Aihe

VG viikko 9/21

Anonyymi

Nyt jännitämme pääseekö Ari maaliin tällä viikolla.
Päivän valossa satamaan tulo olisi tietenkin mukavaa, vaikka soihdut menettävät siinä jonkun verran hohtoaan.
Marebalticum

57

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ari kirjoitti eilen FB:ssä että viisi päivää maaliin on hyvä ennuste, koska heikkojakin tuulia on reitillä. Maaliin on kuitenkin matkaa vielä ja riskit kasvavat kun tullaan vilkkaammille vesialueille. Siis voimia loppuvetoon!

      Vanha Ohlson

    • Anonyymi

      Seuraavat päivät ovat heikkoja täysin vastaisia tuulia. Perjantaina perillä?

    • Anonyymi

      Jaaha putous tiimi kävi veneessä vierailulla, viime lauantaina!🏴🏴🏴

    • Anonyymi

      Tiukalle menee tämä viikko. Ari löytää vielä hyvän pläkän ja vastaisia tuuliakin näyttää ennusteessa olevan.

      • Anonyymi

        Vastatuuli on paras ja mielenkiintoinen suunta purjehtia!Minun 31 jalkainen itseskuuttavalla fokalla liikkuu mainiosti 7 solmua!Tosin matka pitenee optimireittiä noin 30%!Että silleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastatuuli on paras ja mielenkiintoinen suunta purjehtia!Minun 31 jalkainen itseskuuttavalla fokalla liikkuu mainiosti 7 solmua!Tosin matka pitenee optimireittiä noin 30%!Että silleen!

        Höpö höpö. 31 jalkaisen luovivauhti on karvan alle 6 kn ja apparentti 20 astetta. Todellinen luovikulma pohjan suhteen parhaimmillaan n. 40 astetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. 31 jalkaisen luovivauhti on karvan alle 6 kn ja apparentti 20 astetta. Todellinen luovikulma pohjan suhteen parhaimmillaan n. 40 astetta.

        Matka pitenee 30% on sama asia kuin todellinen luovikulma 40 astetta. Jos nyt sitten vene sattuu olemaan joku Farr 30:n kaltainen, voi se päästä hyvin lähelle tuota 7 solmua 40 asteen tosituuleen. Tai muutaman asteen alle 6,5 solmua.

        Paljon tavallisempikin vene, kuten First 31.7, kulkee selvästi yli 6 solmua hiukan alle 40 asteen tosikulmaan. Ja vanha Inferno 31:kin pääsee kutakuinkin tasan 6 solmua ja 40 astetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastatuuli on paras ja mielenkiintoinen suunta purjehtia!Minun 31 jalkainen itseskuuttavalla fokalla liikkuu mainiosti 7 solmua!Tosin matka pitenee optimireittiä noin 30%!Että silleen!

        Tuo matkan piteneminen on muuten asia, jonka kovin moni unohtaa ihmetellessään, miksi monet ajavat mieluummin koneella vastaiseen kuin kryssivät. Jos on sunnuntaina matkaa kotisatamaan 30 mpk ja se pitenee kryssin vuoksi 30% eli kokonaismatkaksi tulee n. 39 mpk, menee purjein matkaan 5,5 h. Jos koneella pääsee edes kuutta solmua, on kotona puoli tuntia nopeammin.
        Käytännössä tämä vertailuasetelma tietysti riippuu niin paljon olosuhteista, että joskus kannattaa kryssiä, joskus ajaa koneella. Optimaalisen kryssin ylläpito on sekin sen verran työlästä puuhaa, ettei läheskään kaikkia purjeveneilijöitä kerta kaikkiaan kiinnosta. Ja miksipä pitäisikään kiinnostaa?

        Väittäisin, että keskivertopurjeveneilijälle se matkan piteneminen on ennemmin 40% kuin 30% ja pitää ottaa huomioon sekin, että vauhdin ylläpito on vaativaa, todennäköisesti lähes jokainen käännös verottaa hetkeksi vautia. Siksi tuon mainitsemani esimerkin tilanne on itse asiassa luultavammin se, että vaihtoehtoina on n. 5 solmun keskinopeus purjeilla ja 6 solmun koneella => purjeilla matkaa menisi lähes 8 tuntia ja koneella ne viisi.

        Paljon riippuu aallokosta, miten paljon se pistää veneen "hakkaamaan" ja hidastaa vauhtia juuri sinä päivänä, jos vetää jotakuinkin suoraan vastatuuleen.

        Omasta mielestäni ihanteellinen tuulensuunta on n. +/- 30 astetta suorasta sivutuulesta (tosituuli). Silloin purjehdus on yleensä leppoisaa, ei tarvi kovin paljoa välittää aallokosta ohjaamisessakaan eikä säädellä purjeita. kun ne kerran saa jokseenkin kohdilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo matkan piteneminen on muuten asia, jonka kovin moni unohtaa ihmetellessään, miksi monet ajavat mieluummin koneella vastaiseen kuin kryssivät. Jos on sunnuntaina matkaa kotisatamaan 30 mpk ja se pitenee kryssin vuoksi 30% eli kokonaismatkaksi tulee n. 39 mpk, menee purjein matkaan 5,5 h. Jos koneella pääsee edes kuutta solmua, on kotona puoli tuntia nopeammin.
        Käytännössä tämä vertailuasetelma tietysti riippuu niin paljon olosuhteista, että joskus kannattaa kryssiä, joskus ajaa koneella. Optimaalisen kryssin ylläpito on sekin sen verran työlästä puuhaa, ettei läheskään kaikkia purjeveneilijöitä kerta kaikkiaan kiinnosta. Ja miksipä pitäisikään kiinnostaa?

        Väittäisin, että keskivertopurjeveneilijälle se matkan piteneminen on ennemmin 40% kuin 30% ja pitää ottaa huomioon sekin, että vauhdin ylläpito on vaativaa, todennäköisesti lähes jokainen käännös verottaa hetkeksi vautia. Siksi tuon mainitsemani esimerkin tilanne on itse asiassa luultavammin se, että vaihtoehtoina on n. 5 solmun keskinopeus purjeilla ja 6 solmun koneella => purjeilla matkaa menisi lähes 8 tuntia ja koneella ne viisi.

        Paljon riippuu aallokosta, miten paljon se pistää veneen "hakkaamaan" ja hidastaa vauhtia juuri sinä päivänä, jos vetää jotakuinkin suoraan vastatuuleen.

        Omasta mielestäni ihanteellinen tuulensuunta on n. +/- 30 astetta suorasta sivutuulesta (tosituuli). Silloin purjehdus on yleensä leppoisaa, ei tarvi kovin paljoa välittää aallokosta ohjaamisessakaan eikä säädellä purjeita. kun ne kerran saa jokseenkin kohdilleen.

        Entä jos sattuukin suotuisan suuntainen, mutta kevyempi tuuli ja matkaan menee 6-7 tuntia, pannaanko sittenkin kone käymään? Miksi muuten pitäisi olla tuntia aikaisemmin kotona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo matkan piteneminen on muuten asia, jonka kovin moni unohtaa ihmetellessään, miksi monet ajavat mieluummin koneella vastaiseen kuin kryssivät. Jos on sunnuntaina matkaa kotisatamaan 30 mpk ja se pitenee kryssin vuoksi 30% eli kokonaismatkaksi tulee n. 39 mpk, menee purjein matkaan 5,5 h. Jos koneella pääsee edes kuutta solmua, on kotona puoli tuntia nopeammin.
        Käytännössä tämä vertailuasetelma tietysti riippuu niin paljon olosuhteista, että joskus kannattaa kryssiä, joskus ajaa koneella. Optimaalisen kryssin ylläpito on sekin sen verran työlästä puuhaa, ettei läheskään kaikkia purjeveneilijöitä kerta kaikkiaan kiinnosta. Ja miksipä pitäisikään kiinnostaa?

        Väittäisin, että keskivertopurjeveneilijälle se matkan piteneminen on ennemmin 40% kuin 30% ja pitää ottaa huomioon sekin, että vauhdin ylläpito on vaativaa, todennäköisesti lähes jokainen käännös verottaa hetkeksi vautia. Siksi tuon mainitsemani esimerkin tilanne on itse asiassa luultavammin se, että vaihtoehtoina on n. 5 solmun keskinopeus purjeilla ja 6 solmun koneella => purjeilla matkaa menisi lähes 8 tuntia ja koneella ne viisi.

        Paljon riippuu aallokosta, miten paljon se pistää veneen "hakkaamaan" ja hidastaa vauhtia juuri sinä päivänä, jos vetää jotakuinkin suoraan vastatuuleen.

        Omasta mielestäni ihanteellinen tuulensuunta on n. +/- 30 astetta suorasta sivutuulesta (tosituuli). Silloin purjehdus on yleensä leppoisaa, ei tarvi kovin paljoa välittää aallokosta ohjaamisessakaan eikä säädellä purjeita. kun ne kerran saa jokseenkin kohdilleen.

        Kummelia siteeraten "erittäin hyvin sanottu". Täältä Tsadin suunnalta länteen lomalle lähtiessä on ylleensä vastatuuli, pläkä ja/tai sade. Mulla on mentaalitilastoa ja lokirjamerkintöjä jo 70-80 -luvun taitteesta, enkä muista kuin kerran menneeni myötiksessä Hangon suuntaan. Harva kryssii puutarhaväylää, on se sellaista säätöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos sattuukin suotuisan suuntainen, mutta kevyempi tuuli ja matkaan menee 6-7 tuntia, pannaanko sittenkin kone käymään? Miksi muuten pitäisi olla tuntia aikaisemmin kotona?

        Katsos, kun useimmat meistä ovat palkkatyössä ja meidän ajankäyttöämme määrittää paljolti myös se, milloin pitää olla työnantajan käytettävissä ja miten ehtii sitä ennen nukkumaan, hoitamaan kotityöt jne. Ja jos ei halua uhrata sunnuntaiaamua kokonaan siihen, että "köydet irti heti herättyä" vaan esimerkiksi tehdä jotain muuta siellä, mihin on sattunut seilaamaan, niin kyllä se yksikin tunti voi olla merkityksellinen asia säästettäväksi.

        Ja kyllä, niin voi käydä, että kone pannaan tulille, koska tuuli on niin kevyt, että matkaan menisi enemmän aikaa kuin halutaan kuluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos, kun useimmat meistä ovat palkkatyössä ja meidän ajankäyttöämme määrittää paljolti myös se, milloin pitää olla työnantajan käytettävissä ja miten ehtii sitä ennen nukkumaan, hoitamaan kotityöt jne. Ja jos ei halua uhrata sunnuntaiaamua kokonaan siihen, että "köydet irti heti herättyä" vaan esimerkiksi tehdä jotain muuta siellä, mihin on sattunut seilaamaan, niin kyllä se yksikin tunti voi olla merkityksellinen asia säästettäväksi.

        Ja kyllä, niin voi käydä, että kone pannaan tulille, koska tuuli on niin kevyt, että matkaan menisi enemmän aikaa kuin halutaan kuluttaa.

        Ei siis ehdi nukkumaan ajoissa, jos matkaan sunnuntaina menee 6 eikä 5 tuntia. Kovin lyhyet taitaa sunnuntaipäivät olla. Minulla ei ainakaan tuollaista ongelmaa ole ollut. Joskus on tietysti kotiintulo mennyt illan puoleen, mutta aina on nukkumaan kerinnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo matkan piteneminen on muuten asia, jonka kovin moni unohtaa ihmetellessään, miksi monet ajavat mieluummin koneella vastaiseen kuin kryssivät. Jos on sunnuntaina matkaa kotisatamaan 30 mpk ja se pitenee kryssin vuoksi 30% eli kokonaismatkaksi tulee n. 39 mpk, menee purjein matkaan 5,5 h. Jos koneella pääsee edes kuutta solmua, on kotona puoli tuntia nopeammin.
        Käytännössä tämä vertailuasetelma tietysti riippuu niin paljon olosuhteista, että joskus kannattaa kryssiä, joskus ajaa koneella. Optimaalisen kryssin ylläpito on sekin sen verran työlästä puuhaa, ettei läheskään kaikkia purjeveneilijöitä kerta kaikkiaan kiinnosta. Ja miksipä pitäisikään kiinnostaa?

        Väittäisin, että keskivertopurjeveneilijälle se matkan piteneminen on ennemmin 40% kuin 30% ja pitää ottaa huomioon sekin, että vauhdin ylläpito on vaativaa, todennäköisesti lähes jokainen käännös verottaa hetkeksi vautia. Siksi tuon mainitsemani esimerkin tilanne on itse asiassa luultavammin se, että vaihtoehtoina on n. 5 solmun keskinopeus purjeilla ja 6 solmun koneella => purjeilla matkaa menisi lähes 8 tuntia ja koneella ne viisi.

        Paljon riippuu aallokosta, miten paljon se pistää veneen "hakkaamaan" ja hidastaa vauhtia juuri sinä päivänä, jos vetää jotakuinkin suoraan vastatuuleen.

        Omasta mielestäni ihanteellinen tuulensuunta on n. +/- 30 astetta suorasta sivutuulesta (tosituuli). Silloin purjehdus on yleensä leppoisaa, ei tarvi kovin paljoa välittää aallokosta ohjaamisessakaan eikä säädellä purjeita. kun ne kerran saa jokseenkin kohdilleen.

        Unohtuu helposti sekin, että nappivastainen on harvinainen poikkeustapaus, joka ei aina onnistu edes ratakilpailuissa. Yleensä toinen halssi on paljon lähempänä reitin suuntaa.


    • Anonyymi

      Ari näytti joutuneen heikon tuulen alueelle ja saapuminen maaliin näyttää siirtyvän lauantain puolelle. Trackeri näytti 600 M matkaa jäljellä.
      Bootmann

    • Anonyymi

      Ari saapuu helpossa kuunvaiheessa perille ja sisään satamaan pitäisi päästä suoraan, vuorovesitilanteesta riippumatta. Kelin pitäisi muutenkin olla OK, maatuulta.

    • Anonyymi

      Toivottavasti jaksaa valvoa loppumatkalla, jotta ehtii väistämään kalastusveneet.

    • Anonyymi

      Viikonloppuna Ari hiukan ihmetteli, kun reititys kertoi kolmena peräkkäisenä päivänä, että seitsemän päivää jäljellä ja perille lauantaina. Sen jälkeen ennuste siiirtyi perjantaille, nyt ehkä takaisin lauantaille. Lähinnä tuo kertoo sääennusteiden epävarmuudesta viikon ajalle. Ja tuo epävarmuus on tänne Euroopan rannalle, mistä dataa on tietokoneen rouskuteltavaksi monin verroin enemmän kuin jonnekin keskelle valtameriä. Meillähän on täällä tarkat ennusteet ainakin kahdeksi viikoksi ja voimme ruudulta nähdä selvästi purjehtijoiden virheet etukäteen, kun suuntaavat miten sattuu päin pläkiä.

      • Anonyymi

        Tähän kohta joku kommentoi, ettei Ari ota tarpeeksi riskiä.


      • Jos kilpailija ajaa suoraan plägään vaikka se olisi ollut kierrettävissä, kyse on reititysjärjestelmän virheestä. Ja koska tietokone ei laske väärin, virhe johtuu huonosta sääennusteesta.


      • Anonyymi
        Enevpk1 kirjoitti:

        Jos kilpailija ajaa suoraan plägään vaikka se olisi ollut kierrettävissä, kyse on reititysjärjestelmän virheestä. Ja koska tietokone ei laske väärin, virhe johtuu huonosta sääennusteesta.

        Sen enempää tietokoneella kuin purjehtijallakaan ei ole ennustetta parempaa tietoa reitityksen perusteeksi useamman päivän jaksolle. Sehän ei tietenkään estä besserwissereitä tietämään paremmin. Täällähän besserwisseröinti toisinaan onnistuu päivän sään suhteen, ainakin voi tehdä itse kokemuspohjalta vaihtoehtoisen ennusteen seuraavaksi kymmeneksi tunniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen enempää tietokoneella kuin purjehtijallakaan ei ole ennustetta parempaa tietoa reitityksen perusteeksi useamman päivän jaksolle. Sehän ei tietenkään estä besserwissereitä tietämään paremmin. Täällähän besserwisseröinti toisinaan onnistuu päivän sään suhteen, ainakin voi tehdä itse kokemuspohjalta vaihtoehtoisen ennusteen seuraavaksi kymmeneksi tunniksi.

        Ari on ollut poikkeuksellinen pläkämagneetti. Johtuu joko tuulien välttelystä, osaamattomuudesta tai molemmista. Muut eivät ole noin paljon pläkiin osuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ari on ollut poikkeuksellinen pläkämagneetti. Johtuu joko tuulien välttelystä, osaamattomuudesta tai molemmista. Muut eivät ole noin paljon pläkiin osuneet.

        Muut ovat varmaan paremmin osanneet valita sääennustajansa. Tosin valinnanvaraa ei juuri ole.


    • Anonyymi

      Näyttää siltä, että Ari sai lokiin vain 100 M viimeisen vuorokauden aikana. Hänellä on siten vielä 500 M maaliin.

      Eilen iltapäivällä tehdyssä haastattelussa Ari vastasi mm. seuraavilla sanoilla:

      Kysymys: ” I don’t think anyone will bring their boat back in as good condition as yours, that is an achievement?
      Ari : ”Yes, that was my goal because of the personal financial crisis (laughs) to get here. I have to do it this way. Miranda was the same in terms of her approach. But the good thing here is that a next owner can take the boat and be training immediately for the Transat Jacques Vabre, they can get started.”

      Tuossa näyttää olevan aika selvä vastaus mitä tulee näihin talouskysymyksiin.
      Nyt ei auta muu kuin pitää hermot kurissa, ettei mitään töppäyksiä pääse mukaan D.
      Bootmann

    • Anonyymi

      Yhä vain vahvistuu mielikuva, että mitään järkeä tuossa hommassa ei ole. Miten kukaan saa lähteä päähänsä kilpailuun, jossa ei voi kilpailla?

      • Anonyymi

        On se vaan hyvä, että Ari on tällä viikolla maalissa, ja tuo itkuvirtesi aihe loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan hyvä, että Ari on tällä viikolla maalissa, ja tuo itkuvirtesi aihe loppuu.

        Kyllä pessimistinä aina aiheita löydän, nyt skannaan myös hiihtosivuja.


      • Anonyymi

        Purjehdus maailman ympäri yksin, ilman ulkopuolista apua on minusta jo kilpailu itsessään. Sijoitus melko toissijainen juttu.
        Moneltakaan ei tuo homma onnistuisi. Varsinkaan näiltä palstan itkupilleiltä.


    • Anonyymi

      Edellisen vuorokauden aikana Ari sai pidettyä hyvää vauhtia.
      Tackerin mukaan jäljellä olisi nyt n. 250 M.

      Tässä on päivällä tehdystä haastattelusta pätkä:
      ”This Wednesday lunch time Ari Huusela has just 330 nautical miles to the finish line of the Vendée Globe and is almost due west of Les Sables d’Olonne. Enjoying flat seas and gentle winds he is making around 10-11kts today and it talking about a Friday finish.”

      Nyt näyttää siltä, että hän saapuisi satamaan perjantai aamupäivällä.
      Tuossa haastattelussa Ari sanoi tähystävänsä koko viimeisen yön kalastusaluksia.
      Bootmann

    • Anonyymi

      Ari on nyt viimeisellä paaran halsilla ja aloittanut veneen siivouksen, sillä keli on melko säyseää.
      Loppumatkalla saattaa tuuli vielä hieman viritä, mutta huomisaamuna pitäisi Starkin olla perillä.
      Viimeinen sata mailia on menossa.
      Tärkeintä nyt on pitää hermot kurissa, ettei mitään virheitä kiipeä paattiin viimeisenä yönä.
      Bootmann

    • Anonyymi

      MarineTrafficissa Stark Solo Sailor (FI) paikantuu 3 kk vanhalla päivityksellä Cap Verden tienoille matkalla etelään. Eikö Arilla ole AIS päällä? Onkohan se rikki?

    • Anonyymi

      Kävin katsomassa VG sivuilla miten Ari on sieltä tulossa.
      Hänestä oli tehty uusi artikkeli, joka todella nostaa hänet kunnia paikalle - vaikka onkin viimeisenä.

      ” The arrival of the last skipper is always an important moment.” underlines Jacques Caraës, Race Director of the Vendée Globe. “ It is the end of the edition. It is always an extraordinary and moving moment, especially since we have 80% of the boats making it to the finish this year. And of course to to finish on the rankings at all, to make it all the way round is never a given, not everyone makes it. Ari has managed his race like he no doubt manages the flight of his Airbus: without putting any passenger at any risk at all. He is super discreet, he has never been in the red for very long. He is a careful person, always with his safety harness, even inside the boat. He is totally sincere and adheres to his fundamental, original philosophy, safety first. He is very proud to bring back his boat in perfect condition. And he is in great shape. He is a very great last! "

      Tuollaista vastaanottoa joku täällä aikaisemmin jo uumoilikin. Ei siis ole mikään häpeä tulla viimeisenä maaliin.
      Tuossa kilpailun johtajakin antaa hyväksyntänsä Arin taktiikalle, joten nyt viimeistään kannattaa lopettaa Arin suorituksen vähättely.
      Bootmann

      • Anonyymi

        Kyllä henkisesti terveet ihmiset ovatkin iloisia Arin puolesta. Eipä tuohon ole pystynyt edes kukaan ruotsalainen, tanskalainen tai norjalainenkaan. Englantilaisiakin vain muutama.


      • Anonyymi

        Maalissa klo 9-10 maissa 5.3 2021.

        Toivottavasti näyttävät livenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä henkisesti terveet ihmiset ovatkin iloisia Arin puolesta. Eipä tuohon ole pystynyt edes kukaan ruotsalainen, tanskalainen tai norjalainenkaan. Englantilaisiakin vain muutama.

        Juuri näin, hienot perustelut yllä. Kaikki maaliin päässeet ansaitsevat kunnioituksemme, riippumatta sijoituksesta. VG ei todellakaan ole mikään "Suursaari race", vaikka ei sitäkään pidä väheksyä.


    • Anonyymi

      Suomen aikaa n. Klo 10.30 maalissa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ari kiitää 10,3 kn ja matka 10,1M maaliin.
      Vielä on tunti aikaa saada konjakkimoukku valmiiksi lasiin.

    • Anonyymi

      Se oli siinä! Onnea, Ari!

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hieno suoritus, onneksi olkoon!

    • Anonyymi

      Nyt ei muuta kuin peirnteiseen tapaan vakain askelin satamakahvilaan muutamalle oluelle.

      • Anonyymi

        Ja horjuvin askelin takaisin...;)
        Onneksi olkoon Ari!


      • Anonyymi

        Siinä muuten askel horjuu jo mennessä. On tosi outo tunne, kun kova maa ei yhtään anna periksi, eikä liiku askelen alla.


    • Anonyymi

      Onnittelut suorituksesta ja Jumalan siunausta sekä johdatusta Arille loppuelämän askeleisiin! Onkohan rukous maistunut tiukoissa hetkissä, me voidaan rukoilla myös hyvinä hetkinä ja Hän kuulee meitä Jeesuksen tähden

      • Anonyymi

        Älä turhaan mainitse herrasi nimeä. Sitä paitsi, jos Jeesus lähettäisi Arille myrskyn, miksi hän veisi myrskyn pois ihan vain pyytämällä? En tajua tätä, koska siinä ei ole mitään tolkkua.


    • Anonyymi

      Koronasulku tai ei, LSO:ssa oli kanavarannat mustanaan ihmisiä vastaanottamassa Aria. Ja veneitäkin melkoinen liuta merellä vastassa. Ei todellakaan jäänyt maaliintulo ilman huomiota. Olisiko edellisen kerran purjehduksella ollut yhtä paljon mediahuomiota Suomessa, kun kultamitali varmistui Sydneyssä.

    • Anonyymi

      Vaikka olenkin tällä palstalla kritisoinut muiden joukossa Huuselaa siitä ettei ole minkäänlaista kilpailuhenkeä, niin silti onnittelen Aria upeasta suorituksesta. Tavoite oli päästä maaliin ja se toteutui. Rankka reissu silti vaikka vauhti oli todella hidas.

      • Anonyymi

        Todella hidas olisi ollut 40 vuorokautta hitaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hidas olisi ollut 40 vuorokautta hitaampi.

        Kyllä tuo nyt oli todella todella hidas, kun samanlaisella veneellä tultiin lähes 40 vrk nopeammin. Siis lähes 50% ylimääräistä aikaa meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo nyt oli todella todella hidas, kun samanlaisella veneellä tultiin lähes 40 vrk nopeammin. Siis lähes 50% ylimääräistä aikaa meni.

        Mikä on sun rekka tolla reitillä?


    • Anonyymi

      Ei tunnu herättävän edes uutiskynnystä Suomessa. Tosin 99.78% suomalaisista ei ole kuullutkaan koko asiasta höykäsen pöläystä.
      Tärkeämpäähän onkin jonkun räkäposkella suksivien talviurheilun seuraaminen.

      • Anonyymi

        Kyllä 20.30 uutisissa, siis TV1, juhlittiin Huuselan maaliin tuloa. Hienoa ja kiitos Ari H. Seurasin koko reissun ajan !

        Vanha Ohlson


      • Anonyymi

        Aika näyttävästi oli maaliintulo telkkarin uutisissa, koko aukeama Hesarissa ja koko sivun Starkin mainos. Matkan aikana olen useaan kertaan kuullut juttua radiossa ja Hesari säännöllisesti uutisoinut edistymistä. Kyllä sanoisin uutiskynnyksen ylittyneen. Ja Ranskassahan maaliintulo oli iso uutinen, jota myös runsas yleisö seurasi paikan päällä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi rokotekriittisiä syyllistetään?

      Yhtä asiaa en tajua. Miksi niitä, jotka suhtautuvat kriittisesti koronarokotteeseen eivätkä halua ottaa sitä ainakaan seuraamatta ensin tilanteen kehi
      Maailman menoa
      430
      3722