Oon 9. luokalla ja diagnosoitu vakavalla masennuksella noin 4 vuotta sitten. Oon syöny lääkkeitä about vuoden mutta mikään ei auta. Tilanne menee koko ajan vain pahemmaksi. En ole jaksanut käydä koulua moneen viikkoon ja olen jäämässä luokalleni. Olen käynyt terapiassa mutta nykyään en pääse sängystä ylös käynneille. Mikään ei enää tunnu miltään ja olen avuton. Haluaisin jo aloittaa seuraavan luvun elämässäni, mutta luokalle jääminen tuntuu siltä kuin joutuisi taas aloitusruutuun. Mietin itsemurhaa joka päivä koska en jaksa enää mitään. En nää kavereitani ollenkaan ja makaan sängyssä päivät pitkät. En jaksa/halua enää tehdä niitä asioita mitä rakastan. En tiedä enää mitä tehdä. Apua.
Masentunut nuori
15
147
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös noita terapia istuntoja voi nykyisin ihan nettikameran välityksellä hoitaa. Sinuna soittaisin sairaalaan ja hakeutuisin hoitoon. Älä jää tilanteeseen yksin. Voisitko vanhemmillesi kertoa että olosi on niin huono ja sieltä kautta saada apua
- Anonyymi
Tuntuu vaan että mikään ei enää auta, kun olen käynyt kuraattoreilla, psykiatreilla, lääkäreillä, psykologeilla ja terapeuteilla jo 4 vuotta. Lääkäritkin vaihtuu kokoajan, joka taas tuntuu siltä että käynnit on vaan kertaamista eikä mihinkään löydy vastausta.
- Anonyymi
Tutkittiinko sinua mitenkään, missään vaiheessa, otettiinko esimerkiksi verikokeita?
Olet masentunut samoihin aikoihin kun kuukautisesi ovat alkaneet, en sano että noiden välillä on mitään yhteyttä, mutta kaikkihan on mahdollista.- Anonyymi
Kuukautiset alko vasta 14 vuotiaana. Verikokeissa ilmeni että rauta-arvot oli alhaiset mutta mitään anemia diagnoosia ei ole. Oon syöny rautalisää ehkä noin kuukauden ja tuntuu että tilanne vain pahenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuukautiset alko vasta 14 vuotiaana. Verikokeissa ilmeni että rauta-arvot oli alhaiset mutta mitään anemia diagnoosia ei ole. Oon syöny rautalisää ehkä noin kuukauden ja tuntuu että tilanne vain pahenee.
Ei tarvitse saada anemia-diagnoosia että voi olla niiden rauta-arvojen vuoksi erittäin huono olotila.
Sen lisäksi, se syöty rauta ei välttämättä imeydy. Ja annoksen suuruuskin merkitsee. Heitän arvion että kuukaudessa pitäisi jo jonkinlainen tunne tulla, jos se syöty rauta vaikuttaisi. Paljonko otat päivässä?
Itselläni aina olo huononee talvella, ilmeisesti keho tarvisi enemmän rautaa talviaikaan.
Melkein suosittelisin erikoislääkärillä käyntiä. Yleislääkärit joko vähättelee rauta-asioita ja/tai ei ymmärrä siitä mitään.
- Anonyymi
Et kerro mikä sua masentaa.Lääkkeet ei auta jos sä et käy asioita läpi jotka masentaa.Lääkkeet ei poista syitä jotka masentaa.Lääkkeet voi vaan turruttaa lisää ja tehdä apaattiseksi.
- Anonyymi
Jos ihminen masentuu esimerkiksi anemian vuoksi niin miten tuo asia käydään läpi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihminen masentuu esimerkiksi anemian vuoksi niin miten tuo asia käydään läpi?
tarkoitatko raudanpuuteanemiaa vai B12-vitamiinin tai foolihapon puutosta?
- Anonyymi
Ei mulla ikinä ole ollut mitään tarkkaa syytä masennukseen. Mä vaan oon aina ollu tälläne. Anemia on ehkä mahdollinen, koska mun rauta-arvot on alhaiset, mutta mitään diagnoosia ei ole.
- Anonyymi
Juo viinaa! Niin minä tein sinun ikäisenäsi tuollaisessa tilanteessa ja hyvin toimi.
- Anonyymi
Juu u, päihteisiin en onneksi ole kajonnut
- Anonyymi
Harrastatko mitään liikuntaa?
Minkälainen sinun ruokavalio on? - Anonyymi
Oon 8 luokalla ja tämä etähomma mikä nyt oli niin oli vaan pelkkää paskaa mulle en tehnyt yhtään tehtäviä ja en edes osallistunut tunneille kun koulu loppu niin menin kylälle yksin juomaan ja polttamaan pitkät päivät olin siellä ja ny tuntuu et oon jäämässä 8luokalle kun jos mun 7lk numerot meni just ja just siinä etten jääny seiskaluokalle siirryn takaisin lähiopetukseen huomenna ja en oo taaskaa tehny mitää tehtäviä.Sit jatkuu jokapäiväinen vanhemmilta huudot koska en oo taaskaan tehnyt mitään.Ja tuntuu että kaikki vaa tulee menemään paskempaan päin ja rahaa ei oo ku sitäki pitää varastaa vanhemmilta että saisin kaljaa ja viinaa ja tupakkaa.Nyt en vittu oikeesti mitä vittua mä teen mun elämällä mitään kun ei tästä elämästä hyödykkään näillä näkymin...
- Anonyymi
jos et keksi mitä tehdä ja et halua mennä erikoislääkärille ja rauta-arvosi on alhaiset niin...
hae s-marketista purkki rautaa, se maksaa alle 10 euroa
ota yksi nappi (100mg) aamulla ja toinen (100mg) illalla
kun olet tuon purkillisen syönyt niin palaa asiaan
- Anonyymi
Raskausajan multitabs käyttöön päivittäin ja ferroforte. Sokeri, limut, energiajuomat ja vehnäjauho pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?3895296Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1841825Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3541803- 1171049
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27897
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h51757- 65735
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️54698- 35668