Puhelinetu verotuksessa

Anonyymi

Miten tuo puhelinedun verotuksen arvo menee? Eli paljonko se oikeasti maksaa?

Palkka brutto 3020 e/kk. Puhelinetu 20 e/kk, brutto pudotetaan 3000 e/kk ja palkkariville lisätään puhelinetu 20 e.

Tilanne 1) Eli palkkanauhalla luontoiseduissa on 20e puhelinetu ja palkkaerittelyssä kuukausipalkka 3000e 20e puhelinetu.

Tilanne 2) Jos puhelinetua ei olisi, olisi palkkanauhalla vain kuukausipalkka 3020e.

Eli miten se lasketaan verotuksessa, paljonko eroaa käteenjäävä osuus näillä tilanteilla 1 ja 2 kuukaudessa?

2

372

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinulle jää se 20 € vähennettynä verolla ja työntekijän sivukuluilla vähemmän käteen, eli esimerkkitapauksessa veroprosentti on sen verran korkea, että rajaton puhelimen ja mobiilinetin käyttäminen maksaa noin 12 €/kk. Siihen hintaan et saa mistään hankittua omaa liittymää.

• Anonyymi

Voitko antaa esimerkkilaskelman, eli miten tuohon 12e summaan päädytään? Yritin näitä itse laskea, mutta ei oikein onnistunut. Ei ole omaa alaani tämä verotuksen laskenta.

Joo jos 12e/kk hintaan jää edun nettohinta, niin todella kyllä kannattaa. Ei edes hyvästä tarjouksesta löydä rajatonta liittymää nopealla netillä tuohon hintaan, on ne niin suolaisissa hinnoissa (kilpailu kuihtunut).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4777
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2083
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1782
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1400
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1281
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1096
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      1077
    8. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      993
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      300
      977
    10. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      966
    Aihe