Onko mahdollista päästä eläkkeelle niska/hartiavaivojen vuoksi?

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa voiko eläkkelle päästä pahojen niska/hartiavaivojen takia?

20

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietysti voi, jos lääkäri kirjoittaa paperin, jossa sinut todetaan työkyvyttömäksi, ja eläkkeestä päättävä taho on samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Tuskin enää tänä päivänä. Ehkä joskus aikaisemmin. Nykyään pitää olla mielenterveysongelmainen että pääsisi.

      • Anonyymi

        Tarpeeksi kun sairastaa ,niin alka olla mielenterveysasiatkin huonolla tollla


      • Anonyymi

        Kokeilin selkää ja päätä. Röntgen paljasti selän virheettömyyden.
        Kokeilin päätä. Pahoja unihäiriöitä. Öisiä heräämisiä ja ahdistuksia.
        Kävin mielenterveystoimistossa tutkittavana 5 kertaa ja seurauksena vain tyly tuomio. Annetaanhan olla! En arvannut, enkä osannut tekoilla riittävästi.
        Oli turvauduttava yksinkertaiseen ratkaisuun. Olin 52v kun työsopimukseni purettiin ilman perusteita. Kekkuloin vähän aikaa työpätkä / työttömyysjakso yhdistelmillä kunnes en enää ottanut vastaan tarjottua 2:n viikon keikkaa.
        Selvyyden vuoksi haluan mainita, etten edes hakenut mitään tukiaista koska en katsonut sellaiseksi määräajan kestänyttä ansiosidonnaista päivärahaa.

        Siis, jos potuttaa riittävästi niin todistajan kera esimiehen tykö ja seinäkalenterista sormella näyttäen ilmoitus viimeisestä työpäivästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin selkää ja päätä. Röntgen paljasti selän virheettömyyden.
        Kokeilin päätä. Pahoja unihäiriöitä. Öisiä heräämisiä ja ahdistuksia.
        Kävin mielenterveystoimistossa tutkittavana 5 kertaa ja seurauksena vain tyly tuomio. Annetaanhan olla! En arvannut, enkä osannut tekoilla riittävästi.
        Oli turvauduttava yksinkertaiseen ratkaisuun. Olin 52v kun työsopimukseni purettiin ilman perusteita. Kekkuloin vähän aikaa työpätkä / työttömyysjakso yhdistelmillä kunnes en enää ottanut vastaan tarjottua 2:n viikon keikkaa.
        Selvyyden vuoksi haluan mainita, etten edes hakenut mitään tukiaista koska en katsonut sellaiseksi määräajan kestänyttä ansiosidonnaista päivärahaa.

        Siis, jos potuttaa riittävästi niin todistajan kera esimiehen tykö ja seinäkalenterista sormella näyttäen ilmoitus viimeisestä työpäivästä!

        Työsopimusta ei pureta perusteetta. Syitä esimerkiksi rikosepäily, työstä kieltäytyminen, jatkuvat luvattomat poissaolot tai toistuvasti päihteissä työpaikalla. Joten ei myöskään uskottavaa, ettet muka tukiaisia hakenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työsopimusta ei pureta perusteetta. Syitä esimerkiksi rikosepäily, työstä kieltäytyminen, jatkuvat luvattomat poissaolot tai toistuvasti päihteissä työpaikalla. Joten ei myöskään uskottavaa, ettet muka tukiaisia hakenut.

        Tuossa hengentuotteessani ei ole tippaakaan liioittelua eikä siitä ole jäänyt paljoakaan oleellista pois.
        6:n vuoden työsuhteen jälkeen minua väitettiin yhteistyökyvyttömäksi ja sitä väitettä käytettiin purkuperusteena. Tosin se oli vain omistaja-toimitusjohtajan mielipide.
        Olin työssäni työantajan edustaja ja SAKlainen pääluottamusmies antoi kirjallisen lausunnon minun yhteistyäkyvystäni.
        Olin yhteydessä liittooni ja sain sieltä ohjeet. Herra toimitusjohtaja ei tiennyt minun olevan järjestäytynyt joten hän uhkasi minua työtuomioistuimella. Kehoitin ilman muuta viemään asia sinne. Antaa liittojen juristien riidellä.
        Muutaman päivän kuluttua syyskuussa minulle tehtiin ehdotus. Loppuvuoen palkka ilman työvelvollisuutta (siis kotiin ). Minulle kuuluvat bonukset tuottavuudesta sekä laadusta ja toimitusvarmuudesta. 20000mk 20000mk sekä pahasta mielestä 156000mk. Tapahtui 1996. Liittoni toimitsija kehoitti hyväksymään kuten teinkin.
        Tietenkin työsuhdeauto jäi sille tielle mutta en ollut luopunut omastanikaan joten ei ollut käytännön harmia.
        Luulen johtajan antipatian johtuneen siitä, että hoidin tuotantopäällikön tehtäväni hänen mielestään liian itsenäisesti.

        Olin työttömänä 13 kalenteripäivää kunnes eräs tuttavani kysyi mielenkiintoani konsulttipuuhiin. Aloitin pätkimään kunnes lopetin senkin.
        Olimme vaimoni kanssa Espanjassa 3kk:n jaksoja. Minä työttömänä työnhakijana. Vaimoni vain mukana viihdyttämässä ja maalailemassa seiniämme ja kaapistoja.

        Eräs asia unohtui- Kokeilin kerran vakituista työtä. Yksi vuosi riitti. Ei ollut tunnetta, että pystyisin antamaan jotain todella uutta. Myös omistajan marokkolaiset vävyt auttoivat päätöksen teossa.
        Miksi köyhyyspalstalla. Laskennan perusteena on niin vähän työvuosia, että kertymä % on pieni. Ruotsin vuosista olisi kertynyt jotain mutta siellä tehdyt pimeät työt tulivat päivin valoon ja uhkasivat jatkotoimilla. Sama juttu osasta opiskeluvuosien loma-aikoja.

        En ollut kännissä. Kertaakaan ei pajan käynnistyminen myöhästynyt. En varastanut mitään. Espanjan puheluista kävin sopimassa konttorissa tj:n rouvan kanssa.
        Olin mudollisen kohtelias. Auoin ovet tj:lle ja osoitin muutenkin riittävää arvostusta mutta tj aisti, etten kuitenkaan pitänyt häntä jumalan edustajana maan päällä. Sitä kai olisi savolainen satraappi kaivannnut.

        Olimme jo yli 10 vuotta aikaisemmin valmistelleet työstä vetäytymistä noihin aikoihin. Nyt kaikki osui kohdalleen.
        Ihminen voi olla virallisesti köyhä = pieni eläke, mutta hän ei ole välttämättä varaton.
        Vaikka vähäisten eläkkeidemme maksu olisi lopetettu milloin tahansa niin se ei olisi muuttanut elämäämme eikä muuttaisi vieläkään vaikka emme saa onko se nyt TT:a, asumistukea tms.


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Itsekin arvioin että ei ehkä pääse tällä vaivalla eläkkeelle, tosin minun hartiavaivani ovat aika pahat.

      • Anonyymi

        Surettaa hartiakipuisen puolesta. Fyysiset vaivat vaan ei riitä tänä päivänä.


    • Anonyymi

      Olipa siinä taas avaus ja avauksessa kysymys.
      Kannattaisikohan mennä niiden vaivojen takia lääkärille/työterveyslääkärille ennen kuin alkaa nettipalstoilla kyselemään?
      Minkä ikäinen olet?

    • Anonyymi

      Täältä voi saada hyvää tietoa asian jo kokeneiltä, eikä lääkäriin enää niin vain nykyaikana mennä, työterveyteenkin on vaikea päästä, kun lääkärit korvaa digihoitajat ja kaikki sellainen mitä vanha ja sairas ei jaksa hahmottaa.
      Asioista tietävät antakaa asiallisia vastauksia. Ilkeilyllä ei saavuteta mitään.

    • Anonyymi

      Näkyvätkö vaivojen syyt röntgen- tai magneettikuvissa?
      Tuki- ja liikuntaelimistössä pysyviä muutoksia?
      Jos eivät niin luultavasti tarjoavat jonkin sortin kuntoutusta.

      • Anonyymi

        Niin ja se ikä.Jos olet täyttänyt 60v on mahdollisuus päästä tk-eläkkeelle huomattavasti helpompaa.


      • Anonyymi

        Tuossa tapauksessa yleislääkäri on täysin ulalla. Spesialistit ovat asia erikseen.
        Romu olkapäähäni tarjosi tk-lääkäri kortisoni piikkiä. Urheilulääkäri passitti rg- ja magneetti kuvauksiin joiden seurauksena olkapääni leikattiin ja vajaan puolen vuoden toipumisen jälkeen se oli moitteettomassa kunnossa.


    • Anonyymi

      Minustakin täällä saa hyvin vinkkejä ja apuja, onneksi on monen alan faktojen taitajia, mukamas tietäjät on asia erikseen.

      • Anonyymi

        Aivan niin. Ja useita tapauksia sekä mielipiteitä, joista voi sitten valita ne itselle mieluisat ja ignoroida muut "mukamas tietäjinä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin. Ja useita tapauksia sekä mielipiteitä, joista voi sitten valita ne itselle mieluisat ja ignoroida muut "mukamas tietäjinä".

        Moni fyysisistä sairauksista kärsivä kaipaa nykyään tukea kun tuntuu että vain mielenterveysongelmaiset on tärkeitä ja tk-eläkettä tarvitsevia. Niskahartiasäryt ja kivut voi olla helvettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni fyysisistä sairauksista kärsivä kaipaa nykyään tukea kun tuntuu että vain mielenterveysongelmaiset on tärkeitä ja tk-eläkettä tarvitsevia. Niskahartiasäryt ja kivut voi olla helvettiä.

        Mahdollista, mutta yhteiskunnassamme on vallalla tietty normaali. Oma diagnoosi ei ole riittävä peruste eläköitymiseen vaan tarvitaan mieluummin konkretiaa, esim. lääkärin toteamaa fyysistä vikaa. Muutoinhan ilman kriittistä tutkimusta kaikki valittajat pääsevät eläkkeelle. Siitä olen samaa mieltä, että mielenterveyssyyt tuntuvat helpolta reitiltä pois työelämästä. Paha mieli ei saisi olla syy veronmaksajien kustantamalle pitkälle lomalle tai jopa eläkkeelle. Omakustanteisena sallittakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollista, mutta yhteiskunnassamme on vallalla tietty normaali. Oma diagnoosi ei ole riittävä peruste eläköitymiseen vaan tarvitaan mieluummin konkretiaa, esim. lääkärin toteamaa fyysistä vikaa. Muutoinhan ilman kriittistä tutkimusta kaikki valittajat pääsevät eläkkeelle. Siitä olen samaa mieltä, että mielenterveyssyyt tuntuvat helpolta reitiltä pois työelämästä. Paha mieli ei saisi olla syy veronmaksajien kustantamalle pitkälle lomalle tai jopa eläkkeelle. Omakustanteisena sallittakoon.

        Juu, minullakin lääkäri totesi jalassani ison känsän. Hän teki B-lausunnon, jossa totesi ettei tuolla jalalla pysty omalla autolla matkustamaan kotoani 300 metrin päässä olevaan työpaikkaan.
        Taksin käyttökään ei poistaisi liikuntavamman aiheuttamaa työkyvyttömyyttä.


    • Anonyymi

      Paperithan sinulla jo onkin valmiiksi kirjoitettuna.

      • Anonyymi

        Haku päälle vain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe