Mun yksi tärkeä ihminen on pettynyt minuun koska en ole alkanut puhumaan kielillä kuten solun muut jäsenet...
Hän on rukoillut mulle vaan sitä ja läheisteni uskoontuloa.
Mikään ei suju kuten hän ja Jumala tahtoo. Nyt se tiuskii mulle. En muka ajattele jeesusta yhtä paljon kuin omaa parannuksen tekoa. Mikään ei tunnu riittävän. T. Ab
Kielilläpuhumisen vaikeus
112
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Älä laske Molokia molottamaan.
- Anonyymi
Sarvipäätä ei pidä laskea heiluttelemaan kielen juuria ja äänielimiä.
- Anonyymi
Luterilaiset tekevät PH:n kasteesta vaikean asian. He koko ajan kadehtivat helluntailaisia. Siksi, koska he eivät halua sitä. Lopetattakaa pelleily ja 1001 selitystä. Olen onnellinen helluntailainen. Me emme todella selittele raamattua. Kuinkahan mones aloitus tämä on asian tiimoilta. Kierrätte kuin kissa kuumaa puuroa.
- Anonyymi
En ole luterilainen vaan eronnut kirkosta. Minä ymmärrän että kielilläpuhumisen idea on erilainen hengestä tuleva rukous. Siksi minä tahtoisin sen lahjan.
Mutta toisaalta... Jokin minussa sanoo ein. - Anonyymi
Voin sanoa että yksikään aitoluterilainen ei varmasti kadehdi hellareita. Me emme usko kielilläpuhumiseen koska se on lakannut jo apostolisen ajan jälkeen ja viimeistään siinä vaiheessa kun evankeliumi on levitetty useille eri kielille. Lukeehan se Raamatussakin, kielilläpuhminen lakkaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin sanoa että yksikään aitoluterilainen ei varmasti kadehdi hellareita. Me emme usko kielilläpuhumiseen koska se on lakannut jo apostolisen ajan jälkeen ja viimeistään siinä vaiheessa kun evankeliumi on levitetty useille eri kielille. Lukeehan se Raamatussakin, kielilläpuhminen lakkaa...
Armolahjat ovat voimassa tanaan ei ne mihonkaan ole kadonneet,.armolahjat tulee vain uudesri syntyneeseen verella pesytyyn puhdiatettuun sydammeen . jehovalaiset vaittaa puhan hengenkin kadonneen, koska eiva voi tuntea sita kun heilla ei ole edes raamattua, vaan uuden maailman kaannos eli vaannos.
- Anonyymi
Mikä siinä on vaikeaa? Älä selittele!!!!!!
- Anonyymi
Ei vaan onnistu. Tuntuu hulluudella koko kielilläpuhumisen asia. T. Auroraboreallis mitä teen? Ei voi näissä porukoissa tota sanoa.
- Anonyymi
> Mun yksi tärkeä ihminen on pettynyt minuun koska en ole alkanut puhumaan kielillä kuten solun muut jäsene
No, kannattaa muistaa, ystäväsi ei ole Jumala, eikä edes Jeesus. He eivät ole asettaneet kielilläpuhumista mittariksi millekään. Kielillä puhumisen tarkoitus on se, että henkilö voi puhua vieraille kansoille niin, että he ymmärtävät sen omalla kielellä. Jos et ole vieraan kansan keskellä julistamassa Jumalan sanaa, ei taito ole välttämätön. :) - Anonyymi
Jeesus ei puhunut hurmoskielillä eikä käskenyt ketään niin tekemään.
Kielilläpuhumisen yksi muoto on spiritistisen istunnon aakkosten siirtely sanojen aikaansaamiseksi.- Anonyymi
Pienet piirit rukouksen tai meditoinnin avulla yrittävät avata sielunsa portit valmiiksi henkimaailman yhteydenottoihin ja henkioppaisiin, joille luovuttavat äänielimiensä hallintavallan ehdoitta ja ymmärtämättä täysin mitä ovat tekemässä.
Suustaan ei pidä päästää sanoja, joiden merkitystä ei tiedä eikä ymmärrä. Sillä sanoistasi sinut tuomitaan kerran.
Älä lähde mukaan uskonlahkojen kielimanifestaatioihin. - Anonyymi
Et tunne kirjoituksia, ja et tunne Hengellistä kenttää esim. Suomessa.
Oletko lukenut Telppäs-niityn ihmeestä.
Savosta 1796-
Ne murtaa harhaisuuden kohdaltasi.
Luterilaista pappia, Kansanlähetyksessä ja muualla hengellisessä Siionin piirissä toimii kielilläpuhuminen. ... Siksi sinun mielipiteesi on vain oma mielipiteesi, eikä sen varaan ole kirjoituksia kirjoitettu. - Anonyymi
Jesus kylla ilmestyi helluntaina opetuslasten kekelle ja tuliset kielet laskeutui heidan paalle ja he saivat kielilla puhumisen armolahjan, lueppa uudelleen se helluntai kohta raamatussa,.nimenomaan jeesus antoi opetuslapsille kielilla puhumisen lahajan, mutta yksikaan.lahja ei tule puhdistamattomaan likaiseen sydammeen, eli malja on puhdistettava ensin sisalta ja vasta sitten tulee sinne.puhtaat jumalan armolahja hedelmat,
Kielillä puhuminen ei ole koskaan ollut pakko eikä kaikki puhu kielillä.
On aika karmeaa ,että jälleen kerran lause on nostettu raamatusta ja siitä on tehty pakkooppi ,jolla pitää uskovia pelossa.
Surkea surkea homma ja pitäisi moinen hölmöily lopettaa.
Se ,joka puhuu kielillä puhukoon ja mielellään on selittäjä ,mutta alku srk kielillä puhuminen oli ulkomaalaisia varten ,että Kristuksen sana alkaisi heti leviämään.
Srk rakentamiseen ja itsensä rakentamiseen on sitte omansa.
Ei siis kaikki puhu....pitäkää siis oikea oppi mielessä.- Anonyymi
Jos helluntailaisuuteen viittaat tuolla, et ole ainoa pettynyt. Eikä vapaakirkollinen tyylikään ole tuota kummempaa. Sama kielilläpuhumisen vaatimus toistuu heidänkin sembaloissaan.
Kun olin meinaan uskon uudistumiseni seurauksena vapiksessa srk:n alttarilla, niin eräs uskonsisar kysyi minulta jälkeenpäin, että sainko minä kielilläpuhumisen lahjan. Ja kun vastasin, että en saanut kun en edes pyytänyt sellaista, niin sisaren naama venähti ja hän meni omituisen oloiseksi.. - Anonyymi
Henkien kanssa haastelevat kannattaa ohjata terveyskeskukseen.
- Anonyymi
Room.8:26-27 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää ruloileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Mutta sydämen tutkia tietää, mikä Hegen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edessä. Ps.7:10
- Anonyymi
Millaista se on muka kielillä puhuminen?
Kovin tuntuu oudolta?
Helluntalaisuus on muutenkin 1800 luvun lahko:(- Anonyymi
Yksi oma selitys lisää.
- Anonyymi
Eikö ole hassua, suomalaiset on viissataa vuotta istuneet kirkossa muka jotain kuulemassa, eikä silti mitään tajua ol e mistään Raamatun asiasta, ei mitään, nollaakin vähemmän.
....muka kielillä puh.... siis tuota ymmärryslajia tarkoitan ja sitten perään helluntailaisuus...lahko.. mistö teitöä pölkkypäitä oikein sikiää kun joka asiaan on mielide vaikka mitää n tietoa ei ole.
kummallinen kansa.
- Anonyymi
Luepa ajatuksen kanssa tämä 1 Kor. 14:22.
Kun meitsi ihmetteli Herran kasvojen edessä sitä, miksi minä en puhu kielillä, niin Herra antoi luettavaksi juuri tämän jakeen ajatuksen kanssa niin moneen kertaan, että jakeen sanoma kajahtaa meitsin ajatuksiin ja kunnolla. Ja siitä minulle tuli sellainen 'ahaa-oivallus'.
Jakeessahan sanotaan, että kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.
Ja tällä perusteella minun ei siis tarvitse todistaa itselleni eikä myöskään lähimmäisilleni, että minä olen uskossa, koska minä uskon muutenkin. Ja elleivät lähimmäiseni usko minua ilman kielilläpuhumista uskovaiseksi, olkoot uskomatta. Sille heidän uskomisilleen on yks'hailee..Niin minäkin. Koen etten tarvitse mitään siansaksaa uskoni pönkittämiseksi. Tv. Aloittaja
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Niin minäkin. Koen etten tarvitse mitään siansaksaa uskoni pönkittämiseksi. Tv. Aloittaja
minkä uskon, eihän sinulla mitään USKOA ole, vaan tunnin välein olet sitä ja tätä.
Anonyymi kirjoitti:
minkä uskon, eihän sinulla mitään USKOA ole, vaan tunnin välein olet sitä ja tätä.
Onneksi et ole Jumala.
- Anonyymi
1Kor.13:1-2 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimin lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaikki tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. 1Kor.13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. 1Kor.13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. 1Joh.4:16-21
- Anonyymi
Kielilläpuhuminen on lahja seurakunnalle sen rakentumiseksi. Sen sijaan sitä ei ole luvattu kaikille yksilöille.
Paavali sanoo: "Eivät kaikki puhu kielillä!"
Ei lahjaa voi vaatia, eikä sitä saada tekniikalla. Se ei edes ole vaatimus pelastumiseen.
Sinun pelastuskokemuksesi on paljon vakuuttavampi todistus muille, kuin että puhuisit kielillä toisten kuullen. Kielilläpuhuminen on yksilölle rakennukseksi, ellei ole selittäjää.Niin. Joskus kauan sitten, edellisessä elämässäni, puhuin kielillä. Samalla rukous oli erilaista. Kyllä uskon että se on todella yksilölle rakennukseksi. Mutta mulle tarkoitettu sitä ei varmaan ole, koska koen että minulta vaaditaan nyt jotain älytöntä. Se ei tunnu lahjalta vaan taakalta nykyisin.
- Anonyymi
Niin. Joskus kauan sitten, edellisessä elämässäni, puhuin kielillä. Samalla rukous oli erilaista. Kyllä uskon että se on todella yksilölle rakennukseksi. Mutta mulle tarkoitettu sitä ei varmaan ole, koska koen että minulta vaaditaan nyt jotain älytöntä. Se ei tunnu lahjalta vaan taakalta nykyisin.
eiköhän aurooralla ole ihan muut asiat ensin hoidettavia kuin joku kielillä puhuminen.
miksi Jumala antaisi sinulle jotain tuolaista kun et edes mitään perusasiaa saa ojennukseen, Anonyymi kirjoitti:
eiköhän aurooralla ole ihan muut asiat ensin hoidettavia kuin joku kielillä puhuminen.
miksi Jumala antaisi sinulle jotain tuolaista kun et edes mitään perusasiaa saa ojennukseen,Mitä perusasioita tarkoitat? Juominen on kurissa jos sitä tarkoitat.
- Anonyymi
Mitä perusasioita tarkoitat? Juominen on kurissa jos sitä tarkoitat.
Kaikki uskonelämän perusasiatkin on sinulla hukassa.
se on tullut omista kirjoituksistasi selville jo kauan sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki uskonelämän perusasiatkin on sinulla hukassa.
se on tullut omista kirjoituksistasi selville jo kauan sitten.Ok. Sano nyt edes yksi asia jota lähtee korjaamaan? T. Auroraboreallis
- Anonyymi
Mites se linnaan joutunut huumediileri. Oliko kova puhumaan kielillä?
Yhdessä Ristin Voiton kuvassa katselee nuorisoa Keuruulla?- Anonyymi
Ketähän ne helsingin huumepoliisin päälliköt mahtoivat katsella jotka saivat tuomioita vaikka mistä rikkomuksista !
kokeile laajentaa hiukan sitä naulanreikää jonka läpi katselet asioita, terävällä puukonnokallakin saa nöäverrettyä hiukan isommaksi, kokeile !
- Anonyymi
Minä olen puhunut kielillä 90-luvun alusta saakka mutta olen kauan sitten lopettanut sen. Miljoona kertaa hyödyllisempää on kuulla ja lukea sanaa ja raitista julistusta. Siihen verrattuna kielillä puhuminen on ajan hukkaa.
Valtaosa helluntailaisten kielillä puhumisen lahjasta on täysin sielullista ja kiitos-kiitos-menetelmän avulla opeteltua.- Anonyymi
Olisi kannattanut tuonkin soopan sijasta puhua vaikka kielillä , et olisi niin lapsellista leimaa saanut itseesi lyötyä onin käsin !
JOS uskoo Raamattuun, ei pitäisi olla mitään epäselvää aiheesta, mutta jos ei usko, niin miksi yleensäkään tarttua tuohon detaljiin, ihan älytöntä siis koko jauhaminen.
- Anonyymi
Kouluissahan opetetaan nykyään useitakin kieliä joista on hyötyä elämässä ja työssä .
Onko näissä hilluntalaisissa jotain kieltenopettelukursseja aikuisille ja minkä hintaisia ne ovat ?Kielten opettelu ei koskaan ole turhaa. - Anonyymi
Sanoppa muuta. Saksa vielä menee mutta ranska ja hollanti juuttuu kurkkuun.
- Anonyymi
Helluntailaisilla on ihmisten keksimä mittari oletko saanut Pyhän Hengen. Jollet puhu kielillä sinulla ei ole PH:ta.
Se on Raamatun vastainen opetus koska Jumala antaa sen lahjan kenelle antaa. Hellarit ovat opillaan hylänneet totuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisilla on ihmisten keksimä mittari oletko saanut Pyhän Hengen. Jollet puhu kielillä sinulla ei ole PH:ta.
Se on Raamatun vastainen opetus koska Jumala antaa sen lahjan kenelle antaa. Hellarit ovat opillaan hylänneet totuuden.hellariopissa on niin paljon muutakin harhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hellariopissa on niin paljon muutakin harhaa.
Mutta sinä jumalaton pilkkaaja olet täydellisesti harhassa.
- Anonyymi
Ja ruotsinkieli onnistuu, kun laittaa kuuman perunan suuhunsa ja yrittää jotain puhua.
- Anonyymi
Ps.59:9 Mutta sinä, Herra, naurat heille, sinä pidät kaikkia pakanoia pilkkanasi. Sananl.1:24-28. Sananl.3:34 Pikkaajille hänkin on pilkallinen, mutta näyrille hän antaa armon. Jaak.4:10-12
- Anonyymi
Raamattu aivan seljeästi tuo esille kirlilläpuhumisen armolahjan, siihen ei ole mitään lisättävää tai pois otettavaa.
Se rikastuttaa yksityistä rukouselämää.- Anonyymi
Paavali löi kiilaa, eriarvoisuutta ja riitoja seurakkunnassa väittämällä, että toisilla on arvokkaampia "armolahjoja" kuin toisilla.
Silloin kun ihmisellä on Pyhä Henki, niin hänellä on kaikki Pyhän Hengen ominaisuudet . Usko, toivo ja rakkaus. Mitään ei silloin puutu.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla, kuten lahkoissa uskotellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali löi kiilaa, eriarvoisuutta ja riitoja seurakkunnassa väittämällä, että toisilla on arvokkaampia "armolahjoja" kuin toisilla.
Silloin kun ihmisellä on Pyhä Henki, niin hänellä on kaikki Pyhän Hengen ominaisuudet . Usko, toivo ja rakkaus. Mitään ei silloin puutu.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla, kuten lahkoissa uskotellaan.Paavalin seurakuntalaisia eriarvoistavilla henki-, armolahja- ja hurmoskieliopeilla alkuseurakunta riitaantui ja hajosi lopullisesti v. 70 jKr.
Vain Johannes säilytti terveen uskon ja siksi hänet karkotettiin Patmos -nimiselle saarelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei jaa Henkeä mitalla, kuten lahkoissa uskotellaan.ole hiljaa pöllö !
mikä tarve se on jankata ja halventaa selvää asiaa, mieti sitä turhuudessasi.
- Anonyymi
Kuuluisatkin saarnamiehet käyttää tulkkia apunaan ulkomailla. Helluntain tapahtumat eivät toistu.
- Anonyymi
Ensimmäisen helluntain matkijoilla on eksytys mielessä.
Kuuluisatkin saarnamiehet käyttää tulkkia mukanaan ulkomaanmatkoilla. - Anonyymi
"Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen."
- Anonyymi
Suuri osa helluntailaista ei usko kielilläpuhumisen olevan aitoa. Esim. omaan lähipiiriini kuuluvat helluntailaiset, olleet uskossa vuosikymmeniä, eivät ole koskaan puhuneet kielillä, ja suhtautuvat kielilläpuhumiseen epäillen.
Osa hellreista tietää kyllä, että kielilläpuhujat teeskentelvät, mutta eivät laajemmin tuo julki mielipidettään.
Tuota "kielilläpuhumista pidetään helluntailaiuuteen kuuluvana, luonnollisena ilmiönä, jota jotkut harrastaa., lähinnä vain totuttuna tapana, osa esittäen hurkasta .Mutta vain pieni osa hellareistakaan uskoo puheen olevan Jumalsta.- Anonyymi
TV7:lla kaksi helluntailaista eri naista hoki koko ajan samaa mantraa "sakara makaraa" .
Vaikuttaa siltä, että nuo molemat naiset olivat käyneet samoilla "kielikursseilla", jossa tuota kieliläpuhumista on heille opetettu. - Anonyymi
älä höpötä asiasta josta et ymmärrä mitään !
mitä luulet tarkoittavsi aidolla kielipuheella, selvitöä nyt se ensin !
- Anonyymi
tääl on kummaa porukkaa kun kirkasta Raamatun faktaa vastaan soditaan jatkuvasti, mitä sakkia te oikein olette, menkää sinne menni nkäisten joukkoon mihin kuulutte.
- Anonyymi
Mene vaan sinä sinne mennikäistesi joukkoon, johon oikeasti kuulut! Sinun mielipiteesi on vain sinun totuutesi. Suurin osa hellareista ei usko kielilläpuhumisen olevan aitoa.
Kukaan normaali ei usko tuollaisiin kit-kat, sakura-makura, ki-ki-kii juttuihin!!
Kielilläpuhimnen on valehtelua, Pyhän Hengen pilkkaa sekä kanssakuulijoiden aliarviomista. Kehtaatekin esittää mokomia, naurettavia höpinöitänne. HÄVETKÄÄ!! TEESKENTELIJÄT, VALEHURSKAAT!!
- Anonyymi
Usko on lahja ja sinapinsiemen on sinapinsiemen. Kiitollisuus seuraa vakavaa antajaa.
- Anonyymi
Hurmahenget tekee Jumalasta sirkustirehtöörin ja pellehermannin.
- Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta
Sellaiset ihmiset, jotka eivät ole uskossa eikä heillä tietenkään ole mitään armolahjoja, vastustavat kielilläpuhumista, koska se häiritsee heitä.- Anonyymi
Paavali löi kiilaa seurakuntalaisten väliin väittämällä, että heillä on eriarvoisia armolahjoja.
Se johti riitoihin ja siksi alkuseurakunta hajosi hyvin nopeasti.
Vain Johannes säilytti terveen uskon Jeesuksen ylösnousemukseen ja siksi Paavalin opeilla varustetut karkottivat hänet Patmos nimiselle saarelle.
- Anonyymi
Paavali yritti miellyttää kaikkia opinsuuntia
Paavali tiesi, että hurmoskielillä puhuminen on harhaa, mutta ihmisten mieliksi ei "estänyt" sitä.
14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta
Samalla tavalla Paavali ei estänyt alkuseurakunnan tapaa kastaa ihmisiä sijaiskasteella kuolleiden ihmisten puolesta, kuten Mormonit tekevät vieläkin.
1. Kor. 15:29
Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?
Kaikki tämä tapahtui Korintossa!- Anonyymi
Paavali käytti kyseenalaisia keinoja oppiensa levittämiseksi.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Jumalaton ei tiedä yhtään mitään taivasten valtakunnasta: Pilkkaaja kirjoitti: "Paavali tiesi, että hurmoskielillä puhuminen on harhaa".
Paavali todisti: "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan".
Selitä, miksi Paavali olisi puhunut 'harhakielillä'? Miksi Paavali kiitti Jumalaa 'harhakielistä'? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalaton ei tiedä yhtään mitään taivasten valtakunnasta: Pilkkaaja kirjoitti: "Paavali tiesi, että hurmoskielillä puhuminen on harhaa".
Paavali todisti: "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan".
Selitä, miksi Paavali olisi puhunut 'harhakielillä'? Miksi Paavali kiitti Jumalaa 'harhakielistä'?Paavali tiesi, että epämääräiset tavut ja sanat ovat ihmisen hurmostilan tuotosta, ei mitään muuta.
1. Kor. 14:19 "Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali tiesi, että epämääräiset tavut ja sanat ovat ihmisen hurmostilan tuotosta, ei mitään muuta.
1. Kor. 14:19 "Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja."Hurmoskielen tavut ja epämääräiset sanat voivat olla ihmisen psyykkeelle hoitavia asioita. Samoin itku ja nauru toimii samalla tavalla.
Sama ilmiö esiinttyy esim.pakanuskontojen harjoittajien keskuudessa, kunhan he ovat ensin päässeet jonkinlaiseen hurmostilan asteelle. Ihmisen psyyke toimii niin.
Hurmostila saadaan aikaan kiihottavilla puheilla, mosiikilla, mielikuvilla, käsien läimäytyksillä, hypyt, kaatumiset, huudoilla ja karjaisuilla jne. tekniikoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoskielen tavut ja epämääräiset sanat voivat olla ihmisen psyykkeelle hoitavia asioita. Samoin itku ja nauru toimii samalla tavalla.
Sama ilmiö esiinttyy esim.pakanuskontojen harjoittajien keskuudessa, kunhan he ovat ensin päässeet jonkinlaiseen hurmostilan asteelle. Ihmisen psyyke toimii niin.
Hurmostila saadaan aikaan kiihottavilla puheilla, mosiikilla, mielikuvilla, käsien läimäytyksillä, hypyt, kaatumiset, huudoilla ja karjaisuilla jne. tekniikoilla.Paavalin käsistys hurmoskielistä on aika realistinen.
9 Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.
10 Niin paljon kuin maailmassa onkin kieliä, kaikki ne ovat ymmärrettävissä.
11 Mutta ellen ymmärrä puheen merkitystä, olen puhujalle muukalainen, samoin hän minulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selitä, miksi Paavali olisi puhunut 'harhakielillä'? Miksi Paavali kiitti Jumalaa 'harhakielistä'?Eiköhän tuossa kohtaa Paavali tarkoita oikeita kieliä eikä "hurmoskieliä"
Paavali todisti: "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan". Alkuseurakunnassa oli ainakin 18 eri kieltä puhuvaa kansanryhmää, jotka eivät ymmärtäneet toisiaan.
1. Kor. 14:19 "Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja."
- Anonyymi
Ilm. 14:12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
- Anonyymi
Et usko Jeesusta: Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et usko Jeesusta: Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Väität siis, että Johannes ei uskonut oikein, kun tämän sanoi:
Ilm. 14:12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität siis, että Johannes ei uskonut oikein, kun tämän sanoi:
Ilm. 14:12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."Helluntailailainen pelkkä henkioppi on hylännyt Jumalan kymmenen käskyä aikoja sitten ja samalla on hyljännyt oikean Jumalan ja Luojan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailailainen pelkkä henkioppi on hylännyt Jumalan kymmenen käskyä aikoja sitten ja samalla on hyljännyt oikean Jumalan ja Luojan.
Oletko aivan varmasti noudattanut kymmentä käskyä, vaikka tätä? "seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon".
Anonyymi kirjoitti:
Oletko aivan varmasti noudattanut kymmentä käskyä, vaikka tätä? "seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon".
Nykyään sunnuntai on se viimeinen viikonpäivä.
- Anonyymi
Jokainen Jeesuksen oma voi täyttyä Pyhällä Hengellä. "avaa suusi, niin minä sen täytän".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen Jeesuksen oma voi täyttyä Pyhällä Hengellä. "avaa suusi, niin minä sen täytän".
Ei siinä mistään hurmoskielistä puhuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai sapattikäsky on edelleen voimassa, koska Jeesus ei poistanut laista piirtoakaan.
Työelämä kuitenkin estää monelta sapatinkäskyjen pitämisen. Esim.vuorotyö ja epäsäännölliset työajat on yleisiä nykyisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoskielet on hurmostilan aiheuttama ilmentymä, ei muuta. Tuttu ilmiö myös ei-kristillisissä uskonsuunnissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Anonyymi
Länsimaissa noudatetaan länsimaista kalenteria, jossa viikko alkaa maanantaina ja päättyy sunnuntaina.
Lähi-Idässä ja Kiinassa on omat kalenterissa, mutta Suomessa on tietenkin noudatettava täällä käytettävää kalenteria. On oltava alamainen sille esivallalle jo on voimassa ja esimiehille työelämässä pitää olla alamainen.
- Anonyymi
Pyhä Henki ei molota ihmisessä sekavia tavuja.
Abbba=Isä
Gal. 4:6
Ja koska tekin olette Jumalan lapsia, hän on lähettänyt meidän kaikkien sydämiin Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!- Anonyymi
Abba tarkoittaa juuri Isää, ei siis ole mitään molotuskieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Abba tarkoittaa juuri Isää, ei siis ole mitään molotuskieltä.
En ole koskaan kuullut, että yksikään helluntailainen olsisi sanonut: Abba Isä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä näet kuinka vähän olet kuullut !
mutta senkin asian läpiselittäminen on elämäntyö niille jotka ei ymmärröä asiasta mitään,
Paavali sanoi selittöneensä uskon alkeita köädestä pitäen ymmärtämättömille vuosikausia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullut yhdenkään pimeyden oman, kuten sinun, sanovan: 'Abba Isä'. Mutta olen kuullut hellareitten sanovan alkuseurannnan uskontunnustuksen mukaisesti: 'Abba Isä'.
Uskosta osattomilla pilkkaajilla ei ole uskoa eikä myöskään uskontunnustusta.
- Anonyymi
Eivat kaikki puhu kielilla, eika kaikki profetoi, sanoi paavali puhuessaan kristityista.
Voit anoa kielilla rukoilun armolahjaa ihan itsekin kotona, ja jos tullakseen ota vastaan, jos ei anna menna jesus sydammeen ihan ilman kielia ja siina kaikki- Anonyymi
Saulus Tarsolainen neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen menetti Pyhän Hengen kun sai henkioppaakseen Saatanan hengen enkelin, joka alkoi vähätellä häntä kutsuen pieneksi eli Paavaliksi. Paavalista tuli Jumalan valittu ase toteuttamaan väkevää eksytystä, joka on kirjoitettu Paavalin toimesta Raamattuun. Eihän se muuten väkevä eksytys olisi, jos sitä ei olisi Raamattuun kirjoitettu.
" Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
Harvat ja valitut Jumalanlapset eivät tarvitse kenenkään opetuksia ei edes Paavalin esittämiä oppeja uskonelämänsä pohjaksi.
1. Joh. 2:27 "Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saulus Tarsolainen neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen menetti Pyhän Hengen kun sai henkioppaakseen Saatanan hengen enkelin, joka alkoi vähätellä häntä kutsuen pieneksi eli Paavaliksi. Paavalista tuli Jumalan valittu ase toteuttamaan väkevää eksytystä, joka on kirjoitettu Paavalin toimesta Raamattuun. Eihän se muuten väkevä eksytys olisi, jos sitä ei olisi Raamattuun kirjoitettu.
" Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
Harvat ja valitut Jumalanlapset eivät tarvitse kenenkään opetuksia ei edes Paavalin esittämiä oppeja uskonelämänsä pohjaksi.
1. Joh. 2:27 "Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."Paavalin omatunto vielä kolkutteli sen verran ja hän tunnusti olevansa myös valheen levittäjä.
Room. 3:7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin omatunto vielä kolkutteli sen verran ja hän tunnusti olevansa myös valheen levittäjä.
Room. 3:7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Paavali hyväksyi monenlaisia oppeja jopa Mormonien käyttämän kasteen kuolleiden puolesta. Ei tehnyt mitään tuollaisen harhaopin kumoamiseksi, vaan rohkaisi alkuseurakuntaa jatkamaan kuolleiden puolesta tehtäviä sijaiskasteita.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi
Kuka on asettanut jumalattomat rienaajat Raamatun opettajiksi, jumalako vain valheitten isä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 2:27 "Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."Keneltä olet saanut 'voitelun'?
- Anonyymi
Paavalia vastaan hyökkäävät nimenomaan homoseksuaalit, koska Paavali Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa kertoo totuuden homoseksuaalisuudesta.
Tälläkin palstalla riehuu muutama "raamatunopettaja", jotka eivät ymmärrä edes alkeita Kristinuskosta ja joiden päämääränä on vain vääristää Raamatun totuuksia.- Anonyymi
1. Kor. 14:35
Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kor. 14:35
Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.1. Tim. 2:12
Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
- Anonyymi
Parannuksenteko on ainoa tie mitään Jumalalta pyytää, sillä synti on kansakuntien häpeä. (Suomi siinä sivussa) On jo niin monenlaatuista pakkoa ettette koskaan saa tietää mistä edes väittelette. 💔
- Anonyymi
Mitä "pakkoa" hellarit sinulle ovat tehneet?
- Anonyymi
vai pitäis puhua ellenin lahkossa kielillä:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
1800 luvun noita ja lahko!! - Anonyymi
Kielillä puhuminen voi olla SAATANAN ALKUJA esim.Katolilaisuudessa.
Sidotaan sänkyyn ja pappi ajaa demonin pois,olen nähnyt näitä tapauksia.
Keho voi nousta ilmaan !!
Keho mölisee kielillä käsittömiä asiaoita ja riivaus on päällä ! - Anonyymi
Se on totta, että Saatana matkii armolahjoja ja voi matkia kielilläpuhumistakin. Siinä ei tietenkään ole mitään samaa oikean kielilläpuhumisen kanssa. Tiedetään, että jotkut noidat ja poppamiehet ovat puhuneet kielillä mutta he eivät ylistä Jumalaa eivätkä puhu kielillä Pyhän Hengen vaikutuksesta vaan he puhuvat Saatanan kielillä Saatanan asioita.
- Anonyymi
Yksi edesmennyt saarnamies Billy Graham kirjoitti, ettei ole koskaan puhunut kielillä.
ST- Anonyymi
Korjaan Bil Graham
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan Bil Graham
Kyllä se on Billy Graham
ST
- Anonyymi
Raamattu sanoo, etteivät kaikki puhu kielillä. Mutta kyllä Raamattu myös suosittelee puhumaan kielillä. Oikea kielilläpuhuminen on hyväksi ihmiselle. Paavali sanoi, että hän puhuu kielillä enemmän kuin kukaan muu (jonka hän tunsi) mutta samalla hän sanoi, ettei hän halua häiritä yleisiä kokouksia kielilläpuhumisella vaan hän puhuu mieluummin ollessaan yksin, esim. kävelessään. Paavalihan käveli paljon. Kielilläpuhuminen rakentaa, selkeyttää ja vahvistaa hengellistä elämää.
- Anonyymi
Vain ymmärrettävä selkeä puhe voi rakentaa ihmistä ja seurakunta.
Hurmostilan aikaansaama molotus ei rakenna yhtään mitään.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain ymmärrettävä selkeä puhe voi rakentaa ihmistä ja seurakunta.
Hurmostilan aikaansaama molotus ei rakenna yhtään mitään.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Demonihenget aiheuttaa lahkojen hurmostilat, joiden seurauksena ihmisen tietoisuuden taso aleneee ja suusta alkaa tulla sekavia tavuja ja epämääräisiä sanoja.
Voi liittyä kaatuminen maahan, vapinaa, tärinää ja pään sisäisiä ääniä, suhinoita, valoilmiöitä, lämmön tunteita, sähkövirran läpimenon tuntemuksia , painajaisunia jälkeenpäin jne.
- Anonyymi
Billy Graham vapaamuurari.
- Anonyymi
Lahkoissa vaikuttava vieras henki yrittää ottaa haltuunsa ihmisen äänielimet, mutta äänielimien rakenne on tarkoituksella niin monimutkainen , että tuo vieras henki ei saa ulos tulemaan kuin epämääräisiä tavuja ja sanan puolikkaita, joita se sylkee sitten peräkkäin, se voi olla pelkkää vieraan hengen kiroilua, kun ei saa ihmisen äänielimiä toimimaan haluamallaan tavalla.
Kierrä amerikasta tulleet harhaoppiset uskonlahkot kaukaa.- Anonyymi
Kun noita epämäärisiä sanoja alkaa tulla suuhusi, niin keskeytä tuon hengen toiminta ja kysy siltä selvällä suomenkilellä kuuluvalla äänellä: "Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?
Jos tuo henki ei heti vastaa, toista kysymys kovemmalla ja käskevämmällä äänellä: "Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi"
henki saattaa sanoa sinulle: minun nimeni on Leegio ja meitä on monta
Johennes opetti tuon henkien koettelun ja testaamisen tekniikan.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Itse Jeesus käytti samaa kyselytekniikka tunnistaessaan henkiä.
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta". - Anonyymi
Asiantuntijat ovat tutkineet kielilläpuhumista ja usein se on juuri pelkkiä kirosanoja peräkkäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiantuntijat ovat tutkineet kielilläpuhumista ja usein se on juuri pelkkiä kirosanoja peräkkäin.
nyt erehdyt papereissa on mennyt sekaisin juuri ripitettyjen illanvietto, siellä on ilma sakeen a veetä j a peetä.
- Anonyymi
foorumisakki puhuu kyllä kielillä kunhan alkaa mäyräkoirasta vain häntä jälellä!
lutteri rakastaa lapsiaan kuitenkin. - Anonyymi
Kuuntelin kymmenisen vuotta sitten lappajärveläisen pastorin Veli Kalle. Nyt ei tule sukunimi mieleen. Hyvin omaperäinen julistaja huusi ja lupasi elää kauan. Sai kultaa vaimolleen ja kävi Nigeriassa.
Yhdessä kokouksessaavustajat puhuivat kielillä. Huusivat pitsan nimiö italiaksi quatro stagioni jne.- Anonyymi
Neljä vuodenaikaa! Mitä sinä pilkkaaja höliset pitsan nimistä????
- Anonyymi
kalle on jo kauan maannut hietikossa, ei saarnaa enää.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1955783Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
- 931979
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291355- 751299
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää121250Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165