Lauantain loton numerot ruotsiksi

Oletteko huomanneet joka lauantain lotossa, että lottojuontajat lausuvat noi numerot ruotsiksi ihan väärällä tavalla. Esimerkiksi jos lotosta tulee numero kymmenen, niin he sanovat sen ruotsiksi: ''Tiiu'', vaikka se kuuluisi sanoa: ''Tiie''. Samoin myös numeron neljä he sanovat: ''Fyra'', vaikka se kuuluisi sanoa: ''Fiira''. Seitsemäntoista on: ''Hytton'' eikä ''Sjutton''.
Ainakin ruotsalaiset sanovat nämä numerot tällä tavalla. Ihme ettei lottojuontajat osaa sanoa oikein niitä!

8

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No onhan se hyvä et kuitenkin numerot näkyy, jopa et täytyy osata hurria kallista paskaa.

• Anonyymi

Murheensa kullakin!

• Anonyymi

Mutta emme ole Ruotsissa jossa noin lausutaan. Täällä puhutaan kuin Strömsössä.
      Jos aloittaja on suomenruotsalainen, missäpäin noin lausutaan.?
      Ruotsissa riikinruotsilla lausutaan myös ' det är inte sant' kun meillä 'det e inte sant'

Siihen viitaten det är inte sant että rahastetaan koronakurjuudessa.
      Luultavasti jättipotti jaetaan aikoinaan 50 hengen porukalle esim Loimaan marketeissa tai netissä jolloin voitto-osuus on 314 000 €/osuus.

• Anonyymi

Turhaa pelaaminen, kun aina menettää niihin rahansa.

• Anonyymi

Onnea lottovoitosta!

• Anonyymi

Niin soseessa oltiin taas että luulin juonnon tulevan kiinaksi. Ei mitään selvää saanut.

• Anonyymi

Ingen vinst?

• Anonyymi

Kyllä minuakin tuo fuskaaminen harmittaa, kun sentään itse olen ruotsista kiitettävän imorobaturin kirjoittanut. Helan gick redan....?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      312
      1691
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1254
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1237
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1116
    5. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      793
    6. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      57
      784
    7. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      74
      759
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      117
      757
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      740
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      696
    Aihe