Olen sairastumisen vuoksi velkaantunut, ja mietin velkajärjestelyyn hakeutumista. Luin laista, että perusturvaan kuulumaton omaisuus tulee ilmeisesti realisoida ennen velkajärjestelyä. Tästä heräsi pari kysymystä.
1. Onko joku raja omaisuuden arvolle, joka täytyy realisoida?
2. Pitääkö lasten harrastustoimintaan hankittu omaisuus realisoida?
Ei ole mitään kovin arvokasta, arvokkaimmat ovat uutena 1000 euron hintainen piano sekä 600 euron kitara. Käytettynä näistä ei kovin paljon saa. En haluaisi että lasten harrastustoiminta kärsii.
Velkajärjestely ja omaisuus
2
73
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmeisesti kyseessä on digitaalipiano? Oli miten oli, musiikkilaitteiden arvo ei yleensä tipu kovinkaan nopeasti. Vaikka molemmat olisivat vaikkapa kymmenen vuotta vanhoja niin tuon hintaluokan pianon arvo on edelleen jotain 500-700 euroa ja kitaran noin 300-400 euroa, riippuen tietenkin niiden kunnosta. Jos niitä on käsitelty huonosti niin sitten ne ovat melkeinpä romutavaraa.
- Anonyymi
Olen itse velkajärjestelyssä parhaillaan. Asun vuokralla enkä ole joutunut realisoimaan mitään tuon hintaluokan omaisuuttani. Melko uusi auto on (luotolla), mutta se on puolison nimissä, vaikka minä sillä ajankin. En usko, että pianon ja kitaran omistaminen on este velkajärjestelylle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841