Kestääkö Ryobi-akku, uusi ryöstöhintainen

Anonyymi

En meinannut uskoa, kun tuolta K-raudan sivulta katsoin Ryobi-akun (36V, 5Ah) hintaa. On meinaan 235 euroo kappale.
Kun sitä akkusahaa myydään hintaan 399, sisältää akun ja laturin, niin ei pelkälle sahalle paljoo hintaa jää.
Mutta kestääkö se alkuperäisakku kuinka pitkään ja paljon?
Kyllä noin kiskurihintaisen akun pitäisi olla lähes "ikuinen", eli ainakin 5vuotta.
Onko tietoo?

17

6848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kesko ryöstää aina asiakkaita....Liikaa pyyleviä välikäsiä pulleat kourat ojossa.
      Etsi muualta edullisempia.

• Anonyymi

Ainakin itsekennottaminen jo kannattaa.

• Anonyymi

Olisi ensimmäinen ikuinen akku. Ryobia paremmatkin kiinnostuisi.

• Anonyymi

Akut ovat vielä pitkään kalliita, joten harrastajakäyttöön kannattaa ostaa vain sahoja, joissa on halvempia 18 v akkuja. Itse käytän Makitan sähkötyökaluja ja sillä on valikoimissa useampi tupla 18 v mallinen saha. Metsälehti tms. noita testaili, niin tuollainen on 25 % hitaampi kuin ammattilaisten sähkösahat, mutta samalla puolet halvempi. Mökkipuiden teossa sillä ei ole mitään merkitystä.

• Anonyymi

Osta polttomoottori. Kunnolliset akkusahat maksaa eikä nekään polttomoottorille pärjää.

• Anonyymi

Kyllähän tuo tiedetään ja "polttomoottereita" on täällä jo kolmessa sahassa.
        Akkusahan olen silti kuitenkin ostamassa ja kaikkihan sitä maailmassa maksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tuo tiedetään ja "polttomoottereita" on täällä jo kolmessa sahassa.
        Akkusahan olen silti kuitenkin ostamassa ja kaikkihan sitä maailmassa maksaa.

Kunnon akkusahat maksaa tonnin. Ja ne on ammattikäyttöön. Ryobit ei ole ammattikäyttöön eikä käyttöönkään.

• Anonyymi

Ostan Keski-Euroopasta akkuja. Ovat 50 % halvempia - vähintään.

Ryobiin saa no-name akkuja. Ainakin 18 V Ryobiin sopiva tehoakku on itse asiassa paljon parempi kuin alkuperäinen.

Omassa käytössäni Ryobin akku kestää noi neljä - viisi vuotta. Tosin niiden teho vähenee koko ajan. Lopulta kyllästyy jatkuvaan lataukseen ja ostaa klooniakun.

18 V tehoakku riittää päivän töihin. Alkuperäinen ei sitä koskaan tehnyt.

36 V vehkeitä en ole vielä hankkinut.

• Anonyymi

klooniakut on vielä huonompia ja kiinalaisilla kennoilla. Niitä ei kannata hankkia mihinkään akkutyökaluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

klooniakut on vielä huonompia ja kiinalaisilla kennoilla. Niitä ei kannata hankkia mihinkään akkutyökaluun.

Ne on käytettyjä kierrätysakkuja joihin on laitettu uudet etiketit. Usein vielä ns. Tehoakkuja ainakin jos lukemia uskoo.

• Anonyymi

Sika hintaisia molemmat.ostakaa akut wishiltä,lähtee muuten halvalla.

• Anonyymi

Kyllä tuo alkuperäinen akku on aina paras kun siinä elektroniikka valmistajan tekemä ja optimoima eikä mikään piraattiversio. Mutta jos viimeisillä ostelee niin kannattaa varmaan ostaa ihan jotain muuta..

• Anonyymi

Ei-merkkituote akku on toiminut paremmin kuin alkuperäiset. Alkuperäisistä on puhti pois, mutta "piraattiversio" jaksaa ja jaksaa.

"Piraatti" oli enemmän kuin puolet halvempi ja on jo kestänyt enemmän kuin kaksinkertaisen ajan. On näin ollen 400 % parempi.

• Anonyymi

Ostin mukamas samanlaisen akun ryopiin timbersawista, 160 egua.
      Eihän se passannut ja sitten vähän ruuvipenkissä puristin osat ns yhteen niin nehän lohkes koko roska.
      Nyt ois kone ja uus akku romuna että näinå

• Anonyymi

Kaikki ostamani Ryobiin tarkoitetut tarvikeakut ovat sopineet sekä latauslaitteeseen, että koneisiin.

Joskus on tullut mieleen myös kennottaa vanhoja akkuja, mutta toistaiseksi tarvikeakut ovat olleet niin halpoja, etten ole viitsinyt. Advtronics 18V 5.0Ah maksaa kolmekymppiä ja hakkaa Ryobin alkuperäiset mennen tullen.

• Anonyymi

minulla on ruohonleikkuri ja ketjusaha ryobilta akkut joita on kolme eivät ota enää virtaa vastaan .ostin toisen laturin ei auttanut eivät ole kovin paljon käytössä olleet.Lähetin asiakaspalveluun kyselyn eivät ole pariin viikkoon vastanneet.18v akut ovat kestäneet hyvin.terRisto

• Anonyymi

Tuollaisen akun valmistuskustannukset on noin kolmasosa tuosta myyntihinnasta. Loput on katetta ja muuta. Pienen akun hinta ylittää yhden ihmisen polttoaineen ostot kymmeniksi vuosiksi.

Kannattaa säilyttää pienellä varauksella talven yli ja sisätiloissa. 5 vuoden päästä

ei ole 5AH akussa, voi olla puolet. Riippuen käytöstä ja miten laadukkaat kennot ryobi on laittanut, ei ole markkinoiden parhaat varmaankaan. Sekä miten kuumenee käytössä sisällä ja latauksessa.

Ongelma akkuvehkeiden kanssa on lyhyt käyttöaika akulla eikä voi ladata ulkona, metsässä. husqvarnan akkusaha 540 on moottorilta ja sahausteholta ihan toimiva mutta bli300 akussa ei riitä virta kuin alle tunnin työskentelyyn eli puumäärä on olematon. Jää omakotalo kylmäksi ja metsään mentävä 100 kertaa tekemään puita eri päivinä.

polttomoottorisahan voi ostaa vaikka 180 stihlin käytettynä 15 vuoden ikäisenä ja mennä lauantainan aamulla kaatamaan 20-30 leppiä, haapoja, koivuja sahaa 30-1h ja pitää pienen mehutauon ja tankkaa muutaman desin 98 öljybensaa ja ja jatkaa töitä. Iso puumäärä yhden lauantai päivän aikana, eikä malttaisi pois lähteä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe