Miltä se tuntuisi jos maallisessa oikeusistuimessa rikolliset toimisivat toisten rikollisten tuomareina? Hengellisessä ilmastossa tällainen toiminta katsotaan useimmissa tapauksissa Jumalan mielen mukaiseksi toiminnaksi.
Sitä se ei ole.
Taivaallisessa tuomioistuimessa on ainoastaan YKSI tuomari.
Hän on erehtymätön tuomioissaan. Kukaan ei pääse häneltä piiloon, eikä kukaan kykene tuomaan elämästään mitään sellaista, jonka vuoksi voisi pyhän JUmalan edessä pelastua kadotustuomiosta.
Mihin tämä syyttömäksi julistaminen sitten perustuu, kun jotkut HARVAT saavat tällaisen kulemantuomiosta vapauttavan tuomion?
Kuuluivatko he oikeaan yhtisöön eläessään?
Olivatko he synnittömämpiä kun kaikki muut ihmiset?
Ei kumpaakaan. Mitään kiertotietä ei yhdelläkään ihmisellä ole. On tultava tyjäksi ja tuomittava itsensä Jumalan sanan mukaisesti helvettiin.
Nyt tullaan sitten EVANKELIUMIIN!!
Mikä tällainen evankeliumi on?
Mihin evankeliumi perustuu?
Room. 2:12 Sillä kaikki, jotka
... ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ...
... ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ...
... ne lain mukaan tuomitaan;
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
Room. 5:12 Sentähden, ...
... niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ...
... ja synnin kautta kuolema, ...
... niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Monille on tuottanut vaikeusia käsittää, että helvetintuomio on heidän genbeettisessä perimässään jo syntymähetkellä. Kun/jos näin on, silloin ihminen ei voi käsittää evankeliumia. Hän päätyy itsepyhityksen ja itse itsensä vanhurskauttamisen tielle, itsevalitun jumalanpalveluksen avulla.
Näistähän itse itsensä (itseparannusten kautta) syyttömiksi tehneistä tulee sitten syntykyttiä muille. Sen sijaan että he, Kristuksen tavoin, rakastaisivat syntisiä ja tarjoisivat sovitusta Jeesuksen Kristuksen käskyn mukaisesti Jeesuksen verihaavoista (Jeesuksen niessä Jeesuksen sovintoverestä), he osoittelevat syyllisiä etusormillaan, hyi hyi!
Jokainen ihminen on kadotuksen ansainnut, myös kaikista hurskain ihminen
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No en oikein ymmärtänyt aloittajan sanomaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ainakaan esikoislestadiolaisuus ei ole mikään sellainen uskonto, johon kenenkään pitäisi uskoa.
Se on Islamin kanssa verrannollinen "me vain olemme oikeassa" -uskonto.
Leastadius ei sellaista perustanut, eikä varmaan olisi halunnut hänen opetustensa pohjalta perustettavankaan. Niin kuitenkin tehtiin Raattamaan kuoltua. Helvettiä ei Raamatussa ole, vaan gehenna.
Minä en ole ainakaan tehnyt elämäni aikana mitään mistä ansaitsisin pahoinpitelyn, joka ei lopu koskaan.
Miksi jumalasi teki minut jos tahtoo viedä minut pyövelille?
En näe mitään väärää siinä, että ihminen itse pyrkii paremmaksi tai onnellisemmaksi ihmiseksi. Mikä siinä on vikana?
Jos ovikellosi soi huudatko Jeesusta apuun vai suostutko avaamaan oven itse, vaikka teko onkin "pahennus"?- Anonyymi
Näinhän se järkiparka uskoo, että edesvastuuta ei kuoleman jälkeen ole. Eivät he usko Jumalan sanaan, eivät he tarvitse parannusta ja siksi he menevät helvettiin, - VAIKKA HEISTÄKIN ON LUNASTUSHINTA MAKSETTU. Voi ihmisparkoja. 😰
Kannattaisi tutustua ensin Raamattuun, ennen kun väittää, ettei siellä ole helvettiä.
Gehennaa Raamatussa ei ole. Suomalaiselle ei gehenna sanoisikaan mitään! Gehenna on nimittäin kaatopaikka silloisen Jerusalemin ulkopuolella. Vertauskuvaksi tulevasta helvetistä se on otettu siksi, että sen kansa tiesi ja tiesi että siellä palaa aina tuli.
Silloin kun sinä et tiedä, sinä jumalaton valehtelija, niin jätä kirjoituksesi tekemättä.
On näet vaara että joku toinenkin uskoo kirjoituksiisi ja päätyy kanssasi helvettiin. 👹
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', ...
...on ansainnut helvetin tulen.
Matt. 5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, ...
... kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
Matt. 5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan,
... kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, ...
... joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Matt. 18:9 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, ...
... heitetään helvetin tuleen.
Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut,
... niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, ...
... joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
Mark. 9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, ...
... heitetään helvettiin.
Mark. 9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, ...
... heitetään helvettiin,
Luuk. 12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, ...
... jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
Jaak. 3:6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, ...
... itse syttyen helvetistä. Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se järkiparka uskoo, että edesvastuuta ei kuoleman jälkeen ole. Eivät he usko Jumalan sanaan, eivät he tarvitse parannusta ja siksi he menevät helvettiin, - VAIKKA HEISTÄKIN ON LUNASTUSHINTA MAKSETTU. Voi ihmisparkoja. 😰
Kannattaisi tutustua ensin Raamattuun, ennen kun väittää, ettei siellä ole helvettiä.
Gehennaa Raamatussa ei ole. Suomalaiselle ei gehenna sanoisikaan mitään! Gehenna on nimittäin kaatopaikka silloisen Jerusalemin ulkopuolella. Vertauskuvaksi tulevasta helvetistä se on otettu siksi, että sen kansa tiesi ja tiesi että siellä palaa aina tuli.
Silloin kun sinä et tiedä, sinä jumalaton valehtelija, niin jätä kirjoituksesi tekemättä.
On näet vaara että joku toinenkin uskoo kirjoituksiisi ja päätyy kanssasi helvettiin. 👹
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', ...
...on ansainnut helvetin tulen.
Matt. 5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, ...
... kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
Matt. 5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan,
... kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, ...
... joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Matt. 18:9 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, ...
... heitetään helvetin tuleen.
Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut,
... niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, ...
... joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
Mark. 9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, ...
... heitetään helvettiin.
Mark. 9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, ...
... heitetään helvettiin,
Luuk. 12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, ...
... jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
Jaak. 3:6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, ...
... itse syttyen helvetistä.Juutalaisille tuo sana alkoi merkitä kiirastulta, missä ihminen puhdistuu kärsimyksen sijasta.
Kuinka ihmisille annetaan rangaistus tekojensa mukaan jos vaihtoehtoina ovat vain ikuinen kidutus tai elämä messiaan kanssa?- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Juutalaisille tuo sana alkoi merkitä kiirastulta, missä ihminen puhdistuu kärsimyksen sijasta.
Kuinka ihmisille annetaan rangaistus tekojensa mukaan jos vaihtoehtoina ovat vain ikuinen kidutus tai elämä messiaan kanssa?Luulen että Kaikkivaltias osaa hommansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että Kaikkivaltias osaa hommansa.
Sitä ei tarvitse kenenkään epäillä. Perperin liepeet lepattaen ja henskeleitäpaukutellen ei todellakaan ole mitään asiaa kaikkivaltiaan eteen.
Harhaoppisilla on itsensä kieltämisen ja ristintien sijasta tällainen vaartallinen menestyksen trendi, joka päättyy helvettiin. Heille Jeesus on vain sellainen messias, joka täyttää heidän ajalliset tarpeensa ja toiveensa. Surullista kyllä. 😥
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771545
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee71518- 871426
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen851155Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole3896- 64856
- 74805
- 52787
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol140738- 79694