Millä keinolla saa arvojen 50 ja 55 lukujen välisen summa laskettua. Ilman että se ottaa noita raja-arvoja mukaan.
Arvot väliltä
7
109
Vastaukset
- Anonyymi
Tunnetko muuttujia (ei siis mitään tiettyjä tähän tehtävään liittyviä muuttujia vaan yleisesti muuttujan käsitettä ja kuinka se JS:ssä määritellään ja käytetään)? Entä silmukoita? Tehtävä on niiden avulla melko perustavaalaatua oleva.
- Anonyymi
Siis 51 52 53 54?
- Anonyymi
Kyllä. Sillain et se läpi käy arvot läpi noiden reunaehtojen välistä ja plussaa ne yhteen.
- Anonyymi
Olen tietoisesti välttänyt JS:n käyttöä aina kun mahdollista, koska se aiheuttaa syöpää, joten en ole erityisen kokenut sen käytössä, mutta kai siinäkin nyt for-loopin pystyy tekemään?
Siis
- Summa = 0
- For i in range(alaraja 1, yläraja):
- Summa = Summa i - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tietoisesti välttänyt JS:n käyttöä aina kun mahdollista, koska se aiheuttaa syöpää, joten en ole erityisen kokenut sen käytössä, mutta kai siinäkin nyt for-loopin pystyy tekemään?
Siis
- Summa = 0
- For i in range(alaraja 1, yläraja):
- Summa = Summa iAntaisit vain viisaampiesi vastata, sinulla ei ole hajuakaan koko asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaisit vain viisaampiesi vastata, sinulla ei ole hajuakaan koko asiasta.
Mikähän sinua nyt hiertää?
Tuon vastauksen syntaksi ei ole JS:ää tai VBS:ää, mutta ratkaisu on täysin oikea, ja yleisenä ohjenuorana karsinogeenisiä asioita todellakin kannattaa välttää aina kun mahdollista.
- Anonyymi
let s = 0;
for (const x=51; x<55; x ) {
s = x;
}
console.log(s);
//TAI
const aritSum = n => n*(n 1)/2;
let s = aritSum(54) - aritSum(50);
console.log(s);
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894