On hieno asia, että marketit tarjoavat käsiedesin käyttöä ilmaiseksi ja monet muut yleiset tilat on varustettu käsidesilaitteilla. TODELLA KIITETTÄVÄÄ. Huolestuin kuitenkin, kun mietin, miten isoissa marketeissa lähes kaikki pysähtyvät "pesemään" käsiään samalla laitteella. Jos desifiointi käsissä ei ole tasaista ko. laitteesta on saattanut saada monia muita mikrobeja kuin koronan kotiin vietäväksi. Heikommin kuolevan. Hieno asia joka tapauksessa, mutta nyt kun omassa kunnassanikin alkaa virus ja sen muunnokset lisääntyä, otin oman pikkupullon mukaan ostoksille. Ongelmana on vain sen käytön hankaluus. Parkkihallissa autossa istuen onnistuu kyllä, mutta voisiko joku valmistaja valmistaa säästödesin lisäksi käteviä pikkupulloja esim. spray- tai suihkepulloja, jotka kulkisi taskussa mukana. Ei ainakaan tartuttaisi muita eikä muut itseä, kun olisi oma pullo mukana.
Vinkki käsidesin valmistajille ja käyttäjille
2
71
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä päin joissain kaupoissa on sumuttavat tai vaahtoa antavat desinfiointilaitteet. Niihin ei siis tarvitse koskea. Joissain on pumppupulloja, joista näkee sisällön. Eli voi ottaa itse riittävän määrän käsidesiä, ja liian tyhjään pulloon ei tarvitse koskea.
Itse olen koko ajan uskonut, että hengitysilma on suurempi riski kuin pinnat. Jokainen pesee joka tapauksessa kätensä kotiin tultuaan. Tosin noin teoriassa pitäisi pestä myös kotiavaimet, auton pinnat (jos on omaa autoa käyttänyt), lompakko kortteineen, ehkä puhelinkin...
Itse asiassa hyvä hygieniatesti on vatsatautiepidemiat. Jos kaikkineen hygienia ei toimi, niin aina ajoittain pitäisi olla vatsatautiepidemioita. Vatsataudit tarttuvat todennäköisesti flunssiakin hanakammin, ja säilyvät pinnoilla kauemmin. - Anonyymi
Minä sain kesällä useamman kerran vatsataudin, joka ilmestyi aina kaupassa käynnin jälkeen, käyntien välissä useita päiviä. Syömäni ruoka oli aina samaa, enkä syönyt vanhaa ruokaa. Tuli mieleeni ko. desilaitteet . Isossa marketissa käyttäjämäärä on tosi suuri päivän aikana. Ko. pisteitä voisi myös lisätä, jotta yhden laitteen käyttäjämäärä edes puolittuisi. Saahan niitä vatsatauteja muualtakin ja elintarvikkeita pidellään ostettaessa, mutta kaikki asiakkaat eivät koske joka tuotteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1451839- 1711668
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691568Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241363Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys961288Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c72995Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su147993- 99974
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr192878Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud218817