Millä keinolla saa arvojen 50 ja 55 lukujen välisen summa laskettua. Ilman että se ottaa noita raja-arvoja mukaan.
Arvot väliltä
7
128
Vastaukset
- Anonyymi
Tunnetko muuttujia (ei siis mitään tiettyjä tähän tehtävään liittyviä muuttujia vaan yleisesti muuttujan käsitettä ja kuinka se JS:ssä määritellään ja käytetään)? Entä silmukoita? Tehtävä on niiden avulla melko perustavaalaatua oleva.
- Anonyymi
Siis 51 52 53 54?
- Anonyymi
Kyllä. Sillain et se läpi käy arvot läpi noiden reunaehtojen välistä ja plussaa ne yhteen.
- Anonyymi
Olen tietoisesti välttänyt JS:n käyttöä aina kun mahdollista, koska se aiheuttaa syöpää, joten en ole erityisen kokenut sen käytössä, mutta kai siinäkin nyt for-loopin pystyy tekemään?
Siis
- Summa = 0
- For i in range(alaraja 1, yläraja):
- Summa = Summa i - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tietoisesti välttänyt JS:n käyttöä aina kun mahdollista, koska se aiheuttaa syöpää, joten en ole erityisen kokenut sen käytössä, mutta kai siinäkin nyt for-loopin pystyy tekemään?
Siis
- Summa = 0
- For i in range(alaraja 1, yläraja):
- Summa = Summa iAntaisit vain viisaampiesi vastata, sinulla ei ole hajuakaan koko asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaisit vain viisaampiesi vastata, sinulla ei ole hajuakaan koko asiasta.
Mikähän sinua nyt hiertää?
Tuon vastauksen syntaksi ei ole JS:ää tai VBS:ää, mutta ratkaisu on täysin oikea, ja yleisenä ohjenuorana karsinogeenisiä asioita todellakin kannattaa välttää aina kun mahdollista.
- Anonyymi
let s = 0;
for (const x=51; x<55; x ) {
s = x;
}
console.log(s);
//TAI
const aritSum = n => n*(n 1)/2;
let s = aritSum(54) - aritSum(50);
console.log(s);
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352206
- 841293
- 561288
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...351215- 631171
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39884Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122769- 31721
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21572Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565