Kannusjärven koulu

Anonyymi

Kun Kannusjärven koulu lakkautetaan 2022. Taitaa tarkoittaa sitä, ettei siellä enää asu kuntapäättäjiä ja on siten menettänyt eritysasemansa Kaupunkimme syrjäisimpänä korpikylänä. Ei tullut enää tekohengitystä?

3

206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tallensin listan, ketkä oli äänestäneet lakkautusta vastaan, etten vahingossa äänestä ketään heistä.

• Anonyymi

Kun ihmiset muuttavat, ikääntyvät ja ikäluokkien rakenteisiin on tullut muutoksia, niin myös kuntatalous on jatkuvassa muutoksessa ja muutoksia/ sopeutuksia on pakko tehdä. Ihan pakko.
      Kun rahat ei riitä kaikkeen "kivaan", niin on elettävä tosiasioiden kanssa järjellä toimien.
      Se onkin monelle tallaajalle liian hankala paikka tajuttavaksi.

Kun valtuutettujen on vaikea tehdä järkeviä ja pakollisia ratkaisuja vaikka kotikylän suhteen, niin lienee järkevää maksaa konsultille, jotta "voivat" tehdä sen mikä on järkevintä ja kohta pakko.

Voivat sitten selittää yksinkertaisille äänestäjille, "että enhän minä muuten, mutta kun konsultti suosittaa".
      Siitä huolimatta liian monella mielipiteet on kuin aloittajalla.

Fiksut ihmiset tuon toki ymmärtää ilman konsulentteja mutta niitä on aina valitettavan vähän.
      Lopuista sitten löytyy näitä (iki-)valittajia, joilla on kova vimma ja ääni.
      Osa valtuutetuistakin.
      Toki toimivat ymmärryksensä mukaan ja uskovat tekevänsä hyvää omalla toiminnallaan.
      Heille kunnan rahat riittää kaikkeen ja koko maailma on lähihehtaarin kokoinen.
      Osin ymmärrettävää, tottahan se monelle onkin.
      Heidän takiaan kannattaa maksaa konsulteille. Samalla konsulttien saamat rahat on poissa jostain muusta, josta olisi ollut iloa monelle. Kuinka moni tuon ymmärtää ?

Tämä on liian demokratian hinta. Toivottavasti herätti ajatuksia eikä pelkästään kunnalle (lue: me) kalliiksi tulevaa, tunteikasta vastarintaa tosiasioita ja niistä vastuullisesti päättäviä vastaan.
      Ainahan voi valittaa kalliisti myös pelkän vihan tai ilkeyden tai narsismin voimalla, kuten paha-Aune.

(Yksinkertaiset) saa haukkua, jos/kun se helpottaa oloa.

• Anonyymi

"Fiksut ihmiset tuon toki ymmärtää ilman konsulentteja mutta niitä on aina valitettavan vähän." Et sitten itse lukeudu fiksuihin, kun konsulenteista kirjoitat? :D
        Muutenkin luulen, että avaaja on samoilla linjoilla, mutta sarkasmi on vaikea laji. Toivottavasti et ole ehdolla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe