Terve, olenpa ihan totaalisen pihalla vaikka olen kahlannut lukuisia sivuja ja infoja läpi hullun lailla, tai ehkä juuri siksi... olen saanut päähäni että fysioterapeutin työ kiinnostaisi ja päättänyt nyt myös hakeakin. Ensimmäistä kertaa kolmannelle asteelle siis.
Mitä ihmettä siellä pääsykokeissa vaaditaan? Toisaalla sanotaan, ettei minkäänlaista valmistautumista vaadita, toisaalla kuitenkin todetaan että tulisi osata matematiikkaa ja ehkä fysiikkaa ja kemiaakin? Jostain luin jopa ryhmässä toteutettavasta tanssitehtävästä ja joku mainitsi psykologiset testit! Ilmeisesti tänä vuonna on digitaalinen koe? Miten se liittyy tanssimiseen. Toivottavasti ei siis mitenkään.
Liikunta ja ryhmätilanteet ylipäätään tulevat olemaan itselle kehittämiskohteita, joten tuli mieleen, että ehkä se jonkun "ei tarvitse opetella mitään" olisi kuitenkin itselle asia, mihin varautua etukäteen?
Koulun sivu höpisee paljon mutta ei kerro oikeastaan mitään kovin konkreettista. Toisaalta informaation määrä on päätä huimaava joten ehkä en vain siksi löydä etsimääni, kun sitä tilpehööriä on niin mahdottomasti. Edes vanhoja valintakokeita en löydä vaikka kuinka googletan.
Soitin myös hakijoita neuvovalle taholle, joka hänkin jätti siihen käsitykseen, ettei juuri mitään tarvitse osata. Olen hyvin, hyvin hämmentynyt.
Joku asiasta tietävä tai ehkä paremmasta tietolähteestä tietävä, apu olisi todella tarpeen! Mitä siellä valintakokeessa oikein tapahtuu ja miten siihen voisi valmistautua? Kiitokset!
Amk valintakokeet? / fysioterapeutiksi opiskelu
2
133
Vastaukset
- Anonyymi
No niin, tietysti ehkä kymmenen minuuttia tuon kirjoittamisen jälkeen löytyi konkretiaa: www.ammattikorkeakouluun.fi
Toki saa vieläkin kertoa jos aiheesta tietää! - Anonyymi
Tampereella psykologiset kokeet. Jatka kuvioita, laske helppoa matematiikkaa, lyhyt englanti ja äidinkieli. Koe testaa ehkä paineensietokykyä kun tehtävissä on niin lyhyt aika vastaamiseen. Psykologiset testit ehkä vähän nuoremmille suunnattu, kysymykset näin iäkkäämmälle vähän pöhköjä. Piti miettiä miten vastaisi minun nuorempi minä. Siitä jatkoon jos pääsee, tulee joku liikunnallinen osio, riittää että heittäytyy mukaan, ei sen väliä osaatko kunham yrität. Siitä jatkoon päässeille psykologin motivaatio haastattelu. Näin oli aikoinaan. Tsemppiä hakuun myös avoimen väylä hyvä mahdollisuus päästä opiskelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019