Mersun c sarja siirtyi komeasti digiaikaan.

Anonyymi

Tämä siitä,se tietää ongelmia entistä enemmän,ei jatkoon.

20

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisiko pitänyt mennä analogiseen suuntaan?

      Digitaalisuus on nykyaikaa.

    • Anonyymi

      Mersu on jo nykyiselläänkin sellainen vikapesä kun ei osaa tehdä luotettavaa autoa niin nyt se meni siihen ettei sitä voi enää saavuttaa takaisin,mainetta joka oli 80 luvulla.

      • Anonyymi

        Itselläni on kolme vuotta vanha c-sarjalainen (W205) eikä minkäänlaisia vikoja ole ollut. Enpä noihin muihin kommentteihin, jotka koskee vanhempien autojen vikoja tai ruostumisia, pysty mitään sanomaan kun vaihdan autoa kolmen vuoden välein. Syksyllä menee taas vaihtoon ja uusi c W206 hankintaan. Jos joku tarvitsee vähän ajettua (alle 40 tkm), huolenpotosopimuksella ollutta c-sarjalaista niin ostohousut jalkaan.


    • Anonyymi

      Ne hilavitkuttimet mielyttää vain sen aikaa kun ne toimii,kukaan ei uskalla ostaa paljon ajettuna kyseistä merkkiä enään,ne uudempien mallien osalta sutta.

      • Anonyymi

        Tottakai ne toimii pitkään, onhan niitä tehty jo vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ne toimii pitkään, onhan niitä tehty jo vuosikymmeniä.

        Mistä tiedät? Oletko ennustaja? PS. Vuoden autoksi valittiin Toyota Yaris. Ullatu ullatus. Missä mersu, oliko edes ehdolla? Ei tainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät? Oletko ennustaja? PS. Vuoden autoksi valittiin Toyota Yaris. Ullatu ullatus. Missä mersu, oliko edes ehdolla? Ei tainnut.

        Miten joku vuoden auton valinta liittyy asiaan? Oletko sokea Toyota fani? Mitä olet mieltä kun Yaris sai vain mitättömän vähän enemmän ääniä kuin loistava Fiat 500, luulisi pistämään miettimään asioita?
        Tuollaisia näyttöjä on tehty kymmeniä vuosia ja niitä on nykyään joka paikassa ja hyvin toimivat kaikissa olosuhteissa, eikä hinnatkaan ole kovia.
        Ja kyllä se Toyotakin niitä alkaa käyttämään kunhan saavat riittävän halpoja, sillä tuotantokustannus on se tärkein asia Toyotalle.


    • Anonyymi

      Joo vähän muutakin muutosta. Muutama sentti lisää takatilaan. Uusi iso hybridiakku, joka ei pienennä takaloosteria, ajomatkaa sähköllä 100 km, saa sekä bensakoneella, että dieselillä jne.

    • Anonyymi

      Hyvinhän nuo systeemit pelaa ja ovat luotettavia.
      Uudet asiat on sulkeutuneelle ja kelkasta pudonneelle pelottavia.

      • Anonyymi

        Uudet asiat ? mersu vuosia Toijotaa jälessä. Saku ei vaan enään osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet asiat ? mersu vuosia Toijotaa jälessä. Saku ei vaan enään osaa.

        Ja kerro toki missä asiassa Mese on Toyotaa jäljessä. Anakin sähköautoissa ja hybridissä Mese meni jo menojaan ja kaikessa muussa se on ollut aina Toyotaa edellä. Hihii, mitä juttuja pojalla.


    • Anonyymi

      Niillä jotka tänne mersupalstalle kirjoittavat, heillä ei useinkaan ole edes sitä ensimmäistäkään vanhaa mersua.
      Kuitenkin niitä saa nykyään jo aika halvalla C tai E-mallisiakin, mikäli hyväksyy reippaat kilometrit. Mikäli ajoa on vähänkään enemmän - diesel.
      W211-mallin käyttövoimavero - OM646 - on vain vähän korkeampi kuin W212:n, jossa tosin on jo uudempaa tekniikkaa edustava moottori, OM651.
      Jos on yli 200T, niin vesipumppu ja laturinlaakerit - jotka ovat halpoja osia - on jo kertaalleen vaihdettu, eikä asia heti tule eteen.
      Mm. pakoputken osia - siis äänenvaimentimia - en ole joutunut vaihtamaan vielä koskaan. Tärkeää on on löytää sellainen, joka vuosittain on huollettu mielellään merkkikorjaamossa niin, että kaikki listan työt on myös tehty.
      Tätä huollattamista on vain jatkettava, ellei merkkikorjaamossa, niin ainakin jossain, sillä ei mikään auto kestä, mikäli sillä vain ajaa ja kurvailessaan sammuttelee huoltovaloja!
      Olen toistakymmentä vuotta ajanut ns. E-Klassen dieseleillä, joten tiedän, että niissä on paljon vähemmän korjattavaa kuin muissa. Mistään ruosteesta en ole kuullut kenenkään puhuvan - paitsi tietysti tällä tietoviisaiden palstalla.
      Toki etupään niveliä voi mennä riippuen siitä, minkälaisessa käytössä ja minkälaisia teitä autolla ajaa, eikä asiaa voi pitää vikana.
      Parhaat saa kyllä tällä hetkellä Saksasta. On vain osattava valita oikea ostospaikka.
      Sielläkin nimittäin on häkkikauppoja, joiden autot ovat aivan samanlaisia kuin täällä.
      Usein pelätään lisäksi, ettei kielitaito riitä, mutta en pidä sitä ongelmana, mikäli sitä pätäkkää on.
      Välittäjiin en oikein usko.

      • Anonyymi

        Voi hyvänen aika sinua.

        Jumankauta minulla on ollu 11kpl noita ja on ruosteherkkiä vanhemmat,nykyiset ei kiinosta minua,ne ei ole oikeita kunnon mersuja.

        Vai ei oo pakoputkissa mitää,minulla oli miltei joka mersun kanssa juuri se takaäänen vaimenin riesana,kerrankin ajoin moottori tiellä 120 km niin siinä vauhdisss tippui tielle muiden eteen.

        Kerran olin tutun 124 hienoa bensa mersua myymässä ja esittelemässä,niin johan se koe ajon aikana tipahti ,autossa oli mittarissa 160 000km.

        Ihan ne on vikapesiä järestäin.Ratin pintakin on 400000km kohdalla ihan laaduton,katsoin juuri äaken myynissä olevia niin voi taivas mitä sonta laatua,ratit on kuin hiemakoneella nylpäytty järestäin.

        Kyllä on käyttöautona toyota ihan erikaliiperia,niitä ei tarvii alvariinsa sepittää kun kaikki toimii kymmenet vuodet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sinua.

        Jumankauta minulla on ollu 11kpl noita ja on ruosteherkkiä vanhemmat,nykyiset ei kiinosta minua,ne ei ole oikeita kunnon mersuja.

        Vai ei oo pakoputkissa mitää,minulla oli miltei joka mersun kanssa juuri se takaäänen vaimenin riesana,kerrankin ajoin moottori tiellä 120 km niin siinä vauhdisss tippui tielle muiden eteen.

        Kerran olin tutun 124 hienoa bensa mersua myymässä ja esittelemässä,niin johan se koe ajon aikana tipahti ,autossa oli mittarissa 160 000km.

        Ihan ne on vikapesiä järestäin.Ratin pintakin on 400000km kohdalla ihan laaduton,katsoin juuri äaken myynissä olevia niin voi taivas mitä sonta laatua,ratit on kuin hiemakoneella nylpäytty järestäin.

        Kyllä on käyttöautona toyota ihan erikaliiperia,niitä ei tarvii alvariinsa sepittää kun kaikki toimii kymmenet vuodet.

        Voi hyvänen aika sinua.

        Miksi sinua ei kiinnosta uudemmat mersut? Eikö sulla rahat riitä niiden hankintaan.
        10 kertaa eri keskusteluketjuissa on kuultu sinun vanhat mersusi. Silloin oli silloin ja nyt on nyt.

        Ihan tiedoksi, pakoputkiin liittyen, että w212 mersuissa esimerkiksi on rosteriputkisto. Ei niihin pakoputkia tarvitse uusia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sinua.

        Miksi sinua ei kiinnosta uudemmat mersut? Eikö sulla rahat riitä niiden hankintaan.
        10 kertaa eri keskusteluketjuissa on kuultu sinun vanhat mersusi. Silloin oli silloin ja nyt on nyt.

        Ihan tiedoksi, pakoputkiin liittyen, että w212 mersuissa esimerkiksi on rosteriputkisto. Ei niihin pakoputkia tarvitse uusia.

        Onko sulla 400tkm ajettu Toyota käyttöautona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sinua.

        Miksi sinua ei kiinnosta uudemmat mersut? Eikö sulla rahat riitä niiden hankintaan.
        10 kertaa eri keskusteluketjuissa on kuultu sinun vanhat mersusi. Silloin oli silloin ja nyt on nyt.

        Ihan tiedoksi, pakoputkiin liittyen, että w212 mersuissa esimerkiksi on rosteriputkisto. Ei niihin pakoputkia tarvitse uusia.

        Mersun w212 on vahva myös alustaltaan. On hyvin harvinaista, että alustan niveliä pitäisi uusia.
        Dieselmoottorit ja automaatit todella kestäviä kunhan huollot tehtynä säännöllisesti. Kuten jo aiemmin todettiin, mikään ei kestä huoltamatta.


    • Anonyymi

      Ei herraisä jollain oli uusi Mersu siinä ei pelannut mikään sähkövemputin ja yritti perua kaupan mutta joutui itse maksumieheksi

    • Anonyymi

      Kyllä jos mersun hankkii niin kyllä ei kyseessä ole enään kestävyys vaan muut arvot
      Ennen mersu kesti ennen cdi aikaa,minullakin oli kolme cdi koneella olevaa mersua,voi voi.
      Laatu on kuraa,300000km noihin niin kannattas päästä eroon,kyllä noista kahta vietiin lavetilla korjaamoon ja toista useamman kerran.

      Siihen loppu lavettiajelut kun toiseen merkkiin siirty.

      Niissä on aina jotain vikaa ja on kallis korjata,se oli aina 500e levällään jos piti laittaa,kyllä pelotti.

      No kun vaihto merkin niin ongelma poistui,tyytyväisenä ajoin kaksi vuotta osien maksaessa 17e tuona aikana.
      No päätin luopua ja myydä niin 35% sai myydessä enemmän kuin maksoin.

      Mersulla se ei onnistu,osiin ja niin sanoittuihin huoltoihin palaa raha.

      Nyt on ollut taas kaksi vuotta toinen merkki,niin onpas vaikeeta lähteä vaihtaa merkkiä.
      Kun ei oo vikoja.

      Se on tuo mersu nykyään vähän kun audi,pelottava pitää,toki audin brändi on raikkaampi.

      • Anonyymi

        Ei autoja ole olut tarkoituksen mukaista tehdä kestämään mitään 500tkm, koska nuo päästöt jne.. on niin tärkeitä ja isoja asioita ja vanhat saastuttaa.
        Meidän verotus vaan ei oikein tue tuota suuntausta. Muualla auto paalataan huomattavasti aiemmin. Saapa nähdä kuinka pitkäikäisiä sähköautot tulee aikanaan olemaan ja saadaanko akkujen hinnat niin alas että niitä kannattaa vaihtaa vanhempaankin autoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei autoja ole olut tarkoituksen mukaista tehdä kestämään mitään 500tkm, koska nuo päästöt jne.. on niin tärkeitä ja isoja asioita ja vanhat saastuttaa.
        Meidän verotus vaan ei oikein tue tuota suuntausta. Muualla auto paalataan huomattavasti aiemmin. Saapa nähdä kuinka pitkäikäisiä sähköautot tulee aikanaan olemaan ja saadaanko akkujen hinnat niin alas että niitä kannattaa vaihtaa vanhempaankin autoon?

        Mielestäni on vanhan aikaista jo kun tehdään pelkkää sähköautoa,sen pitäidi olla vety sähköauto.

        Tässä laahaa mersu pahoin jälki junassa.

        Toyotalla on jo tulossa ihan erikaliiperin laitteet,mersu on jälessä pahoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      20
      4091
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      150
      4049
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      13
      3146
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      66
      3038
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      149
      2612
    6. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      77
      2581
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2293
    8. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      31
      1729
    9. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

      "Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      114
      1564
    10. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1455
    Aihe