Alkoholisti

Olen 54 vuotias, käyttänyt alkoholia n. 18 vuotiaasta asti. Nyt tilanne vaan pahentunut, en pääse aina edes kuntouttavaan työpaikkaan koska viikonloppu menee yli, eli juon sekä pe, la ja jatkan vielä sunnuntaina. Olen ollut hoidossa kolmesti, auttoivat jonkun aikaa mutta sitten taas jatkoin. Yleensä juominen ollut kavereiden kanssa, mutta nykyään voin ottaa muutaman yksin,

10

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Millaisia hoitoja, katkojako? Mitä haluat elämältä?
      Kerro hieman lisää.

    • Anonyymi

      Ainakin yrität, eli olet saanut jotain hoitoa joka on auttanutkin tiettyyn rajaan asti. Ja ei ole pahasta kysyä keinoja mistä tahansa, täältäkin.
      Yksi hyvä keino kiertää pullonaukaisuhinku on se, ettei hanki pulloa, mitä voisi avata, vaan sen sijaan on suunniteltuna ihan muuta tekemistä. Mielekästä.
      Se on mysteeri mikä ketäkin kiinnostaa tehdä juomisen sijaan, mutta ilmeisesti hyvin tiedät ne asiat jotka sinulle ovat mieluisia.
      Toinen homma on se että pidät itsestäsi huolta, ettet hommaannu niin väsyksiin, että tekisi mieli "rentoutua", vaan hellität stressaavista asioista ja vaikka teet välillä juuri niitä kivoja asioita mistä pidät, lepäät.
      Kolmas juttu on, että etsit semmoisia kavereita jotka eivät ryyppää. Selväpäisten kanssa voi harrastaa juomatta niitä mukaviakin asioita.
      Riippuvuushan on sellainen, ettei se jätä rauhaan, mutta sitä vastaan taisteltua erään aikaa, se alkonhimon pitäisi hellittää jonkin verran.
      Välttely, eli tilanteet, paikat joissa varmasti on tarjolla juomia pannaan, on ensialkuun hyvä juttu. Pidemmän päälle voit toivoa että semmoisissa tilanteissa saat eteesi itsellesi käypäisiä alkoholittomia hyviä juomia.
      Antabus? Siihen todennäköisesti saat reseptin, jos sitä erikseen pyydät, mutta tärkein keskusteluapuna annettava on kait jossain A klinikkaa vastaavilla, tai alkoholismiin erikoistuneissa hoitojutuissa(nämä erikoistuneet on kalliita, ja sinun kuuluisi saada maksusitoumus ennen hoitoon hakeutumista, että selviät taloudellisesti).

    • Anonyymi

      Olen aloittanut dokaamisen 15-vuotiaana. Nyt 44-vuotiaana olen ollut yhdeksän kuukautta kuivilla. Edellinen pisin jakso on ollut 10-viikkoa. Ei apukeinoja.
      Tää on kovaa hommaa. Monet kerrat olen kääntynyt kassajonosta viemään kaljat takaisin hyllyyn.
      Silleen tää onnistuu, että kaikki keskittyminen on juomatta olemisessa.
      Olen toiveikas, että vuoden raittiinaolon jälkeen tilanne helpottuu. Tämä kesä on joka tapauksessa yhtä hoota.

      • Anonyymi

        "Silleen tää onnistuu, että kaikki keskittyminen on juomatta olemisessa.
        Olen toiveikas, että vuoden raittiinaolon jälkeen tilanne helpottuu. Tämä kesä on joka tapauksessa yhtä hoota."

        Eikö olekin kummallista että vaikka olet vuoden "raittiina" niin mieli haluaa edelleen juoda?
        Ja tämähän tarkoittaakin sitä, että sinä et ole "raitis" vaan kuivajuoppo. Elät kuten ennenkin, mutta sillä erotuksella että henki ei nyt enää haise viinalle. Muuten olet edelleen alkoholisti joka solullasi, ja sinulle läheiset ihmiset aistivat sen.
        Tätä eivät ihmiset ymmärrä, ja siksi he väittävät että lopettamalla juomisen alkoholisti ei enää olisikaan alkoholisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Silleen tää onnistuu, että kaikki keskittyminen on juomatta olemisessa.
        Olen toiveikas, että vuoden raittiinaolon jälkeen tilanne helpottuu. Tämä kesä on joka tapauksessa yhtä hoota."

        Eikö olekin kummallista että vaikka olet vuoden "raittiina" niin mieli haluaa edelleen juoda?
        Ja tämähän tarkoittaakin sitä, että sinä et ole "raitis" vaan kuivajuoppo. Elät kuten ennenkin, mutta sillä erotuksella että henki ei nyt enää haise viinalle. Muuten olet edelleen alkoholisti joka solullasi, ja sinulle läheiset ihmiset aistivat sen.
        Tätä eivät ihmiset ymmärrä, ja siksi he väittävät että lopettamalla juomisen alkoholisti ei enää olisikaan alkoholisti.

        Kerro minulle, että millaista hoitoa minun tulisi hankkia, etten olisi enää kuivajuoppo.
        Aa ei ole minulle.


    • Anonyymi

      Taas tuli näitä mutu-ohjeita, joissa luullaan että viinaa juomalla tullaan alkoholistiksi, ja että alkoholisti juo siksi kun ei ole mitään kivaa tekemistä!
      Näillä mutu-oletuksilla Suomessa hoidetaan sairautta nimeltä alkoholismi.
      Ja tulokset näkyy.

      • Anonyymi

        Fakta on kuitenkin se, että lääketieteestä ei ole apua alkoholismin hoitoon.
        Se on jokaisen käytävä ne taistelut päihteistä vieroittautumiseen ja niistä erossa pysymiseen.
        Toiset saavat apua vertaistuesta ja toiset ei. Sellaiset massiiviset terapiat ja pitkäkestoiset myllyhoidot on harvojen kohdalla mahdollisia.


    • Anonyymi

      Olen 5v tehnyt niskalimassa töitä ja yhtälailla ryypännyt varmaan 20€ edestä per päivä. Sain ylennyksen ja sama meininki jatkuu. Nyt kesälomalla ja homma on lähtenyt lapasesta. 12k € törsännyt vain koska voin ja aamulla vituttaa, mutta ei haittaa. Tilillä vielä puoleksi vuodeksi massit. Töihin paluu on se mikä pelottaa

      • Anonyymi

        Hyvä jos päivääkään olen selvinpäin ollut. Tyttöystäviä ollut, mutta nyt alkaa jo lyijy kuivumaan eikä jaksa edes puhelimeen vastailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos päivääkään olen selvinpäin ollut. Tyttöystäviä ollut, mutta nyt alkaa jo lyijy kuivumaan eikä jaksa edes puhelimeen vastailla

        Ja vieläkin olen yli 2v kestäneessä parisuhteessa, mutta puhti alkaa loppua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe