hyvä aurinkosähkö paketti

Anonyymi

osaako kukaan neuvoa,mikä olisi kesämökille sopiva pieni aurinkosähkö-järjestelmä.kuka niitä myy ja onko kokemuksia

3

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paljonko tarvit tehoa ? Paneeleita täytyy olla kolme kertaa enemmän kun mitä tarvit tehoa koska suomessa 95% on pilvistä ja teho on heikkoa !

• Anonyymi

Imatralla on Makkosenmarket. Netissä on myös electrotori.net jolla on varasto vantaalla. Viime mainitulla 285w paneli maksoi 99e. Jääkaappi on vissiin suurin sähkösyöppö mökillä, jos pieni kompressorimatka jääkaappi (40 l ) riittää, niin kahdella 285w panelilla pääset ainakin alkuun, jos haluut enemmän mukavuutta, niin 4 tai 6 rìittäisi pyörittämään jo omakotitaloa ympäri vuoden, niinkuin meillä. Ja mitä pihimpiä sähkölaitteet on, sitä vähemmällä pärjää. Nim. Kyntäjän poika

• Anonyymi

Niin, ja tietysti tarviit myös akun (vähintään 100ah n150e , ja mppt lataussäätimeen kannattaa ehdottomasti satsata ,150-350e riippuen järjestelmän koosta. Itse tein 5 v sitten sen virheen, että hankin 50e maksavan pwm lataussäätimen, joka jäi kuitenkin hukkainvestoinniksi , koska mppt säädin lähes tuplaa panelin tehon, eli hankin melko pian mppt:n

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      228
      4917
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3600
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      271
      2075
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      12
      2013
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      41
      1299
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1229
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      111
      1025
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      32
      833
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61
      777
    10. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      98
      776
    Aihe