Kaasuautojen kehittäminen lopetetaan joka tarkoittaa niiden valmistuksen lopettamista.
https://autotoday.fi/autotodayn-lukijat-eivat-innostu-sahkoautoilusta/
Kaasuautoilla ei ole mitään tulevaisuutta
25
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Venäjällä kaasua riittää. Johtuu tästä tämä skootan panostus kaasuvehkeisiin. Idässä riittää fossiilipolttoaineita samoin käyttäjiä vielä kymmeniksi vuosiksi.
- Anonyymi
Maakaasukin on ympäristöystävällisempi polttoaine, kuin fossiilinen bensiini, mikä on latauskelvottomien tollolootien ainoa energianlähde.
Reilut 20 % pienemmät CO2 päästöt maakaasulla ja 100 % pienemmät biokaasulla. Gasumin asemillakin suurin osa tankkaa biokaasua eikä muilta kaasunmyyjiltä edes maakaasua ole saatavana.
- Anonyymi
Valmistamisen lopettelemisen myötä helmiskkuussa kaasuautoja kirjattiin rekisteröidyksi enää 1,2 prosenttia.
- Anonyymi
Kaasuautoilla on lyhyet huoltovälit, 5000-7500km.
Koska pikiöljy.- Anonyymi
Älä valehtele.
- Anonyymi
Ainakin seitsemän vuotta vielä myydään uusia kaasuautoja. Uusista Golfista, Octaviasta yms. on kaasuversiot ja ne ovat markkinoilla ainakin sen seitsemän vuotta.
Kaasuasemia rakennetaan Suomessa jatkuvasti lisää ja valto tukee myös biokaasutuotantoa. Myös raskas kalusto on siirtymässä kaasun käyttämiseen ja sitä tuetaan vahvasti.
"Kaasutankkausasemien määrä lisääntyy ja maantieteellinen kattavuus paranee. Iltalehden tietojen mukaan tuet uusien asemien perustamiseen on myönnetty tällä viikolla."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/44a46d9e-3a5f-4182-8fb5-7a8159409ba4- Anonyymi
Saksassa näkyy myös olevan tavoitteena kasvattaa (metaanikäyttöisten) kaasuautojen määrä kolmeen miljoonaan 2030 mennessä. Tosin keinot tähän puuttuvat toistaiseksi. Sama ämpyily vaivasi Suomeakin useamman vuoden - ensin rakennettiin kaasuasemia, sitten muutama vuosi hiljaiseloa ... vaikka autotarjontaa oli tällöin ja määrää olisi voinut kasvattaa reilustikin. Vaan kun ei ollut selkeää linjausta, että panostetaanko tähän tulevaisuudessa vai oliko tämä nyt tässä?
http://www.ngvjournal.com/s1-news/c4-stations/germany-sharp-increase-in-the-proportion-of-biomethane-in-cng-fuel/
Nyt on Suomessa kaasu taas tukevasti mukana kuvioissa eli tukea myönnetty 18 uuden tankkausaseman rakentamiseen ja kaasuautot sisältyvät myös 2045 ulottuvaan autoliikenteen "tiekarttaan".
Tällä hetkellä Saksa kaataa rahaa vetyasemiin. Niitä piti tulla käyttöön toista sataa jo 2020, mutta alle 100 niitä vielä on. Ja vetyautoja hiukeat 600 kpl eikä ole näkynyt uutisia myynnin räjähtämisestä. Taitaa olla tulollaan yhtä paha floppi kuin vedystä suomessa? Meillä oli 2 tankkausasemaan ja 1 auto parhaimmillaan ;-D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksassa näkyy myös olevan tavoitteena kasvattaa (metaanikäyttöisten) kaasuautojen määrä kolmeen miljoonaan 2030 mennessä. Tosin keinot tähän puuttuvat toistaiseksi. Sama ämpyily vaivasi Suomeakin useamman vuoden - ensin rakennettiin kaasuasemia, sitten muutama vuosi hiljaiseloa ... vaikka autotarjontaa oli tällöin ja määrää olisi voinut kasvattaa reilustikin. Vaan kun ei ollut selkeää linjausta, että panostetaanko tähän tulevaisuudessa vai oliko tämä nyt tässä?
http://www.ngvjournal.com/s1-news/c4-stations/germany-sharp-increase-in-the-proportion-of-biomethane-in-cng-fuel/
Nyt on Suomessa kaasu taas tukevasti mukana kuvioissa eli tukea myönnetty 18 uuden tankkausaseman rakentamiseen ja kaasuautot sisältyvät myös 2045 ulottuvaan autoliikenteen "tiekarttaan".
Tällä hetkellä Saksa kaataa rahaa vetyasemiin. Niitä piti tulla käyttöön toista sataa jo 2020, mutta alle 100 niitä vielä on. Ja vetyautoja hiukeat 600 kpl eikä ole näkynyt uutisia myynnin räjähtämisestä. Taitaa olla tulollaan yhtä paha floppi kuin vedystä suomessa? Meillä oli 2 tankkausasemaan ja 1 auto parhaimmillaan ;-DKunhan joku noista vetyautojen vamistajista kehittää metaanilla toimivan polttokennon, kaasuasemia tarvitaan ja Suomessa olisi jo valmis jakeluverkosto.
Kauppa kävisi kaikkialla maailmassa paremmin kuin vetyä käyttäen.
- Anonyymi
Eluktroniikka haisee pahalle, siksi on keksitty kaasugrillit sapuskan kokkaamiseen!
- Anonyymi
Ja näin kiinalaisen Vulvan kanssa:
https://www.mail.com/int/scitech/news/10582428-goodbye-gas-volvo-to-electric-vehicles-2030.html#.1258-stage-set2-4 - Anonyymi
Onpa siinä sulle murhetta kerrakseen. Muista kuitenkin jatkossa, että vety on yleensä kaasu.
- Anonyymi
Bensa hybridi (esim.toyota)on järkevämpi vaihtoehto kuin kaasu.kulutus sama.kaasu autossa käyttövoima vero ja kaasu säiliö pieni.vaivalloinen.
- Anonyymi
Tammi- maaliskuussa kaasuautoja on reksiteröity todella vähän. Kokeilu jäi lyhyeksi.
- Anonyymi
Viimeisinkin kaasuauton bakteeri on pian hävinnyt markkinoilta.
- Anonyymi
Toivottavasti ihmiset tietävät että valmistaminen lopetetaan pian.
- Anonyymi
Miksi asia kiinnostaa sinua?
- Anonyymi
Kaveri konvertoi vanhan V70 bensa-Volvonsa kaasukäyttöiseksi, sillä polttoainekustannukset eivät olleet enää tätä päivää. Nykyään ajelee kaasulla huottavasti halvemmalla.
- Anonyymi
Konvertoiminkin on pääosin lopetettu. Kaasu poistuu henkilöautojen kuvioista.
- Anonyymi
Kaasuautojen rekisteröinnit loppuivat syyskuussa. Vain 46 autoa. Kaasuautiojen tarina on ohi.
- Anonyymi
Pahinta on että nuo kaasuautot ovat polttomoottoriautoja jonka takia ne poistuu. Hulluinta on että Toyota kehitti uuden polttomoottoria käyttävän kaasuauton joka käyttää vetyä.
- Anonyymi
vetyautoilla on
- Anonyymi
Kyllä on...mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on...mitä?
Vetyautoilla on tulevaisuus kaatopaikoilla. Sieltä niitä löytyy.
- Anonyymi
Uusien valmistus loppuu tänä vuonna.
- Anonyymi
Yhtenäinen Venäjä on aloittanut viisivuotissuunnitelman jossa kaasuskodia tullaan valmistamaan satoja tuhansia
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 545269
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233417Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281552Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1901430- 761056
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24978Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49887Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259826Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35778Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71769