Tullin sivuilta lainattua:
EU:n tulli- ja veroalueelta tilattuja alkoholijuomia ei tarvitse tulliselvittää. Jos tilaat alkoholijuomia EU-maasta ja myyjä järjestää tuotteiden kuljetuksen Suomeen, kyse on niin sanotusta etämyynnistä, ja sinun ei tarvitse maksaa tuotteista veroja. Mutta jos järjestät tuotteiden kuljetuksen itse, kyseessä on niin sanottu etäosto, ja juomista pitää maksaa valmisteverot eli alkoholiveroa ja juomapakkausveroa.
Lyhyt kysymys, onko tiedossa, että kuluttajan ulkomailta tilattu ja toimitettu alkoholi olisi joutunut verotettavaksi?
Onko ketään verotettu nettialkoholista?
2
1001
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyään melkeen kaikki lasketaan etämyynniks, jopa jos kauppa esim vaan ohjaistaa sut kuljetusliikkeen sivuille. Eli vaikka veroilmotus tulis, voi siit puhuu ittensä pois melkeen joka tapauksessa. En oo ite kuullu et kukaan olis joutunu verotettavaks, mut en myöskään oo hirveesti ostellu ulkomailta (vielä).
- Anonyymi
Sen oon kuullut että jonkin olutlava (99) oli viipynyt ja viimein tullut perille. Tulli oli ratsannut ym tuon lavan, mutta mitään laskua ym sieltä ei koskaan tullut. Ei myöskään verottajalta.Ei kai tuolta kukaan tilaisi, jos pitäisi vielä verot maksella..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303908
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131869Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631334Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951276Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671146Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A5991- 47921
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti356878Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26861En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39861