Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Alkaa olla kytkin loppu?

Anonyymi

Eli pitäis vaihtaa. Mikä merkki on hyvä A3 quattro autoon?
Ajattelin SACHS Performance kytkinpakettia pitäisi vain valita ottaako 630Nm kestävän vai yli 600Nm
Vauhtipyörä tulee mukana paketissa joten se vaihdettava myös.
Jostain hommattava muut tarvittavat jutut mitä kannattaa samalla tehdä.

Onko kokemusta mikä olisi parempi / halvempi paketti?
Ei en ole luopumassa autosta, eikä se ole vielä ajettu mielestäni loppuun.
Trollit voi pysyä pois tästä ketjusta kiitos.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Romuttamolle vaan koko öljypoltin.

      • Anonyymi

        Vähän ajettu ei kuluta äljyä ja jakopääkin just tehty.
        Tojokuskit on vaa katteellisia noista väänbtölukemista mitä kytkin kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän ajettu ei kuluta äljyä ja jakopääkin just tehty.
        Tojokuskit on vaa katteellisia noista väänbtölukemista mitä kytkin kestää.

        Vähän tuossa on koneessa vääntöö, minulla tuossa Jenkin tekemässä laitteessa dynossa mitattu 980Nm. Mutta erilaisia laitteitahan nuo ovat. Kesää odottaen, sitten taas lisää, ehkä.


    • Anonyymi

      Sattui kirjotusvirhe 530Nm on toisessa ja toisessa yli 600NM kestoksi ilmoitettu.

      • Anonyymi

        Vaikea meidän on tietää, riittääö viritettyyn autoosi 530 Nm kytkin vai tarvitaanko 600 Nm kytkintä.

        Eikös tuo 600Nm kytkin ole kuitenkin rakenteeltaan sintterikytkin ja siihen kuuluva vauhtipyörä on kaksoismassa.

        Sintterillä kaupunkiajosta tulee hankalaa, sen lisäksi jopa valmistaja kertoo että tuo kaksoismassa vauhtipyörä pitää helinää ja kilinää tyhjäkäynnillä.

        Ja kun vielä arvaamme, että tuollainen kytkin on niin jäykkä, että kytkinpoljin vaatii kahden jalan käyttöä niin aika ikävä ajettava tuollainen on normaalissa liikenteessä.

        Jos radalla ajelet paljon niin varmasti ihan hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea meidän on tietää, riittääö viritettyyn autoosi 530 Nm kytkin vai tarvitaanko 600 Nm kytkintä.

        Eikös tuo 600Nm kytkin ole kuitenkin rakenteeltaan sintterikytkin ja siihen kuuluva vauhtipyörä on kaksoismassa.

        Sintterillä kaupunkiajosta tulee hankalaa, sen lisäksi jopa valmistaja kertoo että tuo kaksoismassa vauhtipyörä pitää helinää ja kilinää tyhjäkäynnillä.

        Ja kun vielä arvaamme, että tuollainen kytkin on niin jäykkä, että kytkinpoljin vaatii kahden jalan käyttöä niin aika ikävä ajettava tuollainen on normaalissa liikenteessä.

        Jos radalla ajelet paljon niin varmasti ihan hyvä.

        Tossa toi kytkin 600Nm paketti.
        https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/clutch-with-flywheel-883089000061

        Tossa toi 530Nm paketti
        https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/clutch-with-flywheel-883089000060

        Noihin saa kai myös jostain kolmelevyisiä kytkimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tossa toi kytkin 600Nm paketti.
        https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/clutch-with-flywheel-883089000061

        Tossa toi 530Nm paketti
        https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/clutch-with-flywheel-883089000060

        Noihin saa kai myös jostain kolmelevyisiä kytkimiä.

        Kun tuo 600Nm kytkin maksaa vauhtipyörän kanssa noin 1500 euroa ja asennus päälle, niin onkohan se kolmilevyinen kuinka paljon kalliimpi.

        Mulla maksoi pösöön kytkinpaketti 43,67 euroa että pikkasen on hinnoissa eroa. Silti epäilen että pösöni kytkin kestää enemmän kilometrejä.

        Mutta takaisin itse asiaan. Että paljonko sinulla siinä moottorissa on sitä vääntöä, kytkinpaketti sen mukaan. Mitä kovemman väännön se kytkin kestää, sen rankempi sen käyttää ja ikävämpi ajaa, noin niinkuin nyrkkisääntönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuo 600Nm kytkin maksaa vauhtipyörän kanssa noin 1500 euroa ja asennus päälle, niin onkohan se kolmilevyinen kuinka paljon kalliimpi.

        Mulla maksoi pösöön kytkinpaketti 43,67 euroa että pikkasen on hinnoissa eroa. Silti epäilen että pösöni kytkin kestää enemmän kilometrejä.

        Mutta takaisin itse asiaan. Että paljonko sinulla siinä moottorissa on sitä vääntöä, kytkinpaketti sen mukaan. Mitä kovemman väännön se kytkin kestää, sen rankempi sen käyttää ja ikävämpi ajaa, noin niinkuin nyrkkisääntönä.

        En muista vääntöä ulkoa pitää kaivaa dyno lappu.
        Mutta sekin nousee kun nostaa ahtopaineet että saadaan se 500kw kesäkäyttöön.

        Pikaisesti katsoin et tuhannen puntaa oli joku kolmilevy kytkin?
        https://clutch-specialists.co.uk/products/888-series-184-supersport-race-triple-plate-clutch-kit-with-flywheel-for-audi-a3-3-2-v6-engine-code-bdb-bmj-bub

        Pitää katsella löytyykö EU alueelta vastaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista vääntöä ulkoa pitää kaivaa dyno lappu.
        Mutta sekin nousee kun nostaa ahtopaineet että saadaan se 500kw kesäkäyttöön.

        Pikaisesti katsoin et tuhannen puntaa oli joku kolmilevy kytkin?
        https://clutch-specialists.co.uk/products/888-series-184-supersport-race-triple-plate-clutch-kit-with-flywheel-for-audi-a3-3-2-v6-engine-code-bdb-bmj-bub

        Pitää katsella löytyykö EU alueelta vastaavaa.

        Jos ajelet 500kW autolla ja kyselet suomi24 palstalla neuvoja niin joku ei tuossa yhtälössä täsmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajelet 500kW autolla ja kyselet suomi24 palstalla neuvoja niin joku ei tuossa yhtälössä täsmää.

        Hot Wheels pikkuautossa voi olla vaikka 1000hv ja kysellä vinkkejä täältä..


    • Anonyymi

      Onko motoriissaa poweria että tarttis tollasta jäykkää tekniikkaa?

      • Anonyymi

        Ei ole kovin paljon tehoa vielä. 350kw teholla nyt.
        Katsotaan jos saadaan muutama kw lisää koneesta puristettua ulos tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Olet löytänyt ihan parhaan paikan kysyä jotain tekniikka asiaa. Voi sinua..

      • Anonyymi

        Jos 500kw sais irti niin olisin tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Kevlaria tai sintrattua monilevyä kehiin.

    • Anonyymi

      Haluaako kytkimen kestävän alle vai yli 5000 km?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe