Kannusjärven koulu

Anonyymi

Kun Kannusjärven koulu lakkautetaan 2022. Taitaa tarkoittaa sitä, ettei siellä enää asu kuntapäättäjiä ja on siten menettänyt eritysasemansa Kaupunkimme syrjäisimpänä korpikylänä. Ei tullut enää tekohengitystä?

3

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tallensin listan, ketkä oli äänestäneet lakkautusta vastaan, etten vahingossa äänestä ketään heistä.

    • Anonyymi

      Kun ihmiset muuttavat, ikääntyvät ja ikäluokkien rakenteisiin on tullut muutoksia, niin myös kuntatalous on jatkuvassa muutoksessa ja muutoksia/ sopeutuksia on pakko tehdä. Ihan pakko.
      Kun rahat ei riitä kaikkeen "kivaan", niin on elettävä tosiasioiden kanssa järjellä toimien.
      Se onkin monelle tallaajalle liian hankala paikka tajuttavaksi.

      Kun valtuutettujen on vaikea tehdä järkeviä ja pakollisia ratkaisuja vaikka kotikylän suhteen, niin lienee järkevää maksaa konsultille, jotta "voivat" tehdä sen mikä on järkevintä ja kohta pakko.

      Voivat sitten selittää yksinkertaisille äänestäjille, "että enhän minä muuten, mutta kun konsultti suosittaa".
      Siitä huolimatta liian monella mielipiteet on kuin aloittajalla.

      Fiksut ihmiset tuon toki ymmärtää ilman konsulentteja mutta niitä on aina valitettavan vähän.
      Lopuista sitten löytyy näitä (iki-)valittajia, joilla on kova vimma ja ääni.
      Osa valtuutetuistakin.
      Toki toimivat ymmärryksensä mukaan ja uskovat tekevänsä hyvää omalla toiminnallaan.
      Heille kunnan rahat riittää kaikkeen ja koko maailma on lähihehtaarin kokoinen.
      Osin ymmärrettävää, tottahan se monelle onkin.
      Heidän takiaan kannattaa maksaa konsulteille. Samalla konsulttien saamat rahat on poissa jostain muusta, josta olisi ollut iloa monelle. Kuinka moni tuon ymmärtää ?

      Tämä on liian demokratian hinta. Toivottavasti herätti ajatuksia eikä pelkästään kunnalle (lue: me) kalliiksi tulevaa, tunteikasta vastarintaa tosiasioita ja niistä vastuullisesti päättäviä vastaan.
      Ainahan voi valittaa kalliisti myös pelkän vihan tai ilkeyden tai narsismin voimalla, kuten paha-Aune.

      (Yksinkertaiset) saa haukkua, jos/kun se helpottaa oloa.

      • Anonyymi

        "Fiksut ihmiset tuon toki ymmärtää ilman konsulentteja mutta niitä on aina valitettavan vähän." Et sitten itse lukeudu fiksuihin, kun konsulenteista kirjoitat? :D
        Muutenkin luulen, että avaaja on samoilla linjoilla, mutta sarkasmi on vaikea laji. Toivottavasti et ole ehdolla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1640
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1313
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1238
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      152
      1010
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      60
      851
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe