Maksahaimatiehyeen syöpä

Ei ihan yleisin syöpä mutta onko joku joka sairastaa tai on sairastanut tätä. Veljelläni syöpä on niin syvällä maksassa että kyseeseen tulee nyt maksansiirto.

Veljeni ei käytä alkoholia eikä tupakoi lainkaan.
Ennuste ei ole paras mahdollinen.

Jos joku tietää jotain tästä taudista tai vaikka maksansiirrosta , olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.

4

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoitat varmaan maksa-sappitiehyitä, ei haima.
      Pahoittelut veljesi tilanteesta.

      Joskus syöpä voi iskeä, vaikka olisi kuinka hyvät elintavat, se ei aina riipu niistä.
      En pysty kysymykseesi kuitenkaan vastaamaan, koska mulla ei ole tietoa kyseisestä sairaudesta.

      Toivottavasti veljelläsi on mahdollisuus saada uusi maksa ja saa elää vielä hyviä vuosia tulevaisuudessa. Voimia sinullekin.

      • Anonyymi

        Isälläni oli tuo syöpä maksassa. Syöpä havaittiin liian myöhään (vasta kun alkoi naama kellastua) niin eli enää muutaman viikon.


      • Kiitos. Olet oikeassa syövän nimen suhteen, juuri se se on. Tällä hetkellä ennuste elämälle on 2-3 vuotta mutta jos hoidoista (säde) on jotain hyötyä ja jos oikeanlainen maksakin löytyisi niin toivoa voisi niistä lisää vuosia.

        Tosin maksan siirto ei ole vain kiinni siitä että löytyykö sopiva. Hylkimisreaktiot voivat pilata kaiken vaikka niitäkin pystytään hoitamaan.

        Paljon mutkia matkassa varmaan mutta kun ei vaihtoehtoja ole niin on mentävä niin kuin lääkäri määrää.
        Kiitos vastauksesta ja nimen korjauksesta.

        Onnen sattumakin oli että syöpä löytyi. Veljeni oli käynyt lääkärillä joka lähetti verikokeeseen.
        Mehiläinen oli paikka johon hän meni lähetteellä kokeisiin ja siellä ollut lääkäri oli vilkaissut lähetettä ja todennut veljelleni että tuossa pitäisi olla mukana ehdottomasti myös maksakoe.
        Veljeni oli sanonut että ok, otetaan sekin ja maksanut itse maksakokeen hinnan kun se ei sisältynyt lähetteeseen.
        Miettinyt olen miten olisi käynyt tätä tarkkaavaista ulkopuolista lääkäriä.

        Olisihan se selvinnyt aikaa myöten mutta tässä voitettiin aikaa paljon.

        Eli " ei mitään niin pahaa ettei jotain hyvääkin" . Se on johtolauseeni ja tässä se taas nähtiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isälläni oli tuo syöpä maksassa. Syöpä havaittiin liian myöhään (vasta kun alkoi naama kellastua) niin eli enää muutaman viikon.

        Joo on ikävää että oireet voivat olla tässä syövässä olemattom
        at ennen kuin syöpä on jo pitkällä.

        Ei veljellänikään ollut muuta kuin että ihmetteli kun kakka oli harmaata ja se kellui.
        Kun googlasin harmaan kakan niin se oli selvä syövän syy. Ei kipuja missään ja tunsi olevansa terve.
        Meni sitte lääkäriin ja mutkan kautta on jo kertaalleen leikattu ja vauriot todettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3946
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3358
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2869
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2831
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2184
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2121
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2027
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1885
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1860
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1829
    Aihe