Naapuri halusi minun Etecmoottorin

Anonyymi

Naapurini yritti vaihtaa nelarinsa minun eteciin.
Samankokoiset ja ikäiset koneet kyseessä.
En vaihtanut vaikka naapuri olisi maksanut välirahaa.
Sanoin kohteliaasti ei kiitos, en viitsinyt pahoittaa naapurin mieltä vaan kerroin että kyllä se nelarikin hyvä kone on. Oli vaikea pitää naamaa peruslukemilla. Kun naapuri lähti niin menin sisälle taloon ja repesin täysin nauramaan. Toivottavasti naapuri ei kuullut, Mukava mies mutta liian sinisilmäinen koska joku oli onnistunut myymään sille nelarin.

Kevätterkuin: Etecin ylivoimaa

41

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskinpa naapurisi edes viitsivät jutella kanssasi joten olet taas nähnyt unta!

    • Anonyymi

      Taas uusi aloitus E-tec-friikiltä, jolla tuskin on edes mitään venettä saati moottoria siihen, Kunhan häiriköi täällä.

      • Anonyymi

        Onpahan jotain elämää. Friikillä ja tällä foorumilla.


    • Anonyymi

      polon e-tec kauppalopon keväistä haikurunoutta...

    • Anonyymi

      Joopa joo, etec johon valmistajallakaan ei enää usko riittänyt. Eiköhän 2t vs 4t keskustelut ala vähitellen sammahtaa omaann mahdottomuuteensa kun 2t-koneita myydään enää kehitysmaissa.

      • Anonyymi

        " 2t-koneita myydään enää kehitysmaissa."

        Jaa, aletaanko suomessakin myymään kaksareita?


    • Anonyymi

      Älkää ruokkiko mt höööpö trollia. ÄLÄ RUOKI TROLLIA.

      • Anonyymi

        Eläinrääkkäystä nälkään näännyttäminen.


    • Anonyymi

      Mistä tulee lyhennys etec? Onko se Evolutionary TEChnology?

      • Anonyymi

        LOL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LOL

        On se nyt valmistuksen loputtua Expired technology ja jonkun ajan kuluttua Extinct technology vaikka täällä modet onkin toista mieltä.


      • Anonyymi

        Jos Evinruden E-TECistä puhutaan ei Evinrude tiennyt itsekään, siksi varmaan lopettivat valmistuksen. Evinruden omasta FAQ:sta: "E-TEC is not an acronym, it doesn't stand for anything. E-TEC is the name we have chosen to apply to this new technology. " Eli ei se tarkoita mitään, valittiin vaan joku nimi...


    • Anonyymi

      Sitten heräsit ja huomasit tulleesi...

    • Anonyymi

      Noh, noh.

      2-t koneet ovat teho-painosuhteeltaan ylivertaisia nelariin verrattuna. Ne ovat poistuneet lähinnä saastemääräyksien takia. 50 hp 2-t painaa 25 kg vähemmän kuin vastaava nelari. Nelari painaa kolmanneksen enemmän.

      Jos unohdetaan pikkuveneet ja katsotaan laivoja, niin yhdessäkään ei ole nelaria. Siihenkin on omat syynsä. 2-t kone käy vaikka puolukkahillolla, jos sitä on tarpeeksi (ja se usein myös haisee siltä).

      • Anonyymi

        Mistä kokoluokasta tulkintasi mukaan alkaa laivat?
        Nykyaikainen laivan 2t kone ei ole kovinkaan yksinkertainen, vaikkapa MAN me sarjan koneet. Kevyitä ne eivät ole olleet koskaan.


      • Anonyymi

        Miten se ylivoimainen teho-painosuhde ilmenee, kun ei mainittavaa eroa ole tehossa (kW) tai painossa (kg). Esim 130 heppainen E-TEC 177kg ja 130 heppainen jammu 174kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se ylivoimainen teho-painosuhde ilmenee, kun ei mainittavaa eroa ole tehossa (kW) tai painossa (kg). Esim 130 heppainen E-TEC 177kg ja 130 heppainen jammu 174kg.

        Vertaa saman merkin koneita, niin huomaat eron. Jos et huomaa eroa, perehdy tekniikkaan. Jos et ymmärrä tekniikasta, niin.... niin kehu nelareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertaa saman merkin koneita, niin huomaat eron. Jos et huomaa eroa, perehdy tekniikkaan. Jos et ymmärrä tekniikasta, niin.... niin kehu nelareita.

        Vaikee verrata saman merkin koneita kun ei ole verrokkeja samalla merkillä, ja miksi rajoittaa vertailua merkkeihin kun ei ne tarrat kopassa paljoa paina? Jos se 2t on 4t:tä ylivoimaisesti kevyempi on se sitä merkistä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikee verrata saman merkin koneita kun ei ole verrokkeja samalla merkillä, ja miksi rajoittaa vertailua merkkeihin kun ei ne tarrat kopassa paljoa paina? Jos se 2t on 4t:tä ylivoimaisesti kevyempi on se sitä merkistä riippumatta.

        Tohatsu, ootko kuullut koskaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kokoluokasta tulkintasi mukaan alkaa laivat?
        Nykyaikainen laivan 2t kone ei ole kovinkaan yksinkertainen, vaikkapa MAN me sarjan koneet. Kevyitä ne eivät ole olleet koskaan.

        Laiva on sellainen alus, jossa on 2T pääkone.

        Olet oikeassa, rahtilaivan pääkone ei ole yksinkertainen ja painaa enemmän kuin 50 hp Honda.
        Onnittelut, sinusta tulee vielä teknikko :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se ylivoimainen teho-painosuhde ilmenee, kun ei mainittavaa eroa ole tehossa (kW) tai painossa (kg). Esim 130 heppainen E-TEC 177kg ja 130 heppainen jammu 174kg.

        150 hp Jammu 178 kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiva on sellainen alus, jossa on 2T pääkone.

        Olet oikeassa, rahtilaivan pääkone ei ole yksinkertainen ja painaa enemmän kuin 50 hp Honda.
        Onnittelut, sinusta tulee vielä teknikko :D

        Ikävä kyllä sinusta ei tule! Ei kyllä minustakaan koska ei niitä mistään ole tullut pitkään aikaan mutta sinulla ei olisi ollut edellytyksiäkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se ylivoimainen teho-painosuhde ilmenee, kun ei mainittavaa eroa ole tehossa (kW) tai painossa (kg). Esim 130 heppainen E-TEC 177kg ja 130 heppainen jammu 174kg.

        200 hp Jammu 178 kg (samalla rungolla kuin 150 hp).
        2-tahti 1,12 hp/kg ja 4-tahti 0,75 hp/kg
        On se iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohatsu, ootko kuullut koskaan?

        Niissä ei oo päästöarvot kunnossa eikä euroopan markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä ei oo päästöarvot kunnossa eikä euroopan markkinoilla.

        Se juuri on 2-t ongelma johtuen tekniikasta.
        Hyötyduhde on kuitenkin erinomainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se juuri on 2-t ongelma johtuen tekniikasta.
        Hyötyduhde on kuitenkin erinomainen

        Ei se ole 2-t:n ongelma. E-TEC on siitä todiste, mutta miksi se ei ole nelaria kevyempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole 2-t:n ongelma. E-TEC on siitä todiste, mutta miksi se ei ole nelaria kevyempi?

        En tiedä miksi juuri E-TECissä ei ole painoeroa, mutta on itsestään selvää, että 2-T on parempi teho-painosuhteeltaan kuin nelari. Se johtuu siitä, että samassa ajassa kone polttaa kaksinkertaisen määrän polttoainetta.

        Osa hyödystä katoaa kuitenkin koneen mekaniikkaan ja lopputuloksena on vain 50% parempi teho-painosuhde. Ei kai täällä oikeasti tarvitse näistä alkeista käydä keskustelua vai onko niin, ettei moottoritekniikassa enää opeteta 2-T periaatetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miksi juuri E-TECissä ei ole painoeroa, mutta on itsestään selvää, että 2-T on parempi teho-painosuhteeltaan kuin nelari. Se johtuu siitä, että samassa ajassa kone polttaa kaksinkertaisen määrän polttoainetta.

        Osa hyödystä katoaa kuitenkin koneen mekaniikkaan ja lopputuloksena on vain 50% parempi teho-painosuhde. Ei kai täällä oikeasti tarvitse näistä alkeista käydä keskustelua vai onko niin, ettei moottoritekniikassa enää opeteta 2-T periaatetta?

        Meinaat, että vanhoissa jenkkiraudoissa on parempi hyötysuhde koska bensan kulutus on suurempi? Yksinkertaistettuna kaikki on itsestään selvää mutta ei se tee siitä totuutta. Paloprosessin kontrolli on perinteisessä 2t:ssä surkea. Palamatonta polttoainetta tulee läpi ja hyötysuhde on huono. Niin tuli vanhoissa nelareissakin, mutta niissä on ollut enemmän kehityspotentiaalia koska ahtaminen ja paloprosessin hallinta on helpompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat, että vanhoissa jenkkiraudoissa on parempi hyötysuhde koska bensan kulutus on suurempi? Yksinkertaistettuna kaikki on itsestään selvää mutta ei se tee siitä totuutta. Paloprosessin kontrolli on perinteisessä 2t:ssä surkea. Palamatonta polttoainetta tulee läpi ja hyötysuhde on huono. Niin tuli vanhoissa nelareissakin, mutta niissä on ollut enemmän kehityspotentiaalia koska ahtaminen ja paloprosessin hallinta on helpompaa.

        Noh, noh, onhan 2T konekin hyötynyt kehityksestä.
        Erityisesti 2T diesel on hyvä kone moneen käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, noh, onhan 2T konekin hyötynyt kehityksestä.
        Erityisesti 2T diesel on hyvä kone moneen käyttöön.

        2t dieselissä on sama palamattoman polttoaineen ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miksi juuri E-TECissä ei ole painoeroa, mutta on itsestään selvää, että 2-T on parempi teho-painosuhteeltaan kuin nelari. Se johtuu siitä, että samassa ajassa kone polttaa kaksinkertaisen määrän polttoainetta.

        Osa hyödystä katoaa kuitenkin koneen mekaniikkaan ja lopputuloksena on vain 50% parempi teho-painosuhde. Ei kai täällä oikeasti tarvitse näistä alkeista käydä keskustelua vai onko niin, ettei moottoritekniikassa enää opeteta 2-T periaatetta?

        Mitä ihmettä sinä änkytät. Oliko tarkoituskin puhua paskaa? Että E-tec polttaisi kaksinkertaisen määrän bensaa. Mistä ihmeen sontahuussin takaa teitä oikein sikiää.


    • Anonyymi

      Turha kirjoitella mitään E-teceistä, niitä ei enää valmisteta ja hyvä niin. Ostakaa uskovaiset äkkiä loput käytetyt pois markkinoilta, kohta niitä ei enää ole!

      • Anonyymi

        Usko voi horjua jos menee ostamaan sellaisen.


      • Anonyymi

        Tekopyhiä kusipäisiä kaksinaamaisia typeriä vituttaa kun kaksitahtitekniikka osoittautui reippaasti puhtaammaksi pakokaasuiltaan kuin teidän nelarit.

        Jos olisitte rehellisesti puhtaampien pakopäästöjen kannattajia, te kannattaisitte E-tec tekniikkaa
        Näin helppoa teidät on paljastaa kaksinaamaisiksi paskan puhujiksi. Olette häpäisseet itsenne, ja pahasti.


    • Anonyymi

      Mikäli kulutus tai päästöt eivät kiinnosta, kaksitahdille on paikkansa. Itsellä on purkkarissa kumiveneen mottina juuri tuollainen ja hyvin toimii.

      Ei säätöä öljyn kanssa ja voi säilyttää missä asennossa haluaa. Kulutuksella ei ole mitään väliä, kun käyttöä ei tule edes tankillista vuodessa.

      • Anonyymi

        2t:llä nimenomaan on säätöä öljyn kanssa. Jos ajaa vain tankillisen vuodessa niin silloin sätöä on saman verran kuin 4t:llä. Niin vähäisellä käytöllä pienessä kumpparissa sähkövispilä, niin ei ole säätöä öljyn kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2t:llä nimenomaan on säätöä öljyn kanssa. Jos ajaa vain tankillisen vuodessa niin silloin sätöä on saman verran kuin 4t:llä. Niin vähäisellä käytöllä pienessä kumpparissa sähkövispilä, niin ei ole säätöä öljyn kanssa.

        No joo, itselleni on helpompi hoitaa öljynlisäys kerran kauteen huoltsikalla (tankkiin määrämitta öljyä sekaan) kuin lotrata erikseen motin kanssa. Ero ei ole kuitenkaan suuri.

        Kaksitahdin kiistaton etu on kuljetusasennossa, nelitahti on tarkempi.

        Itsellänikin tuo on viimeinen polttomoottorivispilä. Kun tuosta aika jättää, hankin jonkun fiksun sähkövispilän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, itselleni on helpompi hoitaa öljynlisäys kerran kauteen huoltsikalla (tankkiin määrämitta öljyä sekaan) kuin lotrata erikseen motin kanssa. Ero ei ole kuitenkaan suuri.

        Kaksitahdin kiistaton etu on kuljetusasennossa, nelitahti on tarkempi.

        Itsellänikin tuo on viimeinen polttomoottorivispilä. Kun tuosta aika jättää, hankin jonkun fiksun sähkövispilän.

        Mikä siinä kuljetusasennossa on hankalaa?

        Minulla nelarikonetta saa kuljettaa toisella kyljellään enkä ole keksinyt mitään syytä miksi sitä pitäisi käännellä puolelta toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä kuljetusasennossa on hankalaa?

        Minulla nelarikonetta saa kuljettaa toisella kyljellään enkä ole keksinyt mitään syytä miksi sitä pitäisi käännellä puolelta toiselle.

        No joo... Siis kaikki on hoidettavissa, mutta onhan tuo nyt hieman lapsellista väittää, että nelari on yhtä helppo kuin kaksari, koska öljyä tarvitsee lisätä vain harvoin ja sitä voi helposti säilyttää siinä yhdessä sallitussa asennossa (se asento pitää vain muistaa ja virheestä seuraa ylimääräistä huoltoa). Kaikki on tehtävissä tietenkin...

        Nelarin kanssakin todistetusti pärjää ja onhan se tekniikkana modernimpaan - jos tulisi enemmän ajoa ja sen voisi pitää suorassa, se olisi ollut itsellänikin valinta. Kaksarissa on kuitenkin omat etunsa, vaikka niitä nyt kuinka kiistetään.


    • Anonyymi

      Joo, voin tämän vahvistaa. Minua alkoi niin harmittaa, kun et päässyt viime kesänä vesille, kun aina oli joku piuha irti tai vaihteisto kolisi. Yritin vain auttaa.

    • Anonyymi

      Naapurin on syytä hakeutua lääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2502
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1802
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1467
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      267
      1465
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1292
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      392
      1255
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      343
      1232
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      368
      1208
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe