Bmw 316 1.8 2003

Anonyymi

Tuli hommattua tollanen BMW 316 1.8 2003. Auto on vanha mutta tekniikaltaan hyvä. Liikkeen pihassa seissyt monta kuukautta ja seissyt käyttämättömänä tämän talven yli nämä kovat pakkaset. Kun koeajolle lähdin joutui käyttämään autokaupan pihassa apuvirtaa että lähti käyntiin ja nätisti lähtikin. Noh noin päivän sille ajoin noin 3 matkaa sille kaikki alle 10km ja tyhjään tankkiin kävin lisäämässä parilla kympillä bensaa. Noh akkuhan oli aika tyhjä kun tuon talven seissyt joten se tuli ladattua yön yli jonka jälkeen ongelma alkoikin. Auto starttaa ja kierrokset pyörii noin 200-500rpm noin 5 sekunttia ja sitten sammuu jonka jälkeen ei enää hyrähdä ja startti hankaa. Autosta tarkistettu polttoaine pumpun releet ja sulakkeet ja akku ladattu yms mitä nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Vikakoodit tarkastettu eikä löytynyt mitään. Apuvirralla nyt yritettiin käynnistää ja ei tahdo käynnistyä. Auto oli säilytyksessä tallissa joka noin 5-8’C. En tiedä nyt sitten mikä tuossa on ja alkaa oma tietämys loppumaan onko asiasta tietäviä jotka osaisi sanoa voiko johtua tukkoontuneesta polttoainesuodattimesta tai onko vika ylipäätään polttoaine syötössä?

15

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä ostos. Tervetuloa poikain kerhoon <3

      T. Juhis

    • Polttoaineen tuloletku irti, letkun pää mukiin ja sitten pieni päräytys irtojohdoilla akusta virtaskaa polttoainepumpulle. Varo kipinöintiä, ja muutenkin.

      Jos roiskahtaa kuin pieneltä pojalta, hyvä. Jos vähän tirisee kuin vanhalta ukolta, niin pa-suodatin ja/tai pa-putkisto on täynnä veden ja ruosteen sekaista liejua ja pitää huuhdella ja pestä pois.

      Polttoainesuodatin olisi pitänyt vaihtaa ensi tilassa, ja tankillisen jälkeen uudestaan.

      Näin voi käydä seisotettaessa vanhaa autoa tankki tyhjänä kuukausikaupalla vaihtelevissa lämpötiloissa ulkona. Muutoinkin suositellaan, että auton polttoainesäiliö pidetään mahdollisimman täytenä talvisin, mikä tietysti tyypilliselle Wanhan bemarin omistavalle rahattomalle nuorelle on mahdoton ajatus.

      • Anonyymi

        Aloittaja ei kyllä kuulosta rahattomalta nuorelta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei kyllä kuulosta rahattomalta nuorelta.

        Itse ainakin inhoan tankkaamista sen verran, että en tankkaa tyhjään tankkiin parilla kympillä, kun rahaa kerran on.


      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. Polttoaine pumppu ja suodatin tarkastettu bensaa tulee koneeseen kovalla paineella. Irroitin yhden tulpan ja tarkistin ja tulppa oli rutikuiva vaikka polttoainetta tuleekin. Onko mahdollista että joku ajonesto mennyt päälle jonka takia ajokone ei syötä suuttimista bensaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Polttoaine pumppu ja suodatin tarkastettu bensaa tulee koneeseen kovalla paineella. Irroitin yhden tulpan ja tarkistin ja tulppa oli rutikuiva vaikka polttoainetta tuleekin. Onko mahdollista että joku ajonesto mennyt päälle jonka takia ajokone ei syötä suuttimista bensaa?

        Jos oikein muistan, niin ajoneston kytkeytyessä päälle syttyy mittaristoon sellainen avaimen kuvake. Lisäksi ajonesto katkaisee mielestäni ja muistaakseni sytytyksen, ei ruiskutusta.

        Pitäisikö oikein alkaa ottaa auki ja katsoa, ruikkivatko suuttimet vai yrittävätkö vain. Eikö se enää edes lupaa? Tarkista toki kuitenkin myös kipinän tulo. Nykyautot eivät läträä polttoaineella sillä lailla kuin kaasutinkoneet jos ei sytytystä tulekaan. Jos kipinää näyttäisi tulevan, niin kannattaa kokeilla hörähtääkö kone annettaessa sille bensaa vaikka spraypullolla.

        Toivottavasti jako ei ole mennyt sekaisin tai muuta kivaa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Jos oikein muistan, niin ajoneston kytkeytyessä päälle syttyy mittaristoon sellainen avaimen kuvake. Lisäksi ajonesto katkaisee mielestäni ja muistaakseni sytytyksen, ei ruiskutusta.

        Pitäisikö oikein alkaa ottaa auki ja katsoa, ruikkivatko suuttimet vai yrittävätkö vain. Eikö se enää edes lupaa? Tarkista toki kuitenkin myös kipinän tulo. Nykyautot eivät läträä polttoaineella sillä lailla kuin kaasutinkoneet jos ei sytytystä tulekaan. Jos kipinää näyttäisi tulevan, niin kannattaa kokeilla hörähtääkö kone annettaessa sille bensaa vaikka spraypullolla.

        Toivottavasti jako ei ole mennyt sekaisin tai muuta kivaa.

        Kiitos! Auto nyt jostain ihmeen syystä lähti käyntiin vaikka seissyt vain autotallissa korjausta kävi aluksi noin 2min 1000-1300rpm ja sitten lähtikin lasku ja meni 500rpm ja sitten rupesi yskimään ja sammui ja uudelleen käynnistäessä sama homma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Auto nyt jostain ihmeen syystä lähti käyntiin vaikka seissyt vain autotallissa korjausta kävi aluksi noin 2min 1000-1300rpm ja sitten lähtikin lasku ja meni 500rpm ja sitten rupesi yskimään ja sammui ja uudelleen käynnistäessä sama homma.

        Ilmamäärämittari?

        Ottaako kierroksia kuitenkin terävästi kaasupoljinta painettaessa vai rupeaako röpöttämään tai hyytymään? Onko niin onnellisesti, että käynti tasaantuu koneen lämmittyä, jolloin tyhjäkäyntikin on O.K.?

        Anturit? Lambda-anturi ja etenkin ECU:lle viestivä lämpöanturi. Vähän outoa jos ei diagnostiikka näytä mitään ongelmaa. Mitä OBD näyttää koneen jäähdytysnesteen lämpötilaksi kylmänä?

        Tarvitsisit jonkun osaajan paikan päälle, niin ei tarvitsisi ruveta arvailemaan ja etenkään vaihtamaan toimivia osia.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ilmamäärämittari?

        Ottaako kierroksia kuitenkin terävästi kaasupoljinta painettaessa vai rupeaako röpöttämään tai hyytymään? Onko niin onnellisesti, että käynti tasaantuu koneen lämmittyä, jolloin tyhjäkäyntikin on O.K.?

        Anturit? Lambda-anturi ja etenkin ECU:lle viestivä lämpöanturi. Vähän outoa jos ei diagnostiikka näytä mitään ongelmaa. Mitä OBD näyttää koneen jäähdytysnesteen lämpötilaksi kylmänä?

        Tarvitsisit jonkun osaajan paikan päälle, niin ei tarvitsisi ruveta arvailemaan ja etenkään vaihtamaan toimivia osia.

        Näinpä juuri!
        Kaasua painattaessa alkaa hyytymään ja sammuu. Mietin juuri että voisiko olla tuo ilmamäärä mittari ja siis vikakoodeja ei näytä minkäänlaisia mitä nyt omalla näkee . Tarvitsisin hieman myös konsultointia autokaupan riitelyn kanssa tässä.

        Auto siis ostettu 4.3.2021 ja ajettu yhden päivän. Illalla viety talliin lämpimään ja otettu akku irti ja laitettu lataukseen, autokaupan mukaan akku tyhjentynyt ja kannattaa ladata. Seuraavana päivänä täysi akku kiinni autoon ja ei lähde käyntiin. Ilmoitin tästä Ma 8.3.2021 että auto ei lähde käyntiin sanoivat että mekaanikko tulee katsomaan. Mekaanikko tuli ja ei saanut tietokonnettansa toimimaan ja kysyi käykö jos tulee huomenna 9.3.2021 toisen tietokoneen kanssa heti aamulla. Tänään sitten soitin ja kysyin milloin tulee sanoi tulevansa klo 14.00 ja kello 16.30 aloin epäilemään tuleeko ollenkaan ja kysyin sanoivat että menee huomiseen. Uhkasin kaupan perumisella johon sain vastaukseksi että kaupan purku ei ole mahdollinen tässä tapauksessa. Kysyin perusteluja ja sain auton iän ja hinnan perusteella. Kysymys nyt kuuluukin tietääkö joku tarkempaa miksi näin on ja voisiko joku keksiä mulle hienot sanat kauppiaalle missä perustelen että kaupan purku olisi mahdollinen. Autokauppias oli mukava ja kauppa sujui ongelmitta. Saatiin sovittua vielä maksusta niin että ei tarvitsisi ottaa rahoitusta puuttuvalle osuudelle (300€) vaan tuon kuun loppuun mennessä palkkapäivänäni. Auton hinnaksi sovittiin 1000€.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä juuri!
        Kaasua painattaessa alkaa hyytymään ja sammuu. Mietin juuri että voisiko olla tuo ilmamäärä mittari ja siis vikakoodeja ei näytä minkäänlaisia mitä nyt omalla näkee . Tarvitsisin hieman myös konsultointia autokaupan riitelyn kanssa tässä.

        Auto siis ostettu 4.3.2021 ja ajettu yhden päivän. Illalla viety talliin lämpimään ja otettu akku irti ja laitettu lataukseen, autokaupan mukaan akku tyhjentynyt ja kannattaa ladata. Seuraavana päivänä täysi akku kiinni autoon ja ei lähde käyntiin. Ilmoitin tästä Ma 8.3.2021 että auto ei lähde käyntiin sanoivat että mekaanikko tulee katsomaan. Mekaanikko tuli ja ei saanut tietokonnettansa toimimaan ja kysyi käykö jos tulee huomenna 9.3.2021 toisen tietokoneen kanssa heti aamulla. Tänään sitten soitin ja kysyin milloin tulee sanoi tulevansa klo 14.00 ja kello 16.30 aloin epäilemään tuleeko ollenkaan ja kysyin sanoivat että menee huomiseen. Uhkasin kaupan perumisella johon sain vastaukseksi että kaupan purku ei ole mahdollinen tässä tapauksessa. Kysyin perusteluja ja sain auton iän ja hinnan perusteella. Kysymys nyt kuuluukin tietääkö joku tarkempaa miksi näin on ja voisiko joku keksiä mulle hienot sanat kauppiaalle missä perustelen että kaupan purku olisi mahdollinen. Autokauppias oli mukava ja kauppa sujui ongelmitta. Saatiin sovittua vielä maksusta niin että ei tarvitsisi ottaa rahoitusta puuttuvalle osuudelle (300€) vaan tuon kuun loppuun mennessä palkkapäivänäni. Auton hinnaksi sovittiin 1000€.

        Ilmamäärämittarin se ohut kuumalanka voi olla silmin nähden sonnassa, jolloin sen puhdistaminen saattaa auttaa. Autotarvikeliikkeissä on saatavana omia puhdistussprayta sen langan puhdistamiseen, mutta itse olen uskaltanut käyttää tavallista ElectroCleania, l. polypropanolisprayta. Omalla vastuullani, tietenkin. ; )

        Katso varoiksi varaosaliikkeistä rekisterinumeron perusteella sopiva tarvike ilmamäärämittarin hinta. Neuvotteluun kauppiaan kanssa. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ilmamäärämittarin se ohut kuumalanka voi olla silmin nähden sonnassa, jolloin sen puhdistaminen saattaa auttaa. Autotarvikeliikkeissä on saatavana omia puhdistussprayta sen langan puhdistamiseen, mutta itse olen uskaltanut käyttää tavallista ElectroCleania, l. polypropanolisprayta. Omalla vastuullani, tietenkin. ; )

        Katso varoiksi varaosaliikkeistä rekisterinumeron perusteella sopiva tarvike ilmamäärämittarin hinta. Neuvotteluun kauppiaan kanssa. ; )

        Jes kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä juuri!
        Kaasua painattaessa alkaa hyytymään ja sammuu. Mietin juuri että voisiko olla tuo ilmamäärä mittari ja siis vikakoodeja ei näytä minkäänlaisia mitä nyt omalla näkee . Tarvitsisin hieman myös konsultointia autokaupan riitelyn kanssa tässä.

        Auto siis ostettu 4.3.2021 ja ajettu yhden päivän. Illalla viety talliin lämpimään ja otettu akku irti ja laitettu lataukseen, autokaupan mukaan akku tyhjentynyt ja kannattaa ladata. Seuraavana päivänä täysi akku kiinni autoon ja ei lähde käyntiin. Ilmoitin tästä Ma 8.3.2021 että auto ei lähde käyntiin sanoivat että mekaanikko tulee katsomaan. Mekaanikko tuli ja ei saanut tietokonnettansa toimimaan ja kysyi käykö jos tulee huomenna 9.3.2021 toisen tietokoneen kanssa heti aamulla. Tänään sitten soitin ja kysyin milloin tulee sanoi tulevansa klo 14.00 ja kello 16.30 aloin epäilemään tuleeko ollenkaan ja kysyin sanoivat että menee huomiseen. Uhkasin kaupan perumisella johon sain vastaukseksi että kaupan purku ei ole mahdollinen tässä tapauksessa. Kysyin perusteluja ja sain auton iän ja hinnan perusteella. Kysymys nyt kuuluukin tietääkö joku tarkempaa miksi näin on ja voisiko joku keksiä mulle hienot sanat kauppiaalle missä perustelen että kaupan purku olisi mahdollinen. Autokauppias oli mukava ja kauppa sujui ongelmitta. Saatiin sovittua vielä maksusta niin että ei tarvitsisi ottaa rahoitusta puuttuvalle osuudelle (300€) vaan tuon kuun loppuun mennessä palkkapäivänäni. Auton hinnaksi sovittiin 1000€.

        No tuota.... ihan riippumatta auton iästä ja/tai hinnasta, ei sillä ole mitään oletettua kaupanpurkumahdollisuutta.

        Kaupan purku on niitä postimyyntijuttuja.

        Jos olet ostanut 1000 euron auton, niin olet ostanut 1000 euron auton ja se on siinä kunnossa kuin hinnasta voi päätellä.

        Aika vähissä on myyjän vastuut tuon hintaluokan autoissa, itseasiassa olemattomat.


    • Anonyymi

      Olisit ostanut Toyotan niin ei olisi tuota pään kivistystä, niissä kun ei tuppaa olemaan näitä kiusallisia vikoja.

      • Anonyymi

        tuon ikäisissä toyotissa ei ole mitään vikaa

        ne on jo paalattu

        ei ollut vitsi


    • Anonyymi

      Elä Tero viisastele, sen ikäset Toyotat on vasta sisään ajettu ja sen jälkeen vasta ruvetaankin ajamaan tosissaan, torin laidoilla Terot ovat bemareineen konepelti pystyssä ihmettelemässä että mikäs se taas on kun bemari yskii, mutta siperia opettaa... kunhan itse ostat omilla tienioillasi auton eikä isin antamilla viikko rahoilla, opit mitä kannaattaa ostaa ja mitä ei.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      133
      6497
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5632
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      107
      4725
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4412
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      48
      3797
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      50
      2942
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      43
      2819
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2182
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      33
      2166
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2137
    Aihe