Vitaran nelivedon logiikka?

Anonyymi

Ihan ensiksi, Vitaran ja kaiketi samalla muidenkin vastaavien Suzukien neliveto on mielestäni kerrassaan erinomainen!

Tekisi mieli väittää, ettei se kuitenkaan toimi juuri niin kuin mainokset väittää; auto-moodissa...

"Auto" asennossa takarenkaiden pitäisi olla lepotilassa kunnes eturenkaissa lipsuu?

Vaan näillä jääkeleillä olen huomannut lukemattomia kertoja risteyksestä kiihdyttäessä tuossa "auto"-moodissa, että takarengas rapsahtaa pienen luiston merkiksi. Eli takaveto olisi mukana, vaikka auton pitäisi olla kuin etuveto havaittuun luistoon saakka. Samoin ensimmäinen kesärengassetti oli täydellisen tasaisesti kulunut, vaikka perus-etuvedon pitäisi rasittaa eturenkaita selkeästi enemmän.

-Olen kuullut väitteen "momentintunnistimesta" joka pitäisi takarenkaita vetämässä voimaakkaammissa kiihdytyksissä ilman lipsumistakin?

Edellä kirjoitetut tukisivat tuota väitettä. Olikos kenelläkään täsmällisempää tietoa asiasta?

18

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      AUTO

      Auto-asento painottaa nelivedon polttoainetaloudellisuutta normaaleissa ajo-olosuhteissa.

      Järjestelmä kytkee nelivedon automaattisesti päälle havaitessaan luistoa.

    • Anonyymi

      Ohjaus on heikkotekoinen.

    • Anonyymi

      Ilman keskuslukkoa auto ei ole nelivetoinen, vaikka voimansiirto on johdettu molemmille akseleille.

      • Anonyymi

        Näillä aikuisten keskustelupalstoila on aikaisemmin ollut tapana edes hiukan perustella sanomisiaan.

        -Niin mihin ihmeeseen sinä sitä "keskuslukkoa" käytännössä kaipaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä aikuisten keskustelupalstoila on aikaisemmin ollut tapana edes hiukan perustella sanomisiaan.

        -Niin mihin ihmeeseen sinä sitä "keskuslukkoa" käytännössä kaipaat?

        Joo toi edeltänyt on tätä smobbailua. Katumaasturiin riittää ihan hyvin Suzukin nelivetosysteemi. Maastoautot on asia erikseen, kuka niitä nyt todella tarviikin.

        Vielä kun Suzukissa parantelisivat vähän tuota ohjattavuutta, niin olis ihan bueno perusnäppärä pikkuneliveto, joka riittää moneen tarpeeseen. Lämmityskin on ihan kohtuu hyvällä tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo toi edeltänyt on tätä smobbailua. Katumaasturiin riittää ihan hyvin Suzukin nelivetosysteemi. Maastoautot on asia erikseen, kuka niitä nyt todella tarviikin.

        Vielä kun Suzukissa parantelisivat vähän tuota ohjattavuutta, niin olis ihan bueno perusnäppärä pikkuneliveto, joka riittää moneen tarpeeseen. Lämmityskin on ihan kohtuu hyvällä tasolla.

        "Vielä kun Suzukissa parantelisivat vähän tuota ohjattavuutta"

        -Niin mitä muutosta siihen haluaisit noin tarkkaan ottaen?

        Näin useamman vuoden joka päivä käyttäneenä, itselle ei ole koko aikana tullut parannettavaa mieleen. Taitaa olla nyt jokin makuasia koko puhe ohjattavuudesta?

        -Ja lämpeneminen EI ole ainakaan turboversion vahvuus. 80km/h ja alle rajoituksilla. Automaatti pitää kierrokset alhaalla ja pakkasilla pika-apu oli käyttää Sport-asentoa jolloin paemmilla kierroksilla myös auto lämpeni noppeammin. Syylärisuojaa ei siis ole.

        Vähän vaikuttaa sille, ettet ole edes ajanut esimerkiksi Vitaralla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vielä kun Suzukissa parantelisivat vähän tuota ohjattavuutta"

        -Niin mitä muutosta siihen haluaisit noin tarkkaan ottaen?

        Näin useamman vuoden joka päivä käyttäneenä, itselle ei ole koko aikana tullut parannettavaa mieleen. Taitaa olla nyt jokin makuasia koko puhe ohjattavuudesta?

        -Ja lämpeneminen EI ole ainakaan turboversion vahvuus. 80km/h ja alle rajoituksilla. Automaatti pitää kierrokset alhaalla ja pakkasilla pika-apu oli käyttää Sport-asentoa jolloin paemmilla kierroksilla myös auto lämpeni noppeammin. Syylärisuojaa ei siis ole.

        Vähän vaikuttaa sille, ettet ole edes ajanut esimerkiksi Vitaralla?

        Ohjaus on tunnoton ja epämääräinen. Jää lisäksi kaartamaan ihan itsestään eli ei keskitä. Maantiellä ajettaessa kulkusuuntaa pitää koko ajan korjata, susuki on erityisen työläs ajettava ohjauksen osalta.
        Sunkin kannattaa kokeilla jotain toista merkkiä missä on edes keskinkertainen ohjaustuntuma niin huomaat selvän eron, kaikella rakkaudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä aikuisten keskustelupalstoila on aikaisemmin ollut tapana edes hiukan perustella sanomisiaan.

        -Niin mihin ihmeeseen sinä sitä "keskuslukkoa" käytännössä kaipaat?

        Siihen, että molemmat akselit ovat lukittuna toisiinsa. Nyt ainakin minun Suzukissa liukkaalla pinnalla pyörii vain toinen etupyörä. Kaikki muut kolme pyörää ei pyödähkään. Onko silloin neliveto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjaus on tunnoton ja epämääräinen. Jää lisäksi kaartamaan ihan itsestään eli ei keskitä. Maantiellä ajettaessa kulkusuuntaa pitää koko ajan korjata, susuki on erityisen työläs ajettava ohjauksen osalta.
        Sunkin kannattaa kokeilla jotain toista merkkiä missä on edes keskinkertainen ohjaustuntuma niin huomaat selvän eron, kaikella rakkaudella.

        "Ohjaus on tunnoton ja epämääräinen. "

        -Ei minun mielestäni ollenkaan.

        "Jää lisäksi kaartamaan ihan itsestään eli ei keskitä. "

        -No ei ainakaan omalla tee tuota, ihan tavallinen ohjaus.

        "Maantiellä ajettaessa kulkusuuntaa pitää koko ajan korjata, susuki on erityisen työläs ajettava ohjauksen osalta."

        -No ei pidä tuokaan paikkaansa.


        "Sunkin kannattaa kokeilla jotain toista merkkiä missä on edes keskinkertainen ohjaustuntuma"

        No tuossa firman pihassa liisareita riittää. On Golffeja, Poloja, Skodia, Toyotoja ja Rellu. Kokeilen kyllä ihan työn puolesta viikoittain ainakin noita ja olen niistä kirjoitellutkin tänne. (Anonyymi 22.01.2021 11:16)

        Täältä katsoen näyttää paremminkin sille, että sinun olisi hyvä käydä uudistamassa ajokokemuksesi, vaikka Vitaralla. No, mitään muuta Suzukia en edes muista ajaneeni. Kuitenkin nuo esittämäsi epäkohdat tuntuvat tavattoman vieraalle ja erityisesti siksi, että viikoittain ajan välillä huomattavia kilometrimääriä noilla tavattoman yleisillä muilla automalleilla.

        Et kommentoinut kuitenkaan mitään arvailuuni, ettet itse kuitenkaan ole koskaan ajanut ainakaan nyky-Suzukeilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen, että molemmat akselit ovat lukittuna toisiinsa. Nyt ainakin minun Suzukissa liukkaalla pinnalla pyörii vain toinen etupyörä. Kaikki muut kolme pyörää ei pyödähkään. Onko silloin neliveto?

        Siihen, että molemmat akselit ovat lukittuna toisiinsa. Nyt ainakin minun Suzukissa liukkaalla pinnalla pyörii vain toinen etupyörä. Kaikki muut kolme pyörää ei pyödähkään. Onko silloin neliveto?"

        -Käyhän korjauttamassa autosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ohjaus on tunnoton ja epämääräinen. "

        -Ei minun mielestäni ollenkaan.

        "Jää lisäksi kaartamaan ihan itsestään eli ei keskitä. "

        -No ei ainakaan omalla tee tuota, ihan tavallinen ohjaus.

        "Maantiellä ajettaessa kulkusuuntaa pitää koko ajan korjata, susuki on erityisen työläs ajettava ohjauksen osalta."

        -No ei pidä tuokaan paikkaansa.


        "Sunkin kannattaa kokeilla jotain toista merkkiä missä on edes keskinkertainen ohjaustuntuma"

        No tuossa firman pihassa liisareita riittää. On Golffeja, Poloja, Skodia, Toyotoja ja Rellu. Kokeilen kyllä ihan työn puolesta viikoittain ainakin noita ja olen niistä kirjoitellutkin tänne. (Anonyymi 22.01.2021 11:16)

        Täältä katsoen näyttää paremminkin sille, että sinun olisi hyvä käydä uudistamassa ajokokemuksesi, vaikka Vitaralla. No, mitään muuta Suzukia en edes muista ajaneeni. Kuitenkin nuo esittämäsi epäkohdat tuntuvat tavattoman vieraalle ja erityisesti siksi, että viikoittain ajan välillä huomattavia kilometrimääriä noilla tavattoman yleisillä muilla automalleilla.

        Et kommentoinut kuitenkaan mitään arvailuuni, ettet itse kuitenkaan ole koskaan ajanut ainakaan nyky-Suzukeilla?

        "Siihen, että molemmat akselit ovat lukittuna toisiinsa. Nyt ainakin minun Suzukissa liukkaalla pinnalla pyörii vain toinen etupyörä. Kaikki muut kolme pyörää ei pyödähkään. Onko silloin neliveto?"

        -Käyhän korjauttamassa autosi.


        https://www.youtube.com/watch?v=L4g1GGOxOgA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ohjaus on tunnoton ja epämääräinen. "

        -Ei minun mielestäni ollenkaan.

        "Jää lisäksi kaartamaan ihan itsestään eli ei keskitä. "

        -No ei ainakaan omalla tee tuota, ihan tavallinen ohjaus.

        "Maantiellä ajettaessa kulkusuuntaa pitää koko ajan korjata, susuki on erityisen työläs ajettava ohjauksen osalta."

        -No ei pidä tuokaan paikkaansa.


        "Sunkin kannattaa kokeilla jotain toista merkkiä missä on edes keskinkertainen ohjaustuntuma"

        No tuossa firman pihassa liisareita riittää. On Golffeja, Poloja, Skodia, Toyotoja ja Rellu. Kokeilen kyllä ihan työn puolesta viikoittain ainakin noita ja olen niistä kirjoitellutkin tänne. (Anonyymi 22.01.2021 11:16)

        Täältä katsoen näyttää paremminkin sille, että sinun olisi hyvä käydä uudistamassa ajokokemuksesi, vaikka Vitaralla. No, mitään muuta Suzukia en edes muista ajaneeni. Kuitenkin nuo esittämäsi epäkohdat tuntuvat tavattoman vieraalle ja erityisesti siksi, että viikoittain ajan välillä huomattavia kilometrimääriä noilla tavattoman yleisillä muilla automalleilla.

        Et kommentoinut kuitenkaan mitään arvailuuni, ettet itse kuitenkaan ole koskaan ajanut ainakaan nyky-Suzukeilla?

        Olen ajanut Vitaralla, lisäksi Swiftillä, molemmissa sama ongelma, ohjauksen tunnottomuus keskialueella ja jatkuvaa korjailua vaativa ohjaus.
        Mikä siinä on niin vaikeaa myöntää olemassa oleva ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ohjaus on tunnoton ja epämääräinen. "

        -Ei minun mielestäni ollenkaan.

        "Jää lisäksi kaartamaan ihan itsestään eli ei keskitä. "

        -No ei ainakaan omalla tee tuota, ihan tavallinen ohjaus.

        "Maantiellä ajettaessa kulkusuuntaa pitää koko ajan korjata, susuki on erityisen työläs ajettava ohjauksen osalta."

        -No ei pidä tuokaan paikkaansa.


        "Sunkin kannattaa kokeilla jotain toista merkkiä missä on edes keskinkertainen ohjaustuntuma"

        No tuossa firman pihassa liisareita riittää. On Golffeja, Poloja, Skodia, Toyotoja ja Rellu. Kokeilen kyllä ihan työn puolesta viikoittain ainakin noita ja olen niistä kirjoitellutkin tänne. (Anonyymi 22.01.2021 11:16)

        Täältä katsoen näyttää paremminkin sille, että sinun olisi hyvä käydä uudistamassa ajokokemuksesi, vaikka Vitaralla. No, mitään muuta Suzukia en edes muista ajaneeni. Kuitenkin nuo esittämäsi epäkohdat tuntuvat tavattoman vieraalle ja erityisesti siksi, että viikoittain ajan välillä huomattavia kilometrimääriä noilla tavattoman yleisillä muilla automalleilla.

        Et kommentoinut kuitenkaan mitään arvailuuni, ettet itse kuitenkaan ole koskaan ajanut ainakaan nyky-Suzukeilla?

        Kaikki muut tahot tuntevat Suzukin huonon ohjauksen.
        https://m.nettiauto.com/artikkeli/suzuki_vitara_s_turbolla_tunnelmaan

        https://teknavi.fi/autot/ajettu-autot/kesken-koeajo-suzuki-vitara-14-boosterjet-turbon-magiaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut tahot tuntevat Suzukin huonon ohjauksen.
        https://m.nettiauto.com/artikkeli/suzuki_vitara_s_turbolla_tunnelmaan

        https://teknavi.fi/autot/ajettu-autot/kesken-koeajo-suzuki-vitara-14-boosterjet-turbon-magiaa/

        "No tuossa firman pihassa liisareita riittää. On Golffeja, Poloja, Skodia, Toyotoja ja Rellu. Kokeilen kyllä ihan työn puolesta viikoittain ainakin noita.."

        Noista kun illalla työreisun jälkeen päästää otteen, on todella ilo ja nautinto taas palata Vitaran rattiin.

        Ei mulla muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen, että molemmat akselit ovat lukittuna toisiinsa. Nyt ainakin minun Suzukissa liukkaalla pinnalla pyörii vain toinen etupyörä. Kaikki muut kolme pyörää ei pyödähkään. Onko silloin neliveto?"

        -Käyhän korjauttamassa autosi.

        Ei kannata. Se on jo poistettu liikenteestä. Jos sinua kiinnostaa varaosat ota yhteyttä. Suzuki Baleno 1999.


    • Anonyymi

      Muuten jonkinmoinen mutta huono ohjaus.

    • Anonyymi

      Ei jää epäselväks miten pahasti häiriintynt tämä massapostaus trolli on. Häipykää kaikki tällaiselta tunkiolta.

    • Anonyymi

      Niuvanniemessä ohjaus puoltaa kuten vitarassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1496
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1258
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      832
    8. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32
      745
    Aihe