Oletteko huomanneet joka lauantain lotossa, että lottojuontajat lausuvat noi numerot ruotsiksi ihan väärällä tavalla. Esimerkiksi jos lotosta tulee numero kymmenen, niin he sanovat sen ruotsiksi: ''Tiiu'', vaikka se kuuluisi sanoa: ''Tiie''. Samoin myös numeron neljä he sanovat: ''Fyra'', vaikka se kuuluisi sanoa: ''Fiira''. Seitsemäntoista on: ''Hytton'' eikä ''Sjutton''.
Ainakin ruotsalaiset sanovat nämä numerot tällä tavalla. Ihme ettei lottojuontajat osaa sanoa oikein niitä!
Lauantain loton numerot ruotsiksi
8
466
Vastaukset
- Anonyymi
No onhan se hyvä et kuitenkin numerot näkyy, jopa et täytyy osata hurria kallista paskaa.
- Anonyymi
Murheensa kullakin!
- Anonyymi
Mutta emme ole Ruotsissa jossa noin lausutaan. Täällä puhutaan kuin Strömsössä.
Jos aloittaja on suomenruotsalainen, missäpäin noin lausutaan.?
Ruotsissa riikinruotsilla lausutaan myös ' det är inte sant' kun meillä 'det e inte sant'
Siihen viitaten det är inte sant että rahastetaan koronakurjuudessa.
Luultavasti jättipotti jaetaan aikoinaan 50 hengen porukalle esim Loimaan marketeissa tai netissä jolloin voitto-osuus on 314 000 €/osuus.- Anonyymi
Turhaa pelaaminen, kun aina menettää niihin rahansa.
- Anonyymi
Onnea lottovoitosta!
- Anonyymi
Niin soseessa oltiin taas että luulin juonnon tulevan kiinaksi. Ei mitään selvää saanut.
- Anonyymi
Ingen vinst?
- Anonyymi
Kyllä minuakin tuo fuskaaminen harmittaa, kun sentään itse olen ruotsista kiitettävän imorobaturin kirjoittanut. Helan gick redan....?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781