Kuinka dieselmoottori saadaan käynnistymään pakkasella?

Anonyymi

Tämän palstan asiantuntijoiden mukaan akku ei toimi pakkasessa. Polttomoottorin starttimoottori ja dieselmoottorin hehkutulpat toimivat akkusähköllä.

Kuinka dieselmoottori siis saadaan käynnistymään pakkasella?

172

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Startataan ja moottori käynnistyy.
      Vanhoissa dieseleissä piti erikseen hehkuttaa hehkutulpat. Nykyisissä sen hoitaa automatiikka.

      • Anonyymi

        Millä? Akku ei toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä? Akku ei toimi pakkasessa.

        No sen verran pakkasellakin virtaa riittää. Mutta eipä paljon pidempiaikaiseen kulutukseen, jos et niinkuin sitä ymmärtänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen verran pakkasellakin virtaa riittää. Mutta eipä paljon pidempiaikaiseen kulutukseen, jos et niinkuin sitä ymmärtänyt?

        Akku ei toimi pakkasella. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei toimi pakkasella. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut.

        Aaaa, sinä oletkin vajukki, kun et sitä "asiantuntijan" pointtia asiassa tajunnut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaaa, sinä oletkin vajukki, kun et sitä "asiantuntijan" pointtia asiassa tajunnut!

        Kun asiantuntija sanoo, ettei akku toimi pakkasessa, niin se akku ei silloin toimi pakkasessa. Ymmärretty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asiantuntija sanoo, ettei akku toimi pakkasessa, niin se akku ei silloin toimi pakkasessa. Ymmärretty?

        Tuo asiantuntija puhui vasten parempaa tietoaan eli oli siis asiaa tuntematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo asiantuntija puhui vasten parempaa tietoaan eli oli siis asiaa tuntematon.

        Etkö muka usko asiantuntijoita? Pidät varmaan hengitysmaskiakin turhana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asiantuntija sanoo, ettei akku toimi pakkasessa, niin se akku ei silloin toimi pakkasessa. Ymmärretty?

        Mitä kylmempi, sen huonommin toimii:
        "Nyrkkisääntönä pidetään, että kylmästä -18° C täyteen ladatusta akusta saadaan virtaa ulos vain 40-50% ja -30° C pakkasessa enää vain 25-30%. Vastaavasti kylmä akku ei myöskään ota virtaa vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kylmempi, sen huonommin toimii:
        "Nyrkkisääntönä pidetään, että kylmästä -18° C täyteen ladatusta akusta saadaan virtaa ulos vain 40-50% ja -30° C pakkasessa enää vain 25-30%. Vastaavasti kylmä akku ei myöskään ota virtaa vastaan."

        Akku ei toimi pakkasessa lainkaan. Sen on asiantuntija tällä palstalla kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaaa, sinä oletkin vajukki, kun et sitä "asiantuntijan" pointtia asiassa tajunnut!

        Kaikilla ei ole kaikki muuumit laaksossa, olisi ehkä käytävä latauksessa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole kaikki muuumit laaksossa, olisi ehkä käytävä latauksessa..

        Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä? Akku ei toimi pakkasessa.

        Osta uusi akku.mitä sitä paskalla leikkimään. Täysi tehoinen akku antaa puolitehon pakkasella,mutta toimii.Puolitehoinen akku ei anna mitään pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kylmempi, sen huonommin toimii:
        "Nyrkkisääntönä pidetään, että kylmästä -18° C täyteen ladatusta akusta saadaan virtaa ulos vain 40-50% ja -30° C pakkasessa enää vain 25-30%. Vastaavasti kylmä akku ei myöskään ota virtaa vastaan."

        Tuo pätee lyijyakkuun. Eräät metallihypridiakut hyytyvät jo pienelläkin pakkasella.

        Kun akusta ottaa virtaa tai sitä lataa, akku lämpenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei toimi pakkasella. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut.

        Ihreään ideologiaan kuuluu tosiasioiden kieltäminen mikäli ne eivät tue omaa maailmankatsomusta. Neuvostoliitossa oli ohje median edustajille: 'Älä kirjoita niinkuin asiat ovat, vaan niinkuin ne olisivat sosialistisessa utopiassa'.
        Sähköauto hyytyy pakkasessa. Diesel, tuo viherpiipertäjien inhokki, toimii loistavasti.
        Entä se akku? Eikös akku kuin akku ole sama asia? Ei ole. Polttomoottoriauton akku on hyvin pieni ja herätevirtaa jolla saadaan auto käyntiin kovillakin pakkasilla yleensä on tarvittava määrä (joskus vanhat akut tietysti hyytyvät tai laturi on sökönä ym.)
        Sähköautoilla taas on kovilla pakkasilla virtamäärästä heti puolet pois, tai eivät anna virtaa ulos ollenkaan sitä määrää mikä tarvittaisiin koko auton liikkumiseen.

        Tämä on fakta. Käytännössä koettu asia. Eikä se muutu millään jankuttamisella.. 'tehän bensa/diesel fanit ette tykkää akuista'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihreään ideologiaan kuuluu tosiasioiden kieltäminen mikäli ne eivät tue omaa maailmankatsomusta. Neuvostoliitossa oli ohje median edustajille: 'Älä kirjoita niinkuin asiat ovat, vaan niinkuin ne olisivat sosialistisessa utopiassa'.
        Sähköauto hyytyy pakkasessa. Diesel, tuo viherpiipertäjien inhokki, toimii loistavasti.
        Entä se akku? Eikös akku kuin akku ole sama asia? Ei ole. Polttomoottoriauton akku on hyvin pieni ja herätevirtaa jolla saadaan auto käyntiin kovillakin pakkasilla yleensä on tarvittava määrä (joskus vanhat akut tietysti hyytyvät tai laturi on sökönä ym.)
        Sähköautoilla taas on kovilla pakkasilla virtamäärästä heti puolet pois, tai eivät anna virtaa ulos ollenkaan sitä määrää mikä tarvittaisiin koko auton liikkumiseen.

        Tämä on fakta. Käytännössä koettu asia. Eikä se muutu millään jankuttamisella.. 'tehän bensa/diesel fanit ette tykkää akuista'.

        Akku ei asiantuntijan mukaan toimi pakkasessa. Sen vuoksi akulla ei saa dieseliä pakkasessa käyntiin. Tarvitaan joku muu tapa. Joku ehdotti hinaamista. Hankalaa on sekin, etenkin jos hinaava kulkuneuvokin on diesel, joka pitäisi käynnistää akulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä? Akku ei toimi pakkasessa.

        Akkuja on erilaisia. Tavallinen lyijyakku toimii täyteen ladattuna jopa - 50 asteen pakkasella, sähköautoissa käytettävät litiumakut taas menettävät tehoaan huomattavasti jo pienelläkin pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä? Akku ei toimi pakkasessa.

        Akku kyllä tietysti toimii, ja se latautuu ajossa. Mutta pelkissä akkuautoissa eri juttu, jos menee enemmän kun tulee. Diceliä käytetään matkantekoon, käynnistykseenakkua.
        Ootko tienny, että talvella ne bensa ja dicelautot jää parkkikselle joissa on huono akku?
        Huono akku ei pidä virtaa, eikä lataudu kuten hyvä akku. Kovilla pakkasilla se akun kunto ja pitävyys testataan. Huonoillaa akuilla voi kesällä pärjätä, mutta talvella ei auto jaksakkaan enää käynnistyä. Akku kannattaa silloin vaihtaa, jo ennenkun on aamusta toiseen sahannut huonolla akulla startin ja laturinkin rikki😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei toimi pakkasessa lainkaan. Sen on asiantuntija tällä palstalla kertonut.

        Jollekkin käy niin, kun on jo vanha akku. Uudella kyllä pärjää ja käynnistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollekkin käy niin, kun on jo vanha akku. Uudella kyllä pärjää ja käynnistyy.

        Akun ikä on sivuseikka. Akun varaustaso määrittelee onko akusta saatavilla sähköenergiaa vai ei. Tavallisen auki kierrettävillä tulpilla varustetun lyijyakun varauksen voi mitata vaikka areometrillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asiantuntija sanoo, ettei akku toimi pakkasessa, niin se akku ei silloin toimi pakkasessa. Ymmärretty?

        Kuka vajakin, eli sinun mielestäsi on asiantuntija?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei asiantuntijan mukaan toimi pakkasessa. Sen vuoksi akulla ei saa dieseliä pakkasessa käyntiin. Tarvitaan joku muu tapa. Joku ehdotti hinaamista. Hankalaa on sekin, etenkin jos hinaava kulkuneuvokin on diesel, joka pitäisi käynnistää akulla.

        Aikoinaan kun työskentelin Siperiassa, niin Venäläiset kaivinkoneet yms. vedettiin narulla käyntiin, niin kuin nykyisin moottorisahat ja ruohonleikkurit. Narulla käynnistettiin apumoottori, jonka avulla käynnistettiin itse diselmoottori

        Tosin näitä ominaisuuksia ei taida enää olla nykyisissä länsimoottoreissa. Lännessä uskotaan, että akut toimivat sen verran, että diselikin saadaan sen avulla käyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä? Akku ei toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei toimi pakkasella. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asiantuntija sanoo, ettei akku toimi pakkasessa, niin se akku ei silloin toimi pakkasessa. Ymmärretty?

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei toimi pakkasessa lainkaan. Sen on asiantuntija tällä palstalla kertonut.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei asiantuntijan mukaan toimi pakkasessa. Sen vuoksi akulla ei saa dieseliä pakkasessa käyntiin. Tarvitaan joku muu tapa. Joku ehdotti hinaamista. Hankalaa on sekin, etenkin jos hinaava kulkuneuvokin on diesel, joka pitäisi käynnistää akulla.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan kun työskentelin Siperiassa, niin Venäläiset kaivinkoneet yms. vedettiin narulla käyntiin, niin kuin nykyisin moottorisahat ja ruohonleikkurit. Narulla käynnistettiin apumoottori, jonka avulla käynnistettiin itse diselmoottori

        Tosin näitä ominaisuuksia ei taida enää olla nykyisissä länsimoottoreissa. Lännessä uskotaan, että akut toimivat sen verran, että diselikin saadaan sen avulla käyntiin.

        vanhat Catepillarit ainakin käynnistettiin kanssa apumoottorilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vanhat Catepillarit ainakin käynnistettiin kanssa apumoottorilla

        Lähtikö apumoottori vetämällä käyntiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo asiantuntija puhui vasten parempaa tietoaan eli oli siis asiaa tuntematon.

        "Tuo asiantuntija puhui vasten parempaa tietoaan eli oli siis asiaa tuntematon."

        Oli Yjen asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo asiantuntija puhui vasten parempaa tietoaan eli oli siis asiaa tuntematon.

        "Tuo asiantuntija puhui vasten parempaa tietoaan eli oli siis asiaa tuntematon."

        Oli Yjen asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?

        "Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?"

        Kaikki Ylen asiantuntijat puhuvat muunneltua totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?

        "Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?"

        Kaikki Ylen asiantuntijat puhuvat muunneltua totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?

        "Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?"

        Kaikki Ylen asiantuntijat puhuvat muunneltua totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?

        "Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?"

        Kaikki Ylen asiantuntijat puhuvat muunneltua totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?

        "Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?"

        Kaikki Yleisradion asiantuntijat puhuvat muunneltua totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Väitätkö asiantuntijan kertoneen muunneltua totuutta?"

        Kaikki Yleisradion asiantuntijat puhuvat muunneltua totuutta.

        Kaikki Yleisradion asiantuntijat puhuvat KOKOOMUKSEN TOTUUTTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä? Akku ei toimi pakkasessa.

        No tiedät sen että -20 astetta ja puolet jäljellä akun kuin akun kapasiteetista,, niin auttaako provoilu sähköilyn puolesta minua tai muita siirtymään sähköautoiluun, ei kestä se ja varmaan tiedät että meillä on keskimäärin ja yleisesti pienet tulot ja keskihintainen kulkuneuvo maksaa sen 4000 ei sillä paljon sähkärikaupoilla käydä , kun palkatkin on sen 30 000-50 000 per vuosi ja muitakin menoeriä on kuin auto.
        Ja jos onnistaisikin sellaisen pistoke hybridin eli polttomoottori ja akku systeemi , on minusta sähkö pirun kallista kun asuntoa lämmittää niin miten se on halpaa ladata autoa, siinä on melkoisen pulma kertoa.
        Kovasti on epäekologista hukata polttomoottoriautoja kun ne on tehty ajaa siis loppuun ja katsoo sitten minne rahat riittää.
        Ja missä kadulla sen lataakaan?

        Eilen teeveen uutisissa oli joku varmasti syrjäisen rannikkokaupungin autoilun vastustajien puuhanainen äänessä, kun kysyttiin millä pitäis sitten liikkua jos polttomoottoreita vielä enemmän kriminalisoidaan ja kielletään,, niin tulihan sieltä vastaus ;
        lihasvoimalla! joten kovat tavoitteet ilman mitään muuta ratkaisua ja mistä verovarat kun pottoaineiden veroilla ainakin osa ikihippivihertäjä maailmanparantajakin elää!


    • Anonyymi

      Hyvin käynnistyy,

      • Anonyymi

        Miten saa käyntiin? Akku ei toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saa käyntiin? Akku ei toimi pakkasessa.

        Mites sähköpyörissä akut toimii pakkasella, ei mitenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saa käyntiin? Akku ei toimi pakkasessa.

        Toimii kun se ylimitoitetaan reilusti.
        Sähköautoon voitas asentaa 6000 kiloa painava akusto näin se toimisi luotettavasti myös pakkasilla.
        Jostain kumman syystä näin ei kuitenkaan tehdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sähköpyörissä akut toimii pakkasella, ei mitenkään?

        Ei tietoa, koska akku ei toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii kun se ylimitoitetaan reilusti.
        Sähköautoon voitas asentaa 6000 kiloa painava akusto näin se toimisi luotettavasti myös pakkasilla.
        Jostain kumman syystä näin ei kuitenkaan tehdä

        Akku ei toimi pakkasella. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut, ja sen on pakko olla myös totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saa käyntiin? Akku ei toimi pakkasessa.

        Lopeta jo tuon p@skan jauhaminen ja mene vaikka hihtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo tuon p@skan jauhaminen ja mene vaikka hihtämään.

        Akun toimimattomuus pakkasessa ei ole minun keksintöni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saa käyntiin? Akku ei toimi pakkasessa.

        Kauhea karjaisu auttoi mulla, kun akku oli jo aivan sippi. Käynthiinhän se lähti, kun käskin lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii kun se ylimitoitetaan reilusti.
        Sähköautoon voitas asentaa 6000 kiloa painava akusto näin se toimisi luotettavasti myös pakkasilla.
        Jostain kumman syystä näin ei kuitenkaan tehdä

        Älä jauha paskaa. Kyllä sähköauton akku pakkasellakin toimii. Sitä voidaan myös lämmittää kovimmilla pakkasilla, joskin se vähentää jonkin verran toimintasädettä. On kuitenkin aivan hölmöä väittää, etteivät sähköautit toimisi pakkasella.
        Mutta kun kaikkea uutta halutaan vastustaa, niin sitten vaikka valehdellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Kyllä sähköauton akku pakkasellakin toimii. Sitä voidaan myös lämmittää kovimmilla pakkasilla, joskin se vähentää jonkin verran toimintasädettä. On kuitenkin aivan hölmöä väittää, etteivät sähköautit toimisi pakkasella.
        Mutta kun kaikkea uutta halutaan vastustaa, niin sitten vaikka valehdellaan.

        Lämmitetty akku ei ole pakkasessa. Akku ei toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea karjaisu auttoi mulla, kun akku oli jo aivan sippi. Käynthiinhän se lähti, kun käskin lähteä.

        kuumailmapuhaltimella imusarjaan puhallussta hetken niin lähtee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuumailmapuhaltimella imusarjaan puhallussta hetken niin lähtee

        Mistä kuumaa ilmaa? Akku on edelleen pakkasessa, vaikka imusarjaa lämmittäisi kuinka.


      • Anonyymi

        Kukaan ei mitään jauha, vaan kysytään kuinka dieselmoottorin saa pakkasessa käyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saa käyntiin? Akku ei toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei toimi pakkasella. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut, ja sen on pakko olla myös totta.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun toimimattomuus pakkasessa ei ole minun keksintöni.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmitetty akku ei ole pakkasessa. Akku ei toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kuumaa ilmaa? Akku on edelleen pakkasessa, vaikka imusarjaa lämmittäisi kuinka.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      Nuoti alle.

    • Anonyymi

      Hankkimalla sähköauto. Lähtee aina kuin palmun alta.

      • Anonyymi

        Ei lähde mihinkään. Akku ei toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lähde mihinkään. Akku ei toimi pakkasessa.

        Sähköau y o vaatii lömpimön tallin johon on varaa jos on sählöautoon ja la t auspaikaan omakotitalossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lähde mihinkään. Akku ei toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      virtaa naku tarvitsee ennenmän mutta hyvällä akulla lähtee yli 20 käyntiin,

      • Anonyymi

        Akku ei toimi pakkasessa. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei toimi pakkasessa. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut.

        Lähetätkö linkin tuohon asiaa tuntemattoman tekstiin, kiitos,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetätkö linkin tuohon asiaa tuntemattoman tekstiin, kiitos,

        Lukuisissa keskusteluissa on tällä palstalla asiantuntija tuonut akun toimimattomuuden pakkasessa julki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ei toimi pakkasessa. Sen on tämän palstan asiantuntija kertonut.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      Jos akku ei toimi pakkasessa,otat akun mukaan sähköautoon ja ja ajat Rovaniemelle ja pikalataat akun siellä ja sitten kiireesti ajat takaisin Helsinkiin.Kyllä toimii!

      • Anonyymi

        Ei toimi akku pakkasessa. Palstan asiantuntija on näin kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimi akku pakkasessa. Palstan asiantuntija on näin kertonut.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      Aloittaja lienee varsinainen nero.

      • Anonyymi

        En ole nero, mutta uskon palstan asiantuntijaa, joka tietää ettei akku toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nero, mutta uskon palstan asiantuntijaa, joka tietää ettei akku toimi pakkasessa.

        "En ole nero, mutta uskon palstan asiantuntijaa, joka tietää ettei akku toimi pakkasessa."

        Akussa riittää mainiosti virtaa siihen n. 5 sekuntiin kun dieselini käynnistyy, ajattelitko ajaa sähköautollasi 5 sekuntia vai kenties kokonaisen minuutin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole nero, mutta uskon palstan asiantuntijaa, joka tietää ettei akku toimi pakkasessa."

        Akussa riittää mainiosti virtaa siihen n. 5 sekuntiin kun dieselini käynnistyy, ajattelitko ajaa sähköautollasi 5 sekuntia vai kenties kokonaisen minuutin?

        Ei riitä mihinkään, koska akku ei toimi pakkasessa. Sen on tämän palstan asiantuntija meille kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nero, mutta uskon palstan asiantuntijaa, joka tietää ettei akku toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      Onhan siellä viikko aikaa ladata tessukan akut täyteen, kun ensin saadaan poskiin ja nenuun punerrusta, afterski jälkeen??

      • Anonyymi

        Ei auta lataukset. Akku ei asiantuntijan mukaan toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta lataukset. Akku ei asiantuntijan mukaan toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      Uskon kyllä että et ole nero , mutta idiootilta kyllä kovasti vaikutat.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole minusta, vaan pakkasessa toimimattomasta akusta. Kuinka dieselmoottori saadaan pakkasessa käyntiin, kun akku ei toimi pakkasessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole minusta, vaan pakkasessa toimimattomasta akusta. Kuinka dieselmoottori saadaan pakkasessa käyntiin, kun akku ei toimi pakkasessa?

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      Akku toimii pakkasessa kun se lämmitetään.
      Teslakoslat kuluttaa omaa sähköään akkujensa lämmittämiseen, eli niinkuin syö kuormasta.

      • Anonyymi

        No joo, siinähän varsinainen ikiliikkuja on kehitelty.........


      • Anonyymi

        Pakkanen ei ole lämmin. Akku ei toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkanen ei ole lämmin. Akku ei toimi pakkasessa.

        Itseasiassa pakknen on lämmintä. Kylmyyttä ei ole olemassa, on vain lämpöä eri määriä.
        Lämpö päättyy absoluuttiseen nollapisteeseen. Sitten ei ole lämpöä.
        Jos ulkona paleltaa, niin silloin on liian vähän lämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa pakknen on lämmintä. Kylmyyttä ei ole olemassa, on vain lämpöä eri määriä.
        Lämpö päättyy absoluuttiseen nollapisteeseen. Sitten ei ole lämpöä.
        Jos ulkona paleltaa, niin silloin on liian vähän lämpöä.

        Pakkanen on kylmä, eikä akku toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkanen on kylmä, eikä akku toimi pakkasessa.

        Pakkanen ei ole kylmää. Pakkanenkin on lämmintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkanen ei ole kylmää. Pakkanenkin on lämmintä.

        Pakkanen on kylmää ja akku ei toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkanen ei ole lämmin. Akku ei toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkanen on kylmä, eikä akku toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkanen on kylmää ja akku ei toimi pakkasessa.

        tyhmyys on viisautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkanen on kylmää ja akku ei toimi pakkasessa.

        Avaruuden -270 asteen pakkasessa auton tavallinen käynnistysakku on varmasti jäässä ja toimimaton. Maanpinnan pakkaset ovat näin naurettavan lämpimiä. Nasa voisi varmasti tämän vahvistaa tai Espoon Otaniemen kylmälaboratorion tutkijat, jos ehtisivät näin tärkeää asiaa töiltään pohtia.


    • Anonyymi

      50-luvun keino ennen nykyisiä öljyjä.
      Hehkuva hiilipannu öljypohjan alle pari tuntia ennen käynnistystä.
      Sitten kuski veivin kanssa auton keulille ja apuri hyttiin hehkuttamaan.
      Kuskin komennosta hehku ja reipas repäisy veivistä sen jälkeen kun se oli käännetty sopivaan puristuskohtaan. Kiroilujen kera käynnistyi kovallakin pakkasella.
      Ei ollut tallia eikä lohkolämmituntä!

      • Anonyymi

        Nyt aletaan olla asian ytimessä. Onko tuo helpompaa autoilua kuin sähköautolla liikkuminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt aletaan olla asian ytimessä. Onko tuo helpompaa autoilua kuin sähköautolla liikkuminen?

        Pitää toi nuotio tehdä nyt sähköauton alle että akut lämpiää. Aika hankalaa.


      • Anonyymi

        Ja tuohon ei tarvita sitä akkua.


      • Anonyymi

        Höpö höpö... paksuun putkeen (keraaminen kantikas ilmahormi 15x15 cm tms.) puhallettiin kaasutöhöllä auton moottorin alle kuumaa ilmaa. Näin ei tiivisteet ja sähköjohdot palaneet. Huppu auton keulassa piti lämmöt sisällä, akkukin lämpesi samalla ja puolen tunnin pasutuksen jälkeen lähti isokin kuormuri -35 asteenkin pakkasesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt aletaan olla asian ytimessä. Onko tuo helpompaa autoilua kuin sähköautolla liikkuminen?

        Sähköautolla ei voi liikkua pakkasilla.


      • Anonyymi

        Mistä tuollaiselle virta? Kadun varressa ei ole sähköjä, eikä lämmitystolppaa saa käyttää kuin moottorin lämmittämiseen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Kyse ei ole minusta, vaan pakkasessa toimimattomasta akusta. Kuinka dieselmoottori saadaan pakkasessa käyntiin, kun akku ei toimi pakkasessa?"

      Kuka on ilmoittanut ettei akku toimi ollenkaan pakkasessa?
      Jokainen akkulaitteistojen kanssa työskennellyt tietää että akut hyytyy pakkasessa, osaa akuista joutuu lämmittämään jotta ne toimisivat.

      • Anonyymi

        Palstan asiantuntija on kertonut, ettei akku toimi pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan asiantuntija on kertonut, ettei akku toimi pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Tyhmiä kysymyksiä on olemassa.

    • Anonyymi

      "Ei riitä mihinkään, koska akku ei toimi pakkasessa. Sen on tämän palstan asiantuntija meille kertonut."

      Hyytyikö sähöautosi kun ottaa noin koville? lukeeko taulussa että "patteri loppu"?

      • Anonyymi

        Minulla ei ole autoa, enkä uskalla sellaista edes hankkia, koska niitä ei saa pakkasella käyntiin juuri tuon pakkasessa toimimattoman akun vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole autoa, enkä uskalla sellaista edes hankkia, koska niitä ei saa pakkasella käyntiin juuri tuon pakkasessa toimimattoman akun vuoksi.

        Juu, paree on olla harkitsemattakaan hankintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole autoa, enkä uskalla sellaista edes hankkia, koska niitä ei saa pakkasella käyntiin juuri tuon pakkasessa toimimattoman akun vuoksi.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      Nyt sähkösuharin pää hajoaa, koska akku ei toimi pakkasessa.

      Jos olette käyttäneet akkutoimisia käsityökaluja kesällä ja talvella, tiedätte, ettei akku oikein hyvin toimi pakkasessa.
      Paitsi tietysti sähköauton akku, se on luonnonlakien ulottumattomissa.

      • Anonyymi

        "Paitsi tietysti sähköauton akku, se on luonnonlakien ulottumattomissa."

        Sähköauton akku toimii kaikissa lämpötiloissa koska se on täynnä kvanttienergiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paitsi tietysti sähköauton akku, se on luonnonlakien ulottumattomissa."

        Sähköauton akku toimii kaikissa lämpötiloissa koska se on täynnä kvanttienergiaa.

        Uskokaa nyt hyvät kanssakeskustelijat, ettei akku toimi pakkasessa. Sen on tämän palstan asiantuntija meille kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa nyt hyvät kanssakeskustelijat, ettei akku toimi pakkasessa. Sen on tämän palstan asiantuntija meille kertonut.

        Maahanmuutto ne rikkaus.


    • Anonyymi

      Se on sama vika joillakin keskustelijoillakin, ei toimi pakkasessa!

    • Anonyymi

      Peugeotin dieselit käynnistetään avaimesta tai käynnistysnapista painaen joka säässä.
      Huomioitava vain automaattihehkutuksen vaatima 0-3 sekuntia.

      • Anonyymi

        Onko niissä joku atomivoimala mukana, vai mistä käynnistysenergia tulee?


    • Anonyymi

      Aloittaja varmaan tarkoittaa, että sähköautot ovat kesäautoja, kuten varmaan näin onkin.

      • Anonyymi

        Dieselmoottorin käynnistämisestä pakkasessa kyse. Akku ei toimi pakkasessa, joten miten käynnistetään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselmoottorin käynnistämisestä pakkasessa kyse. Akku ei toimi pakkasessa, joten miten käynnistetään?

        Siinä on semmonen keino, jotta kytket vähintään 20hv kaksitahtisen perämoottorin potkuriakselin diisselisi kampiakselin nokkaan, ja rusautat kaasupohjassa vaihteen silmään.
        Nelitahtisella turha yrittääkkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on semmonen keino, jotta kytket vähintään 20hv kaksitahtisen perämoottorin potkuriakselin diisselisi kampiakselin nokkaan, ja rusautat kaasupohjassa vaihteen silmään.
        Nelitahtisella turha yrittääkkään.

        Mikä keino? Ai Kautokeino?
        T:Runkin Kari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselmoottorin käynnistämisestä pakkasessa kyse. Akku ei toimi pakkasessa, joten miten käynnistetään?

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      > Kun asiantuntija sanoo, ettei akku toimi pakkasessa, niin se
      > akku ei silloin toimi pakkasessa.

      Pitää käyttää Pakkasakkua, niin kyllä toimii. Minulla on nykyisessä Toyotassa isäukolta perimäni 1980-luvulla valmistettu Pakkasakku.

      Sillä käynnistyy niin dieselit kuin bensavehkeetkin, on päällä millainen pakkaskeli tahansa. Poika on kysellyt jo, että saako hän tuon Pakkasakun jo kohta omaan autoonsa.

      • Anonyymi

        Tuo on varmaan siitä, kun sähköautoja jouduttiin hakemaan pakkasten aikana normaalia enemmän teiden varsilta. Sähkö näyttää loppuvan pakkasoloissa jotenkin yllättäen. Siitä tåässä kaiketi on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on varmaan siitä, kun sähköautoja jouduttiin hakemaan pakkasten aikana normaalia enemmän teiden varsilta. Sähkö näyttää loppuvan pakkasoloissa jotenkin yllättäen. Siitä tåässä kaiketi on kysymys.

        Kysymys on siitä, ettei akku toimi pakkasessa. Sen vuoksi dieselmoottoriakaan ei saa akulla käyntiin pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on varmaan siitä, kun sähköautoja jouduttiin hakemaan pakkasten aikana normaalia enemmän teiden varsilta. Sähkö näyttää loppuvan pakkasoloissa jotenkin yllättäen. Siitä tåässä kaiketi on kysymys.

        Jos jää keliolojen tai kolarien vuoksi talvikelillä valtatien päällä reissussa jumiin moneksi tunniksi, niin kyllä siinä Teslan omistajalla pelko tulee punttiin.

        Tavallinen bensa-auto pysyy puolellakin tankilla tyhjäkäynnillä jurnuttaen ainakin 10...20 käynnissa, ja auto pysyy lämpimänä. Teslan akusta lämpötehoa piisaa ehkä pariksi tunniksi, korkeintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on siitä, ettei akku toimi pakkasessa. Sen vuoksi dieselmoottoriakaan ei saa akulla käyntiin pakkasessa.

        Maahanmuutto on rikkaus.


    • Anonyymi

      Apustartilla dieselikin käynnisyy pakkasella, apustartteja saa kaupasta. Apustartti ladataan kotona töpselistä.

      • Anonyymi

        Vanhaan aikaan akuttomatkin dieselit käynnistettiin hinaamalla tai mäkistartilla.
        Nykyisistä dieseleistä en tiedä, sillä niissähän on jos jonkinlaista moottorinhjausta, mutta passaahan tuota kokeilla.


      • Anonyymi

        Onko nyt niin, että polttomoottoriautot vaativat yhtä lailla töpseliä kuin sähköisetkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaan aikaan akuttomatkin dieselit käynnistettiin hinaamalla tai mäkistartilla.
        Nykyisistä dieseleistä en tiedä, sillä niissähän on jos jonkinlaista moottorinhjausta, mutta passaahan tuota kokeilla.

        Mulla on bensakinnerissä sähköllä toimiva polttoainepumppu. Ei lähde tyhjällä akulla käyntiin hinaamalla. Kokeiltu on.


    • Anonyymi

      Pakku ei toimi akkasessa. Uusi akkanen.

    • Anonyymi

      Kun joku alkaa jankuttamaan ei hän enää ansaitse saada huomiota eikä vastauksia. Älkää palkitko ääIiöinnistä huomiolla. Myös nimittely ja haukkuminen on huomiota ja nämä troIlit ovat kaikkiruokaisia.

    • Anonyymi

      >> Onko nyt niin, että polttomoottoriautot vaativat yhtä lailla töpseliä kuin sähköisetkin?

      Sinulle ihan uutena tietona voin kertoa, että polttomoottoriautojen blokilämmittimiä on joulu...helmiuussa aamuisin kytketty sähköverkkoon jo ainakin 50 vuoden ajan.

      Ei tässä asiassa ole koskaan ollut mitään häpeilemistä. Hävettävää tulee silloin, jos jää pakkasessa autoineen tien päälle, ja on muiden avun ja hyvän tahdon varassa.

      • Anonyymi

        Dieselihän ei yleensä hyydy kesken kaiken, jos sen vaan käyntiin saa. Polttoneste nimittäin kiertää jatkuvasti tankin ja moottorin välillä, eikä yleensä jähmety vaikka matkan aikana ilma jäähtyisi alemmaksi mitä on diesellaadun samepiste.


    • Anonyymi

      Hyvin, mulla on aina 15 min vebastolla, ja sitten höräytän käymään muutamiksi minuuteiksi ennen liikkeelle lähtöä😙
      Akkuautoista on kerrottu, että akut tyhjenee kovilla pakkasilla nopeasti, kun puhaltimia, penkin ja lasinlämmittimiä, sekä valoja ja radiota pitää ajossa päällä.

      • Anonyymi

        Sähköautoilla kannattaakin yli -10 asteen pakkasissa ajaa ilman valoja ja lämmitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilla kannattaakin yli -10 asteen pakkasissa ajaa ilman valoja ja lämmitystä.

        Unohtui vielä sanoa että pimeällä laitetaan otsavalo päähän.


    • Anonyymi

      Onko aloittajalla noin huono usko täyssähköautoja kohtaan että pitää keksiä aivan älyttömiä avauksia!

      No, kannattaa kuitenkin pitää mielessä että kaikki asiat mitkä liittyvät sähköautoihin perustuvat vielä enemmän tai vähemmän uskoon ja toivoon MUTTA Dieseleiden osalta meillä on jo yli SADAN vuoden kokemus asiasta ja sen käyntiin lähtemisestä - Pakkasellakin!

    • Anonyymi

      Sähköautoon kannattaa hankkia pitkä roikka niin pääsee käymään kaupassa.

      • Anonyymi

        Pystyisikö dieselauton ajamaan samalla taktiikalla kaupalle pelkän starttimoottorin avulla?


    • Anonyymi

      Eetterillä lähtee mut hieman väkivaltasesti.

      Normisti riittää pieni hehkutus .

    • Etkö tiedä, kun kyselet? Eikö sinulla ole autoa?

      Tottakai akku toimii pakkasellakin, mutta heikommin kuin lämpimänä. Riittää kuitenkin jopa dieselinkin käynnistykseen varsin helposti, eikä tarvitse välttämättä nykyisissä enää hehkutustakaan kuin vasta todella kylmässä pakkasessa.

      Dieselin pärskähdettyä käyntiin kovalla pakkasella edessä on polttoainemäärästä riippuen helposti jopa 1200 km ennen seuraavaa tankkausta. Toisin on patteriautoilla, joita pitää käyttää latausasemilla jopa reilun sadan kilometrin välein.

      • Anonyymi

        Paitsi että dieselillä jää ajelut 0:aan senttimetriin pakkasella, koska sitä ei saa edes käyntiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että dieselillä jää ajelut 0:aan senttimetriin pakkasella, koska sitä ei saa edes käyntiin.

        Hyvin on lähtenyt kaikki dieselini kaikilla pakkasilla käyntiin ilman esilämmityksiä, joten sepostat paskaa.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Hyvin on lähtenyt kaikki dieselini kaikilla pakkasilla käyntiin ilman esilämmityksiä, joten sepostat paskaa.

        Vihreitten aivot ei toimi pakkasella eikä plus kelillä!


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Hyvin on lähtenyt kaikki dieselini kaikilla pakkasilla käyntiin ilman esilämmityksiä, joten sepostat paskaa.

        Älkää ruokkiko trollia. Tämä sama trollasi hetki sitten akkujen ominaisuuksista pakkasella.

        ÄäIiöviesteihin ei tarvitse vastata. Trolli hakee huomiota joten kun haukut sitä niin annat sille juuri mitä se halusikin.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Hyvin on lähtenyt kaikki dieselini kaikilla pakkasilla käyntiin ilman esilämmityksiä, joten sepostat paskaa.

        VaIehtelet. Palstan akkuasiantuntijan mukaan akku ei toimi pakkasessa. Samasta syystä dieseliä ei saa ainakaan akkuvirralla toimivan starttimoottorin avulla käyntiin. Usein pakkasella on myös diesel jähmettynyt, ja nykyään myös adblue.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ruokkiko trollia. Tämä sama trollasi hetki sitten akkujen ominaisuuksista pakkasella.

        ÄäIiöviesteihin ei tarvitse vastata. Trolli hakee huomiota joten kun haukut sitä niin annat sille juuri mitä se halusikin.

        Avauksen kirjoittaja lienee joku nykyajan "kettutyttö", jonka mielestä sähköautot on maailman pelastus, vaikka todellisuudessa niillä toistaiseksi ollaankin menossa ojasta allikkoon. Sama mielenhäiriö näyttää vaivaavan päättäjiämme.


      • Anonyymi

        Avaus ei ole mikään trolli, vaan siinä on esitetty yksinkertainen kysymys, koska palstalla on esitetty faktana akkujen toimimattomuus pakkasessa.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Avauksen kirjoittaja lienee joku nykyajan "kettutyttö", jonka mielestä sähköautot on maailman pelastus, vaikka todellisuudessa niillä toistaiseksi ollaankin menossa ojasta allikkoon. Sama mielenhäiriö näyttää vaivaavan päättäjiämme.

        Huomannet jankutirallaan viimeisimmästä viestistä että tavoitteena on jatkaa jankutusta niin kauan kuin mahdollista. Tätä kutsutaan troIIaukseksi ja onnistuakseen se tarvitsee jonkun joka troIIeihin vastaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VaIehtelet. Palstan akkuasiantuntijan mukaan akku ei toimi pakkasessa. Samasta syystä dieseliä ei saa ainakaan akkuvirralla toimivan starttimoottorin avulla käyntiin. Usein pakkasella on myös diesel jähmettynyt, ja nykyään myös adblue.

        Ei minulla ole mitään tarvetta valehdella. Se sinun "akkuasiantuntijasi" ei ilmeisestikään ole mikään akkuasiantuntija, ehkäpä hänellä on autossaan vain tosi vanha ja huono akku.

        Et ihan hyvissä virroissa ole itsekään, jos tuollaiseen "akkuasiantuntijaan" uskot?

        Joko muuten äitisi on kertonut sinun olevan hieman säälittävä ja typerä jankuttaja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomannet jankutirallaan viimeisimmästä viestistä että tavoitteena on jatkaa jankutusta niin kauan kuin mahdollista. Tätä kutsutaan troIIaukseksi ja onnistuakseen se tarvitsee jonkun joka troIIeihin vastaa.

        Minä tiedän kyllä, päihitin täällä aikoinaan erään Goldfingerinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että dieselillä jää ajelut 0:aan senttimetriin pakkasella, koska sitä ei saa edes käyntiin.

        Maahanmuutto on rikkaus.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään tarvetta valehdella. Se sinun "akkuasiantuntijasi" ei ilmeisestikään ole mikään akkuasiantuntija, ehkäpä hänellä on autossaan vain tosi vanha ja huono akku.

        Et ihan hyvissä virroissa ole itsekään, jos tuollaiseen "akkuasiantuntijaan" uskot?

        Joko muuten äitisi on kertonut sinun olevan hieman säälittävä ja typerä jankuttaja?

        Minulla ei ole omistusoikeutta palstan akkuasiantuntijaan. Se on vaan kirjoitellut täällä, ettei akku toimi pakkasessa. Jos akku ei kerran toimi pakkasessa, niin kuinka dieselmoottori saadaan käyntiin? Se oli kysymyksenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole omistusoikeutta palstan akkuasiantuntijaan. Se on vaan kirjoitellut täällä, ettei akku toimi pakkasessa. Jos akku ei kerran toimi pakkasessa, niin kuinka dieselmoottori saadaan käyntiin? Se oli kysymyksenä.

        Minä olen parempi asiantuntija ja kerron nyt sinulle, että hyvin käynnistyy diesel pakkasella ihan normaalisti starttaamalla ja joskus vaatii myös hehkutuksen, mutta huono akku ei tietenkään toimi hyvin pakkasessa, eikä edes hyväkään akku toimi välttämättä parhaalla mahdollisella tavalla pakkasessa.

        Jos olet pakkaspäivinä ollut sen verran ihmisten ilmoilla, että olet nähnyt autoja liikenteessä, niin voisit herneaivoillasi olettaa, että ne todellakin on saatu pakkasessa käyntiin ja väite akun (täydellisestä) toimimattomuudesta onkin pelkkää paskapuhetta.

        Siitä olisikin sitten helppo vetää johtopäätös, että kyllä se dieselkin pakkasella käynnistyy.

        Lyhyesti: dieselmoottori käynnistyy pakkasella = akku toimii pakkasella. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi

        Ei ole autoa, eikä ainakaan dieselautoa koskaan tule, koska sitä ei saa pakkasessa käyntiin.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Minä olen parempi asiantuntija ja kerron nyt sinulle, että hyvin käynnistyy diesel pakkasella ihan normaalisti starttaamalla ja joskus vaatii myös hehkutuksen, mutta huono akku ei tietenkään toimi hyvin pakkasessa, eikä edes hyväkään akku toimi välttämättä parhaalla mahdollisella tavalla pakkasessa.

        Jos olet pakkaspäivinä ollut sen verran ihmisten ilmoilla, että olet nähnyt autoja liikenteessä, niin voisit herneaivoillasi olettaa, että ne todellakin on saatu pakkasessa käyntiin ja väite akun (täydellisestä) toimimattomuudesta onkin pelkkää paskapuhetta.

        Siitä olisikin sitten helppo vetää johtopäätös, että kyllä se dieselkin pakkasella käynnistyy.

        Lyhyesti: dieselmoottori käynnistyy pakkasella = akku toimii pakkasella. Ymmärrätkö?

        Eli palstalla on esitetty nyt kahdenlaisia asiantuntemuksia. Toisen asiantuntijan mukaan akku ei toimi pakkasessa, ja toisen mukaan akku toimii pakkasessa.

        Kumpi lienee oikeassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli palstalla on esitetty nyt kahdenlaisia asiantuntemuksia. Toisen asiantuntijan mukaan akku ei toimi pakkasessa, ja toisen mukaan akku toimii pakkasessa.

        Kumpi lienee oikeassa?

        Asutko jossain korvessa, jossa autoja ei ole?

        Kaikki liikenteessä olevat autot on saatu käyntiin pakkaspäivinäkin. Siinä sulle ihmettelemistä ja pitkän mietinnän jälkeen voinet todeta, että akku voi toimia pakkasessakin. Kukakohan siis mielestäsi on oikeassa?

        Olet mielestäni tyhmä jankkaaja ja tuohon päättelyyn sinulla voinee vierähtää päiväkausia, koska asia ei näytä vieläkään selvinneen. Voi myös käydä niinkin huonosti, että ei selviä sinulle koskaan.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Asutko jossain korvessa, jossa autoja ei ole?

        Kaikki liikenteessä olevat autot on saatu käyntiin pakkaspäivinäkin. Siinä sulle ihmettelemistä ja pitkän mietinnän jälkeen voinet todeta, että akku voi toimia pakkasessakin. Kukakohan siis mielestäsi on oikeassa?

        Olet mielestäni tyhmä jankkaaja ja tuohon päättelyyn sinulla voinee vierähtää päiväkausia, koska asia ei näytä vieläkään selvinneen. Voi myös käydä niinkin huonosti, että ei selviä sinulle koskaan.

        Minkä vuoksi palstalla on sitten annettu asiantuntevia lausuntoja, joiden mukaan akku ei toimi pakkasessa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä vuoksi palstalla on sitten annettu asiantuntevia lausuntoja, joiden mukaan akku ei toimi pakkasessa?

        Mistäs minä sen tietäisin, en ole edes lukenut sellaisesta? Onhan täällä vaikka kuinka paljon jos mitäkin höpöjuttuja ja valeuutisia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli palstalla on esitetty nyt kahdenlaisia asiantuntemuksia. Toisen asiantuntijan mukaan akku ei toimi pakkasessa, ja toisen mukaan akku toimii pakkasessa.

        Kumpi lienee oikeassa?

        40% varaustasolla käynnistysakku jäätyy -18 asteessa ja lähes tyhjä akku jäätyy noin -7 asteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40% varaustasolla käynnistysakku jäätyy -18 asteessa ja lähes tyhjä akku jäätyy noin -7 asteessa.

        Täsmennyksiä edelliseen. Jotkut toiset lähteet antavat 40% varaustason käynnistysakun jäätymispisteeksi -25 astetta ja tyhjän käynnistysakun jäätymispisteeksi -10 astetta. Joten lienee oikeampaa sanoa, että 40% varaustilassa oleva käynnistysakku jäätyy -18 ja -25 asteen tietämillä ja tyhjä käynnistyakku jäätyy -7 ja -10 asteen tietämillä tietolähteestä riippuen.


    • Anonyymi

      Kuinka saadaan käyntiin??? Soittamalla emma kari paikalle niin kyllä lähtee käyntiin

    • Anonyymi

      Maahanmuutto on rikkaus.

      • Anonyymi

        Tien varteen hyytyneen akkuautonsa kanssa tuskailevat vähäjärkiset kuskit sekä afrikkalainen maahanmuutto. Molemmat nuo asiat ovat suuri rikkaus ja väriläiskä maallemme.


    • Anonyymi

      Skodassa ainakin käynnistyskampea veivaamalla.

    • Anonyymi

      Dieselmoottori pärähtää takuuvarmasti kovallakin pakkasella käyntiin ns. penikkastartilla (pieni kaksitahtinen bensiinimoottori, joka käynnistetään narusta nykäisemällä). Jos yhtään sähköä ei ole käytettävissä edes hehkutulppiin, vanha konsti toimii aina, jotain rättiä kastellaan dieselpolttoaineeseen ja siihen laitetaan tulet. Imusarjaan ilmanpuhdistimelta menevä putki irroitetaan ja startatessa annetaan sillä palavalla rätillä lämmintä ilmaa suoraan imusarjaan. On varottava, ettei se rätti mene imuilman mukana moottoriin. Monta kertaa olen käynnistänyt dieselmoottorilla olevan työkoneen kovalla pakkasella!
      Ja mitä tulee akkuihin kovalla pakkasella, niin akkujen lämmittäminen varovasti auttaa, että sieltä tulee edes vähän virtaa. Kosankaasu tohottimellakin olen lämmittänyt akkuja varovasti, mutta siinä pitää olla todella varovainen, ettei akut räjähdä.
      Suomessa ei niin kovia pakkasia ole, etteikö dieselmoottorin saisi käyntiin!
      https://www.youtube.com/watch?v=29yX8k36nOI

      • Anonyymi

        Dieselin saa aina käyntiin, ja toimintasädettä riittää kunhan vain tankkaamiset sujuu. Kerran käyntiinlähtenyt diesel ei enää pakkasista välitä kun lähtee käyntiin.


    • Anonyymi

      >Tien varteen hyytyneen akkuautonsa kanssa tuskailevat vähäjärkiset
      >kuskit sekä afrikkalainen maahanmuutto. Molemmat nuo asiat ovat
      >suuri rikkaus ja väriläiskä maallemme.

      Lisäksi Tesla-kuskit lähtevät Tesla-autoillaaan reissuun T-paita ja bermuda-shortsit päällä, vaikka ulkona on -20 astetta pakkasta.

      Ihan vaan siksi, kun Tesla on epäilyistä huolimatta täysin luotettava talviauto. Se on lisäksi kuljettajalle paljon lämpimämpi kuin polttomoottorilla kulkevat autot.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi mies

      En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8737
    2. Mietin aina vain

      Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3439
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

      Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2620
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    5. Kysely lieksan miehille

      Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2020
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

      kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1737
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

      Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1432
    8. FinFamin ryhmät

      Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

      Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1085
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

      JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1044
    Aihe