Etusivu tänään

kaikilla on varmasti jonkinlainen avaussivu laitteessaan millä osallistuu maailmanmenoon. Minä vaihdoin omani eilen illalla ruotsinkieliseksi ja huomasin uutisten tulleen paikallisiksi, mielenosoitusta ja euroviisuja, politiikkaa jne.
Olisi kiinnostavaa tietää mikä kolme asiaa ovat etussivullasi tänä aamuna.

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aina blankko
      Uutiset ovat aikavaras
      Useimmat tyhjänpäiväistä kuohua
      Oikeat pitää hskea

      3 km Vaasa- hiihdon maaliin
      Kuka on Ruotsin ensimmäinen kuningas?

    • Anonyymi

      Vajaa 4-kymppinen norjalainen Tord Asle Gjerdalen voitti Vasaloppetin
      Paras voitti luulisin

      • Anonyymi

        Joku Niko Koskela oli neljäs ei ollut paras käsittääkseni


      • Anonyymi

        Mites Marit Björgen pärjäsi, jossain vaiheessa oli toisena naisten hiihdossa?


    • Anonyymi

      Ilmatieteen laitos - paitsi että ... nojoo.

    • Anonyymi

      Ilman muuta vaaleansininen tyhjä sivu, yläreunassa paikka www-osoitteelle, johon itse kirjoitan, esim. hs, iltalehti tai jos haen jotakin niin google. En halua että kukaan tyrkkii minulle valmiiksi mitään.

    • Onnittelen, että sinäkin alat vähitellen saamaan tietoosi Ruotsinkin tapahtumia. Kauankos oletkaan asunut täällä huppu silmillä?

      Mitäs muuten tykkäät nyt, kun olet tuominnut kulkutautimyönteiset, kampanjoinut niitä vastaan ja te kulkutautivastaiset (anticorona) pidätte mielenosoituksia ilman maskeja ja turvavälejä viis veisaten kokoontumisrajoituksista?
      Olen mielelläni kulkutautimyönteinen jatkossakin. En halua liittyä teihin.

      • Anonyymi

        lopeta sinä jo tuo toiselle palstalaiseiselle wittuilu, alkaa jo kyllästyttää


      • Anonyymi kirjoitti:

        lopeta sinä jo tuo toiselle palstalaiseiselle wittuilu, alkaa jo kyllästyttää

        Onpa siinä taas rivosuinen vanha nainen.


    • Missä etusivulla?

      Kun avaan kännykän siinä on aina samat alkunäytön pikanäppäimet. Ekana avaan facen ja sitten silmäilen KS.n ja Iltasanomien uutistarjontaa. Sitten kirjaudun tänne.

      • Anonyymi

        oletko tosiaan noin hemmetin yksinkertainen ettet ymmärrä mitä tarkoittaa etusivu


      • Anonyymi

        Nooh, kännykkä ja tietokone on hiukan eri asia, vaikka molemmilla nettiin pääseekin. :)


    • Mtv pukkaa ekana, sitten Ampparit.

      • "Ravintolat sulkevat ovensa huonossa kunnossa"
        "Marinin hallituksen palkkausmenot kasvaneet rajusti"
        "THL:n kauhuskenario päiätartunnoista on epätodennäköinen.."
        muuten mahottomasti urheilua joka lähtöön,


      • Amppareista voi valita säät ja paikallisjutskat helposti ja ajantasaisesti.


      • maissiii kirjoitti:

        Amppareista voi valita säät ja paikallisjutskat helposti ja ajantasaisesti.

        Jaa, ampparit on sitten joku suomalainen suosittu uutisportaali, oletan?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Jaa, ampparit on sitten joku suomalainen suosittu uutisportaali, oletan?

        Sieltä jopa 5 min välein tulee uutisia ja sitä se on kiva,
        että myös oman paikkakunnan uutisia sieltä löytää
        Ampparit,com
        kerää uutisia ilmeisesti monista lähteistä, lehdistä ja eri kanavilta.


    • Koneeni avautuessa saan eteeni Microsoft-uutiset.
      Muuta en tarvitsekaan.
      "Joe Biden"
      "New Zeeland tsunami"
      ETC.

      H.

    • Riippuu tietysti mitä käyttää nettiselaimena. Minulla on standardiselaimena Microsoft Edge ja saan samoin kuin edellinen, uutissivun, jonka voi räätälöidä oman makunsa mukaan, mitä asioita seuraa. Minulla uutisia, kotimaan ja ulkomaan, viihdettä, ruokaohjeita, urheilua jne. Sää, mainoksia jne vakiojuttuja.
      Puhelimissa ja tableteissa (android) on painikkeita joista suurin osa appeja ja menen nettiin googlen kautta. Jatkuva syöttö e-mailiin, säähän ja uutisiin.
      Tänään paljon kotimaan politiikkaa, eilisestä mielenosoituksesta, urheilua ja sen sellaista, tavanomaista sillisalaattia.
      ***
      Bolshunov yritti tehdä "mäet" Kläbolle ja katkaisi sauvansa. Kläbo diskattiin, vaikka kuka tahansa näki paljaalla silmällä että B. tunki Kläboa kohti laitaa ja yritti estää hänen ohituksensa ..."onko toi nyt kaunista!"

      • Anonyymi

        Taas, ja vielä yrittää saada kultamitalin, sanonko mitä..perjanta!
        Pirre


      • Anonyymi

        P.s. kun nyt tunnekuohu lieveni niin, tuosta koneella avautuvasta näkymästä - minullakin on tuo Microsoftin Edge,ja siitä avautuvat eri aiheiset sivut. Lisännyt olen siten eri pikakuvakkeita, kuin esim. Karjalainen.fi, eli meijän sanomalehden, jota luen netti versiona. Tietenkin tämä palsta, jota tulee selattuam yhä vähemmän, tietystä syystä. Ärsyttää jatkuva politikointi, ja tietyn ryhmän trollit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.s. kun nyt tunnekuohu lieveni niin, tuosta koneella avautuvasta näkymästä - minullakin on tuo Microsoftin Edge,ja siitä avautuvat eri aiheiset sivut. Lisännyt olen siten eri pikakuvakkeita, kuin esim. Karjalainen.fi, eli meijän sanomalehden, jota luen netti versiona. Tietenkin tämä palsta, jota tulee selattuam yhä vähemmän, tietystä syystä. Ärsyttää jatkuva politikointi, ja tietyn ryhmän trollit.

        Lisään ja tietenkin Facebook jne..

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.s. kun nyt tunnekuohu lieveni niin, tuosta koneella avautuvasta näkymästä - minullakin on tuo Microsoftin Edge,ja siitä avautuvat eri aiheiset sivut. Lisännyt olen siten eri pikakuvakkeita, kuin esim. Karjalainen.fi, eli meijän sanomalehden, jota luen netti versiona. Tietenkin tämä palsta, jota tulee selattuam yhä vähemmän, tietystä syystä. Ärsyttää jatkuva politikointi, ja tietyn ryhmän trollit.

        suomi24:n on miehittänyt perussuomalaisten kannattajakunta.
        Tulevatpahan ihmiset tietämään niitten tason, mutta riittäisi jo.
        En tiennyt niin tyhmää ja alkeellista porukkaa olevan olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.s. kun nyt tunnekuohu lieveni niin, tuosta koneella avautuvasta näkymästä - minullakin on tuo Microsoftin Edge,ja siitä avautuvat eri aiheiset sivut. Lisännyt olen siten eri pikakuvakkeita, kuin esim. Karjalainen.fi, eli meijän sanomalehden, jota luen netti versiona. Tietenkin tämä palsta, jota tulee selattuam yhä vähemmän, tietystä syystä. Ärsyttää jatkuva politikointi, ja tietyn ryhmän trollit.

        Tee hemmetissä oma aloitus mieleisestä aiheestasi, äläkä valita ärsyyntymisestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suomi24:n on miehittänyt perussuomalaisten kannattajakunta.
        Tulevatpahan ihmiset tietämään niitten tason, mutta riittäisi jo.
        En tiennyt niin tyhmää ja alkeellista porukkaa olevan olemassakaan.

        Taitaa teitä ala-arvoisia ja lapsellisia sönköttäjiä olla siellä enemmistö.
        Mikä tietenkin vain lisää Perussuomalaisten kannatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa teitä ala-arvoisia ja lapsellisia sönköttäjiä olla siellä enemmistö.
        Mikä tietenkin vain lisää Perussuomalaisten kannatusta.

        Pari trollihäirikköä yrittää vain heitellä kapuloita Perussuomalaisten kuningastielle, jopa heikko-Henrikson rohkastui vaalien siirtoon, vetämällä kuin pilvestä hirmuiset ennusteet koronasta.
        Ennuste oli vain tietsikalla ajettuja käppyrälukemia aivan teoreettisia, vaan upposi svedulle kuin häkä, juskan aikaisesta sulkemisesta.


      • Anonyymi

        Eiköhän tuomarineuvosto tiedä hiihdon säännöt paremmin, kuin sinä?


    • Anonyymi

      DNA yhteyden avaaminen.
      Kaikki tärkeä löytyy kirjanmerkeistä sopivaa klikkaamalla.
      Kussakin aamussa omat tärkeytensä.

      • Anonyymi

        Android-puhelimen avauksella Telia yhteydellä, ja eri kuvakkeista valitsemalla jonkin mediatalon uutistarjonta.


    • Tänään:
      etusivulla linkki artikkeliin toissapäiväisen mielenosoituksen järjestäjistä. Frihet Sverige-järjestön kolme silmäätekevää. Nya Dagbladet-nettilehti (etnonationalistinen, oman määritelmän mukaan) tuki ja informoi.
      https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/här-är-ledarna-över-demonstrationen-i-stockholm/ar-BB1ekX4A?ocid=msedgntp
      ***
      Tänään kanava kolmosella Oprah Winfreyn vieraana kahden tunnin mittaisessa haastattelussa Harry ja Meghan. "En halunnut elää enää" sanoo Meghan. "Kuningasperheessä arvuuteltiin kuinka tummaihoinen lapsestani tulee."
      https://www.dn.se/varlden/meghan-talar-ut-om-livet-i-brittiska-kungafamiljen-ville-inte-leva-langre/

      Katsomme jjuri Netflix-sarjaa The Crown Englannin kuningasperheestä Kuningatar Elisabethin valtaanastumisesta nykypäivään ja vaikka en ole erityisen kiinnostunut minkään maan kuninkaallisista, niin sarja on temmanut mukaansa tarkalla ja hyvin tehdyllä nykyajan historian kuvauksellaan.

      • "Paloma01"

        Tässä pari kommenttiani muutaman kuukauden takaa.
        -
        "Ehkäpä Dianan kuningas-huoneeseen ujutettu, karkoitettu nehkeri on alkanut huolestua perheensä tuloista.
        Miehensä kun haluaa armeijan mitaleista enemmän."
        -
        "Peri-aatteessa oikein.
        Mutta.
        Jossain ikä-luokassa asia saattaa muuttua paljonkin.
        Isi kasvattaa nehkeri-lapsen Britannian Kuningas-Huoneeseen.
        Mutta.
        Lapsi ei maksakaan ponnistuksesta isille penniäkään.
        Silloin..."
        -
        Hauskaa että mietteeni ovat saaneet virallisen vahvistuksen. :)

        H.


      • Viiveellä näkyy vieläkin tulevan uutiset Dalajoen suistoon.

        Jo toissapäivänä (mielenosoituspäivänä) vedin kopion noitten mielenosoituksen johtohahmojen esittelystä aiheesta olevaan ketjuun,( koska se oli maksullisessa lehdessä).
        Mutta on se kiva, että uutiset saavuttavat syrjäseudutkin edes joskus.

        Ja voi hyvä ystävä, se Harryn ja Meghanin haastattelu oli jo eilen ja siitä kirjoitti myös vihaamasi iltapäivälehti jo eilen illalla. Turhasti etsit sitä kanava kolmoslta tänään.

        " I Oprah-intervjun som sändes i CBS på söndagskvällen avslöjar Meghan att hon ville ta sitt liv och att det fanns en oro i kungafamiljen över ”hur mörkt hennes barn skulle bli”."


      • Tellukka kirjoitti:

        Viiveellä näkyy vieläkin tulevan uutiset Dalajoen suistoon.

        Jo toissapäivänä (mielenosoituspäivänä) vedin kopion noitten mielenosoituksen johtohahmojen esittelystä aiheesta olevaan ketjuun,( koska se oli maksullisessa lehdessä).
        Mutta on se kiva, että uutiset saavuttavat syrjäseudutkin edes joskus.

        Ja voi hyvä ystävä, se Harryn ja Meghanin haastattelu oli jo eilen ja siitä kirjoitti myös vihaamasi iltapäivälehti jo eilen illalla. Turhasti etsit sitä kanava kolmoslta tänään.

        " I Oprah-intervjun som sändes i CBS på söndagskvällen avslöjar Meghan att hon ville ta sitt liv och att det fanns en oro i kungafamiljen över ”hur mörkt hennes barn skulle bli”."

        Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää ja tuijottaa aamuvarhaisesta skandaaliblaskojen lööppejä.
        Tämä ketju on "etusivun uutisista" ja raportoin juuri lukemaani. Olisikohan sitten niin että Microsoft lataa juuri minun etusivulleni vain uutisia jotka ovat jo vanhoja ja siellä sinun alueellasi jo eilistä kamaa :))
        Aftonbladet kommentoi sitä pientä osaa haastattelusta, mikä näytettiin etukäteen. Koko haastattelu tulee tänään kolmoselta.
        INTERVJU, SPECIAL
        CBS Presents Oprah with Meghan and Harry
        2021 • USA
        logotyp
        Ikväll 21:00 - 23:00
        TV3
        Oprah Winfrey har ett intimt samtal med prins Harry och Meghan, hertigen och hertiginnan av Sussex, där de pratar om allt från trycket från offentligheten, till föräldraskap samt deras framtida drömmar.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää ja tuijottaa aamuvarhaisesta skandaaliblaskojen lööppejä.
        Tämä ketju on "etusivun uutisista" ja raportoin juuri lukemaani. Olisikohan sitten niin että Microsoft lataa juuri minun etusivulleni vain uutisia jotka ovat jo vanhoja ja siellä sinun alueellasi jo eilistä kamaa :))
        Aftonbladet kommentoi sitä pientä osaa haastattelusta, mikä näytettiin etukäteen. Koko haastattelu tulee tänään kolmoselta.
        INTERVJU, SPECIAL
        CBS Presents Oprah with Meghan and Harry
        2021 • USA
        logotyp
        Ikväll 21:00 - 23:00
        TV3
        Oprah Winfrey har ett intimt samtal med prins Harry och Meghan, hertigen och hertiginnan av Sussex, där de pratar om allt från trycket från offentligheten, till föräldraskap samt deras framtida drömmar.

        No joko taas.

        """Katsomme jjuri Netflix-sarjaa The Crown Englannin kuningasperheestä"""
        """Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää"""

        Olet siis yksi Englannin kuningasperheestä ja se on sinun omaa elämääsi?


      • Tellukka kirjoitti:

        No joko taas.

        """Katsomme jjuri Netflix-sarjaa The Crown Englannin kuningasperheestä"""
        """Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää"""

        Olet siis yksi Englannin kuningasperheestä ja se on sinun omaa elämääsi?

        Hahahahahaha
        Minä kuitenkin pystyn vielä erottamaan fantasian todellisuudesta, viihteen ja oikean elämän. Sinulla näyttää menevän kaikki samaa lokeroon ;)))
        EoC


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää ja tuijottaa aamuvarhaisesta skandaaliblaskojen lööppejä.
        Tämä ketju on "etusivun uutisista" ja raportoin juuri lukemaani. Olisikohan sitten niin että Microsoft lataa juuri minun etusivulleni vain uutisia jotka ovat jo vanhoja ja siellä sinun alueellasi jo eilistä kamaa :))
        Aftonbladet kommentoi sitä pientä osaa haastattelusta, mikä näytettiin etukäteen. Koko haastattelu tulee tänään kolmoselta.
        INTERVJU, SPECIAL
        CBS Presents Oprah with Meghan and Harry
        2021 • USA
        logotyp
        Ikväll 21:00 - 23:00
        TV3
        Oprah Winfrey har ett intimt samtal med prins Harry och Meghan, hertigen och hertiginnan av Sussex, där de pratar om allt från trycket från offentligheten, till föräldraskap samt deras framtida drömmar.

        "Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää ja tuijottaa aamuvarhaisesta skandaaliblaskojen lööppejä. "

        Just joo ja sitten mainostaa jotakin skansaaliblaskoa tv-ohjelmaa.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Paloma01"

        Tässä pari kommenttiani muutaman kuukauden takaa.
        -
        "Ehkäpä Dianan kuningas-huoneeseen ujutettu, karkoitettu nehkeri on alkanut huolestua perheensä tuloista.
        Miehensä kun haluaa armeijan mitaleista enemmän."
        -
        "Peri-aatteessa oikein.
        Mutta.
        Jossain ikä-luokassa asia saattaa muuttua paljonkin.
        Isi kasvattaa nehkeri-lapsen Britannian Kuningas-Huoneeseen.
        Mutta.
        Lapsi ei maksakaan ponnistuksesta isille penniäkään.
        Silloin..."
        -
        Hauskaa että mietteeni ovat saaneet virallisen vahvistuksen. :)

        H.

        Eihän teille persuille tummaihoinen ole ihminen ja puoliverinenkin on vain puoli-ihminen ja puoliverisen ja valkoisen lapsi on neehkeri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää ja tuijottaa aamuvarhaisesta skandaaliblaskojen lööppejä. "

        Just joo ja sitten mainostaa jotakin skansaaliblaskoa tv-ohjelmaa.

        No se on nähtävästi sitä hänen elämäänsä; seurata telkkarista ja Netflixiltä toisten elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää ja tuijottaa aamuvarhaisesta skandaaliblaskojen lööppejä. "

        Just joo ja sitten mainostaa jotakin skansaaliblaskoa tv-ohjelmaa.

        Suomessa muutamat kuninkaallisista innostuneet naiset kauhistelevat näitä Meghanin julkeuksia Lissua kohtaan , kun ajankohta, ukko-Philippi makoilee lasaretissa pumppuaan korjauttamassa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Hahahahahaha
        Minä kuitenkin pystyn vielä erottamaan fantasian todellisuudesta, viihteen ja oikean elämän. Sinulla näyttää menevän kaikki samaa lokeroon ;)))
        EoC

        Rauhoitu, älä nolaa itseäsi enempää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän teille persuille tummaihoinen ole ihminen ja puoliverinenkin on vain puoli-ihminen ja puoliverisen ja valkoisen lapsi on neehkeri.

        "Anonyymi"

        Asia on niin.
        Että olen tehnyt nuo päätelmäni lukien uutisia maailmaltakin.
        En vain yhdestä lehdestä.
        Minä en ole rodullinen Rasisti.
        Ja muun-laisia rasistejahan ei voi ollakaan.
        Race on rotu.

        H.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minulla nyt sattuu olemaanmuutakin elämää kuin seurata muiden elämää ja tuijottaa aamuvarhaisesta skandaaliblaskojen lööppejä.
        Tämä ketju on "etusivun uutisista" ja raportoin juuri lukemaani. Olisikohan sitten niin että Microsoft lataa juuri minun etusivulleni vain uutisia jotka ovat jo vanhoja ja siellä sinun alueellasi jo eilistä kamaa :))
        Aftonbladet kommentoi sitä pientä osaa haastattelusta, mikä näytettiin etukäteen. Koko haastattelu tulee tänään kolmoselta.
        INTERVJU, SPECIAL
        CBS Presents Oprah with Meghan and Harry
        2021 • USA
        logotyp
        Ikväll 21:00 - 23:00
        TV3
        Oprah Winfrey har ett intimt samtal med prins Harry och Meghan, hertigen och hertiginnan av Sussex, där de pratar om allt från trycket från offentligheten, till föräldraskap samt deras framtida drömmar.

        Ei jouda lukemaan lööppejä kun on muutakin elämää, mutta joutaa linkittämään palstalle lööppejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu, älä nolaa itseäsi enempää.

        Oliko sinusta vaikeaa hahmoittaa edellistä? Häpeä ei ole minun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei jouda lukemaan lööppejä kun on muutakin elämää, mutta joutaa linkittämään palstalle lööppejä.

        Joudan, mutta en tee sitä, koska se ei merkitse minulle mitään. Se ei tee minusta fiksua eikä ajan hermolla olevaa eikä kaikkitietävää näsäsviisasta palstahirmua, joka aina on ensimmäisenä perillä kaikesta.
        Osaan myös erottaa mikä on tärkeää oikeassa elämässä, mikä on viihdettä ja mikä on tärkeää.
        Aina oikeassa oleminen, aina viimeisen sanan sanominen ei ole sitä.
        Ja nyt puuronkeittoon. Olenkin teitä viihdyttänyt jo tovin pyykinpesun lomassa.


    • Avatessani, tulee hienoja kuvia maailmalta, vaihtuvat eri avauksilla.
      Kun laitan salasanan, siinä on talvinen laskettelumäki.
      Seuraavaksi tulee googlesivu. Jossa jokunen ´´portti,´´ sekä kirjainmerkit.
      On tuossa tuo Bing, en sitä juuri käytä, siinä on uutislauma esillä, kun avaa.
      Kännykässä on uutistarjontaa pienen siiron päässä.

      • Anonyymi

        Mihin panet salasanan käytätkö kotikoneessa salasanaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin panet salasanan käytätkö kotikoneessa salasanaa?

        Kun läppäri avautuu, siinä keskellä näyttöä on kotelo, mihin se laitetaan.


      • Eliaana kirjoitti:

        Kun läppäri avautuu, siinä keskellä näyttöä on kotelo, mihin se laitetaan.

        Sen voi asetuksista muuttaa niin, että pääsee suoraan ilman salasanakin jos haluaa.

        Mutta mikäpä siinä, kun muisti vielä pelaa sen verran, että muistaa salasanansa. On minullakin se nyt. Edellisessä versiossa otin sen jo varalta pois, mutta nyt olen antanut olla ainakin toistaiseksi.
        Puhelimestani olen ottanut sen pois, kun ei minulla siinä mitään salaista ole. Nettipankkikin on vain koneellani, samoin pankki-ID.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sen voi asetuksista muuttaa niin, että pääsee suoraan ilman salasanakin jos haluaa.

        Mutta mikäpä siinä, kun muisti vielä pelaa sen verran, että muistaa salasanansa. On minullakin se nyt. Edellisessä versiossa otin sen jo varalta pois, mutta nyt olen antanut olla ainakin toistaiseksi.
        Puhelimestani olen ottanut sen pois, kun ei minulla siinä mitään salaista ole. Nettipankkikin on vain koneellani, samoin pankki-ID.

        Joo kyllä pojanpoika sitä sano, mutta annoin olla.
        Ei mullakaan kännyssä ole.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Joo kyllä pojanpoika sitä sano, mutta annoin olla.
        Ei mullakaan kännyssä ole.

        Aikamoisia hörhöjä nuo frihet Sverige johtotroikka, perinteisiä kylähulluja koulutetuimpia tosin.
        Porukan chief anaalitohtori hieronut kipeää jalkaansa valitellutta peräaukon täysmassage;lla. Erikoista väkeä tuolla lahden takana, mieltymys koirien lailla takapuolen saloihin.
        Äijän tytär opettajakoulutuksen saanut on meidän Pohjanmaan hurrien kaa samoilla linjoilla mineraalivesineen ja vitamiinein koronaa vastaan.
        Porukan kolmas ja nuorin luottaa meditoimiseen; jalat ristiin ja silmät kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoisia hörhöjä nuo frihet Sverige johtotroikka, perinteisiä kylähulluja koulutetuimpia tosin.
        Porukan chief anaalitohtori hieronut kipeää jalkaansa valitellutta peräaukon täysmassage;lla. Erikoista väkeä tuolla lahden takana, mieltymys koirien lailla takapuolen saloihin.
        Äijän tytär opettajakoulutuksen saanut on meidän Pohjanmaan hurrien kaa samoilla linjoilla mineraalivesineen ja vitamiinein koronaa vastaan.
        Porukan kolmas ja nuorin luottaa meditoimiseen; jalat ristiin ja silmät kiinni.

        Frihet Sverige on nähtävästi saanut vaikutteita Natural Hygiene.kultista jota harrastavat jotkut luontaislääkitykseen uskovat extremistiti USA:ssa; he hoitavat myös sairauksia ozonilla peräsuoleen ja sen sellaista. Mielenosoituksessa oli kuitenkin paljon muutakin hörhöporukkaa, koska etnonationalistinen Nya Dagbladet mainosti sitä kovasti etukäteen. Samaa porukkaa joka kokee olevansa normaalin lainsäädännön ja rajoitusten ulkopuolella, vertaa Trumpin roskasakkia joka tunkeutui Valkoiseen Taloon.
        Luvassa kuulemma lisää mielenosoituksia.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Frihet Sverige on nähtävästi saanut vaikutteita Natural Hygiene.kultista jota harrastavat jotkut luontaislääkitykseen uskovat extremistiti USA:ssa; he hoitavat myös sairauksia ozonilla peräsuoleen ja sen sellaista. Mielenosoituksessa oli kuitenkin paljon muutakin hörhöporukkaa, koska etnonationalistinen Nya Dagbladet mainosti sitä kovasti etukäteen. Samaa porukkaa joka kokee olevansa normaalin lainsäädännön ja rajoitusten ulkopuolella, vertaa Trumpin roskasakkia joka tunkeutui Valkoiseen Taloon.
        Luvassa kuulemma lisää mielenosoituksia.

        Ja vanhojen "uutisten" levittäminen jatkuu, joista toiset ovat kirjoittaneet jo kolme päivää sitten tuolla toisessa ketjussa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ja vanhojen "uutisten" levittäminen jatkuu, joista toiset ovat kirjoittaneet jo kolme päivää sitten tuolla toisessa ketjussa.

        Pahuksen Microsoft kun jatkaa edelleen vanhentuneella uutisyötöllöön etusivulleni. Vanhoja uutisia joista T. on jo kertonut, analysoinut ja laajentanut.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Pahuksen Microsoft kun jatkaa edelleen vanhentuneella uutisyötöllöön etusivulleni. Vanhoja uutisia joista T. on jo kertonut, analysoinut ja laajentanut.

        Sanopa muuta.
        Siihen nähtävästi kerätään "uutisia" niistä lähteistä, joista tottunut netinkäyttäjä on ne jo lukenut tuoreeltaan päivän pari aikaisemmin.
        Mutta hyvähän se, että tieto leviää sinnekin Dalajoen suistoon vaikkakin pahasti viiveellä.
        Nopeammin kuitenkin kuin hevospostina.


    • Minulla on Opera-selaimen aloitussivulla muutamia linkkejä sivuille, joilla käyn usein. Kotus eli Kotimaisten kielten keskus on yksi näitä ja seuraan esimerkiksi kuukauden sanaa. Siinä pysyy jyvällä uudissanoista, joita syntyy uusien keksintöjen ja ilmiöiden myötä. Helmikuun sana on tulppaanihieronta, josta on kuulemma tullut somehitti. Ajattelin ensin, että kyseessä on ihon hoito kukan terälehdillä, mutta siinä hierotaan tulppaanin terälehtiä. Tavoitteena on saada nuupahtanut kukka virkistymään ja avautumaan täyteen loistoonsa.

      Tammikuusta asti on viikottaisella kauppareissulla ostettu milloin minkinvärinen tai kirjava tulppaaninippu, joka hoidettuna kestää kauniina viikon, kukat avautuvat ja alkavat sitten pudotella terälehtiään. Poistan heti ylimääräisiä lehtiä ja leikkaan terävällä veitsellä uuden imupinnan parin päivän välein, vettä kannattaa laittaa vähänlaisesti, ellei halua pitkiä kaartuvia varsia. Kokeilin "hieromista" sellaisiin viiden päivän ikäisiin kukintoihin, jotka olivat jääneet suppuun, mutta hellästä käsittelystä huolimatta ne karisivat. Tuoreempiin se onnistuu, mutta mitä iloa on nopeuttaa prosessia, mikä tapahtuu luonnollisesti? Tuossa videossa tulppaanit ovat tuoreita, miksi niiden muotoa pitäisi muuttaa?

      https://www.hs.fi/nyt/art-2000007847363.html

      Näin kevätpuolella on mukava lisätä kimppuun vedessä pienille hiirenkorville hyödettyjä oksia, kuten koivua, sireeniä, mustikanvarpuja ja maasta löytyneitä lehtikuusen taiteellisen röpelöisiä ja pikkukävyllisiä oksia, joihin puhkeaa pienet pehmeät neulastupsukat.

      • Tulppaanit säilyvät kauniina pitkään jos pitää ne yöllä varsinkin viileässä. Sain hääpäivänäni 40 valkoista tulppaania jotka laitoin suureen lasimaljaan ruokahuoneeseen, jota pidän viileänä koko talven, paitsi kun avaan liukuovet kun perhe kokoontuu ja säilytän hedelmät ja jotkut vihannekset myös siellä. Nämä tulppaanit säilyivät kaksi viikkoa aivan tuoreina ja sitten vielä viikon vähän avautuneina.
        Minä haen myös pihan pensaista risuja kukkien kanssa samaan maljakkoon, sireeniä, jasmiketta jne.
        Tänään etusivulta (yläreunassa linkkejä vakiosaiteille: valtamediaan, pankkiin, kirjablogiin, Facebookiin ja tänne): Meghanin ja Harryn haastattelusta paljon polemiikkiä, paikallispolitiikkaa, ruokaohjeita, koronaa koronaa koronaa.


    • Hesari, oltuani ilman hesaria jonkun aikaa ja Neiti sieltä jaksoi houkutella uudestaan lehden lukijaksi näin on kyllä hesari on paras lehti, siihen lisään Ylen ja yle areenaan TV ja radio ei paljon muuta kaipaa, silloin tällöin E-Kirja

      https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000007702357.html

      • Anonyymi

        Kai sulle Länsi-Savo tulee, Mikkelin ja maakunnan lehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sulle Länsi-Savo tulee, Mikkelin ja maakunnan lehti.

        Ei kai sille tule kuin Muumilaakson Tarinat.
        Ja ehkä myös Sosiaalihuollon Viikkokatsaus.
        Ainakin puheista päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sulle Länsi-Savo tulee, Mikkelin ja maakunnan lehti.

        Länsi-savo ei ole hintansa väärtti Digi lehti 14,90 € kk, kun hesarista neiti soitteli eseamman kerran aina tarjous parani, lopulta ilmoitti nyt tarjous 10,00 € kk, ja lisäksi erikoislehti.

        Pertikki


    • Anonyymi

      "Etusivu tänään
      kaikilla on varmasti jonkinlainen avaussivu laitteessaan millä osallistuu maailmanmenoon. Minä vaihdoin omani eilen illalla ruotsinkieliseksi ja huomasin uutisten tulleen paikallisiksi, mielenosoitusta ja euroviisuja, politiikkaa jne.
      Olisi kiinnostavaa tietää mikä kolme asiaa ovat etussivullasi tänä aamuna."

      Kaikissa laitteissani avaussivulla on vain eniten käyttämieni tai tärkeinä pitämieni sovellusten ja pienoisohjelmien kuvakkeet ja kaikkien käyttämieni selaimien aloitussivu on juuri niin tyhjä kuin haluankin sen olevan, eli lähes tyhjä.
      Haluan ensinnäkin valita itse useammasta eri vaihtoehdosta valintahetkellä sopivimmalta tuntuvan uutis- tai muun jutun lähteen ja sitten katsoa onko siellä mitään juuri sillä hetkellä minua kiinnostavaa. Vaikka olisikin, niin saatan silti jatkaa muihin lähteisiin ja sitten joko jään sille tielle tai palaan, milloin mitenkin.

      Pääsyy pelkistettyihin alkunäyttöihini ja valkoisiin avaussivuihini on kuitenkin se, että kestän huonosti jos ollenkaan rauhattomia ja sekavia (minun mielestäni) sivuja, kohdennuksista puhumattakaan.

      "Maailmanmenoon osallistuminen" näillä laitteillani siis vaatii minulta vähimmilläänkin kolmen valinnan ja painalluksen/sipaisun tekemistä. Oma valintani sekin, tämä sopii minulle.

      Bessie

    • Anonyymi

      Valitettavasti ruotsin kielen opiskelu jäi minulta. Ennakkoluulojakin on. Aito-svenssonit eivät juuri noteeraa finskiä koirankikkaretta paremmaksi.
      Ruotsalaisten parempi elintaso antaa heille nykyään näkökulmaa arvostaa myös suomalaisia maalaisihmisiä. > mökömies.

      • Ennakkoluuloja oli minullakin aivan riittävästi ja ruotsi oli kouluaineistani heikoin. Opin ruotsin vasta nelikymppisenä, mistä johtuu se että vaikka puhun riittävän hyvin ja riittävän sujuvasti niin minulta puuttuu tietynlainen varmuus ruotsia puhuessa ja se tulee esiin varsinkin silloin kun pitäisi soittaa puhelimella jollekin tuntemattomalle.
        "Koirankikkareeksi" tai vähän sitä paremmaksi en ole koskaan itseäni hahmottanut aitosvenssonien silmissä. Mitä nyt vähän muumittelua työpaikalla (leikillisesti), mutta koska en tullut tänne suoraan Suomesta, vaan kiekan kautta maailmalta ja kotikielenä meillä oli pitkään amerikanenglanti (jota puhumme lasten kanssa vieläkin keskenämme ja puhelimessa), niin minua ei mielletty samalla tavalla finnjäveliksi.


    • Ja sitten evusivun uutissyötön katsaus, tänä aamuna,( maitojunassa pääkaupunkiseudulta)
      "Yli miljoona ruotsalaista rokotettu tänään" sosiaaliministeri Lena Hallengren kertoi eilen. Toisessa aallossa kuollut Covid-19 vähemmän ihmisiä Socialstyrelsien laskelmien mukaan, kuin mitä Kansanterveyslaitoksen statistiikka osoittaa. Kansanterveys laskee kaikki jotka ovat kuolleet 30 päivän sisällä positiivisen testauksen jälkeen. Socialstyrelsen laskee kuolintodistuksissa esiintyvän syyn mukaan.
      ***
      Pikkuruiseen kuntaamme pohjoismaan porteilla ei ole saatu riittävästi rokotetta ja ikäryhmäni rokotus on pari viikkoa myöhässä. Eilen näytettiin kuinka Norsunluurannikolla on alettu rokottamaan. Minua viisitoista vuotta nuorempi perusterve sukulaisnainen Italiassa on saanut ensimmäion rokotteen.

      Keskustan Annie Lööf sanoi eilen että voisi ajatella istua demarihallituksessa. Tärkeintä nyt on pitää oikeistopopulistit SD ulkona vallankahvasta. Liberaalien johtaja on jo ilmopittanut olevansa valmis yhteistyöhön Åkessonin jengin kanssa, mutta liberaalit ovat niin lähellä pudota eduskunnasta, että se on lähes merkityksetöntä. Kristillisdemokraattien Ebban talokaupat ovat vahingoiyyaneet paitsi hänen myös puolueensa mainetta.

      Vähemmän ampumisia vuoden ensimmäisten kuukausien aikana kuin viime vuonna, raportoi sisäministeri Damberg.
      Onko se trendin muutos vai vain sattumaa, vaikea sanoa vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      44
      6889
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      18
      4420
    3. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      35
      2945
    4. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      95
      1885
    5. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      30
      1548
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      73
      1450
    7. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      46
      1434
    8. Poliisit Köpsillä

      Pyhäjärvellä tänään iso poliisioperaatio. Valtakunnan uutisiin ihan päästy.
      Pyhäjärvi
      27
      1200
    9. Eikö se ole vähän erikoista

      että naisen potentiaalisiin kumppaneihin otetaan yhteyttä hänen selän takana kertomalla tarinoita hänestä ja vääristelem
      Tunteet
      170
      1178
    10. Jatkoa Nojatuoliin

      Huomenta, niin pian täyttyy tämä ketju, ei ehdi muuta kuin aloitella uutta, kun pitkäksi venyy. Arkiasioista on tarkoitu
      80 plus
      156
      1065
    Aihe