Tietääkö joku, miten voi todistaa te-keskukselle/kassalle, että on tehnyt tietyn määrän työtunteja?
Jotta oikeus soviteltuun päivärahaan syntyisi, työnantajan kuuluu valvoa osa-aikaisen työntekijän tekemää työaikaa. Muuten poistuu oikeus (soviteltuun) ansiopäivärahaan. Miten työajan valvonnan voi toteuttaa ja todistaa oikeaksi etätyötä tehdessä? Työ on lähinnä tietokoneella tehtävää työtä, nettisivuston päivittämistä, suunnittelua, tiedon etsimistä, ehkä kirjanpitoakin. Aika mahdotonta työnantajan valvoa tunteja, ellei usko työntekijän ilmoitusta? Työnantajalle kelpaa tuntikirjanpito, mutta ei taida kelvata te-tstolle ja kassalle?
Nykyisillä työttömyysturvan ehdoilla minkäänlaista etätyönä tehtävää osa-aikatyötä ei kannata ottaa vastaan?
Osa-aikainen etätyö ja soviteltu päiväraha - miten onnistuu?
3
244
Vastaukset
- Anonyymi
Työtodistuksella, kuten kaikki työ. Pyydäpä se työnantajalta.
- Anonyymi
Palkkakuitissahan tehdyt tunnit näkyvät.
Miksi ylipäätään kerrot te-toimistolle tai kassalle, että työsi on etätyötä, vai onko etätyö mainittu työsopimuksessasi? - Anonyymi
Oikeus soviteltuun säilyy, jos työaika on korkeintaan 80% kokoaikatyöstä. Kysyin juuri kassalta lisätietoa työajan laskennasta, koska työtuntini nousevat pian. Täysi työaika lasketaan käyttämällä kerrointa 21,5 riippumatta siitä, paljonko kuukaudessa on todellisuudessa työpäiviä.
Työtunnit ilmoitan tietysti itse kassalle ja palkkalaskelmasta selviää maksettujen tuntien määrä. Kai sinulla sentään sopimuksessa on määritelty työtuntien määrä ja palkka maksetaan toteutuneiden tuntien mukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232