Amfetamiinipsykoosi 14-vuotiaana!

Anonyymi

Ajattelin jakaa täällä tarinani ja samalla kysyä hiukan muilta kokemuksia.
Alotin itse päihteidenkäytön noin 11-vuotiaana ihan tupakoimalla. Mutta olinkos jokin 12-vuotias kun ensimmäisen kerran käytin alkoholia. Noh muutamia kertoja kun join ja en tiennyt rajojani. Jouduin sitten sairaalaan alkoholimyrkytyksen takia. Tais olla iha vaan 1.8 promillea. Mutta sekin aivan liikaa 12-vuotiaalle mielestäni! Noh tämän jälkeen minut huostaanotettiin ja noin 13-vuotiaana kokeilin sitten pilveä. Jotenkin tuo eka kerta sitä sai mut ihan jumiin. En tajunnut mitään ympäristöstä ja "kävelin vain automaattisesti eteenpäin, kuin robotti" ja menin sit tietenkin ihan paniikkiin ja lähdin sitten pois. No meni jonkun aikaa ja olo lähti ihan sekunteissa kokonaan pois. Jäi vähän semmonen "mitä vittua" fiilis ja sit kokeilin jostain syystä sitä vielä uudelleen. Ajan saatossa sit jotenkin tykästyin kuitenkin siihen ja siitä tuli päivittäistä. Lopulta kun täytin 14 heitin jossain kohti ilmoille ihan puoliksi vitsillä "vois ostaa pirii" ja tää voi kuulostaa ihan joltai vitsiltä mut menin sit oikeesti ostamaan sitä noin 0.5g ja sit hommasin pari tuttuu mukaa siihe hommaa ja vedettii sit nasaalisesti ne. Otin itse kyllä melkein kaiken. En jotenkin huomannut sit kuitenkaan mitään eroa siihen että olisin selvinpäinkään. Joo olin hiukan pirteempi mut ei muuta. Sit mä kuitenkin jostain syystä halusin hankkii sitä lisää ku "jäi puuttumaan" jotain mitä yritin hakea siltä vaikutukselta. No ei ollu muutaku suoraa tavarat vaihtoon siihen myrkkyyn ja sit käyttelinki sitä 4pv putkee iha sairaita määriä. Mut ei se edelleenkään sanonu oikeen mitään. Kyl mä siis joo valvoin siinä ne kaikki 4pv mut ei muuta. Lopulta palasin yksikkööni ja istuin koneelle. Huomasin sivusilmällä et oikeella ois joku henkilö, oletin että ohjaaja. Käännyin ja siinä ei ollut mitään. Tää toistu muutaman kerran kunnes nousin ylös ja menin ovelle ja avasin sen. Siel ei ollut ketään. Sit olin menossa takas tuolille ja huomasin jonkin "oravan" kaltaisen elukan mun "midi-controllerin" alla. Ja siinä oli selässä jotain "reikiä" ja sit otin jonku tikun ja tökkäsin sitä ja se meni siitä läpi. Täs kohtaa sit olin et "mitä vittua" ja ensireaktio oli "vittu mä nään harhoja, siistiä!" mut sit meninki kuitenkin ihan paniikkiin ja totesin et tää ei oo yhtään hyvä juttu! Sit ekana menin ulos "haukkaan happea" ja no se vaa sit kävellessä paheni ja rupesin näkemään yhtäkkiä mun kavereita ympärillä. Ne eivät puhuneet mitään mutta mä kuitenkin puhuin niille. Menin K-Nesteelle ja olin tässä kohtaa ihan syvällä jo ja puhuin tuntemattomille ihmisille niinku ne ois mun kavereita ja luulin niitä kavereiks. Ja tästä tekee erikoisen sen et oikeesti sillä hetkellä uskoin tätä kaikkea. Sit sinne tais tulla vartija ja kysyi multa et mitä teen siel ku en osta mitään. Sit sanoin et "hengaan frendien kans vaa" ja se sano "kenen frendin" ja mä katoin sinne ja siel ei ollu mitään "frendejä" ja siin kohtaa tajusin et oon iha sekasin. Ja sit jotenkin puhuin itteni ulos siitä tilanteesta ja lähdin takas yksikköön. Sit yön huoneessa biletin harhojen kanssa ja olin iha liian syvällä siinä psykoosissa ja aamulla lopulta ku ohjaajat sai tietää nii mut vietii eka ambulanssilla sairaalaa ja sieltä psykiatriselle. Sain vissiin yhden olantsapiinin ja kaikki oli seuraavana päivänä ok. Pääsin pois sieltä ja huumeiden käyttö jatkui. Nykyään yritän olla kuivilla. Mutta eihän siitä oo ku kuukaus ku viimeks käytin MDMA:ta ja subutexiä. Ei oo tuon jälkee tullu psykooseja. Olen nyt 16-vuotias ja olisin kiinnostunut kuulemaan onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

4

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä toivon ettet saa vastauksia muilta sun ikäsiltä jotka on pilanneet elämänsä huumeilla.

      • Anonyymi

        Tarkoitus onkin tällä lähinnä kerätä opettavaista kokemusta. Ei jakaa mitään ilosanomaa.


    • Anonyymi

      Joo mulla taas pilvidiilerit on monesti sanonut vasta diilin sovittuamme, että loppukin, mutt saat tosta samalla rahalla puolet pilvee ja puolet pillereitä. Toinen selittää, että subu laittaa pilven tuntumaan todella hyvältä. Itse olen sitä vanhasaamelaista koulukuntaa, joka karkasi jopa ensiavusta samana yõnä kun kättäni leikattiin yli 3h ajan, koska en saa ottaa elämässäni mitään kipulääkkeitä enkä päänlääkkeitä, paitsi jos ihan aitoa kannabiksen kukintoa tai psilokkeja, joihin se joulupukin tarinakin perustuu, samoin Raamattu (kts. John Allegro). Välttelepä sinäkin nuori heimoveljeni kahvia, tupakkaa, alkoholia ei edes yhtä, masennuslääkkeitä, nuuskaa, kipulääkkeitä, energiajuomia, kaikkia huumeita paitsi kukkaa ja sieniä. Ja näin 15g päivittäin vahvimpia vetten hiitenä hiisanneena voin sanoa, että korkeimman pilven saavuttaa ilman toleja 0.2g, kun ottaa enemmän, kadottaa osan herkkyydestään ja turtuu, ei se tunnu paremmalta ja paremmalta mitä enemmän ottaa, vaan kaikessa on se optimaalinen pärinä eli buzz. Giitu ja buorre beaivi!

    • Anonyymi

      pakko kysyä että oliko se nyt ihan pakko niitä aineita alunperinkään ottaa ... /

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe