Hei, mitä pitäisi tuumata nivuskivusta.
Olen 50v nainen ja huomasin oikeassa nivusessa kipua ehkä kuukausi sitten.
Se tuli ja meni, vähän semmoinen vihlaus tai jomotus.
Pikkuhiljaa tuo kipu on lisääntynyt ja jomotus voi jatkua pitkäänkin - on kyllä
hetkiä kun ei tunnu mitään.
En ole reväyttänyt nivusta missään, enkä harrasta kovaa urheilua - lähinnä kävelen ja ratsastelen.
Venyttely jne ei tunnu pahemmalta kuin yleensäkään, enkä ole huomannut mitään patteja jne kun olen nivusen käynyt läpi painellen.
Kipua voi siis tuntua liikkeessä, tai kun on paikallaan, myös illalla sängyssä.
Onko kellään ollut vastaavaa, pitääkö tässä huolestua - vai onko kyse esim.
jostain tulehduksesta tms venähdyksestä vaikka mitään en ole huomannut ??
Askarruttaa...
6
216
Vastaukset
- Anonyymi
Älä ainakaan leikkaukseen mene, ennen kuin kaikki kuvat myös magneettikuvat ovat otetut ja kahteen kertaan tarkastetut.
Saattaa olla vain kehon kroonisen tulehdustilan aiheuttama, joka parenee ruokavaliolla.
Tulehdusta poistavia ruoka-aineita ovat mm. mäkimeirami, oregano, kurkuma, inkivääri, luonnonjugurtti...- Anonyymi
Valkosipuli.
- Anonyymi
Itsellä oli sama. Lonkan nivelrikko. Oireili nivusen ja myös etureiteen.
- Anonyymi
Mulla on ollut tota samaa myös ja se oli lonkan nivelrikkoa...
- Anonyymi
Lonkan nivelrikkoon on auttanut lantion vahvistaminen fyssarin llikkeillä ja vesijuoksu on ollut parasta.
Kannattaa käyttää vain mukavia kenkiä joissa on iskun vaimentava pohja. Unohda korkokengät. Juoksua ja tärähdyksiä kannattaa välttää
- Anonyymi
Melkein kaikilla kehittyy nivelrikko ainakin yhteen niveleen. Kuulemma nivelrikkokivussa on lepokipua. Voit etsiä hakukoneelle oireet. Jos oireilu alkaa tuossa iässä, niin melko varmasti jossain vaiheessa on pakko laittaa tekonivel.
Itselläni alkoi muutama vuosi sitten kipu liikkuessa samassa kohdassa kuin sinulla. Yhtä aikaa remppasi selkä, joten kukaan ei edes välittänyt pienestä lonkkakivustani. Hypermobiliteetin vuoksi käytän muutenkin matalakantaisia kenkiä. Aloin sitten analysoida kävelyäni ja huomasin, että kipeän lonkan jalka on kävellessä jalkaterä hieman sivulle päin ja terveellä puolella jalkaterä on suoraan eteenpäin. Aloin tietoisesti kääntää oireilevan puolen jalkaterää kävellessä hieman sisäänpäin eli siis eteenpäin. Itselläni oireet melkein jäivät siihen, eli olen pärjännyt pari vuotta eteenpäin. Toki aina sään ja kenkien vaihtuessa saan oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566899Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334033Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142022- 611906
- 821446
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1931444Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213984- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947