Ihminen osaa olla järjetön

Luin iltapäivälehdestä iäkkään kodittoman kissan tarinan. Todella, siis todella surullinen tapaus, joka kuitenkin päättyi tällä kertaa onnellisesti. Monille käy huonosti..

Kun lukee tuollaisista tapauksista, missä eläin on jäänyt heitteille, niin ei voi olla miettimättä, että mikä ihmiseltä puuttuu, kun tuollainen pääsee sattumaan?
Jos itse en pystyisi lemmikkiä pitämään, niin kyllä pitäisin huolen, että eläimen saa vain sellainen omistaja, joka satavarmasti huolehtii siitä ja antaa sille hyvän elämän.

Lemmikin ottamista kun miettii, niin pitää olla varma, että pystyy siitä myös huolehtimaan. Varsinkin kissat ovat usein heittotavaraa, joka saatetaan hylätä kylmästi :(
Kisut ovat suloisia ja viisaita karvatassuja, joista jokaikinen ansaitsee hyvän elämän ❤

Täällä Kokkolassa on onneksi kotipesä, joka huolehtii kodittomista eläimistä, ja järjestää niille uuden kodin ❤

Heillä kun on välillä ruokakeräys, niin aina tulee vietyä ruokaa näille karvatassuille 🐈 Tulee älyttömän hyvä mieli, kun saa auttaa.

102

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai oletkin vielä täällä?

Eläimet ovat monesti parempia kuin ihmiset..

Ei tulisi mieleenkään kohdella eläimiä huonosti.

• No olen kyllä ollut ihan muualla.
        En ole kirjoittanut tänne, ku ei täällä oikein enää riitä porukkaa.
        Ja turhauttaa yrittää keksiä jutun aiheita, kun ei ne oikein enää vedä.

Nyt tuli tuo kisujuttu, niin ajattelin tänne tehdä siitä aloituksen.

Oot oikeassa, että joskus eläimet ovat parempia ku ihmiset. Eläimestä kun tulee ystävä, niin ystävänä se pysyy.

Sekin, kun tulet kotiin töistä, niin lemmikki ottaa lämpimästi vastaan. Kun olet allapäin, niin mikäs sen mukavampaa, kun karvainen ystävä tulee viereen kuin lohduttaakseen ❤

• tinttu-liina kirjoitti:

No olen kyllä ollut ihan muualla.
        En ole kirjoittanut tänne, ku ei täällä oikein enää riitä porukkaa.
        Ja turhauttaa yrittää keksiä jutun aiheita, kun ei ne oikein enää vedä.

Nyt tuli tuo kisujuttu, niin ajattelin tänne tehdä siitä aloituksen.

Oot oikeassa, että joskus eläimet ovat parempia ku ihmiset. Eläimestä kun tulee ystävä, niin ystävänä se pysyy.

Sekin, kun tulet kotiin töistä, niin lemmikki ottaa lämpimästi vastaan. Kun olet allapäin, niin mikäs sen mukavampaa, kun karvainen ystävä tulee viereen kuin lohduttaakseen ❤

On ollut muuta puuhaa, mutta käyn kyllä täällä välillä lukemassa. Ja en ole paljoa rekattuja nähnyt. En ole teitä kuitenkaan unohtanut.

Me pelastettiin lapsena hylätty kissa, muistan kun pikkuhiljaa houkuttelin sen meille sisälle.

Kyllä, eläimet/lemmikit ovat parhaita.. ❤️ Uutta koiraa odotellessa..

• Kittychi kirjoitti:

On ollut muuta puuhaa, mutta käyn kyllä täällä välillä lukemassa. Ja en ole paljoa rekattuja nähnyt. En ole teitä kuitenkaan unohtanut.

Me pelastettiin lapsena hylätty kissa, muistan kun pikkuhiljaa houkuttelin sen meille sisälle.

Kyllä, eläimet/lemmikit ovat parhaita.. ❤️ Uutta koiraa odotellessa..

No silläpä nämä juttelut vähenee, kun ei kenelläkään ole aikaa/ halua kirjoitella enää.
        Ei sen puoleen, itsellänkin live-elämä on vienyt huomion.
        Sillä sitä kumminkin täällä yritti rupatella, kun sai ajatukset pois arjesta.

Jäikö se kisuli sitten teille?
        Aiotko ottaa uuden sessulin?
        Kivahan semmonen kaveri on :)

No silläpä nämä juttelut vähenee, kun ei kenelläkään ole aikaa/ halua kirjoitella enää.

No, en ole täältä lähtemässä. Niin, toki kaikilla on elämää palstan ulkopuolella. Mutta toivotaan että muutkin tänne vielä tulevat.

Kyllä se kissa jäi meille. 🙂

Kyllä on tässä keväällä hankkia uusi koira.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

No ite paukutin tänne 8 viestiä putkeen, oli toi Kittien aiempi avaus. Botti poisti ne sitä mukaa, että ehtivät tiesti olla muutaman minsan. Tiiä vaikka moni muuki on yrittäny. Sanonpa vaan että * tutti kympillä:(

Sunflower

• Anonyymi
        Kittychi kirjoitti:

No, en ole täältä lähtemässä. Niin, toki kaikilla on elämää palstan ulkopuolella. Mutta toivotaan että muutkin tänne vielä tulevat.

Ei hitto:D Minkärotuinen hauva on suunnitelmissa vai meinaatteko hankkia chihun? Itekki hankkisin koiran ku vaan pystyisin.

Sunflower

• Anonyymi kirjoitti:

Ei hitto:D Minkärotuinen hauva on suunnitelmissa vai meinaatteko hankkia chihun? Itekki hankkisin koiran ku vaan pystyisin.

Sunflower

Kiva kun sinuakin näkee täällä! 🙂

Chihuahua tai Chihuahua mix olisi tarkoitus hankkia.

• Kittychi kirjoitti:

No hienoa, että kisuli sai sitten hyvän kodin ❤

Oot varmasti innoissasi koiranpennusta. Siitä saat mukavan hupulaisen itsellesi :)

• Mitähän se botti on oikein sekoillut...

Joskus ei reagoi, vaikka tarvis oliskin...

• Kittychi kirjoitti:

Kiva kun sinuakin näkee täällä! 🙂

Chihuahua tai Chihuahua mix olisi tarkoitus hankkia.

Mitä toi mix tarkottaa?

Tulee mieleen karkkipussi..

Mitä toi mix tarkottaa?

Tulee mieleen karkkipussi..

Siis sekoitus, chihuahua muu rotu sekoitus. 🙂

• Kittychi kirjoitti:

Siis sekoitus, chihuahua muu rotu sekoitus. 🙂

Siis sekarotuinen chihuahua?? Voiko noin sanoa...tai onko tuollasta ees? 😬

Siis sekarotuinen chihuahua?? Voiko noin sanoa...tai onko tuollasta ees? 😬

Kyllä niitä on, siis Chihuahua voi lisääntyä/risteyttää toisen pikkukoira rodun kanssa.

• Kittychi kirjoitti:

Kyllä niitä on, siis Chihuahua voi lisääntyä/risteyttää toisen pikkukoira rodun kanssa.

Mulla oli jotenkin hölmö aatos, ettei jonku rotukoiran anneta lemmiskellä jotain sekarotusta...tai päinvastoin :))

Mulla oli jotenkin hölmö aatos, ettei jonku rotukoiran anneta lemmiskellä jotain sekarotusta...tai päinvastoin :))

No ei tietenkään kaikki kasvattajat niin tee. Mutta kyllähän sekarotuisia on myös.

• Kittychi kirjoitti:

No ei tietenkään kaikki kasvattajat niin tee. Mutta kyllähän sekarotuisia on myös.

No mulla on jotenkin semmonen ajatus ollu, ku puhdas rotukoira on sen verran tyyris, ettei sen anneta sekaantua muun rotusiin tai sekarotuseen.

No mulla on jotenkin semmonen ajatus ollu, ku puhdas rotukoira on sen verran tyyris, ettei sen anneta sekaantua muun rotusiin tai sekarotuseen.

Täs välähti vasta jälkisytytyksellä, että voihan urospuolinen tietty pomppia kenen kanssa vaan, ku se ei voi alkaa odottamaan pikkusia palleroita :)

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Mitähän se botti on oikein sekoillut...

Joskus ei reagoi, vaikka tarvis oliskin...

En tiiä mutta meni maku koko touhuun:( Koitin heittää kyssäriä sille yhelle jätkälle että mikä on miehiään mutta kommentit häipy heti:(

Sunflower

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Noita pikkukoiramixejä tehään tarkoituksella ku monissa roduissa on sairauksia jne. Risteyttämällä tulee terveempiä pentuja. Itekki tahtoisin semmoisen ku ois vaan varaa:)

Sunflower

• Anonyymi kirjoitti:

En tiiä mutta meni maku koko touhuun:( Koitin heittää kyssäriä sille yhelle jätkälle että mikä on miehiään mutta kommentit häipy heti:(

Sunflower

Mille jätkälle??

• Anonyymi kirjoitti:

Noita pikkukoiramixejä tehään tarkoituksella ku monissa roduissa on sairauksia jne. Risteyttämällä tulee terveempiä pentuja. Itekki tahtoisin semmoisen ku ois vaan varaa:)

Sunflower

Pystykkö pistään yhtään säästöön, jos sillä saisit sessulin hinnan kerättyä?

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Pitäis ekana hommata oma kämppä mutta noi vuokrat on niin hemmetin korkeita:(

Sunflower

• Kuka täällä oli sliipatun oloinen... 😳

• Anonyymi kirjoitti:

Sunflower

Saahan sitä asumistukea, jos on liian korkea vuokra tuloihin nähden.

• Anonyymi kirjoitti:

Sunflower

Isosiskoni, jolla on lievä kehitysvamma, tekee osan viikosta siivoustöitä, eli ei ole rikas. Asuu jo muutaman vuoden omassa kodissa ja saa asumistukea. Pärjää rahallisesti.

Itse laitan pikku hiljaa eläkkeestä rahaa uutta koiraa varten ja toki mieheni maksaa myös osan. Kyllä Sunflower varmasti saat lemmikin hankittua.

• Kittychi kirjoitti:

Itse laitan pikku hiljaa eläkkeestä rahaa uutta koiraa varten ja toki mieheni maksaa myös osan. Kyllä Sunflower varmasti saat lemmikin hankittua.

Tiedättekö jo sessulin hinnan?

Säästäminen yleensäkin kannattaa aina, jos vaan vähänkin pystyy laittaa sivuun.

Tiedättekö jo sessulin hinnan?

Säästäminen yleensäkin kannattaa aina, jos vaan vähänkin pystyy laittaa sivuun.

Ne on siinä 1000-1300€. Itse säästän osan ja mies maksaa osan.

• Kittychi kirjoitti:

Ne on siinä 1000-1300€. Itse säästän osan ja mies maksaa osan.

Niin, se puhdasrotuinen maksaa tuon?

Et sit tiiä Kittie, kuinka kakki päivä mulla on ollu :[

Ei mitään ihmeempiä ole sattunu, mut kyllä niin tympii kokonaan tää nykyaika.

Tulispas kesä, ja ottais ihanan hirsimökin jostain kauniilta koivupuiseilta rannalta....

Jäin tääs kattelemaa tuota sanaa koivupuiseilta...kuulosti hassulta. Onko tuollasta sanaa oikeesti ees olemassa :)))))

Tulispas kesä, ja ottais ihanan hirsimökin jostain kauniilta koivupuiseilta rannalta....

Jäin tääs kattelemaa tuota sanaa koivupuiseilta...kuulosti hassulta. Onko tuollasta sanaa oikeesti ees olemassa :)))))

Juu, puhdasrotuinen on kalliimpi. Toivottavasti löydetään sopivan hintainen ja terve koira, joko puhdasrotuinen tai mix. 🙂

Kesää odotan minäkin, paras vuodenaika.

Välillä on kyllä ankeaa tämä korona aika, kun ei näe tuttuja/läheisiä..

• Kittychi kirjoitti:

Juu, puhdasrotuinen on kalliimpi. Toivottavasti löydetään sopivan hintainen ja terve koira, joko puhdasrotuinen tai mix. 🙂

Kesää odotan minäkin, paras vuodenaika.

Välillä on kyllä ankeaa tämä korona aika, kun ei näe tuttuja/läheisiä..

Toivottavasti löydätte sellaisen :)

Kyllä kesää jo odottaa...tai ainaki ny ekaks tuota kevättä. Tympii nämä tämmöset kelit, ku alkaa liukasta olemaan :/
        Ja sitten tuo paskakoronaki... Koko ajan tulee huonoja uutisia. On se vaa kurjaa, ku joutuu koko ajan pelkäämään, ettei ite tai läheiset saa tartuntaa :(
        Minäki hullu sitten luen kaikki hirveetki sairaskertomukset, niin ei se ainakaan kohenna mieltä.

Kai sitä pitäis yrittää ajatella myönteisesti, että kyllä tästä selvitään. Hetken jo näyttiki hyvältä, ku noi rokotukset alkoi, mut sekin pystyttii mokaamaan.

Toivottavasti löydätte sellaisen :)

Kyllä kesää jo odottaa...tai ainaki ny ekaks tuota kevättä. Tympii nämä tämmöset kelit, ku alkaa liukasta olemaan :/
        Ja sitten tuo paskakoronaki... Koko ajan tulee huonoja uutisia. On se vaa kurjaa, ku joutuu koko ajan pelkäämään, ettei ite tai läheiset saa tartuntaa :(
        Minäki hullu sitten luen kaikki hirveetki sairaskertomukset, niin ei se ainakaan kohenna mieltä.

Kai sitä pitäis yrittää ajatella myönteisesti, että kyllä tästä selvitään. Hetken jo näyttiki hyvältä, ku noi rokotukset alkoi, mut sekin pystyttii mokaamaan.

Kyllä me löydetään sopiva vuffe. 🙂

Täälläkin todella liukasta, sain sipsuttaa varovasti pihalla aamulla kun roskat vein..

Minun piti lauantaina ottaa korona testi, kun on kurkku kipeä ja väsymystä. Onneksi oli negatiivinen, on vaan muuta lentsua. Niin, kovasti toivon että läheiset pysyy terveenä ja että saataisiin rokotteet..

• Kittychi kirjoitti:

Täälläkin todella liukasta, sain sipsuttaa varovasti pihalla aamulla kun roskat vein..

Minun piti lauantaina ottaa korona testi, kun on kurkku kipeä ja väsymystä. Onneksi oli negatiivinen, on vaan muuta lentsua. Niin, kovasti toivon että läheiset pysyy terveenä ja että saataisiin rokotteet..

Mä oon niin iloinen sun puolesta, kun saat sit sessulin seursks ja lenkkikaveriks :)

Katoin tänään yhtä alikulkua. Siinä korkea mäki ihan jäässä, eikä hiekoitusta ollenkaan. Tuon alasmenoon tarvis jo pulkkaa :[

Toivottavasti ei ole mikään raju flunssa sulla. Noiki voi olla niin hemmetin karseita :(

Mä oon niin iloinen sun puolesta, kun saat sit sessulin seursks ja lenkkikaveriks :)

Katoin tänään yhtä alikulkua. Siinä korkea mäki ihan jäässä, eikä hiekoitusta ollenkaan. Tuon alasmenoon tarvis jo pulkkaa :[

Toivottavasti ei ole mikään raju flunssa sulla. Noiki voi olla niin hemmetin karseita :(

Kiitos! ❤️ Kyllä se on kiva saada vuffe! 🙂

En tiedä mikä lentsua tämä on.. Kurkkukipua ja yskää.. Asioille ei viitti mennä, vaikka ei ole koronaa. Mies sano että pysy kotona.

Käytiin äsken pikku kävelyllä, kovin oli liukasta paikoittain.

• Kittychi kirjoitti:

Kiitos! ❤️ Kyllä se on kiva saada vuffe! 🙂

En tiedä mikä lentsua tämä on.. Kurkkukipua ja yskää.. Asioille ei viitti mennä, vaikka ei ole koronaa. Mies sano että pysy kotona.

Käytiin äsken pikku kävelyllä, kovin oli liukasta paikoittain.

Älä ny ittees rasita ulkoilmalla, ettei pahene tuo yskä. Se on sitten viheliäinen oire tuo yskä :[

Kyllä lemmikit tuo eloa kotiin ja niistä on seuraa. Mä olen ihan hirvee puhumaan kisulille :))

Älä ny ittees rasita ulkoilmalla, ettei pahene tuo yskä. Se on sitten viheliäinen oire tuo yskä :[

Kyllä lemmikit tuo eloa kotiin ja niistä on seuraa. Mä olen ihan hirvee puhumaan kisulille :))

Juu, ulkona vaan hissukseen käveltiin miehen kanssa. Tulee niin mökkihöperö olo olla vaan kotona.

Tottakai kisuille pitää jutella, kyllä ne lemmikit tykkää kun niille juttelee. Seuraako ne sinua vessaan? Meidän entinen vuffe halusi usein vessaan kanssani.. Siinä sitten pytyllä istuin ja höpisin koirulle, onko kivaa olla täällä ym... 😆

• Kittychi kirjoitti:

Juu, ulkona vaan hissukseen käveltiin miehen kanssa. Tulee niin mökkihöperö olo olla vaan kotona.

Tottakai kisuille pitää jutella, kyllä ne lemmikit tykkää kun niille juttelee. Seuraako ne sinua vessaan? Meidän entinen vuffe halusi usein vessaan kanssani.. Siinä sitten pytyllä istuin ja höpisin koirulle, onko kivaa olla täällä ym... 😆

Tottahan tuo, että vaikkaki hetkeks pois neljän seinän sisältä, niin kyllä se piristää mieltä.

Noista lemmikeistä, niin seuras mua vessaan..
        en halua tuosta enempää puhua... :(

Tottahan tuo, että vaikkaki hetkeks pois neljän seinän sisältä, niin kyllä se piristää mieltä.

Noista lemmikeistä, niin seuras mua vessaan..
        en halua tuosta enempää puhua... :(

Jep, kyllä piristää.

Kerro nyt jotain hassua kissoistasi.

• Kittychi kirjoitti:

No jokos sä oot funtsinut nimee uudelle wuffelle? Mäkin kuule omistan sellaisen hiukan isomman villiksen joka punkkaa sängyn alla ;) En sit ole viitsinyt vetäistä sitä imuriin ku nimesin sen jo Rekuksi :)

Ai meinaatsä et viihtyisit paremmin 1800-luvulla? :D

• artagnan kirjoitti:

Ai meinaatsä et viihtyisit paremmin 1800-luvulla? :D

Juu ei...ihan tuli vilunväristyksiä :[
        Onneks en eläny silloin.

Mukava kuulla sustaki :)

• Kittychi kirjoitti:

Jep, kyllä piristää.

Kerro nyt jotain hassua kissoistasi.

Sanotaanko nyt näin, että toisen menetys on niin kova paikka, etten halua ny enempää omistani kirjoittaa ⚘

• Meneppäs tenava äitis helmoihin niistämään se räkänokkas!

• Anonyymi

En ole vaan kuussa

Sanotaanko nyt näin, että toisen menetys on niin kova paikka, etten halua ny enempää omistani kirjoittaa ⚘

Okei. ❤️

• artagnan kirjoitti:

No jokos sä oot funtsinut nimee uudelle wuffelle? Mäkin kuule omistan sellaisen hiukan isomman villiksen joka punkkaa sängyn alla ;) En sit ole viitsinyt vetäistä sitä imuriin ku nimesin sen jo Rekuksi :)

Heh! 😀

En ole miettinyt nimeä koiralle vielä.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Kuka täällä oli sliipatun oloinen... 😳

Oli sillä nikkiki, kummiski akateemisen oloinen heppu:) Heitin sille kyssäreitä jotka häipy ku tuuleen:(

Sunflower

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Kuka täällä oli sliipatun oloinen... 😳

Huomasitko että toiki viesti oli lähteny veke?

Sunflower

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Saahan sitä asumistukea, jos on liian korkea vuokra tuloihin nähden.

Toi on kakspiippunen hommeli ku kuiteski tahtois säästää omaanki kämppään.

Sunflower

• Anonyymi
        Kittychi kirjoitti:

Isosiskoni, jolla on lievä kehitysvamma, tekee osan viikosta siivoustöitä, eli ei ole rikas. Asuu jo muutaman vuoden omassa kodissa ja saa asumistukea. Pärjää rahallisesti.

Toi oli kyllä kiva kuulla, siskosi taatusti tykkää ku on oma kämppä:)

Sunflower

• Anonyymi
        Kittychi kirjoitti:

Olikos paha testi ku jollaki oli jääny tikku nokkaan päiväkausiksi:/

Sunflower

• Anonyymi kirjoitti:

Oli sillä nikkiki, kummiski akateemisen oloinen heppu:) Heitin sille kyssäreitä jotka häipy ku tuuleen:(

Sunflower

Ei varmaankaan siis rekattu, eli sä tarkotat kiero-lieroa :{

• Anonyymi kirjoitti:

Toi on kakspiippunen hommeli ku kuiteski tahtois säästää omaanki kämppään.

Sunflower

Eikö asumistuen saaja muka voi laittaa vaikka toista tiliä, ja pistää vähän säästöön?

Tuo toiselle tilille säästäminen on yleensäki hyvä systeemi, niin siellä säilyy manit rauhassa. Toinen tili on sit semmonen käyttötili.

Toimeentulotuki on muutes semmonen, ettei voi olla säästössä mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Olikos paha testi ku jollaki oli jääny tikku nokkaan päiväkausiksi:/

Sunflower

Sis täh?? Miten se sinne voi jäähä muka?? :○

• tinttu-liina

Artsilla asustaa hiljasta väkeä... tyttöystävästä lähtien ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Toi oli kyllä kiva kuulla, siskosi taatusti tykkää ku on oma kämppä:)

Sunflower

Kyllä tykkää kovasti, ja hieno asunto, tilava ja valoisa. Hyvin pitää asunnon siistinä ja järjestyksessä, sekä hoitaa raha-asiat hyvin. 🙂

Hoitsu käy tai nyt korona aikana soittaa kerran viikossa, että kaikki hänellä hyvin.

Porukat asuu myös lähellä.

• Anonyymi

Toi on just ongelma noitten maatiaiskissojen kaa ku ne on ilmaisia. Se on vaan niin että kalliimmasta pitää parempaa huolta. Ku maatiaiskissan hinta ois 500 euroa niitä ei taatusti juoksentelis irrallaan.

Sunflower

• Maatiaiskissat ovat parhaita, kauniita ja normaalin näköisiä.

• Mut jos ihminen omistaa vähänkin järkeä, inhimmillisyyttä jne, niin huolehtii eläimestä, oli ilmainen tai ei.

Noissa kesäkissajutuissa, ku otetaan lapsille se kissa sinne mökille, niin herää yks kysymys.. Ku loman loppuessa jätetään kissa sinne, niin eikö siinä tenavatkaan sano yhtään mitään??

Mut jos ihminen omistaa vähänkin järkeä, inhimmillisyyttä jne, niin huolehtii eläimestä, oli ilmainen tai ei.

Noissa kesäkissajutuissa, ku otetaan lapsille se kissa sinne mökille, niin herää yks kysymys.. Ku loman loppuessa jätetään kissa sinne, niin eikö siinä tenavatkaan sano yhtään mitään??

No niinpä. Ei meilläkään lapsuudessa ollut kissoja huvin vuoksi, vaan pidimme niistä ja ei meille vanhemmat olisi niitä hankkineet, jos emme lapsena osanneet välittää niistä.

• Kittychi kirjoitti:

No niinpä. Ei meilläkään lapsuudessa ollut kissoja huvin vuoksi, vaan pidimme niistä ja ei meille vanhemmat olisi niitä hankkineet, jos emme lapsena osanneet välittää niistä.

Mistähän se yleensä lähtee sellainen tunnekylmyys..

No, kyllähän semmosta on ihan ihmisiäkin kohtaan.

Ootko Kittie katsonut Free-kanavalta noita tosielämän murhajuttuja ym?
        Eilen katsoin yhden ja kyllä oli ilkee juttu :(

Mistähän se yleensä lähtee sellainen tunnekylmyys..

No, kyllähän semmosta on ihan ihmisiäkin kohtaan.

Ootko Kittie katsonut Free-kanavalta noita tosielämän murhajuttuja ym?
        Eilen katsoin yhden ja kyllä oli ilkee juttu :(

No, en osaa tarkkaan sanoa. Voiko ihminen olla tunnekylmä siis ihan syntyessä/luonteeltaan? Vai johtuuko vain kasvatuksesta?

Mielestäni lapset pitää kasvattaa, opettaa väittämään toisista ihmisistä ja myös eläimistä.

En ole nyt katsellut ohjelmia töllöstä, omia DVD:tä vaan. Mutta olen kyllä katsellut välillä murhajuttu/muita dokkareita.

• Kittychi kirjoitti:

No, en osaa tarkkaan sanoa. Voiko ihminen olla tunnekylmä siis ihan syntyessä/luonteeltaan? Vai johtuuko vain kasvatuksesta?

Mielestäni lapset pitää kasvattaa, opettaa väittämään toisista ihmisistä ja myös eläimistä.

En ole nyt katsellut ohjelmia töllöstä, omia DVD:tä vaan. Mutta olen kyllä katsellut välillä murhajuttu/muita dokkareita.

Tuli mieleen noista Free-kanavan jutuista yks, jossa se mies oli ollu jo lapsena sellanen outo. Ei osoittanu minkäänlaisia tunteita, eikä se leikkiny niinku lapset normaalisti. Ei sen kasvatuksessa ollu mitään häikkää, sen sisaruksista kasvoi ihan normaaleja ihmisiä.
        Sillon mä aattelin jo, että onko se joku kehityshäiriö tuolla nupissa...

Tuli mieleen noista Free-kanavan jutuista yks, jossa se mies oli ollu jo lapsena sellanen outo. Ei osoittanu minkäänlaisia tunteita, eikä se leikkiny niinku lapset normaalisti. Ei sen kasvatuksessa ollu mitään häikkää, sen sisaruksista kasvoi ihan normaaleja ihmisiä.
        Sillon mä aattelin jo, että onko se joku kehityshäiriö tuolla nupissa...

Okei. Tuollaiseen tyyppiin ei varmaan mikään hoito auta.

• Kittychi kirjoitti:

Okei. Tuollaiseen tyyppiin ei varmaan mikään hoito auta.

No kyllä noihin on varmaan omat hoitonsa..

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

No kyllä noihin on varmaan omat hoitonsa..

Itelläni on käsitys että psykopaatteja ei paranna mikään. Ainaski mitä oon lukenu noita juttuja että ovat luonnevikaisia, paatuneita jne.

Sunflower

• Anonyymi kirjoitti:

Itelläni on käsitys että psykopaatteja ei paranna mikään. Ainaski mitä oon lukenu noita juttuja että ovat luonnevikaisia, paatuneita jne.

Sunflower

Ei varmaan täysin..
        Kunhan ovat kuiteski asianmukaisessa valvonnassa, etteivät pääse pahojaan tekemään.

Noita free-jaksoja kattoessa ihan hirvittää se, minkälaisia ihmisiä tää maa päällään kantaa :(

• Monellako teistä lukijoista on lemmikkejä? Pidättehän niistä hyvää huolta? Itse pidän eläimistä todella paljon, ovat usein parempia kuin ihmiset.

• Mikään ei riipaise mua niin, ku eläinten huono kohtelu :(

Mä niin rakastan kaikkia eläimiä ❤

Mun lemmikkijutut sä tiiätki jo..

Mikään ei riipaise mua niin, ku eläinten huono kohtelu :(

Sama, en kestä eläinten huonoa kohtelua. Kun lemmikki otetaan, siitä myös pidetään huolta.

• Kittychi kirjoitti:

Sama, en kestä eläinten huonoa kohtelua. Kun lemmikki otetaan, siitä myös pidetään huolta.

Just niin. Jos ei oikeasti halua ottaa vastuuta eläimestä, niin jättää ottamatta.

Lemmikin kanssa kun oikeasti touhuaa ja sille höpöttelee, niin huomaa kuinka viisaita eläimet oikeasti ovat.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Mikään ei riipaise mua niin, ku eläinten huono kohtelu :(

Koetahan tulla järkiisi...

• Anonyymi kirjoitti:

Koetahan tulla järkiisi...

Koetappas itse.

• Anonyymi

Osalla on ja osalla ei

• Iltaa Kittie. En ehtiny näkemään sun viestejä ku ovat häipyneet bitti avaruuteen joten en pysty vastaamaan ku näin vain otsikon mitä olit mulle vastanu.

Voikaa hyvin ja pysykää terveinä... Eläimet ovat ihania

• Iltaa Kittie.. Kesä on tulossa

• Anonyymi

On se käsittämätöntä että joku huolestuu kissojan hyvinvoinnista. Maailmassa on miljoonia lapsia nälässä ja täällä puhutaan kissojen hyvinvoiniista. Voi helvetti sentään....

• Kyllä me tiedetään kaikki tuo. Tässä puhuttiin eläimistä, joillekin, kuten minulle eläinten kärsimys vaan tekee pahaa.

• No häviääkö se nälänhätä maailmasta, jos en murehdi eläimiä?

Odotan vastausta...

No häviääkö se nälänhätä maailmasta, jos en murehdi eläimiä?

Odotan vastausta...

Odotan edelleen vastausta....

Pitäs pystyä vastaamaan huudoistaan..

• Anonyymi

Pian saa Sputnik rokotetta .

• Minä ottaisin heti tuon Sputnikin, jos vaan saisi...

• No kyl se on hemmetin surkee näky ku tsiigailee teiden laidoille ku ovat sit jääneet auton rattaaseen. Tää jakaa mielipiteitä mut kyl mä tykkään et mirrei ei pidä päästää baanalle ilman hihnaa. Skidii ku mä roudasin Stadiin nii kyl noita taas näkyi :(

• No ei ainakaan semmosissa paikoissa, missä on vaara jäädä auton alle. Silloin on parempi pitää kiinni.

Mun ei kärsi ees kattoa, ku joku reppana on menettäny henkensä auton eessä :((

• Anonyymi

Oikein tinttimintti ja kisumisu hahhhshhshhhhhhvsssshaaas

• Tätä palstaa ja muitakin lukiessa saa usein huomata, että ihmiset herkästi ärsyyntyy milloin mistäkin asiasta.

On kissaa, koiraa, naapuria ja milloin mitäkin..
      Joitakin asioita ymmärtää, muttei kaikkia.

Itseäni ärsyttää yleiset nipottajat, sellaiset putkinäköiset ihmiset.

Mikäs teitä muita?

• Hankalaa lukea tätä palstaa jos on jonkin aikaa pois ja tulee takaisin ja yrittää avata keskustelun johon joku on sulle vastanu ni koko keskustelua ei näy...

Mun ehdotus muutokseen olisi se että joo keskustelu häviää mutta saisi edes yhden kerran lukea mitä joku on vastanu...

Jokusen kerran on käyny että sä Tiina-liina tai Kittie tai kukkastyttö olette vastaneet mulle mutta en oo päässyt koko viestiä näkemään.

Joten oon välillä nähny pelkästään otsikon jonka ootte kirjoitellut, mutta pelkästään otsikon perustella vaikeaa kertoa omaa mielipidettä.

• ilmannimiiä kirjoitti:

Hankalaa lukea tätä palstaa jos on jonkin aikaa pois ja tulee takaisin ja yrittää avata keskustelun johon joku on sulle vastanu ni koko keskustelua ei näy...

Mun ehdotus muutokseen olisi se että joo keskustelu häviää mutta saisi edes yhden kerran lukea mitä joku on vastanu...

Jokusen kerran on käyny että sä Tiina-liina tai Kittie tai kukkastyttö olette vastaneet mulle mutta en oo päässyt koko viestiä näkemään.

Joten oon välillä nähny pelkästään otsikon jonka ootte kirjoitellut, mutta pelkästään otsikon perustella vaikeaa kertoa omaa mielipidettä.

Kesä tulee ja sitten pääsee metsään lenkille

• ilmannimiiä kirjoitti:

Hankalaa lukea tätä palstaa jos on jonkin aikaa pois ja tulee takaisin ja yrittää avata keskustelun johon joku on sulle vastanu ni koko keskustelua ei näy...

No miksei ole näkyvissä? Meinaatko sä jotain ketjua, mikä on jo tippunut vai poistettuja viestejä?

No miksei ole näkyvissä? Meinaatko sä jotain ketjua, mikä on jo tippunut vai poistettuja viestejä?

Koko ketju on poistettu ku yrittää päästä katsomaan mitä joku on vastanu. Ja välillä viestit on poistettu.

• ilmannimiiä kirjoitti:

Koko ketju on poistettu ku yrittää päästä katsomaan mitä joku on vastanu. Ja välillä viestit on poistettu.

No tuo automaatti on näköjään ollu vähän siellä sun täällä yli-innokas...

• Anonyymi

Kissoista ollan huolestuneita kun lapsia kule nälkään... Joku tolkku arvostuksissa.

• Et edelleenkn vastaa siihen, että poistuuko nälkä, jos ei huolestu esimerkiksi kissojen huonosta kohtelusta?

• On sitten huvittavia nuo maskipelkurit :))

Ollaan kuin pikkulapsia ja äkkäillään yhdestä maskinkäytöstä.

Olkaa käyttämättä ihan vapaasti, mutta älkää työntäkö naamaanne muitte lähelle.

• Anonyymi

Toivotaan, että kissa pääsi loppuelämän kotiin. Lienee onnekas, ettei päättänyt päiviään kuten moni irrallaan juokseva lajitoverinsa.

~ Tukkirekka ~

• Anonyymi

Suotta kirjoitat, ovat molemmat naiset partahepun pauloissa. Kaiketi luulevat että toinen on ollutta ja mennyttä, kuitenkin taitavat olla kumpainenkin heppuun retkussa. Ei ole naisia siunattu hoksottimilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suotta kirjoitat, ovat molemmat naiset partahepun pauloissa. Kaiketi luulevat että toinen on ollutta ja mennyttä, kuitenkin taitavat olla kumpainenkin heppuun retkussa. Ei ole naisia siunattu hoksottimilla.

Avaaja väisteli ko. herrasmiestä turhan kauan joten tämä turhautuneena lankesi nuorempaan. Tästä ei enempää, tiedoksi vaan avaajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen suuresti T-l kiinnostusta partaheppuun.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä himputtia täällä taas satuillaan?? Hankkikaa oma elämä!

• Anonyymi
        Kittychi kirjoitti:

Mitä himputtia täällä taas satuillaan?? Hankkikaa oma elämä!

Oikein, lapsellista lörpöttelyä. Kaksi-kolme sanaa/kommentti, ja nekin täyttä tyhjää - passkaa, partaheppua ym, hah hah haaa!!!...

• Anonyymi

Voi hyvää päivää

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2183
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1749
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe