Onko se vain niin, että joitakin meistä ei ole tehty parisuhteita varten? Ihmisiä jotka elävät koko elämänsä yksin?
Kaikista ei ole parisuhteisiin?
54
894
Vastaukset
- Anonyymi
Vaatii ihmissuhdetaitoja. Toiset osaa olla muiden ihmisten kanssa riitaantumatta kaikesta ja toiset taas ei
- Anonyymi
Niin tai osaa sietää toisen ärsyttävyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai yrittää aina olla mieliksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sietää ja kärsiä, kun voi elää ilman sellaista ärsyttävyyttä?
- Anonyymi
Parinvalintakysymys. Oman kumppanin voi valita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sietää ja kärsiä, kun voi elää ilman sellaista ärsyttävyyttä?
Miksi ottaa sellainen ihminen, joka uhalla ärsyttää? Miksi ei ota sellaista, joka haluaa, että toinen kukoistaa? Minä ainakin otan vain sellaisen, joka haluaa minulle kokonaisvaltaisesti hyvää ja joka näkee aikaa, vaivaa ja energiaa minun eteen, koska haluan antaa saman. Kysymys on parinvalinnan taidosta. Hyvä ei koskaan kelpuuta huonoa ja tämän tuomia ongelmia.
- Anonyymi
Ymmärrystä ja kemiaa, jolla luottamus rakentuu yhdessäololle? Ilman näitä sinkkuus kutsuu?
- Anonyymi
Noin juurikin ja kykyä heittäytyä suhteisiin. Liika varovaisuus ja vetäytyvyys pitää yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin juurikin ja kykyä heittäytyä suhteisiin. Liika varovaisuus ja vetäytyvyys pitää yksin.
Mä olen ollut 8 suhteessa ja olen pidättyvä ja vetäytyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ollut 8 suhteessa ja olen pidättyvä ja vetäytyvä.
Vaan suhteet ei kestänyt? Kuinka lyhyeksi jäi? Mun lyhin suhde kesti vuoden ja pisin yli 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan suhteet ei kestänyt? Kuinka lyhyeksi jäi? Mun lyhin suhde kesti vuoden ja pisin yli 20 vuotta.
Lyhin murrosiässä. 3 viikkoo. Pisin 10 v
- Anonyymi
Kyllä, kokeilin jo. Ei onnistunut. En usko että onnistuu jatkossakaan. Saisi olla aika ihmemies mun kumppani. Huonot piirteeni korostuvat parisuhteessa. Olen erakko luonteeltani.N
- Anonyymi
Useimmiten parisuhteet on vuorovaikutussuhteita.
Jos et nyt rääkyny kurkku suorana verhon pienimmästäkin rypystä ja tuolin asennosta, niin uskon että sinun ja kumppanisi kemiat ei vain sopinu yhteen. Olitte liian erilaisia, jonka takia hän toi huonoimmat puolesi esiin
- Anonyymi
Tuossa nyt ei ole mitään uutta, että miehiä jää vasten tahtoaan yksin kaiken aikaa ja syrjäytyy. Eivät vain pärjää kilpailussa, itsetunto painuu alas, eikä tilannetta ainakaan paranna se, että naiset kertovat aina haluavansa itsevarman miehen. Noidankehä on valmis.
ATM-ilmiötä sosiaalipoliittisena ongelmana on käsitelty enemmän ja vähemmän vitsinä jo yli 20 vuotta. Toiset elää yksin, toiset jättävät elämättä ja sitten nousee uutisiin näitä hulluja, jotka täräyttävät pakettiautolla jonnekin naisväkijoukkoon.- Anonyymi
Itsevarma tarkoittaa sitä että
Sanot naiselle: minä haluan sinut. En ketään toista. En nyt enkä koskaan.
Mutta Ätmit sanoo naisille: haluan vaikka sit sut jos sä vaan huolit mut. Mut jos et huoli koetan tota seuraavaa tosta vierestäs jos sen huolis - Anonyymi
Miten sinä määrittelet itsevarman miehen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsevarma tarkoittaa sitä että
Sanot naiselle: minä haluan sinut. En ketään toista. En nyt enkä koskaan.
Mutta Ätmit sanoo naisille: haluan vaikka sit sut jos sä vaan huolit mut. Mut jos et huoli koetan tota seuraavaa tosta vierestäs jos sen huolisEhkä aloitteleva ätmeli yrittää seuraavaa ja seuraavaa mutta sitten ei yritä enää ketään, kun ei siitä mitään hyvää kuitenkaan seuraa.
- Anonyymi
Kyllä ihmisellä on Jumalan edeltämääräämä kohtalo. Jopa se miten ihminen suhtautuu näihin sanoihin on edeltämäärättyä. Jeesusta ei ota vastaan kukaan kuka ei ole siihen edeltämäärätty. Mutta kukaan ihminen ei tiedä kuka tulee uskoon. Samoin ei kukaan tiedä rakkaudestakaan. Itse tunnen sydämessäni kaipuuta erääseen naiseen, ja melkein uskon, että hän kaipaa minua. Mutta en tiedä kaipaako. Yksinäisyyskin voi olla osani. Jumala vain tietää nämä asiat. Uskovaisena ei tarvitse koskaan olla yksin, minkään murheen kanssa.
- Anonyymi
Kaikille ei ole tarkoitettu kaikkea. Ei aina ole oma valinta olla yksin, ei vaan ole tullut ketään kohdalle.
- Anonyymi
Ei se välttämättä palaudu tuohon tarkoitukseenkaan. Vaikka ihminen olisikin parisuhdeihminen ja olisi kaikki välineet ja edellytykset, ei välttämättä löydy sellaista, jonka kanssa intressit kohtaa. Jotkut taas ei suostu tekemään omaa osaa vaan odottaa sitä, että häntä lähestytään ja voi olla, että odottaa sitten koko elämänsä. Parinvalinnassa onnistumisen kannalta ja hyvän pariutumisen kannalta oleellista on se, että tuntee itsensä ja tietää tarpeensa ja osaa ilmaista ne. Niin ikään rohkeudella, avoimuudella ja yritteliäisyydellä on merkitystä. Jos ihminen on parisuhde ihminen eikä löydä kumppania, se on kipu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se välttämättä palaudu tuohon tarkoitukseenkaan. Vaikka ihminen olisikin parisuhdeihminen ja olisi kaikki välineet ja edellytykset, ei välttämättä löydy sellaista, jonka kanssa intressit kohtaa. Jotkut taas ei suostu tekemään omaa osaa vaan odottaa sitä, että häntä lähestytään ja voi olla, että odottaa sitten koko elämänsä. Parinvalinnassa onnistumisen kannalta ja hyvän pariutumisen kannalta oleellista on se, että tuntee itsensä ja tietää tarpeensa ja osaa ilmaista ne. Niin ikään rohkeudella, avoimuudella ja yritteliäisyydellä on merkitystä. Jos ihminen on parisuhde ihminen eikä löydä kumppania, se on kipu.
Jatkan vielä muutaman ajatuksen. Luulen, että ongelmia tulee varmasti sellaisille pariskunnille, joista molemmat tai toinen "ei ole yhteydessä itsensä kanssa" aidosti. Ei siis tunne itseään, ei ole harrastanut itsereflektiota, ei ole henkisesti älykäs. Henkisesti älykkäämpi eli itsensä paremmin tunteva tai aidosti henkisesti älykäs silloin kärsii siinä suhteessa toisen kyvyttömyydestä kohdata itsensä ja kumppaninsa, sanoittaa tarpeensa jne. Henkinen älykkyys on eri asia kuin sosiaalisuus tai sosiaalinen älykkyys, koska se menee vielä pidemmälle kuin sosiaalinen älykkyys. Henkisesti älykäs kykenee asioiden "syväluotaukseen". Tuon vuoksi en itse haluaisi kumppania, joka ei ole elämässä antanut tarpeeksi itselleen aikaa tutustua itseensä eikä siis tunne itseään tarpeeksi hyvin eikä osaa sanoittaa tarpeitaan. Sen huomaa kyllä aika helposti. Tie toisen aitoon tuntemiseen käy itsensä tuntemisen kautta. Tietysti jokainen voi henkisesti kasvaa, jos on valmis siihen. Ne henkiset eväät vaan suhteen alussa voi olla kovin erilaiset, mikä jo alkumetreillä tuottaa ongelmaa kommunikaatiossa, vaikka jotkut suhteen alueet toimisikin.
- Anonyymi
Mul on huonot parisuhdetaidot. Mielummin oon yksin.
- Anonyymi
Todellakin niin, ei kaikkien tarvi olla parisuhteessa!! Mulle kyllä riitti 20v reilu suhteessa, en edes vois kuvitella, että ottaisin miehen siihen räkättään milloin mistäkin, nou.. nou.., ei kaikkien tarvi haluta suhteeseen, jotkut rakastaa olla yksin. Kun erosin ja sanoin, etten halua ketään niin eiköhän j mies😂 "outo olet, siis outo" jos ei vaan halua. Täytyy tulla kyllä hyvä mies kohdalle, että enää alan millekkään!
- Anonyymi
Aivan varmasti osaa meistä ei ole luotu parisuhteisiin. Osahan ei edes parisuhdetta halua. Minä ainakin ihan uskon, kun ihminen itse sanoo, ettei halua parisuhdetta. En lähde mitätöimään kenenkään itsetuntemusta ja selittämään, että pitää vaan löytää oikea ihminen. Jos ei halua niin ei halua ja sillä siisti.
Ihan yhtälailla on olemassa sellaisia ihmisiä, jotka haluaisivat mutta eivät ole aidosti kykeneviä elämään parisuhteessa. Tällaisille ihmisille voi ehkä löytyä jostain joku, joka heidän kanssaan kykenee tulemaan toimeen, mutta todennäköisyydet ovat pienet.
Sitten on heitä, jotka haluavat parisuhteen, mutta vain tietynlaisen kumpanin kanssa. He ovat ennemmin yksin kuin jonkun toisenlaisen kanssa. He voivat hyvin olla ihan tyytyväisiä yksinäänkin, eivätkä koe jäävänsä paitsi paljosta ilman parisuhdettakaan.
Sitten on tietysti myös heitä, jotka haluaisivat kovasti parisuhteen, mutta eivät löydä sellaista.- Anonyymi
Ja sit niitä jotka löytää suhteen kuin suhteen ja loikkii aina edellisen katkettua uuteen kun ei taas osaa millään olla yksin.
Aika pitkälle kyse on mielenterveydestä. Yhtälailla voi olla pahasti persoonallisuuushäiriöinen jos on erakko taikka jos loikkii suhteesta seuraavaan aina edellisen katkettua kuin että on suhteissa mutta ne ei kestä kauaa.
Usein tuossa viimesessä on kyse tunne-elämän epävakaudesta eli daignoosina tunne-elämältä epävakaa persoonallisuushäiriö. sille tyypillistä on ahdistus joka nousee ajatuksesta että joutuisi elämään yksin ilman jotain suhdetta ja siihen liittyy myös se että suhteessa ei oikein osata olla. Suhteet on tappelua täynnä.
Eka on yleensä joku eristäytynyt tai estynyt persoonallisuushäiriö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sit niitä jotka löytää suhteen kuin suhteen ja loikkii aina edellisen katkettua uuteen kun ei taas osaa millään olla yksin.
Aika pitkälle kyse on mielenterveydestä. Yhtälailla voi olla pahasti persoonallisuuushäiriöinen jos on erakko taikka jos loikkii suhteesta seuraavaan aina edellisen katkettua kuin että on suhteissa mutta ne ei kestä kauaa.
Usein tuossa viimesessä on kyse tunne-elämän epävakaudesta eli daignoosina tunne-elämältä epävakaa persoonallisuushäiriö. sille tyypillistä on ahdistus joka nousee ajatuksesta että joutuisi elämään yksin ilman jotain suhdetta ja siihen liittyy myös se että suhteessa ei oikein osata olla. Suhteet on tappelua täynnä.
Eka on yleensä joku eristäytynyt tai estynyt persoonallisuushäiriö.No tässä nyt kai puhuttiin niistä, jotka ei niihin parisuhteisiin päädy. Tai jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka on yleensä joku eristäytynyt tai estynyt persoonallisuushäiriö.Sulla ei oo varmaa tietoa. Epävakaa persoonallisuus häiriöinen hakeutuu nimeomaan parisuhteisiin, koska haluaa olla olla se"lapsi".
Estynyt persoonallisuus taas on myös parisuhteessa, mutta on tavallaan varpaillaan ja valmiina hyökkäämään, jos tulee vähänkään kritiikkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka on yleensä joku eristäytynyt tai estynyt persoonallisuushäiriö.Erakko voi olla myös ilman persoonallisuus häiriötä. Liian kovat pettymykset jo nuorena solmituissa liitoissa voi johtaa tähän. Terveellä tavalla ajatteleva ihminen osaa elää myöskin yksin eikä ole ole riippuvainen toisesta/toisista.
- Anonyymi
Kyllähän sellaisiakin ihmisiä on parisuhteissa, etenkin keskenään, joilla niitä parisuhdetaitoja ei oikein ole ja se näkyy kyllä niistä ihmisistä ja sellaisista parisuhteista ulospäinkin. Ei sellaisilla ihmisillä ole pääsyä välttämättä koskaan tasapainoisiin parisuhteisiin tasapainoisten ihmisten kanssa eikä välttämättä haluakaan sellaiseen; sehän edellyttäisi itsensä aitoa kohtaamista ja henkistä kasvua. Tietysti oma henkinen "alamittaisuus", jos sitä nyt voi sellaiseksi nimittää, voi olla myös tiedostamaton kipu yksilölle. Kärsimystä varmasti tuollaisille henkilöille tuottaa se, että "hakkaa päätä seinään" jo itsensä kanssa, mikä heijastuu ja näkyy parisuhteessa ja epäonnistumisessa siinä. Jos kaksi tuollaista henkilöä on parisuhteessa, se on varmaan rasite molemmille. Tasapainoinen ihminen ei taas tuollaista jaksa katsella kauaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka on yleensä joku eristäytynyt tai estynyt persoonallisuushäiriö.Persoonallisuushäiriö ei liity välttämättä mitenkään erakkuuteen eikä parisuhteettomuuteen. Niin ikään parisuhteessa olevista ihmisistä osa on "erakkoluonteita" ja se, kuinka paljon tilaa, rauhaa ja hiljaisuutta kaipaa, on yksilöllistä. Ihmisellä voi olla yhtäläinen kaipuu itsensä kanssa olemiseen ja parisuhteeseen ja yhteyteen muiden kanssa; itse tunnistan itsessäni vahvasti molemmat tarpeet. Tilaa, aikaa ja rauhtaa kaipaa yhtälailla myös parisuhteessa elävät ihmiset. Sopiva määrä noita asioita tukee mielenterveyttä eikä suinkaan vähennä sitä. Päinvastoin se, että ei saa ottaa omaa aikaa, tilaa ja rauhaa, voi johtaa mt-ongelmiin ja siihen, että ihminen alkaa oireilla. Tuossa tulee tietysti yksilölliset erot myös esiin. Se, että nauttii yksinolosta ja yksin tekemisestä, on joillekin tyypillisempää kuin toisille. Se ei ole kuitenkaan sairauden merkki. Usein luovilla ihmisillä on myös taipumus siihen, että pitää ottaa tilaa luovuudelle ja luomiselle, sillä muuten se luominen ei onnistu tai se ainakin kärsii.
Status ei määrittele ihmisen terveyttä. Sekä henkisesti terveitä että sairaita ihmisiä on parisuhteissa. Terve ja aidosti henkisesti aikuinen ihminen kykenee elämään ilman parisuhdetta, mikä on merkki henkisestä itsenäisyydestä. Tasapainoinen, itseään rakastava ihminen, jossain määrin jopa nauttii yksinolosta ja osaa itse järjestää itselleen sellaisia elämänsisältöjä, jotka miellyttää ja viihdyttää häntä itseään. Ihminen ei siis tunne tarvetta elää kenenkään muun kautta, ihmisellä on omat henk.koht. päämäärät ja intressit elämässään. Tuon tulisi olla kunnossa jo parisuhteeseen mentäessä, sillä hyvä parisuhde onnistuu vain kahden henkisesti itsenäisen ja tasapainoisen yksilön välillä.
Ihmissuhderiippuvaiset taas eivät kykene olemaan ilman parisuhdetta ja sietämään itsensä kanssa olemista, toki taustalla voi olla muitakin ongelmia. Sellaisille ihmisille tuottaa suurta ongelmaa tulla toimeen edes itsensä kanssa, saatika sitten toisten. Sehän näkyy ja kuuluu sitten ihmissuhteissakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka on yleensä joku eristäytynyt tai estynyt persoonallisuushäiriö.Vielä pieni lisäys. Se, että henkilö ei halua parisuhdetta, ei tarkoita sitä, että hänellä olisi persoonallisuushäiriö. Voi olla tarve esimerkiksi ystävyyssuhteisiin mutta ei parisuhteen. Yksilö voi olla hieman sosiaalinen ja ujo siihen päälle. Tietysti asia voi palautua myös siihen, että on aseksuaali ja sen lisäksi vielä haluttomuus parisuhteeseen. Aseksuaaleilla voi kuitenkin olla kaipuu läheisyyteen ja parisuhteeseenkin. Ihmiset on yksilöitä ja tarpeet myös hyvin yksilöllisiä. Nämä asiat ei ole mustavalkoisia ja jokaisen yksilön tilanteessa on otettava kaikki tilannetta selittävät asiat huomioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei oo varmaa tietoa. Epävakaa persoonallisuus häiriöinen hakeutuu nimeomaan parisuhteisiin, koska haluaa olla olla se"lapsi".
Estynyt persoonallisuus taas on myös parisuhteessa, mutta on tavallaan varpaillaan ja valmiina hyökkäämään, jos tulee vähänkään kritiikkiä.En ole tuo, jolle vastaat, mutta on pakko nyt vastata. Et kuulosta yhtään ammattilaiselta noine kyökkipsykologioinesi. Sinulla on kovin mustavalkoinen ja pelkistävä tuo ajattelu ja siitä seuraavat johtopäätökset. Eihän kaikki parisuhteisiin hakeutuvat halua olla lapsia eivätkä halua kumppanikseen henkisesti alamittaista tai "lasta". Tasapainoinen ja henkisesti aikuinen haluaa toisen aikuisen rinnalleen, ei mitään muuta. Vielä sen lisäksi, että haluaa henkisesti aikuisen vierelleen, voi olla muita kriteerejä, joiden pitää täyttyä. Moni myös haluaa, että kykenee tuntemaan toista kohtaan kokonaisvaltaista intohimoa.
Tuo hyökkäävyys ei liity välttämättä liity estyneeseen persoonallisuuteen, toki se voi joidenkin yksilöiden kohdalla liittyä siihen. Pikemminkin on kysymys siitä, että on huonot kommunikointitaidot, joista hyökkäävyys, puolustelu, toisen mitätöiminen ja halventaminen ja kyvyttömyys pyytää anteeksi ovat esimerkkejä. Nuo voi olla merkkejä persoonallisuushäiriöstä ja/tai sitten siitä, että on opittu käyttäytymismalli ja huonot kommunikointitaidot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastaat, mutta on pakko nyt vastata. Et kuulosta yhtään ammattilaiselta noine kyökkipsykologioinesi. Sinulla on kovin mustavalkoinen ja pelkistävä tuo ajattelu ja siitä seuraavat johtopäätökset. Eihän kaikki parisuhteisiin hakeutuvat halua olla lapsia eivätkä halua kumppanikseen henkisesti alamittaista tai "lasta". Tasapainoinen ja henkisesti aikuinen haluaa toisen aikuisen rinnalleen, ei mitään muuta. Vielä sen lisäksi, että haluaa henkisesti aikuisen vierelleen, voi olla muita kriteerejä, joiden pitää täyttyä. Moni myös haluaa, että kykenee tuntemaan toista kohtaan kokonaisvaltaista intohimoa.
Tuo hyökkäävyys ei liity välttämättä liity estyneeseen persoonallisuuteen, toki se voi joidenkin yksilöiden kohdalla liittyä siihen. Pikemminkin on kysymys siitä, että on huonot kommunikointitaidot, joista hyökkäävyys, puolustelu, toisen mitätöiminen ja halventaminen ja kyvyttömyys pyytää anteeksi ovat esimerkkejä. Nuo voi olla merkkejä persoonallisuushäiriöstä ja/tai sitten siitä, että on opittu käyttäytymismalli ja huonot kommunikointitaidot.Epävakaa persoonallisuushäiriöllä tarkoitetaan aikuista joka käyttäytyy parisuhteessa kuin lapsi. Esim. Otan sun puhelimen, kun tämä kuuluu minulle tai teenpä kiusaa, kun et sitä ja tuota, kun en ole nähnyt tyyppisesti.
Edellä kuvattu perustuu täysin luettuun ja koettuun (oma parosuhde) käytännön tasolla ja miten ajattelu tapahtuu loogisesti. Tuomalla tieto käytäntöön. Jatkan edellä kuvatun kaltainen ihminen tarvitsee kipeästi terapiaa, jotta parisuhteet ja sosiaaliset suhteet säilyisivät. Noh, tuon ylläkuvatun kaltaisen tilanteen vuoksi parisuhde kariutui.
- Anonyymi
No varmasti niin, että suurimmasta osasta on parisuhteisiin, mutta moni odottaa sitä oikeaa ehkä liian kauan. Sitten huomaakin että pärjää yksinkin. Ihmisellä varmaan on usein kaipuu jakaa elämä jonkun kanssa. Jos pystyy elämään hyvin yksinkin ja tulee ihmisten kanssa muutenkin toimeen, niin miksei sitten pystyisi elämään myös parisuhteessa. Aika harvassa varmaan on varsinaiset erakkoluonteet, toki heitäkin on.
- Anonyymi
Pitää löytää oikeanlainen ihminen rinnalle, silloin edellytykset onnistumiselle paremmat. Aika vie eriteille, jos luottamusta ei synny välille. T. Sinkkuko vain?
- Anonyymi
Tietääkö hän edes, että olet sinkku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkö hän edes, että olet sinkku?
Juu HRJ se einole punapää satus. Eikä se siis voi sanoo sulle onko satusi sinkku.
Kysy asiaa oikealta satulta etkä palstan Ranelta tai kuristaja asserilta. Okei?
- Anonyymi
Itse kyllä pidän parisuhteita ja pitkistä sellaisista. On ihana jakaa asioita toisen kanssa ja läheisyys ❤️
- Anonyymi
Kärsintäkarsintakisaa pitäisi jaksaa ja jaksaa. Raamattua kaikille ei tarvitse keksiä uudelleen.
- Anonyymi
Ei elämästä pidä tehdä kärsimystä! Sinun pitää hankkia siihen elämääsi sinua miellyttäviä asioita. Tehdä oikeita valintoja!
- Anonyymi
Tai sitten voisiko olla niinkin päin, että ihmisen, joka on ollut koko elämänsä parisuhteissa, olisikin oikeasti pitänyt elää aina yksin pystyäkseen olemaan oikeasti onnellinen?
- Anonyymi
Oon itse huomannut, että joidenkin miesten ongelma on ollut sellainen kumppanin tunteiden ja tarpeiden ymmärtäminen suhteissa. Heillä on ongelmia käsittää että parisuhde on alue jossa ei olla enää "minä" pelkästään.
Toista ihmistä, hänen luonteen erilaisuutta pitää ymmärtää, eikä vetää oma napa tärkein ja tietävin napa asenteilla.
Itse oon kohdannu tilanteen monesti että miesten on ollut kovin vaikea käsittää ujoutta ja arkuutta. Sitä että en samoin ole hölöttämässä heti mielialojani ulos ja pehmennän tai vaikenen kohteliaasti jos suusta saattais tulla jotain toista loukkaavaa. Sekin on ongelma että päivissä on hetkiä että kaipaan omaa seuraani enkä välitä olla 24/7 symbioosissa kylki kyljessä ja sekin on hirveen kohtauksen paikka kun en luonteeni mukaan ole tyrkky enkä hae tai hakeudu huomion keskipisteeseen.. Nuo aiheutti raivokohtauksia, huutoa, syyttelyä ja mökötystä-
Luonteeni erilaisuus jota miehen oli vaikee hyväksyä ja ymmärtää.
Miehet ei kauaa olleet varattuja kun , mä en taas voinut hyväksyä sitä että en kelpaa suhteessa omana itsenäni vaan mulle huudetaan ja saadaan raivokohtauksia siitä mitä olen synnynnäiseltä tempperamentiltani.
Jotkut ei osaa elää suhteessa, vaan ajattelee toisen olevan joku heidän muokattava nukke, josta muotoillaan itselleen mieleinen ja kun se muotoilu ei onnistu alkaa se väkivalta ja raivo.
ps: HRJ. En edelleenkään ole kaivattusi. Älä omi, vaikka niin oot kirjoittajana minuun rakastunut täällä ja haluaisit niin kovin minun olevan kaivattusi- Anonyymi
Ujous on kyllä ihan ok. Alkuun varmasti ihan hyväkin asia. Harmi tosiaan vain, että kaikki eivät sitä ymmärrä, vaan luulevat sitä torjunnaksi tai muuten oudoksi.
- Anonyymi
Eikä digisuhteisiin, joten viimeisiä rahojaan ei kannata siihen hassata.
- Anonyymi
Vaikka sitten digiin kaikki rahat jos nopein yhteys lisää edes 0.01% mahdollisuuksia. se kaikki tehdään mikä voidaan, vaikka ihmeiden aika onkin ohi.
- Anonyymi
Kaikista ei ole hihihi
- Anonyymi
Ei ole ei ole mistä se kertoo?
- Anonyymi
Toiset näyttäneet että pystyvät
- Anonyymi
Ai kaikista joistako?
Pakko se varmaan elää, kun ei näytä naisille kelpaavan perkele.
Naiset haluaa vain komeita jännämiehiä tai ulkomaalaisia.. pitkä mies ei kelpaa.
- Anonyymi
Vastasin tuolla edellä jo useaan kertaan pitkästi mutta summaisin niin, että kaikista ei ole parisuhteisiin. Kaikilla ei ole siis välineitä tervettä ja tasapainoista suhdetta varten eikä ymmärrystä siitä, mitä toimiva parisuhde toimiakseen tarvitsee. Sellaiset ihmiset eivät myöskään välttämättä ymmärrä sitä, että heistä ei ole parisuhteeseen. Kaikenlaisia ihmisiä on ollut ja on parisuhteissa: myös niitä, joilla niitä välineitä ei oikeasti siihen ole. Usein näissä parisuhdeasioissakin samanlaiset ihmiset ajautuu parisuhteeseen: kykenemättömät ja moniongelmaiset huonoihin parisuhteisiin, kykenevät hyviin parisuhteisiin. Tietysti sekamuotojakin löytyy mutta äkkiä se paremmat välineet omaava kyllä ymmärtää, että toisesta ei ole tasapainoiseen parisuhteeseen. Ihminen voi jossain määrin kehittää itseään ja hankkia "välineitä" siis ihmissuhdetaitoja, siihen tarvitaan kuitenkin vähintään se kyky oivaltaa oma tila ja tarkastella sitä realistisesti. Syvät ongelmat ihmissuhteissa usein palautuu kasvatukseen ja lapsuuteen ja jopa sisäsyntyisiin asioihin persoonassa ja luonteessa. Jos niitä ei käsittele ennen parisuhteeseen astumista, ne tulevat vaikuttamaan myös parisuhteessa. Kaikilla ei ole halua eikä kykyä tunnistaa ongelmiaan ja käsitellä niitä. Joillakin on ongelmia jo itsensä kanssa niin paljon, että (huono) parisuhde vaan usein lisää sitä jo painavaa taakkaa ennestään.
Ne, jotka kykenevät tasapainoiseen parisuhteeseen, ymmärtävät mitä se vaatii ja ovat valmiita antamaan kaikkensa. Sellaisia yksilöitä kehottaisin panostamaan kumppanin valintaan ja valitsemaan itselleen se paras mahdollinen. Sisäisiltä ominaisuuksiltaan paras mahdollinen on sellainen, jolla on yhtä hyvät ihmissuhdetaidot ja ymmärrys parisuhteesta kuin itsellä.
Niille, joille parisuhde ei käy omien ongelmien ja puutteiden vuoksi, kehottaisin tunnistamaan oman tilanteensa ja hyväksymään sen. Kaikkea elämässä ei voi saada ja on viisautta ymmärtää, mitä on realistista tavoitella. Ilman parisuhdettakin voi elää hyvän elämän ja on suurta viisautta ymmärtää ja rohkeutta myöntää, jos itsestä ei ole parisuhteeseen, joka aina vaatii kompromissin ja luovimisen taitoja sekä hyviä ihmissuhdetaitoja. Parisuhde vie kukoistaakseen aikaa, vaivaa ja energiaa, tosin hyvä parisuhde kyllä sitten antaakin paljon.- Anonyymi
Vielä muutama ajatus tähän aiheeseen liittyen. Mielestäni nyrkkisääntö on se, että oma elämä tulee olla järjestyksessä, jotta voi tuoda järjestystä parisuhteeseen molemmilla. Kukaan tasapainoa kaipaava ja vaativa ei halua parisuhteeseen, joka on kaaosta ja jossa on toinen henkilö, jonka elämä on kaaosta. Sellaisten ihmisten parisuhde, joilla oma elämä jo yksin ollessa on kaaosta, tarkoittaa vain kaaoksellista parisuhdetta.
Ei asiat ole aina kiveenhakattuja mutta parisuhdetta haluavan tulisi kysyä aina ensin sitä, onko oma elämä järjestyksessä ja onko perusasiat järjestyksessä. Jos ei ole, voi miettiä, mitä pitäisi tehdä ja mistä tulisi hakea apua saadakseen elämänsä järjestykseen. Se vaatii kykyä tunnistaa ja tunnustaa, halua muutokseen sekä halua tehdä töitä itsensä ja elämänsä kanssa. Jos oma elämä on pahastikin solmussa, kannattaa antaa useampi vuosi sille, että laittaa ne asiat järestykseen ja vasta sitten, kun on vakiintunut tunne ja tottumus siitä, että se oma elämä rullaa, alkaa vasta sitten etsimään parisuhdetta. Parisuhde ei koskaan poista omia ongelmia. Se vastaa parhaimmillaan läheisyyden ja kumppanuuden tarpeisiin. Se ei ole koskaan ratkaisu moniongelmaisuuteen, johon lähes poikkeuksetta tarvitaan ulkopuolisten apua. Yhdelle tai kahdelle elämänalueelle sijoittuvat haasteet voi tarvita jo ulkopuolisen avun. Moniongelmaisuudessa on kyse lähes kaikilla elämänalueille sijouttuvista pysyvistä tai pitkäaikaisista haasteista. Kahden moniongelmaisen parisuhde on usein rasite molemmille. Voihan se jotakin antaakin mutta se ei rakenna terveellä tavalla. Se, että parisuhde rakentaa terveellä tavalla, vaati sen, että voi ensin hyvin itsensä kanssa. Ehkä se suuri ristiriita syntyy myös monilla siitä, että se kaipaus parisuhteeseen ja läheisyyteen on, mutta ei ole välineitä, kykyä ja ymmärrystä siitä, mitä tasapainoinen parisuhde tarkoittaa ja vaatii.
Kärsivällisyys on hyve. Jos haluaa ja etsii tasapainoista elämää ja parisuhdetta, on aloitetta siitä oman elämän tasapainoon laittamisesta ennen kuin voi rakentaa mitään tasapainoista toisen kanssa. Etenkin naiset (itse naisena sen tiedän) etsivät parisuhteesta ensisijaisesti turvaa. Henkisesti itsenäinenkin nainen etsii turvaa. Järjestys tuo turvaa ja luottamusta. Niitä ei voi antaa kukaan muu kuin tasapainoiseen parisuhteeseen kykenevä tasapainoinen mies.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303