Olen muutamia vuosia sitten valmistunut liikenneopettaja, eikä oikein ole töitä. Tai siis on , mutta tunteja ei ikinä yli 100 /h kuukaudessa. Ja palkka on TES mukainen : ( Kannattaisiko ryhtyä freelanceriksi ? Ainakin kovaa palkkaa maksetaan yli 40 euroo tunnilta. Kokemuksia ja kommentteja kiitos.
Freelanceriksi vai ei ?
6
96
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa ehkä muistaa, että tuo "yli 40 euroo" ei ole sinun tuntipalkka. Huomio palkan sivukulut ( verot , Yel, sotu jne) puhumattakaan auton kuluista.
Tilitoimistokaan ei palvele sinua ilmaiseksi.
Kannattaa olla realisti nykyisessä autokoulualaa piinaavassa tilanteessa. Hommaat autovelan niskaasi ja työt loppuvat tai ainakin vähenevät todella helposti. En halua pelotella, mutta monen freelancerin hommat ovat loppuneet todella yllättäen.
Kannattaa myös muistaa, että freelancer ei ole sama kuin autokouluyrittäjä. Siihen vaaditaan opetustoiminnan johtaminen ja yrittäjyys osatutkinnon suorittaminen. Verrattavissa siis täysin henkilö- tai tavaraliikennelupakurssiin.- Anonyymi
Menettelee, jos tyytyy TES mukaiseen palkkaan itselle eikä siirtymät ole kovin pitkiä. Siirtymät joutuu ajamaan omaan piikkiin ja varsinkin pk-seudulla niihin menee tolkuttomasti aikaa.
- Anonyymi
Ei kannata. Jos haluat, saat autoni loppuvelalla ja lähde jatkamaan tätä paskaa. Olen lopussa. Penis ei enää kovetu. Vituttaa.
- Anonyymi
Näin pärjäät :
- Pääset suhteilla ( ilman kokemusta) johonkin oppilaitokseen töihin
- Teet töitä edelleen freelancerina
- Teet töitä kilpailijalle
- Käytät oppilaitoksen työaikaa mahdollisimman paljon oman "yrityksesi" hommiin
- Anonyymi
Vaihda äkkiä alaa jos haluat säännölliset kk tulot ja irti epävarmuudesta. Perus B opetusta pystyy tekemään kuka tahansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379