Missä on kirkon paimenet?

Anonyymi

Huomaan usein kaipaavani teitä selvittämään asioita. Eikö teidät ole koulutettu johtamaan seurakuntia ja tekemään teologista selvitystä epäselviin tilanteisiin? Sellainen olisi nyt syntynyt täällä luterilaisessa osiossa, ja kaivattaisiin teologista apua.

Tilanne arviota ja analyysia ja kysymys, kun joku ehdotti joillekin, että he perustaisivat epäselvän tilanteen ratkaisuksi uuden kirkon, niin kyllä tällä menolla puretaan jo rakennetutkin kirkot, elleivät piispat, papit ja seurakuntalaiset pysty nyt astumaan sen tieteen kynnyksen yli, joka tietää, että meidän todellisuuden perusta on henkinen eikä fyysinen, kun odottavat fyysistä ylösnousemusta vielä kuolemankin jälkeen. Onko tämä odotusarvio nyt muuttunut?

Tuli vain mieleeni, koska tämä massiivinen jauhanta homoudesta ja vihkimisestä on todellinen pelleviritys kaikesta ihmisen yksinkertaisuudesta, ja jossakin hiilivalkealla joku nauraa ja makeasti.

Ja sitten kun Raamatussa on näitä puhuvia jumalankuvia - on israelilaisten Jahve eli Baal, joka on varsinainen sadisti, irstailija ja mässäilijä, johon tämä kaksinaismoraalinen homokeskustelu perustuu, koska tämän helvetin omaava jumalankuva on ilmeisesti jossakin sanonut jotakin. Niin sitten tätä vastan onkin profeetta Jeremian puhuva jumalankuva, joka on käskenyt Mooseksen häipyä silmistään, kun ei voi sietää tätä, koska Mooses johdatti israelilaiset palvomaan Baalia eli Jahvea ja uhraamaan. Jeremian Jumalan mielestä se on sairasta, eikä ihminen tule uhraamisesta tippaakaan paremmaksi ihmiseksi.

Niin kysymys teille, kun te julistatte Jeesusta ja olette Jeesuksen seuraajia, niin mitä tämä Isä Jumala, taivasten valtakunnan Isä puhui Jeesuksen välityksellä, mitä sanoi?

Mainitsiko jotakin homoista?

Ajattelin vain, että teillä voisi olla tietoa tästä asiasta.

13

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielestäni ei uutta tuolla rintamalla. Yhä edelleen rypevät avoliitoissaan ja muissa virityksissään mutta tarkasti katsovat, ettei vaan naapurin Pete ole sellainen.
      Kirkon "kaappaamista" ne on suunnitelleen jo vuosikausia mutta eihän se nyt tule onnistumaan . Ei kukaan osta tuollaista uskontoa jossa joku homostelu on nostettu tikun nokkaan ja muut synnit pärähtää filtteristä läpi aiheuttaen korkeintaan pientä ääntä.

      Eikä kait suoraan sanottuna ketään enää jaksa kiinnostaa (kokoajan) kuka duunaa ketä

      Sinuna en tosin odottelisi ihmeitä koska osa tuosta porukasta ei ole päässyt edes naispappeuden yli.

      • Anonyymi

        Joko olet löytänyt itsellesi miehen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko olet löytänyt itsellesi miehen?

        En mutta mulla on tohon jotain parempaa 🦴


      • Anonyymi

        No sinä nyt et ehkä ole mikään oikea henkilö arvioimaan noita asioita, kun itsekin olet aivan pihalla. Turha sinun on mistään "naispappeudestakaan" puhua kun et asiasta mitään ymmärrä. Pakanat pitäkööt suunsa kiinni ja perusta toki itsellesi homo-naispappi-kirkko jossa kehuvat sinun luulojasi omasta synnittimyydestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä nyt et ehkä ole mikään oikea henkilö arvioimaan noita asioita, kun itsekin olet aivan pihalla. Turha sinun on mistään "naispappeudestakaan" puhua kun et asiasta mitään ymmärrä. Pakanat pitäkööt suunsa kiinni ja perusta toki itsellesi homo-naispappi-kirkko jossa kehuvat sinun luulojasi omasta synnittimyydestäsi.

        Ketkä on pakanoita ja millä perusteella. Mielenkiintoinen kommentti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinä nyt et ehkä ole mikään oikea henkilö arvioimaan noita asioita, kun itsekin olet aivan pihalla. Turha sinun on mistään "naispappeudestakaan" puhua kun et asiasta mitään ymmärrä. Pakanat pitäkööt suunsa kiinni ja perusta toki itsellesi homo-naispappi-kirkko jossa kehuvat sinun luulojasi omasta synnittimyydestäsi.

        Niin olet kyllä silleen oikeassa, että on vain olemassa papinvirka ei ole erikseen...
        En nyt usko,että alkaisin perustelemaan omaa kirkkoa, tietty olisi mulla maatakin että voisin rakentaa oman mutta ei viihdyn tuolla missä olen ollut ihan vauvasta lähtien. Oikein mukava seurakunta. No nythän ei ole jumalanpalveluksia tietenkään järjestetty mutta ehkä tämä helpottaa kevättä kohden. Naispappeja ei ole paikkakunnalla ollut kuin sairaslomatuuraajana. Oikein oli mukavia nuoria naisia ja saarnatkin sellaisia maanläheisiä, ei mitään tympeitä pönötyksiä ja jorinoita. Molemmat pienten lasten äitejä ja siinä oikeassa aito aviossa , toivottavasti kestää yhtä hyvin kun minulla on kestänyt vaimon kanssa. Ei se tietenkään ole ruusuilla tanssimista olla muutama vuosikymmen yhdessä mutta aina on onneksi selvitty.

        Homoja ja lesboja olen kohdannut työelämässä mutta ei siitä numeroa tehty. Jos sieltä nyt jotain oppi niin ehkä juurikin sen, että myös he ovat ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä on pakanoita ja millä perusteella. Mielenkiintoinen kommentti!

        Raamatussa pakanat ovat kaikki muut kansat paitsi Israel.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin olet kyllä silleen oikeassa, että on vain olemassa papinvirka ei ole erikseen...
        En nyt usko,että alkaisin perustelemaan omaa kirkkoa, tietty olisi mulla maatakin että voisin rakentaa oman mutta ei viihdyn tuolla missä olen ollut ihan vauvasta lähtien. Oikein mukava seurakunta. No nythän ei ole jumalanpalveluksia tietenkään järjestetty mutta ehkä tämä helpottaa kevättä kohden. Naispappeja ei ole paikkakunnalla ollut kuin sairaslomatuuraajana. Oikein oli mukavia nuoria naisia ja saarnatkin sellaisia maanläheisiä, ei mitään tympeitä pönötyksiä ja jorinoita. Molemmat pienten lasten äitejä ja siinä oikeassa aito aviossa , toivottavasti kestää yhtä hyvin kun minulla on kestänyt vaimon kanssa. Ei se tietenkään ole ruusuilla tanssimista olla muutama vuosikymmen yhdessä mutta aina on onneksi selvitty.

        Homoja ja lesboja olen kohdannut työelämässä mutta ei siitä numeroa tehty. Jos sieltä nyt jotain oppi niin ehkä juurikin sen, että myös he ovat ihmisiä.

        Uskoviakin varmaan olet tavannut työelämässä mutta heistä teet numeron.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin olet kyllä silleen oikeassa, että on vain olemassa papinvirka ei ole erikseen...
        En nyt usko,että alkaisin perustelemaan omaa kirkkoa, tietty olisi mulla maatakin että voisin rakentaa oman mutta ei viihdyn tuolla missä olen ollut ihan vauvasta lähtien. Oikein mukava seurakunta. No nythän ei ole jumalanpalveluksia tietenkään järjestetty mutta ehkä tämä helpottaa kevättä kohden. Naispappeja ei ole paikkakunnalla ollut kuin sairaslomatuuraajana. Oikein oli mukavia nuoria naisia ja saarnatkin sellaisia maanläheisiä, ei mitään tympeitä pönötyksiä ja jorinoita. Molemmat pienten lasten äitejä ja siinä oikeassa aito aviossa , toivottavasti kestää yhtä hyvin kun minulla on kestänyt vaimon kanssa. Ei se tietenkään ole ruusuilla tanssimista olla muutama vuosikymmen yhdessä mutta aina on onneksi selvitty.

        Homoja ja lesboja olen kohdannut työelämässä mutta ei siitä numeroa tehty. Jos sieltä nyt jotain oppi niin ehkä juurikin sen, että myös he ovat ihmisiä.

        "oppi niin ehkä juurikin sen, että myös he ovat ihmisiä."

        Ai sinulle piti tuokin erikseen opettaa? Meille Raamattuun uskoville asia on aina ollut ihan itsestäänselvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskoviakin varmaan olet tavannut työelämässä mutta heistä teet numeron.

        No enhän tuohan on vähän kuin ampuisi itseään jalkaan, mutta eihän nyt kenenkään uskonto tai uskovaisuus voi olla sitä, että kaikki muut synnit pärähtää filtteristä läpi mutta ei se homostelu ja siis eniten tuosta tuntuvat ottavan lämpöä "parasta ennen päiväyksen" ohittaneet hetero lahkolaiset. Sama juttu , että naiset pääsivät papeiksi . Ei herranen aika sehän tapahtu jo vuonna...

        Koettakaa nyt vaan päästä tosta. Enää ei saa naisia syrjiä eikä seksuaalivähemmistöjä sinänsä noilla ei ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa mutta kuitenkin " get over it "

        Jokainen järkevä aikuinen ymmärtää, ettei ketään saa syrjiä, ei niitä uskovaisiakaan vaikka ei nyt ihan heti tulisi mieleen. Toisaalta uskovaisuus ei myöskään ole mikään vapaalippu syrjiä muita ;)


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No enhän tuohan on vähän kuin ampuisi itseään jalkaan, mutta eihän nyt kenenkään uskonto tai uskovaisuus voi olla sitä, että kaikki muut synnit pärähtää filtteristä läpi mutta ei se homostelu ja siis eniten tuosta tuntuvat ottavan lämpöä "parasta ennen päiväyksen" ohittaneet hetero lahkolaiset. Sama juttu , että naiset pääsivät papeiksi . Ei herranen aika sehän tapahtu jo vuonna...

        Koettakaa nyt vaan päästä tosta. Enää ei saa naisia syrjiä eikä seksuaalivähemmistöjä sinänsä noilla ei ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa mutta kuitenkin " get over it "

        Jokainen järkevä aikuinen ymmärtää, ettei ketään saa syrjiä, ei niitä uskovaisiakaan vaikka ei nyt ihan heti tulisi mieleen. Toisaalta uskovaisuus ei myöskään ole mikään vapaalippu syrjiä muita ;)

        Syrjiä? Mitä ihmeen syrjimistä Suomessa on?
        Etkö malta edes nukkua.....


      • Anonyymi
        Oksastettu.Oksa kirjoitti:

        Raamatussa pakanat ovat kaikki muut kansat paitsi Israel.

        Ahaa vai Raamatusta, ja itsekö määrittelivät itsensä muita fiksummiksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa vai Raamatusta, ja itsekö määrittelivät itsensä muita fiksummiksi?

        Raamatussapa hyvinkin. Ei tavallisen tiedon kertominen mitään erityistä fiksutta vaadi. Riittää kun tietää asioita.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe