Alkaa olla kytkin loppu?

Anonyymi

Eli pitäis vaihtaa. Mikä merkki on hyvä A3 quattro autoon?
Ajattelin SACHS Performance kytkinpakettia pitäisi vain valita ottaako 630Nm kestävän vai yli 600Nm
Vauhtipyörä tulee mukana paketissa joten se vaihdettava myös.
Jostain hommattava muut tarvittavat jutut mitä kannattaa samalla tehdä.

Onko kokemusta mikä olisi parempi / halvempi paketti?
Ei en ole luopumassa autosta, eikä se ole vielä ajettu mielestäni loppuun.
Trollit voi pysyä pois tästä ketjusta kiitos.

16

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Romuttamolle vaan koko öljypoltin.

      • Anonyymi

        Vähän ajettu ei kuluta äljyä ja jakopääkin just tehty.
        Tojokuskit on vaa katteellisia noista väänbtölukemista mitä kytkin kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän ajettu ei kuluta äljyä ja jakopääkin just tehty.
        Tojokuskit on vaa katteellisia noista väänbtölukemista mitä kytkin kestää.

        Vähän tuossa on koneessa vääntöö, minulla tuossa Jenkin tekemässä laitteessa dynossa mitattu 980Nm. Mutta erilaisia laitteitahan nuo ovat. Kesää odottaen, sitten taas lisää, ehkä.


    • Anonyymi

      Sattui kirjotusvirhe 530Nm on toisessa ja toisessa yli 600NM kestoksi ilmoitettu.

      • Anonyymi

        Vaikea meidän on tietää, riittääö viritettyyn autoosi 530 Nm kytkin vai tarvitaanko 600 Nm kytkintä.

        Eikös tuo 600Nm kytkin ole kuitenkin rakenteeltaan sintterikytkin ja siihen kuuluva vauhtipyörä on kaksoismassa.

        Sintterillä kaupunkiajosta tulee hankalaa, sen lisäksi jopa valmistaja kertoo että tuo kaksoismassa vauhtipyörä pitää helinää ja kilinää tyhjäkäynnillä.

        Ja kun vielä arvaamme, että tuollainen kytkin on niin jäykkä, että kytkinpoljin vaatii kahden jalan käyttöä niin aika ikävä ajettava tuollainen on normaalissa liikenteessä.

        Jos radalla ajelet paljon niin varmasti ihan hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea meidän on tietää, riittääö viritettyyn autoosi 530 Nm kytkin vai tarvitaanko 600 Nm kytkintä.

        Eikös tuo 600Nm kytkin ole kuitenkin rakenteeltaan sintterikytkin ja siihen kuuluva vauhtipyörä on kaksoismassa.

        Sintterillä kaupunkiajosta tulee hankalaa, sen lisäksi jopa valmistaja kertoo että tuo kaksoismassa vauhtipyörä pitää helinää ja kilinää tyhjäkäynnillä.

        Ja kun vielä arvaamme, että tuollainen kytkin on niin jäykkä, että kytkinpoljin vaatii kahden jalan käyttöä niin aika ikävä ajettava tuollainen on normaalissa liikenteessä.

        Jos radalla ajelet paljon niin varmasti ihan hyvä.

        Tossa toi kytkin 600Nm paketti.
        https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/clutch-with-flywheel-883089000061

        Tossa toi 530Nm paketti
        https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/clutch-with-flywheel-883089000060

        Noihin saa kai myös jostain kolmelevyisiä kytkimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tossa toi kytkin 600Nm paketti.
        https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/clutch-with-flywheel-883089000061

        Tossa toi 530Nm paketti
        https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/clutch-with-flywheel-883089000060

        Noihin saa kai myös jostain kolmelevyisiä kytkimiä.

        Kun tuo 600Nm kytkin maksaa vauhtipyörän kanssa noin 1500 euroa ja asennus päälle, niin onkohan se kolmilevyinen kuinka paljon kalliimpi.

        Mulla maksoi pösöön kytkinpaketti 43,67 euroa että pikkasen on hinnoissa eroa. Silti epäilen että pösöni kytkin kestää enemmän kilometrejä.

        Mutta takaisin itse asiaan. Että paljonko sinulla siinä moottorissa on sitä vääntöä, kytkinpaketti sen mukaan. Mitä kovemman väännön se kytkin kestää, sen rankempi sen käyttää ja ikävämpi ajaa, noin niinkuin nyrkkisääntönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuo 600Nm kytkin maksaa vauhtipyörän kanssa noin 1500 euroa ja asennus päälle, niin onkohan se kolmilevyinen kuinka paljon kalliimpi.

        Mulla maksoi pösöön kytkinpaketti 43,67 euroa että pikkasen on hinnoissa eroa. Silti epäilen että pösöni kytkin kestää enemmän kilometrejä.

        Mutta takaisin itse asiaan. Että paljonko sinulla siinä moottorissa on sitä vääntöä, kytkinpaketti sen mukaan. Mitä kovemman väännön se kytkin kestää, sen rankempi sen käyttää ja ikävämpi ajaa, noin niinkuin nyrkkisääntönä.

        En muista vääntöä ulkoa pitää kaivaa dyno lappu.
        Mutta sekin nousee kun nostaa ahtopaineet että saadaan se 500kw kesäkäyttöön.

        Pikaisesti katsoin et tuhannen puntaa oli joku kolmilevy kytkin?
        https://clutch-specialists.co.uk/products/888-series-184-supersport-race-triple-plate-clutch-kit-with-flywheel-for-audi-a3-3-2-v6-engine-code-bdb-bmj-bub

        Pitää katsella löytyykö EU alueelta vastaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista vääntöä ulkoa pitää kaivaa dyno lappu.
        Mutta sekin nousee kun nostaa ahtopaineet että saadaan se 500kw kesäkäyttöön.

        Pikaisesti katsoin et tuhannen puntaa oli joku kolmilevy kytkin?
        https://clutch-specialists.co.uk/products/888-series-184-supersport-race-triple-plate-clutch-kit-with-flywheel-for-audi-a3-3-2-v6-engine-code-bdb-bmj-bub

        Pitää katsella löytyykö EU alueelta vastaavaa.

        Jos ajelet 500kW autolla ja kyselet suomi24 palstalla neuvoja niin joku ei tuossa yhtälössä täsmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajelet 500kW autolla ja kyselet suomi24 palstalla neuvoja niin joku ei tuossa yhtälössä täsmää.

        Hot Wheels pikkuautossa voi olla vaikka 1000hv ja kysellä vinkkejä täältä..


    • Anonyymi

      Onko motoriissaa poweria että tarttis tollasta jäykkää tekniikkaa?

      • Anonyymi

        Ei ole kovin paljon tehoa vielä. 350kw teholla nyt.
        Katsotaan jos saadaan muutama kw lisää koneesta puristettua ulos tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Olet löytänyt ihan parhaan paikan kysyä jotain tekniikka asiaa. Voi sinua..

      • Anonyymi

        Jos 500kw sais irti niin olisin tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Kevlaria tai sintrattua monilevyä kehiin.

    • Anonyymi

      Haluaako kytkimen kestävän alle vai yli 5000 km?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe