Pitääkö minun perustaa yritys

Anonyymi

Hei

Mietin, että pitääkö minun aloittaa yritys. Olen ostamassa 100 kpl tuotetta ja ajattelin jäälleen myydä niitä eteenpäin, mutta vain omille tarroilla. Mietin, että onko järkeä aloittaa yritys kun tuotot eivät kuitenkaan tule ylittämään max paria tonnia. Minulla ei siis ole muita nykyisiä tulojakaan, jolloin ALV veroraja ei todennäköisesti ylittyisikään.

Entä sitten jos myisin verkkokaupan kautta? Onko silloin pakko perustaa yritys

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yritystä et pakosti tarvitse. Ehkä hommasi menee harrastusmuotoisen toiminnan piikkiin, joista niistäkin tienesteistä verottaja kyllä on kiinnostunut saamaan oman osuutensa.
      https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/73274/yritystoiminta-tulonhankkimistoiminta-ja-harrastustoiminta-henkilöverotuksessa/#2.4-harrastustoiminta
      "Jos harrastustoiminnasta kertyy tuloja, annetaan tuloista sekä
      niiden hankkimisesta johtuneista menoista selvitys verotuksessa
      tulon kertymisvuonna."

Kaikkien verkkokauppojen pitämisessä yksi tekijä on verkkokauppaan väistämättä muodostuva asiaksrekisteri, ja siitä rekisteristä syntyvät velvoitteet.
      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/1999/19990523#L2P10

Ei tule mieleen että tuossakaan kohtaa silti nimenomaan vaadittaisiin firman tai yhdistyksen tms. olemassaoloa, kaipa se ilman sitäkin menee.

• Anonyymi

ehkäpä jos ett sitten enempää ala myymään tai toimimaan yrittäjänä, niin en kait itse perustaisi tuon takia yritystä. Kyllähän kait kuka vaan voi myydä tuon verran tuotteita ja eihän noista summista tarvii edes mitään yel-maksuja tehdä, niin anna mennä vaan ilman yritystä.

Kirjaa vaan kaikki menot ja tulot ylös, jos joskus tulee verottajalta kyselyy, niin on valmiina tiedot mitkä antaa...kirjaa menoiksi myös kaikki nettikulut, puhelikulut, postikulut, matkakulut yms....että on selkeesti kirjattu ylös mitä menoja tuohon meni....
      tulot - menot = voitto josta maksaisit verot

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72