Lapinpuikula-perunat ovat markkinointikikka

Anonyymi

Eivät sen kummempia kuin mitkä hyvänsä muut perunalajikkeet. Pikemminkin,..-ja hinta on kova - vedätystä!

23

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka niitä ostaa koska ovat kalliita.

    • Anonyymi

      niin,keitetään max.12,5min muuten ovat muhjua.muusiksi tehtynä maku vertaansa vailla ja kaunis keltainen väri.no kuoriminen vie vähän enemmän aikaa mut lopputulos maistuva.suosittelen.

      • Anonyymi

        Siitä Mummon puikulajauheesta tehty muusi oli ällöttävää tahmavelliä, en toiste kokeile.


      • Anonyymi

        Saa keittää varoen. Tosiaan menee muhjuksi helposti.
        En osta näitä. Hyvä keitinperuna on Lidlin Ziip ja joskus ostin S-ryhmästä egyptiläistä varhaisperunaa. Tosi hyvää ja tervettä. Laitoin sitä kaivamaan viime kesän alussa, tuli siitä aivan hyvä sato. Peruna on keitettynä oikein hyvä, kuori lähtee kuin itsestään, maku on hyvä.
        Toivottavasti sitä samaa lajiketta tulee taas myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä Mummon puikulajauheesta tehty muusi oli ällöttävää tahmavelliä, en toiste kokeile.

        Mummonmähjystä tulee hyvä muusi kun ei laita ollenkaan vettä vaan pelkkää voisulaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummonmähjystä tulee hyvä muusi kun ei laita ollenkaan vettä vaan pelkkää voisulaa.

        Kiehuvaa voisulaa ja sekoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummonmähjystä tulee hyvä muusi kun ei laita ollenkaan vettä vaan pelkkää voisulaa.

        Maitoon se muusi tavataan tehdä. FELIXIN JA X -TRAN ovat hyviä.

        Meilläpäin muusi on pernavoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maitoon se muusi tavataan tehdä. FELIXIN JA X -TRAN ovat hyviä.

        Meilläpäin muusi on pernavoita.

        Lapinmuusiin tulee kilo puikulaa ja kilo voita


    • Anonyymi

      Lidlin pussimuusi parasta.

      • Anonyymi

        Tietysti kun on LIDLin! Jos samaa myisi osuuskaupassa ei olisikaan parasta :P


      • Anonyymi

        ok. pitäisi kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ok. pitäisi kokeilla.

        Lisään Lidlin pussimuusiin voita valmistusvaiheessa. Uuunimakkara ja pussimuusi lemppariruokaani.


    • Anonyymi

      Kaikki perunalajikkeet maistuu samalla tehoviljelyssä. Ainoastaan itse kasvattamalla saa perunoiden eri makuerot ja vivahteet esille.

    • Mitä uusavuttomia täällä on purnaamassa, kun ei osata edes Lapin Puikulaperunoita keittää saati käyttää?

      Keittämisestä sen verran, että eihän niitä saa kypsiksi edes keittää kuten tavallisia perunoita, vaan n. 10 minuutin keittäminen riittää, sitten vedet veks ja annetaan kypsyä vielä hetki kannen alla. Ei enää kuumalla levyllä.

      Lapin Puikuloista tulee ehdottomasti kaikkein parhaimmat perunaruoat, jos vain osaa niiden käytön.

      • Anonyymi

        Perunat voi vielä peittää parilla keittiörulla paperilla hautumisen ajaksi. Kuori lähtee silloin melkein kertakiskaisulla.


      • Anonyymi

        Ai perunaruoat---puhuin tuossa alussa keitetyistä perunoista eikä yleisesti saatavilla oleviin lajikkeisiin verrattuna ole mitenkään parempia...mutta joka tykkää niin tykkää.

        Monihan juo pilalle käynyttä mehuakin, kun sitä sanotaan hienoksi viiniksi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai perunaruoat---puhuin tuossa alussa keitetyistä perunoista eikä yleisesti saatavilla oleviin lajikkeisiin verrattuna ole mitenkään parempia...mutta joka tykkää niin tykkää.

        Monihan juo pilalle käynyttä mehuakin, kun sitä sanotaan hienoksi viiniksi!!

        Kokeile niitä egyptiläisiä. Yllätyt positiivisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai perunaruoat---puhuin tuossa alussa keitetyistä perunoista eikä yleisesti saatavilla oleviin lajikkeisiin verrattuna ole mitenkään parempia...mutta joka tykkää niin tykkää.

        Monihan juo pilalle käynyttä mehuakin, kun sitä sanotaan hienoksi viiniksi!!

        Missä alussa puhuttiin nimenomaan keitetyistä perunoista?

        Kyllä se vaan kuitenkin aito Lapin Puikula on maukkaampi muihin perunoihin verrattuna valmistustavasta riippumatta, pitää vaan osata se valmistus.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Missä alussa puhuttiin nimenomaan keitetyistä perunoista?

        Kyllä se vaan kuitenkin aito Lapin Puikula on maukkaampi muihin perunoihin verrattuna valmistustavasta riippumatta, pitää vaan osata se valmistus.

        Eivät ole mitenkään erikoisia verrattuna tavallisiin persunoihin. Kokeiltu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole mitenkään erikoisia verrattuna tavallisiin persunoihin. Kokeiltu on.

        Keitetystä lähtee kuori kätevästi kun keittää puolikkaina leikattu pinta alaspäin, keittää sen verran kun kattilan pohjalle kerralla mahtuu.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Missä alussa puhuttiin nimenomaan keitetyistä perunoista?

        Kyllä se vaan kuitenkin aito Lapin Puikula on maukkaampi muihin perunoihin verrattuna valmistustavasta riippumatta, pitää vaan osata se valmistus.

        Jauhoisesta perunasta tulee paras muusi.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Missä alussa puhuttiin nimenomaan keitetyistä perunoista?

        Kyllä se vaan kuitenkin aito Lapin Puikula on maukkaampi muihin perunoihin verrattuna valmistustavasta riippumatta, pitää vaan osata se valmistus.

        Tavalliset perunat ovat vähintään yhtä maukkaita eivätkä vaadi mitään erityistä "valmistustaitoa".. tosi kalliita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavalliset perunat ovat vähintään yhtä maukkaita eivätkä vaadi mitään erityistä "valmistustaitoa".. tosi kalliita.

        Et siis ole aitoja Lapin Puikuloita koskaan maistanutkaan.
        Jättiviljelmien puikulat eivät välttämättä niitä maukkaimpia ole.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe