Minä ainakin jätän koko vaalit väliin!
Ketä aiotte äänestää kuntavaaleissa?
69
1425
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä kundia tietty.
- Anonyymi
Äänestän Kyyröä ,
- Anonyymi
Ja minä Savon Voimaa.
- Anonyymi
Suomessa on vaalisalaisuus joten en kerro ketä äänestän. Lisäksi riippuu silloisesta koronatilanteesta äänestänkö ollenkaan.
- Anonyymi
Kyllä oman äänestyskäyttäytymisensä saa itse vapaaehtoisesti kertoa.
- Anonyymi
Itsekään en aio äänestää. Nukkuvien puolueessa siis olen minäkin. Ollut jo joitakin vuosia. Lähinnä siksi, että useimmiten kaikki ehdokkaat ja puolueet lähteävät mukaan politiikkaan ja vaaleihin vain sillä taka-ajatuksella, että saisivat itselleen hyvän, kovapalkkaisen duunin ja saisivat hyvän aseman.
Joo, kyllähän meille koko elämän ajan opetetaan, tai pikemminkin tuputetaan sitä ajatusta, tai annetaan se kuva, että "vain äänestämällä voit vaikuttaa", ja antamalla äänesi ehdokkaallesi saat äänesi kuuluviin, tai ehdokkaasi ajaa asioitasi ja etuasi. Hmm hmm...
Niin no, ehkä ensimmäistä kertaa ehdolla oleva ja politiikkaan astuva saattaa olla ideologinen, innoissaan ja jopa tosissaankin. Ja jopa yrittää tehdä jotakin takansa olevien äänestäjien asemaan. Jostakin syystä systeemi ja hyvät luontaisedut, korkea asema, ja saatu varakkuus vaikuttavat myöhemmin kyseisen poliitikon luonteeseen, käytökseen ja toisten eteen vaikuttamiseen... Joten se todellinen tahto ja innokkuus vaikuttaa esim. tavankansalaisen taloudellisten ja sosionomisten olojen parantamiseen karisee vuosien mittaan. Ainakin useimmiten. Mitä nyt on vähän politiikkaa ja sen menoa seurannut. 🤨- Anonyymi
Rkp
- Anonyymi
"Niin no, ehkä ensimmäistä kertaa ehdolla oleva ja politiikkaan astuva saattaa olla ideologinen, innoissaan ja jopa tosissaankin."
Siksi puolueet onkin hanakoita houkuttelemaan uusia ehdokkaita joihin uppoaa kehut ja uskottelut siitä kuinka juuri hän olisi sopiva ja tulee varmasti valituksi. Mitä enemmän edustajia puolue saa listoilleen, sitä enemmän ääniä puolue saa juuri tämän ehdokkaan lähipiiristä. Sillä ei ole sitten enää väliä kun vaalit on ohi, ainoa millä on väliä on se että se oma puolue on saanut eniten ääniä ja puolueesta eniten ääniä saaneet pääsevät valtuustoon. Ne joilla on kokemusta, näkemysta ja oikeasti jotain annettavaa politiikkaan tulevat valituksi joka tapauksessa, eikä ne kasvot siellä paljoa tule sitten muuttumaan. Muutoin se touhu on samaa niinkuin eduskunnassa. Kansa äänestää omat edustajansa sinne ajamaan omia asioita ja kantoja ja kuitenkin sitten eduskunnassa kansanedustajan pitää painaa joka äänestyksessä juuri sitä nappia mitä puolueen puheenjohtaja määrää. Niin se menee myös kunnallisella tasolla. - Anonyymi
Siilinjärvi on Keskusta enemmistöinen kunta, joten jokainen "nukkuvan" äänestäjän ääni on ääni keskustalle, joten kiitos etukäteen. Sitä enemmän puolue saa paikkoja valtuustoon, mitä enemmän puolue on saanut ääniä vaaleissa. Sillä ei ole merkitystä kenelle ne puolueen äänet ovat menneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siilinjärvi on Keskusta enemmistöinen kunta, joten jokainen "nukkuvan" äänestäjän ääni on ääni keskustalle, joten kiitos etukäteen. Sitä enemmän puolue saa paikkoja valtuustoon, mitä enemmän puolue on saanut ääniä vaaleissa. Sillä ei ole merkitystä kenelle ne puolueen äänet ovat menneet.
Kuntamme on todellinen juntti keskusta kylä jossa jäpäkyövät suhmuroivat asioita itsensä parhaaksi ja me hölömöt vaan annamme heille luvan jatkaa tätä vuodesta toiseen. Jos jätämme äänestämättä niin sarvikuonot jatkaa sen yhden valaan alaisuudessa. Miten olisi jos antaisimme välillä kokoomuksen koettaa heillä kun olisi tuo talouspuoli enemmän hanskassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntamme on todellinen juntti keskusta kylä jossa jäpäkyövät suhmuroivat asioita itsensä parhaaksi ja me hölömöt vaan annamme heille luvan jatkaa tätä vuodesta toiseen. Jos jätämme äänestämättä niin sarvikuonot jatkaa sen yhden valaan alaisuudessa. Miten olisi jos antaisimme välillä kokoomuksen koettaa heillä kun olisi tuo talouspuoli enemmän hanskassa.
Kannatan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voisi olla aika antaa kokoomuksen tarkistella tilikertomuksia. Keskustan ukot ison päällikön kanssa ovat kaiketi hyötyneet sv:n tuloksesta. Ei niitä siirtohintojen korotuksia ole pelkästään säävarmojen verkkojen rakentamiseen käytetty. Kenen idea oli lähteä rakentamaan voimalaa Joensuuhun.
- Anonyymi
Persu se olla pitää saadaan tähänkin kuntaan jotain rotia.
- Anonyymi
Tarkoititko kirjoituksesi yhdellä vai kahdella t:llä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoititko kirjoituksesi yhdellä vai kahdella t:llä?
Ma u yhdellä t:a
- Anonyymi
no sitä kundia tietty ...lurps lurps vatkunvatkun ahhh
- Anonyymi
Persuja mentävä äänestämään että pysyy rahat kotimaassa paremmin .
- Anonyymi
Ajatuksena hyvä, mutta miten liittyy kauntavaaleihin. Nyt pitäjän sisäisiä asioita hoitamaan äänestetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatuksena hyvä, mutta miten liittyy kauntavaaleihin. Nyt pitäjän sisäisiä asioita hoitamaan äänestetään.
Jos pääsevät pitäjään päättämään pääsevät 2 vuoden päästä myös helpommin eduskuntaan.
- Anonyymi
Persut näpertelee jotain mamujuttuja, eikä välitä vanhuksista ja työttömistä pätkääkään.
- Anonyymi
Ilman muuta keskustapuoluetta ne tuntevat ja tietävät maaseudun tarpeet tarkemmin.
- Anonyymi
Työkaveria.
- Anonyymi
Heikki Jääskeläistä äänestän hän ajattelee ympäristöä.
- Anonyymi
hah hah hah
- Anonyymi
Hah hah hah haaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah hah haaa!
- Anonyymi
Ei ole yhtään järkevää ehdokasta tällä hikisellä kylällä.
- Anonyymi
Nyt kun ehdokaslistat on julkaistu, en löytänyt yhtään sopivaa ehdokasta, joten jätän nämä vaalit väliin. Sitten tulevissa eduskuntavaaleissa kyllä äänestän.
- Anonyymi
Kyllä se Ilta Sanomien vaalikone kertoo kuka kelleen on sopivin vaihtoehto.
- Anonyymi
Hahaa! Äänestinpä sittenkin! T: Aloittaja
- Anonyymi
Miten olisi niitä jotka tietävät savon kuidun sotkuista eli siis nykyisiä edustajia. Lisää vaan salailua tähän kuntaan.
- Anonyymi
Enpä äänestänyt ja aion äänestää vasta varsinaisena äänestyspäivänä PS edustajaa.
- Anonyymi
ei ainakaan niitä jotka vieläkin pitävät keppihevosena sellaisia asioita jotka jo päätetty muilla tahoilla. Tämä yara-asia on juuri sellainen: kyllä nämä keppihevostelijatkin itse tietävät että asia on jo päätetty.
- Anonyymi
Tässä kunnassa ei ole ketään jota voisi äänestää.
- Anonyymi
Jos ette äänestä saa samat juonittelijat kavereilta sen verran ääniä että apilat saa jatkaa salaisia sopimuksia, herätkää muutokseen.
- Anonyymi
Meno ei tule muuttumaan, ei politiikassa, eikä sen sulle-mulle ja hyvävelijärjestelmässä. Ei koskaan. Samaa poliittista teatteria vuosikymmenestä ja vuodesta toiseen vaan! Ja aina toistetaan kansalaisille: " Vain äänestämällä voit vaikuttaa asioihin..." Aina sitä samaa. Ja mikään ei silti oikeasti muutu. Rikkaat vain rikastuvat ja köyhät köyhtyvät.
Se on ainakin varmaa. Mikä tulee aina olemaan ja pitämään paikkansa.
En tule äänestämään. Olen jo kyllästynyt keplotteluun, ja vain omia etuja ajaviin puolueisiin, oli se puolue sitten mikä tahansa. Samanlaisia ne ovat jokainen puolue.
Jos olisin mennyt äänestyskoppiin, niin olisin laittanut vaaliuurnaan vain tyhjän, kirjoittamattoman lapun.
Siinä olisi ollut minun vastaukseni ja mielipiteeni koko touhusta.- Anonyymi
Juuri sinun kaltaisten takia mikään ei muutu. Äänestäkää vaikka kokoomusta niin taloudenpito on tarkempaa ja yrittäjyys on arvossaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sinun kaltaisten takia mikään ei muutu. Äänestäkää vaikka kokoomusta niin taloudenpito on tarkempaa ja yrittäjyys on arvossaan.
ÄLKÄÄ missään tapauksessa äänestäkö ainakaan kokoomusta!!
Jos tuntuu siltä, että sama jättää äänestämättä kun mikään ei muutu, kannattaa äänestää Perussuomalaisia, jotka ovat ainoa puolue, jotka eroavat selvästi tästä Suomalaisille vahingollisesta menosta. Perussuomalaiset sanovat ajavansa Suomalaisten asiaa.
Kokoomus, Kepu, jne. valtapuolueet ovat teoillaan osoittaneet, että he EIVÄT aja ainakaan Suomalaisten etua, joten ääni Perussuomalaisille on ääni tätä valtapuolueitten politiikkaa vastaan!
Eli, äänestä Perussuomalaisia, jos tuntuu siltä että sama jättää äänestämättä.
Enkä ole mikään kansanedustaja tai puolueaktiivi, vaan tavallinen äänestäjä, ja minustakin on tuntunut siltä että sama jättää äänestämättä, kun ei tunnu vaikuttavan, mutta jos Perussuomalaiset pääsisivät valtaa, saattaisi meno jopa muuttuakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuntuu siltä, että sama jättää äänestämättä kun mikään ei muutu, kannattaa äänestää Perussuomalaisia, jotka ovat ainoa puolue, jotka eroavat selvästi tästä Suomalaisille vahingollisesta menosta. Perussuomalaiset sanovat ajavansa Suomalaisten asiaa.
Kokoomus, Kepu, jne. valtapuolueet ovat teoillaan osoittaneet, että he EIVÄT aja ainakaan Suomalaisten etua, joten ääni Perussuomalaisille on ääni tätä valtapuolueitten politiikkaa vastaan!
Enkä ole mikään kansanedustaja tai puolueaktiivi, vaan tavallinen äänestäjä, ja minustakin on tuntunut siltä että sama jättää äänestämättä, kun ei tunnu vaikuttavan, mutta jos Perussuomalaiset pääsisivät valtaa, saattaisi meno jopa muuttuakin.Olen tällä hetkellä valtuustossa joten pyydän jättäkää äänestämättä niin saamme jatkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tällä hetkellä valtuustossa joten pyydän jättäkää äänestämättä niin saamme jatkaa.
toivottavasti ette saa jatkaa tavallisten ihmisten elämän sabotointia vaan joudutte kortistoon...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toivottavasti ette saa jatkaa tavallisten ihmisten elämän sabotointia vaan joudutte kortistoon...
Eivät jatka jos käytte äänestämässä muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä ole mikään kansanedustaja tai puolueaktiivi, vaan tavallinen äänestäjä, ja minustakin on tuntunut siltä että sama jättää äänestämättä, kun ei tunnu vaikuttavan, mutta jos Perussuomalaiset pääsisivät valtaa, saattaisi meno jopa muuttuakin.Kummankos etua ne perussuomalaiset ajaa, köhän vai rikkaan ei kelpaa kolo suomen tai suomi takaisin.
- Anonyymi
Persun äänestän, tosin henkilöä en vielä tiedä.
- Anonyymi
Perussuomalaista.suomi takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perussuomalaista.suomi takaisin.
Ai te ajattekin venäläisten viemää karjalaa takaisin.
- Anonyymi
Eläkeläiset pois viettämästä aikaansa valtuustosta.
- Anonyymi
Persu Ok.
- Anonyymi
Tässä kylässä ei ole ketään jota kannattaisi äänestää.
- Anonyymi
Valtuustosta pois vanahat ukot ja akat. Ja varsinkin hupiukot. Suomi takaisin.
- Anonyymi
Apilat pois ovat hallinneet tätä kylää jo tarpeeksi kauan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apilat pois ovat hallinneet tätä kylää jo tarpeeksi kauan.
Tein Iltalehden kuntavaali koneen ehdokastestin ja kysymyksiin vastattuani minulle (Olen keskustaa aina ennen äänestänyt) sopivimmiksi nousivat Merja Oksman (Kok) ja Jukka Rekola (PS).
Koska olin päättänyt äänestää sen mukaan mitä testi minulle sopivammaksi sanoo ja koska se ei ollut Keskustan ehdokas joka mielipiteeni jakoi, joudun puoluetta muuttamaan niin annan nyt ääneni tosiaankin sellaiselle kenelle en olisi aiemmin kuvitellut ääntä antavani.
Suosittelen tekemään tuon ehdokas testin ja katsomaan onko oma mielessä oleva ehdokas oikeasti se oikea asioitasi ajamaan vai onko se joku jopa jostain toisesta puolueesta. Tässähän ei ole tarkoitus tukea jotain tiettyä ehdolla olevaa ihmistä vaan ihmistä joka ajaa äänestäjän kanssa samoja asioita. Sillä niihin asioihin voi tulla itselleen parempi suunta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein Iltalehden kuntavaali koneen ehdokastestin ja kysymyksiin vastattuani minulle (Olen keskustaa aina ennen äänestänyt) sopivimmiksi nousivat Merja Oksman (Kok) ja Jukka Rekola (PS).
Koska olin päättänyt äänestää sen mukaan mitä testi minulle sopivammaksi sanoo ja koska se ei ollut Keskustan ehdokas joka mielipiteeni jakoi, joudun puoluetta muuttamaan niin annan nyt ääneni tosiaankin sellaiselle kenelle en olisi aiemmin kuvitellut ääntä antavani.
Suosittelen tekemään tuon ehdokas testin ja katsomaan onko oma mielessä oleva ehdokas oikeasti se oikea asioitasi ajamaan vai onko se joku jopa jostain toisesta puolueesta. Tässähän ei ole tarkoitus tukea jotain tiettyä ehdolla olevaa ihmistä vaan ihmistä joka ajaa äänestäjän kanssa samoja asioita. Sillä niihin asioihin voi tulla itselleen parempi suunta.Kyllä siihen vaalikoneeseen on luotettava. Minulle tuli kokoomusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen tekemään tuon ehdokas testin ja katsomaan onko oma mielessä oleva ehdokas oikeasti se oikea asioitasi ajamaan vai onko se joku jopa jostain toisesta puolueesta. Tässähän ei ole tarkoitus tukea jotain tiettyä ehdolla olevaa ihmistä vaan ihmistä joka ajaa äänestäjän kanssa samoja asioita. Sillä niihin asioihin voi tulla itselleen parempi suunta.Äänestä ps, kun katsoo mitä kokoomus on saanut Siilinjärvellä aikaan.. esim. Kusivesi…
- Anonyymi
Surkeat ehdokkaat täällä meillä.
- Anonyymi
On se outoa kun vaalikone ei suosita sitä jota minulle on suositeltu ja joka siksi oli jo mielessä. Se onkin hyvä että vaalikoneen kautta saa tietoa ehdokkaista ja siitä miten he asioista oikeasti ajattelevat niiden äänten kalastelu/vaalipuheiden takana. Taitaa moni olla ihan väärän puolueen listalla mielipiteidensä perusteella tai sitten asioissa on jo pitkän aikaa ollut väärin ymmärryksiä näin äänestäjän kannalta tarkasteltuna.
- Anonyymi
Nukkuvat saa minun äänen.
- Anonyymi
Erään puolueen sloganin mukaan: Suomi takaisin.
- Anonyymi
Ei ääntä nykyiselle valtuustolle. Me haluamme muutoksen.
- Anonyymi
En äänestänyt ketään. Eduskuntavaaleissa äänestän kyllä ja tietysti presidentinvaaleissa.
- Anonyymi
Onnea pöljä, suhmurointi ja salailu saa jatkoa. Apilat pitävät siitä huolen että sähköyhtiö saa rahastaa ja kuituja myydään Hollantiin bonuksien kiilto silmissä. Ettekö te ymmärrä täällä kylällä mitään mulle riitti hyvästi.
- Anonyymi
kotiin nukkumaan jääneiden puolue oli ylivoimainen voittaja näissä vaaleissa...
- Anonyymi
onneksi meikäkäisiä pääsi myös taas valtuustoon näin saamme vähemmistöjen edut taas huipputasolle
- Anonyymi
ai nukkujiako pääsi valtuustoon? Töitä kun pitäs tehä niin kääntää vaan kylkee ja pieraisee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai nukkujiako pääsi valtuustoon? Töitä kun pitäs tehä niin kääntää vaan kylkee ja pieraisee?
Kyllä kundikin pieraisee jos ei ole jo liian väljä.
- Anonyymi
Keskustasta, eikö?
- Anonyymi
Nyt kun olette lukenut näitä palautteita.
Äänestäkää ihmeessä oman maun mukaan.- Anonyymi
Nyt korkki kiinni. Keskellä yötä vielä Ai ai mihin kylämme on menossa.
- Anonyymi
Kenen sitten. Sinunko narsisti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192725Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151129Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121- 401035
- 61021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47914
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123883Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837