Pitkäaikainen yksinäisyys on tehnyt sen, että vaikka keksikin sanottavaa, ei ole varma miten siihen yleisesti ottaen suhtaudutaan ja kaduttaa helposti jälkeenpäin omat sanomiset, joskus varmasti ihan turhaankin.
Varsinkin huumorin heitto epäilyttää. Mikä on sopivaa, hyvää huumoria, mikä taas menee liian lapselliseksi tai oudoksi.
Aikuistumisesta huolimatta pitkäaikainen yksinolo on vaikuttanut siihen, etten ole kaikessa varma mikä sopii ikäiselleni ihmiselle (useiden asioiden suhteen) ja mikä taas ehkä enemmän lähemmäs jollekin teini-ikäiselle.
Onhan niitä hyvin erikoisiakin ihmisiä, jotka eivät ole joutuneet juuri kärsimään yksinäisyydestä, mutta kun itse kiinnittää asiaan huomiota ja pyrkii olemaan suht normaali, onkin oudompi muiden näkökulmasta mitä haluaisi.
Puhe- ja muut tilanteet etenee nopeasti, eikä siinä ehdi miettiä tarkemmin. Jälkeenpäin, kun miettii joitain tilanteita, ymmärtää miten muut ovat todennäköisesti ottaneet ne.
Kun antaa tietynlaisen kuvan itsestään jollekin porukalle, jota ei olisi halunnut antaa, se kaduttaa, voi vaikuttaa itsetuntoon, ahdistaakin ja aiheuttaa sen, ettei enää halua mennä kyseisten ihmisten pariin.
En ole aina varma mikä on normaalia käytöstä
13
171
Vastaukset
- Anonyymi
Ymmärrän täysin ja samaistun ongelmaasi. Turha tilanteiden jälkeinen ylianalysointi ei vaan johda usein mihinkään muuhun kuin entistä varautuneempaan tyyliin sosiaalisissa suhteissa. Miten sitä vaan osaisi olla mahdollisimman rento ja rauhallinen oma itsensä keskustelu tilanteissa? Ja kohdistaa huomio siihen mitä muilla on sanottavaa enemmän kuin omaan itseen. Outous on suhteellinen käsite, eikö me kaikki olla jollain lailla outoja?
- Anonyymi
Helpoimmalla pääsee kun lopettaa piittaamasta mitä muut ajattelee.
Minustakin ajatellaan vaikka mitä älytöntä mikä ei ollenkaan pidä paikkansa.
Onko se minun vastuullani ?
Vihdoin tajuan että omapahan on kuvitelmansa ja se on heidän ongelma ei mun.
ppoiuiyyy- Anonyymi
mutta se on tietty ongelma kun joutuu näkeen niin paljon vaivaa muiden kuvitelmien takia.
ppiuuyyu
- Anonyymi
Enemmän kaikissa tilanteissa tulee itse ajateltua omaa sanomista tai toimintaa, eivät muut siihen kiinnitä mitenkään erityistä huomiota, saati edes välitä mitenkään arvostelevasti.
Se on oman pään tuottama ongelma, kun luulee, mitä muut mahtavat ajatella.
Missään ei tarvitse puhua tai tehdä mitään, ajatellen sitä, miten muut suhtautuvat, vaan niinkuin itse tahtoo.
Kukaan ei ole täydellinen, eikä keneltäkään sellaista odotetakaan.
Kannattaa olla oma itsensä.
Jälkeenpäin on enää turha miettiä ja murehtia, mitä on sanonut. Sen on sanonut, eikä se enää katoa. Muistista sen voi kadottaa, niin ei jää häiritsemään. - Anonyymi
Siinä missä itse ajattelee muka typerää huumoriaan tai sanomisiaan, toinen ajattelee omaa muka typerää huumoriaan ja sanomistaan. Ei hän sinun sanomisiaan ajattele.
Jos bussipysäkillä ajattelet, miltähän näytän ja mitähän nuo muut minusta ajattelee niin ne muut ajattelee, mitähän nuo muut minusta ajattelee ja miltähän heidän silmissään näytän.
Uskokaa pois, se on vain itsekritiikkiä. Voi olla että hieman liikaa.
On niitä jotka ajattelevat, voi että on hyvä ja tuo toinen on tyhmä, niissä vasta vikaa on, et kai sellainen halua olla. - Anonyymi
Tiedän että sitä voi olla vaikea uskoa, mutta ne muut eivät kiinnitä sinuun huomiota niin paljon kuin itse luulet. Olen omalla kohdalla tämän oivaltanut vuosien myötä. Joskus vieläkin tulee tilanteita, että luulen että kaikki seuraavat minun kömpelyyttäni ja kömmähdyksiäni kuin hyvinkin kiinnostuneena yleisönä:) Mutta siis ei, he miettivät omia asioitaan. Heillä pyörii oma sisäinen maailma silmien edessä, vaikka näyttävätkin katsovan toisia.
Suuri osa siitä mitä teet ei edes rekisteröidy heille, ja sen mitä rekisteröivät, he tulkitsevat kuitenkin oman näkökulmansa mukaisesti. Tämä kannattaa muistaa. Asioita käsitetään aina joka tapauksessa väärin. Siksi, että ihmiset tulkitsevat asiat eri tavalla, kaksi ihmistä ei näe jotain asiaa tai ihmistä koskaan ihan samalla tavalla.
Näiden tajuaminen on helpottanut ainakin minun elämääni vuosien mittaan. Koen edelleen joskus kuten sinä. Mutta olen päässyt paljosta jännittämisestä eroon. Ymmärrän paremmin, että maailma on kummallinen, ja kaikki ihmiset ovat kummallisia - en vain minä. Ja se, että väärinkäsityksiä ei voi välttää! Joku muodostaa minusta joka tapauksessa joskus sellaisen käsityksen jota en halua, ja joka ei ole oikea. Koska hän näkee minut oman linssinsä läpi. Tämä vain täytyy kestää, ja sitä tapahtuu kaikille - ei vain meille jotka koemme tai olemme kokeneet yksinäisyyttä ja sosiaalisia pelkoja ja jännittämistä. - Karaistukaamme !:)- Anonyymi
kiitos, hyvin kirjoitettu
- Anonyymi
Minä kehun myös, että on hyvin kirjoitettu juttu.
Siinä on tulos, mitä tapahtuu, kun on hyväksynyt oman itsensä sellaisena kuin on.
Minulle on käynyt ajatusmaailmassani samalla tavalla, kun on tullut vuosia lisää ja nähnyt jokseenkin paljon elämää ja erilaisia ihmisiä.
Ehkä siinä on jotain järkeä, kun sanotaan, että elämä opettaa.
- Anonyymi
Erikoista kyl mutta tuo on totta. Helposti sanoo huonon vitsin ja se tilaisuus olikin siinä
- Anonyymi
Just tuo että anto väärän kuvan itestä muille menneisyydessä eikä saa enää sitä naurunalaista hemmoa korjattua koska ei näe enää tuota porukkaa koskaan. Ja aina miettii et onko ne levittänyt sitä kuvaa itestä tuollekki/noillekkin.
Pitkä ja uuvittava taistelu, enää 12 vuodem jälkeen en enää niin välitä koska se oli tärkeää vain naisen saannin kannalta ja en enää halua naista ja asia on samantekevä..- Anonyymi
Joo tossa on kyllä se, että jos on antanut jollekin jonkinlaisen kuvan itsestään (esimerkiksi aivovaurioituneena), niin he ei annakkaan mahdollisuutta pantantaa tuota kuvaa.
minkäs sille voi meidän kaikkien aivot välillä jumittaa. Minusta tässä on kysymys enemmän aivojen jumittavista ominaisuuksista että ihmisten mielikuvat ei muutu, kuin siitä tosiasiallisesta ihmisestä.
ppoiuuu
- Anonyymi
Juuri noin mäkin koen et kun sanan sanoo se laukaisee ydinaseen. Vähennän puhetta mut tilanne pahenee. Väärä suunta kai joten annan olla.
- Anonyymi
Ole vapaasti outo, Jeesus rakastaa normaaliuttasi https://www.facebook.com/watch/live/?v=834978350706112&ref=notif¬if_id=1616168350565166¬if_t=live_video_explicit
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812