Kaasuautoilla ei ole mitään tulevaisuutta

Anonyymi

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Venäjällä kaasua riittää. Johtuu tästä tämä skootan panostus kaasuvehkeisiin. Idässä riittää fossiilipolttoaineita samoin käyttäjiä vielä kymmeniksi vuosiksi.

      • Anonyymi

        Maakaasukin on ympäristöystävällisempi polttoaine, kuin fossiilinen bensiini, mikä on latauskelvottomien tollolootien ainoa energianlähde.

        Reilut 20 % pienemmät CO2 päästöt maakaasulla ja 100 % pienemmät biokaasulla. Gasumin asemillakin suurin osa tankkaa biokaasua eikä muilta kaasunmyyjiltä edes maakaasua ole saatavana.


    • Anonyymi

      Valmistamisen lopettelemisen myötä helmiskkuussa kaasuautoja kirjattiin rekisteröidyksi enää 1,2 prosenttia.

    • Anonyymi

      Kaasuautoilla on lyhyet huoltovälit, 5000-7500km.
      Koska pikiöljy.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


    • Anonyymi

      Ainakin seitsemän vuotta vielä myydään uusia kaasuautoja. Uusista Golfista, Octaviasta yms. on kaasuversiot ja ne ovat markkinoilla ainakin sen seitsemän vuotta.

      Kaasuasemia rakennetaan Suomessa jatkuvasti lisää ja valto tukee myös biokaasutuotantoa. Myös raskas kalusto on siirtymässä kaasun käyttämiseen ja sitä tuetaan vahvasti.

      "Kaasutankkausasemien määrä lisääntyy ja maantieteellinen kattavuus paranee. Iltalehden tietojen mukaan tuet uusien asemien perustamiseen on myönnetty tällä viikolla."

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/44a46d9e-3a5f-4182-8fb5-7a8159409ba4

      • Anonyymi

        Saksassa näkyy myös olevan tavoitteena kasvattaa (metaanikäyttöisten) kaasuautojen määrä kolmeen miljoonaan 2030 mennessä. Tosin keinot tähän puuttuvat toistaiseksi. Sama ämpyily vaivasi Suomeakin useamman vuoden - ensin rakennettiin kaasuasemia, sitten muutama vuosi hiljaiseloa ... vaikka autotarjontaa oli tällöin ja määrää olisi voinut kasvattaa reilustikin. Vaan kun ei ollut selkeää linjausta, että panostetaanko tähän tulevaisuudessa vai oliko tämä nyt tässä?

        http://www.ngvjournal.com/s1-news/c4-stations/germany-sharp-increase-in-the-proportion-of-biomethane-in-cng-fuel/

        Nyt on Suomessa kaasu taas tukevasti mukana kuvioissa eli tukea myönnetty 18 uuden tankkausaseman rakentamiseen ja kaasuautot sisältyvät myös 2045 ulottuvaan autoliikenteen "tiekarttaan".

        Tällä hetkellä Saksa kaataa rahaa vetyasemiin. Niitä piti tulla käyttöön toista sataa jo 2020, mutta alle 100 niitä vielä on. Ja vetyautoja hiukeat 600 kpl eikä ole näkynyt uutisia myynnin räjähtämisestä. Taitaa olla tulollaan yhtä paha floppi kuin vedystä suomessa? Meillä oli 2 tankkausasemaan ja 1 auto parhaimmillaan ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa näkyy myös olevan tavoitteena kasvattaa (metaanikäyttöisten) kaasuautojen määrä kolmeen miljoonaan 2030 mennessä. Tosin keinot tähän puuttuvat toistaiseksi. Sama ämpyily vaivasi Suomeakin useamman vuoden - ensin rakennettiin kaasuasemia, sitten muutama vuosi hiljaiseloa ... vaikka autotarjontaa oli tällöin ja määrää olisi voinut kasvattaa reilustikin. Vaan kun ei ollut selkeää linjausta, että panostetaanko tähän tulevaisuudessa vai oliko tämä nyt tässä?

        http://www.ngvjournal.com/s1-news/c4-stations/germany-sharp-increase-in-the-proportion-of-biomethane-in-cng-fuel/

        Nyt on Suomessa kaasu taas tukevasti mukana kuvioissa eli tukea myönnetty 18 uuden tankkausaseman rakentamiseen ja kaasuautot sisältyvät myös 2045 ulottuvaan autoliikenteen "tiekarttaan".

        Tällä hetkellä Saksa kaataa rahaa vetyasemiin. Niitä piti tulla käyttöön toista sataa jo 2020, mutta alle 100 niitä vielä on. Ja vetyautoja hiukeat 600 kpl eikä ole näkynyt uutisia myynnin räjähtämisestä. Taitaa olla tulollaan yhtä paha floppi kuin vedystä suomessa? Meillä oli 2 tankkausasemaan ja 1 auto parhaimmillaan ;-D

        Kunhan joku noista vetyautojen vamistajista kehittää metaanilla toimivan polttokennon, kaasuasemia tarvitaan ja Suomessa olisi jo valmis jakeluverkosto.

        Kauppa kävisi kaikkialla maailmassa paremmin kuin vetyä käyttäen.


    • Anonyymi

      Eluktroniikka haisee pahalle, siksi on keksitty kaasugrillit sapuskan kokkaamiseen!

    • Anonyymi

      Onpa siinä sulle murhetta kerrakseen. Muista kuitenkin jatkossa, että vety on yleensä kaasu.

    • Anonyymi

      Bensa hybridi (esim.toyota)on järkevämpi vaihtoehto kuin kaasu.kulutus sama.kaasu autossa käyttövoima vero ja kaasu säiliö pieni.vaivalloinen.

    • Anonyymi

      Tammi- maaliskuussa kaasuautoja on reksiteröity todella vähän. Kokeilu jäi lyhyeksi.

      • Anonyymi

        Viimeisinkin kaasuauton bakteeri on pian hävinnyt markkinoilta.


    • Anonyymi

      Toivottavasti ihmiset tietävät että valmistaminen lopetetaan pian.

      • Anonyymi

        Miksi asia kiinnostaa sinua?


    • Anonyymi

      Kaveri konvertoi vanhan V70 bensa-Volvonsa kaasukäyttöiseksi, sillä polttoainekustannukset eivät olleet enää tätä päivää. Nykyään ajelee kaasulla huottavasti halvemmalla.

      • Anonyymi

        Konvertoiminkin on pääosin lopetettu. Kaasu poistuu henkilöautojen kuvioista.


    • Anonyymi

      Kaasuautojen rekisteröinnit loppuivat syyskuussa. Vain 46 autoa. Kaasuautiojen tarina on ohi.

      • Anonyymi

        Pahinta on että nuo kaasuautot ovat polttomoottoriautoja jonka takia ne poistuu. Hulluinta on että Toyota kehitti uuden polttomoottoria käyttävän kaasuauton joka käyttää vetyä.


    • Anonyymi

      vetyautoilla on

      • Anonyymi

        Kyllä on...mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on...mitä?

        Vetyautoilla on tulevaisuus kaatopaikoilla. Sieltä niitä löytyy.


    • Anonyymi

      Uusien valmistus loppuu tänä vuonna.

    • Anonyymi

      Yhtenäinen Venäjä on aloittanut viisivuotissuunnitelman jossa kaasuskodia tullaan valmistamaan satoja tuhansia

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe