen kanssa.
EU:n ja Suomen vuosien 2030 ja 2050 päästötavoitteiden kunnianhimoa pitää nostaa selvästi nykyisestä, mikä edellyttää hallitukselta entistä kunnianhimoisempaa energia- ja ilmastostrategiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU:n ja Suomen nykyiset päästösitoumukset eivät ole linjassa Pariisin sopimuksen kanssa.
EU:n ja Suomen vuosien 2030 ja 2050 päästötavoitteiden kunnianhimoa pitää nostaa selvästi nykyisestä, mikä edellyttää hallitukselta entistä kunnianhimoisempaa energia- ja ilmastostrategiaa.Miksi? Jääkauttahan tuo tuntuu nyt pukkaavan,eli päästöjä pitäisikin lisätä eikä vähentää jotta edes vähän tapahtuisi kasvihuoneilmiötä ,nythän tuo tuntuu olevan tipotiessään,missään en ole koskaan nähnyt näin kylmää kasvihuonetta jossa taatusti ei kasva ikinä mitään.
Vihreät on aivan hukassa noiden vaatimuksiensa kanssa nykyään.
- Anonyymi
Meillä se perustuu siihen , että hallitus joka on vihervasemmiston miehittämä ja Kepuit apupoikina , on autovihamielisin hallitus koko suomen historiassa.
- Anonyymi
Tai ainakin polttomoottori vihamielisin vaikka päästöjä pitäisi jo kiireesti lisätä jotta ei tule uutta jääkautta.
- Anonyymi
Anekauppa. Kun keksitään ilmiö jolla voidaan perustella järjettömät veronkorotukset, niin tulos on tämä. Mikä muu voisi olla parempi verokeino kuin selittää, että ilmastonmuutos loppuu vain verottamalla?
- Anonyymi
Haittaveroilla pyritään vähentämään verotettavan hyödykkeen käyttöä.
- Anonyymi
Suomessa ennakkoverotus pitää nostaa 100 prosenttiin. Valtiovalta jakaa sitten kansalaisille ostokuponkeja oman hankintansa mukaan.
- Anonyymi
Mietin tässä, että minkäkimppuun sitten käydään. Kun polttoaineista, saadut verotulot puolittuvat.
- Anonyymi
Tämä hallitus käy kaikkiin konservatiivisiin asioihin veroin. "Kaikki mistä minä en pidä pitää kieltää tai verottaa" Seuraava porvarivetoinen hallitus joko purkaa vihervasemmiston asettamia energia veroja, mutta jos ei niin julkinen talous on suurien leikkauksien edessä. Se on vaan pakko.
- Anonyymi
Vero on aina pakko-otto. Kyllä perusteita keksitään.
- Anonyymi
Rahaa tarvitaan mailman parantamiseen. Veroja ja lisää velkaa.
- Anonyymi
No, juuri tuosta syystähän Perussuomalaiset tekevät hartiavoimin työtä. Valitettavsti tuppuraiset ja muut eduskunnan rosvot syövät kuormasta sen minkä ehtivät.
- Anonyymi
Kannattaa muuttaa siksi Etelä-Eurooppaan.
- Anonyymi
Kylläkait se kohta on sama muuttaa sweitsiin.
- Anonyymi
Sehän on jo lähellä Etelä-Eurooppaa.
- Anonyymi
Ei autoilu ole mikään ihmisen perusoikeus. Jos ei ole varaa maksa polttomootoriautoilun haittaveroja voi ajella halvemmalla sähköautolla tai polkupyörällä. Skootterillakin liikkuu näppärästi ja niitä on sähkötoimisia joten ei tarvitse haittaveroja maksella silläkään.
- Anonyymi
Ainakin maahantunkeutujille se näyttää olevan perusihmisoikeus.
- Anonyymi
Se että sinä et jotain tarvitse elääksesi ei poista mitään oikeutta toisilta, vaikka vastauksessasi korostuu vihervasemmistolainen diktatuurinen ajattelumalli ja aate. Kerro mitä teet työksesi (anna kun arvaan et mitään) ja mitä harrastat, niin me keksitään kyllä miten sinun kulkuasi tai työtäsi voitais enemmänkin verottaa. Kysehän on aatteesta ja ideologiasta ei muusta. Kuten tuolla aikaisemminkin kerrottiin miten ne sadattuhannet eri ammattien edustajat kulkevat työkaluineen töissä pyörällä tai kävellen? "Halvemmalla sähköautolla":)) Tuollehan nauraa harakatkin. Missä niitä parintonnin sähköautoja on? Ja infra? Kattaako koko suomen? Ja sähkökin pitää itse maksaa vaikka te sosialistit kuvittelette, että sekin on ilmaista. Kun sähköautoa pitää ladata joka yö vastaan polttomoottori tankata ehkä kerran viikossa, niin kyllä tulee sähkölaskuun nollia hyvin äkkiä lisää muutakin kuin Haaviston siirtoja.
- Anonyymi
Keneltä tai mistä ajattelit kerätä polttoaineverojen 8 miljardin vuosituoton joka jäisi valtiolta vajaaksi ilman polttoaineita? Persut ei kelpaa vastaukseksi, vaikka et muuta osaakkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että sinä et jotain tarvitse elääksesi ei poista mitään oikeutta toisilta, vaikka vastauksessasi korostuu vihervasemmistolainen diktatuurinen ajattelumalli ja aate. Kerro mitä teet työksesi (anna kun arvaan et mitään) ja mitä harrastat, niin me keksitään kyllä miten sinun kulkuasi tai työtäsi voitais enemmänkin verottaa. Kysehän on aatteesta ja ideologiasta ei muusta. Kuten tuolla aikaisemminkin kerrottiin miten ne sadattuhannet eri ammattien edustajat kulkevat työkaluineen töissä pyörällä tai kävellen? "Halvemmalla sähköautolla":)) Tuollehan nauraa harakatkin. Missä niitä parintonnin sähköautoja on? Ja infra? Kattaako koko suomen? Ja sähkökin pitää itse maksaa vaikka te sosialistit kuvittelette, että sekin on ilmaista. Kun sähköautoa pitää ladata joka yö vastaan polttomoottori tankata ehkä kerran viikossa, niin kyllä tulee sähkölaskuun nollia hyvin äkkiä lisää muutakin kuin Haaviston siirtoja.
Käytä samaa argumenttia "jos ei ole varaa liikkua junalla, bussilla, taksilla tai ostaa itse pyörää/sähköpyörää pitää katsella parempia lenkkareita"
Seuraavaksi joukkoliikenteen veroja voidaan nostaa sadalla prosentilla, koska se on halpaa muutenkin on sitä varaa korottaa. Eikä täällä vapaamatkustajilla ole mitään eri vapauksia. Terveydellinen haittavero kylkeen vielä. Levittäähän se muunmuassa koronaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että sinä et jotain tarvitse elääksesi ei poista mitään oikeutta toisilta, vaikka vastauksessasi korostuu vihervasemmistolainen diktatuurinen ajattelumalli ja aate. Kerro mitä teet työksesi (anna kun arvaan et mitään) ja mitä harrastat, niin me keksitään kyllä miten sinun kulkuasi tai työtäsi voitais enemmänkin verottaa. Kysehän on aatteesta ja ideologiasta ei muusta. Kuten tuolla aikaisemminkin kerrottiin miten ne sadattuhannet eri ammattien edustajat kulkevat työkaluineen töissä pyörällä tai kävellen? "Halvemmalla sähköautolla":)) Tuollehan nauraa harakatkin. Missä niitä parintonnin sähköautoja on? Ja infra? Kattaako koko suomen? Ja sähkökin pitää itse maksaa vaikka te sosialistit kuvittelette, että sekin on ilmaista. Kun sähköautoa pitää ladata joka yö vastaan polttomoottori tankata ehkä kerran viikossa, niin kyllä tulee sähkölaskuun nollia hyvin äkkiä lisää muutakin kuin Haaviston siirtoja.
Minulle riittää onneksi auton tankkaus kerran kuukaudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle riittää onneksi auton tankkaus kerran kuukaudessa.
Henkilökohtaista autoani minäkin tankkaan kerran kuukaudessa. Firman autoa kerran viikossa, mutta sen maksaa sentään työnantaja ja korotukset maksattaa asiakkailla.
- Anonyymi
"On kaksinaismoralistista, että tällaiseen rikkaat köyhät asetelmaan ajaa maatamme nyt enemmän ne jotka kauniissa puheissaan puhuvat keskituloisten tai köyhien puolesta eli vasemman laidan anarkistit kuin porvarit suomen historiassa koskaan aiemmin."
No katsotaan hebnkilökohtaisella tasolla mitä porvarit viime hallituksessa tekivät, porvarit, siis perskeko: Vo persut teitä minkä teitte!!
(suhteutus pa hnirtoihin:)
Meidän perhe: eläkevakuutusmaksujen korotus: noin 400 euroa vuodessa, eukon lomarahojen leikkaus: 700 euroa vuodessa, minulta anssin leikkaus 600 euroa vuodessa. Yhteensä menetys 1700 euroa vuodessa, polttoainetta kuluu noin 800 litraa per vuosi. Litraa kohti siis korotusta tuli 1700/800= 2,125 euroa/litra. Tosin persut ollessaan hallituksessa nostivat polttoaineveroa vielä erikseen sen 10 centtiä, joten korotuksen loppusumma litraa kohti kasvoi siis 2,2:een euroon.
P itää ymmärtää että kustannusvaikutukset osuvat ihan samalla tavalla kuluttajaan, on ne sitten mitä leikkauksia tai korotuksia tahansa. Toistaiseksi nykyhallitus ei ole syyllistynyt kuin pieneen polttoaineveron korotukseen, enkä tietenkään väitä että sekään on hyväksi, mutta jotain ajattelua soisin, mistä kukin äläkän nostaa.
Pelkästään tuo sipilän hallituksen eläkevakuuutusmaksujen muutos, mikä jäi pysyväksi, on keskivertoduunariautoilijalle vaikutukseltaan sama kuin 40 centin hinnankorotus polttoaineisiin/ litra.- Anonyymi
On eriasia tehdä perus korotuksia kuin ideologisia eriarvoistavia korotuksia vain sillä varjolla, että sattuu vihaamaan auton käyttäjiä=olla rasisteja eritavoin toimivia kohtaan. Nykyhallitus voi hukata polttoaineveron korotukset vuosikymmenien halvimpaan öljyn maailmanmarkkinahintaan. Kun taas öljyn hinta nousee nousee suhteessa polttoaineen kokonaishinta varmasti jo kahteen euroon, joka on anarkistivihreälle ilo mutta muille haitta. Tosin se samalla nostaa myös köyhän ihmisen tuotteiden hintoja sekä alentaa huomattavasti ostovoimaa joka hiljalleen näivettää koko suomen. Taaskaan ei tule veroja ja taas on nostettava verotusta. Vaarallinen oravanpyörä. Lopulta julkista taloutta on leikattava todella rankasti.
- Anonyymi
Ihan kaikki kallistuu polttoaineiden korotuksen myötä. Tässä ehkä eniten tuli selkään puukotetuksi Suomen 1,2 miljjonan eläkeläisien magnetic seven joukkio joka äänesti sdp:tä hallituksen suurimmaksi puolueeksi helpon vappusatasen toivossa, nyt lähtee etelänmatkat autot mopetit alta, ehkä se työllä säästetty osake lapsen lapsen pikavippivelkoihin.
Oikein narsistimaisen itsekkäästi ajatellen, tässä polttoaineiden merkittävässä hinnan korotuksessa on paljon maapallon ilmastonmuutokselta suojelemista ajatellen hyvääkin, paljon enemmin kuin 1,2 mijoonan yhteiskunnan varoilla rötköttelevän paskiaisen pärjääminen, tarkennettunan iitä jotka ylimääräisiä sijoitellen loma asuntoja ostelevat
Teollisuussaastuttaja jätti Kiinaan verotus on myöskin korkea aika ottaa tapetille miljardien sanktioilla.- Anonyymi
Ikävä selkään puukotus kun polttoaine on halvempaa kuin edellisen hallituksen aikana.
- Anonyymi
90 luvulta asti tiedän OSAn eläkeläisistä ostaneen loma asuntoja etelästä lapsilleen lapsen lapsille. On hankittu öky sisustusta peruskorjausta kaikki ulkomaalaisien palveluntajoavien hyväksi. Nyt tuo eläkeraha jää kotimaan mannaksi lapsen lapsen pikavoippivelkoihin jotka niin ikään ovatkin tulleet yli korean polttoaineen seurauksista pillurallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
90 luvulta asti tiedän OSAn eläkeläisistä ostaneen loma asuntoja etelästä lapsilleen lapsen lapsille. On hankittu öky sisustusta peruskorjausta kaikki ulkomaalaisien palveluntajoavien hyväksi. Nyt tuo eläkeraha jää kotimaan mannaksi lapsen lapsen pikavoippivelkoihin jotka niin ikään ovatkin tulleet yli korean polttoaineen seurauksista pillurallissa.
Saadaan oikeutta vihdoin viimein, ökyeläkeläisillekin pistetään hapankaali suuhun eikä ainostaan Veikkauksen monopolilsta varattoman varoilla pyritä pitämään Suomea pystyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä selkään puukotus kun polttoaine on halvempaa kuin edellisen hallituksen aikana.
Hah:D Öljy ja sitä kautta polttoaineet on halvempia mikä on maailmanmarkkinatilanteen ansiota, mutta hallituksen ei. Vero sitävastoin korkeampaa kuin koskaan. Mutta tässähän korostuu teidän viheridioottien tyhmyys ja käsitys ylipäätään verotuksesta ja tuotteesta ja niiden eroista.
Öljyyn perustuvat polttomoottorit tulevat jokatapauksessa tiensä päähän ennemmin tai myöhemmin.
Ilmastonmuutoksen eteen täytyy tehdä muutoksia, jotta nykyinen elämäntapamme pystyy edes jossakin määrin säilymään nykyisellään.- Anonyymi
Joo, joillekin ei näytä menevän kaaliin, että pelkällä polttomoottorilla olevia henkilöautoja ei enää valmisteta 10 vuoden päästä, osa autonvalmistajista on jo nyt luopunut niistä. Kehityksen suunta on selvä.
- Anonyymi
NIIN JA SÄHKÖAUTOT ON ANSA KAIKILLA PITÄÄ OLLA SÄHKÖAUTO.
MUTTA
sitten tulee stop sähkön hinta on pulma hintaa piisaa eli niin kallista että ei kukaan voi käyttää,
sanoohantuo järkinkin NYT MITÄ SÄHKÖ MAKSAA JA KUN TÄMÄ
YKSI NIISTÄ ARKITETAILIJA ON HAAVISTO JA KUMMANIT!
mitä hallitus teki siirtomaksujen hinnan alennukselle KUN KÄVI PÄINVASTOIN.
100 e käyttö 200e siirto missäkohti
tuossa on se ALENNUS.
elkää menkö halpaan ansaan- Anonyymi
"sanoohantuo järkinkin NYT MITÄ SÄHKÖ MAKSAA"
Osta nyt sinäkin sähköauto, koska sen sähkö maksaa alle 15% polttoaineen kustannuksesta. Lisäbonuksena huolto- ohjelmaa ei ole lainkaa. Siis päinvastoin kuin luulit!!! - Anonyymi
Sähköhän on niin halpaa, että sitä sähköautoon saa tankata monessa paikassa ilmaiseksi.
- Anonyymi
Koulutustason nosto yhteiskunnassa nostaa välittömästi kansalaisten hyvinvointia järkämpien ostopäätösten tuloksena. Lisäksi tulevat pitkänajan hyvinvointivaikutukset.
- Anonyymi
Kostopolitiikkaan. Suomi on siirtynyt uuteen anarkismiin joka tarkoittaa sitä, että eduskuntaan äänestetään sellaiset henkilöt/puolueet joiden halutaan rankaisevan mahdollisimman paljon oman aatteen/puoluenäkemyksen vastaisia kansalaisia.
Nyt vallassa on uusliberaali puoli joka tekee kaikkensa, että oikea ja konservatiivisempi puoli saa mahdollisimman paljon takkiin. Parin vuoden päästä äänestetään taas oikea siipi valtaan, joka tekee vastavuoroon hallaa mahdollisimnan paljon vasemman puolen kansalaisille. Joka neljäs vuosi siis on aina toisen laidan koston paikka. Tähän siirryttiin 2000 luvulla. Aikaisemmin eduskunta valittiin sillä perusteella jonka haluttiin ajavan tasapuolisesti koko kansan etuja. Nyt vähät välitetään muusta kuin omasta navasta ja omasta ideologiasta. Siksi kahtiajako aikakausi vain kriisiytyy enemmän. Eurooppa hajoaa tulevaisuudessa kahtiajakoon ilman että ulkopuolisten valtojen tarvitsee mitenkään edesauttaa asiaa. Luulisi historiankin jotain opettaneen, mutta ei.- Anonyymi
Eikö sinulla raukalla ole edes äänioikeutta?
Toisaalta polttoaineveron korotus on aivan oikein, koska me jokainen kärsimme joka päivä enemmän ja enemmän myrkyllisistä lähipäästöistä ja ilmastotuhosta. Jos tätä ei vieläkään joku ymmärrä, niin täytyy polttoaineveroja nostaa, kuten muissakin maissa tehdään ymmärtämättömien johdosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla raukalla ole edes äänioikeutta?
Toisaalta polttoaineveron korotus on aivan oikein, koska me jokainen kärsimme joka päivä enemmän ja enemmän myrkyllisistä lähipäästöistä ja ilmastotuhosta. Jos tätä ei vieläkään joku ymmärrä, niin täytyy polttoaineveroja nostaa, kuten muissakin maissa tehdään ymmärtämättömien johdosta.Kommentistasi päätellen sinä et ole edes äänioikeus iässäkään. Se voitaisiin muutenkin nostaa 30 vuoteen, jotta anarkistiäänistä päästäisiin.
- Anonyymi
järkipää kuittaa 5vuodenkuluttua onko vielä sähkö halpaa ,miksi se nyt on
kahvinkeitossa niin kallista.
ja samaa sähköä on- Anonyymi
Joo, 5 vuoden kulutta sähkö on vieläkin halvempaa, kuten on käynyt koko ajan. Tuulisäkön lisäätyessä hinta erityisesti halpenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, 5 vuoden kulutta sähkö on vieläkin halvempaa, kuten on käynyt koko ajan. Tuulisäkön lisäätyessä hinta erityisesti halpenee.
Hah:D Venäjämielinen viheranarkisti taas äänessä. Venäjän ja ruotsin varassahan suomi on muutenkin sähkön osalta. Ja mitä enemmän ajamme omaa energiatuotantoamme alas sitä enemmän venäjän varaan joudumme. Mutta tämähän se ilmeisesti on tarkoituskin.
- Anonyymi
Uuteen harkinnaiseen polttoaineen myyntilupajärjestelmään siirryttäessä poltttoaineen hintaa korotettaisiin aina tarvittaessa. Näin hyväosaisten liikennepäästöt saataisiin vähenemään.
Polttoaineveron korotukset palautettaisiin harkinnan varaisesti vähäosaisten ym. tileille selvänä rahana. Näin itse asiassa vähäosaiset voisivat jopa lisätä omaa polttoaineen kulutustaan, jos palautukset pidetään riittävän suurina ja harkinnaisina.
Polttoaineveron korotuksesta saatavat rahat voidaan käyttää esim. paperittomien kotiutuksen tehostamiseen, pakolaisille tarjoamiseen lisää tuettuja lomalentoja kotimaihinsa, joista he ovat joutuneet pakenemaan, KHL kiekkoliigan tukemiseen, taistelevien kehitysmaiden tukemiseen , yleiseen rauhantyöhön jne. - Anonyymi
polttoaineiden kallistumisella on ollut vuosien saatossa moninaiset vaikutukset muuttoliikkeenseen maassa missä maaseutu tyhjenee ja väki pakkaantuu maakuntien mestoihin lyhenmän työmatkan vuoksi,
- Anonyymi
En tiedä mutta vihreiden asiantuntijoiden mukaan korotukset ei siirry esim. kuluttajahintoihin, siitä todisteena tämä lausahdus:
"Mietippä että paketti leipää painaa noin kilon ja rekkalliseen mahtuu näin olleen 20 000 pakettia leipää, jos leipäpaketin hinta on kaupassa vaikka 2 euroa, tarkoittaa rekallisen olevan 40 000 euron arvosta leipää.
Mutta itse kauppahan ei siitä leivästä suinkaan maksa noin paljoa, vaan korkeintaa 5000 - 10 000 euroa. Joten vaikka tuotteen toimittaja nostaisikin kuljetusmaksuja, ei hinnat nousisi, koska kaupat eivät nostaisi niitä säilyttääkseen asiakkaansa.
Jos lasketaan ihan järjettömään yläkanttiin, et rekka kuluttaa 12 litraa satasella maantieajossa, tarkoittaa se 1000 km matkalla ylimääräistä 48€, joka ei merkkaa yhtään mitään ton 20 tonnin lastin rinnalla." - Anonyymi
Ostaa sähköauton, niin ei tarvitse murehtia moisista.
- Anonyymi
Hallitus tosiaan nosti vuoden alusta taas pottoaineiden verotusta josta valtion kasaan on budjetoitu 100 miljoonan lisätulot mutta samaan aikaan hallitus lisäsi kehitysapua 150 miljoonaa!
Siksi maksamme lisää veroja että hallitus saa jakaa rahamme Afrikkaan.- Anonyymi
Linkki tietoon vuoden alussa tapahtuneisiin veronkorotuksiin, muutoin kommentoijan omaa aivopierentää.
- Anonyymi
Veroilla ohjaillaan ihmisten ostokäytöstä järkevämpään suuntaan. Polttomoottorit kuuluvat pian menneeseen maailmaan yksityiskäytössä.
- Anonyymi
Puhtaaseen kostomentaliteettiin T:hiihtäjä 47 härmästä
- Anonyymi
Ihmettelen kun foorumeilla paasataan mutta kansalaisaloitteisiin bensan hinnan hillitsemiseksi ei käydä laittamassa nimeä että asiat edistyisivät , niin suomalaista , paljon puhetta , vähän tekoja .
- Anonyymi
No ehkäpä siksi että tällä hallituksella aloitteella pyyhittäisiin percettä. Seuraavan hallituksen aikana se käsiteltäisiinkin kuten asiaan kuuluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898216
- 916322
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586223Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344811- 443284
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572882- 442819
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per482760- 492750