Kuljettajan ovi roikkuu 2-3mm aiheuttaen lähinnä ikävän käyntiäänen ovea suljettaessa. Saranassa ei kuitenkaan ole väljyyttä vielä lainkaan.
Millainen säätö tuossa oven saranamekanismissa on? Riittääkö, että löysää sarana pulttaukset auton rungosta ja nostaa oven takareunaa tarvittavan 2-3mm?
Merkkihuolto Kotkassa olisi halunnut tilata uudet saranat. Heidän mielestään saranoissa ei ole mitään säätöä.
Peugeot 207 kuljettajan oven saranan säätö
10
2425
Vastaukset
- Anonyymi
Pikasäätö.
Avaa ovea vähän. Oven takaa alhaalta kiinni ja vähän nytkäyttää ylöspäin tai B-pilarissa olevaa lukon vastakappaletta vähän laskee. Siinä pitäisi olla säätömahdollisuus.
t. RMB54- Anonyymi
B-pilarin vastakappaleessa ei ole mitään säätöä, eikä sitä voi laskea. Säätö on saranoissa, tai sitten sitä ei ole lainkaan.
- Anonyymi
Äkkiseltään näyttäisi saranassa olevan isot reiät, joiden rajoissa oven voi säätää lukkomekaniikalle sopivaksi. https://www.ebay.com/itm/Peugeot-207-Wc-2x-Door-Hinge-Door-Rear-Right-Red-Kkn-/153799654120
Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä!- Anonyymi
Ehkä sitä voi säätää "hieman" reikien puitteissa.
Mutta lukemani perusteella, sarana on se mikä se on, ja siinä on sellainen ominaisuus että sen sisällä oleva "pinni" kuluu ja menee lopulta poikki, aiheuttaen oven retkahtamisen.
Tyypillisesti ovi retkahtaa juuri sillä hetkellä kun oven lyö kiinni, aiheuttaen vaurion oveen sekä lokasuojaan.
Oven pystysuuntaista väljyyttä ei pysty tuntemaan, vaikka ovi on jo pudonnut useamman millimetrin, saranassa oleva jousi tiukkaa tuon välyksen pois.
Saranan vaihto edessä, kannattaa tehdä ennenkuin se hajoaa lopullisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sitä voi säätää "hieman" reikien puitteissa.
Mutta lukemani perusteella, sarana on se mikä se on, ja siinä on sellainen ominaisuus että sen sisällä oleva "pinni" kuluu ja menee lopulta poikki, aiheuttaen oven retkahtamisen.
Tyypillisesti ovi retkahtaa juuri sillä hetkellä kun oven lyö kiinni, aiheuttaen vaurion oveen sekä lokasuojaan.
Oven pystysuuntaista väljyyttä ei pysty tuntemaan, vaikka ovi on jo pudonnut useamman millimetrin, saranassa oleva jousi tiukkaa tuon välyksen pois.
Saranan vaihto edessä, kannattaa tehdä ennenkuin se hajoaa lopullisesti.Huomasin saman ohjeistuksen, mutta autossani saranapinnit ovat kaikin puolin ehjän ja tiukan oloiset. Tässä on eräs yleisohje, jossa kehotetaan löysäämään saranoiden pultit oven säätämiseksi, tiedä sitten mihin tässä uskoo:
https://itstillruns.com/realign-car-door-2157597.html
- Anonyymi
Tunkilla varovasti nostaen oven takareunasta. Puunpala tms väliin, ettei maali naarmuunnu. Kyllä siellä jokin periksi antaa ennenkuin pyörät ovat ilmassa.
- Anonyymi
Auton jousitushan siellä antaa periksi, jollei saranoiden pultteja ensin vähän löysää.
Tuollaiseen väkisin vääntämiseen liittyy aina rakenteiden lommahtamisen vaara.
Ovien säätö on tekniikkalaji, ei voimalaji.
Merkkihuoltoon sinne Kotkaan tiedoksi, että jokaisen auton ovissa on aina jonkinlainen säätövara, myös pikkupösössä. Uusien saranoiden asentaminen olisi todennäköisesti vain turhaa asiakkaan rahastamista, ellei kyseessä kolariauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton jousitushan siellä antaa periksi, jollei saranoiden pultteja ensin vähän löysää.
Tuollaiseen väkisin vääntämiseen liittyy aina rakenteiden lommahtamisen vaara.
Ovien säätö on tekniikkalaji, ei voimalaji.
Merkkihuoltoon sinne Kotkaan tiedoksi, että jokaisen auton ovissa on aina jonkinlainen säätövara, myös pikkupösössä. Uusien saranoiden asentaminen olisi todennäköisesti vain turhaa asiakkaan rahastamista, ellei kyseessä kolariauto.eihän se tehtaalta ole lähtenyt, ovi roikkuen
että joku siellä saranassa on kulunut... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eihän se tehtaalta ole lähtenyt, ovi roikkuen
että joku siellä saranassa on kulunut...Totta tuokin, mutta kun saranat edelleen välyksetömät, niin korjaukseksi riitti tällä kertaa alemman saranan säätö ja molempien saranoiden voitelu, muutaman minuutin työ lumisella pihalla. Merkkihuoltojen ammattitaito, katoava luonnonvara?
- Anonyymi
Säädin oven itse löysäämällä alemman saranan pultit ja passailin oven takareunan oikeaan korkeuteen lukkomekanismille. Helppo juttu. Lisäksi pienet CRC-voiteet liikkuviin osiin. Ovi toimii jälleen hienosti.
Nelipyörän korjaamolta puuttuu ammattitaitoa tai motivaatio hukassa. Harmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1367554Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.292896Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3201717Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422561383Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1061204- 1001149
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371052Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com19926Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j19908Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82901