Hei
Mietin, että pitääkö minun aloittaa yritys. Olen ostamassa 100 kpl tuotetta ja ajattelin jäälleen myydä niitä eteenpäin, mutta vain omille tarroilla. Mietin, että onko järkeä aloittaa yritys kun tuotot eivät kuitenkaan tule ylittämään max paria tonnia. Minulla ei siis ole muita nykyisiä tulojakaan, jolloin ALV veroraja ei todennäköisesti ylittyisikään.
Entä sitten jos myisin verkkokaupan kautta? Onko silloin pakko perustaa yritys
Pitääkö minun perustaa yritys
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Yritystä et pakosti tarvitse. Ehkä hommasi menee harrastusmuotoisen toiminnan piikkiin, joista niistäkin tienesteistä verottaja kyllä on kiinnostunut saamaan oman osuutensa.
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/73274/yritystoiminta-tulonhankkimistoiminta-ja-harrastustoiminta-henkilöverotuksessa/#2.4-harrastustoiminta
"Jos harrastustoiminnasta kertyy tuloja, annetaan tuloista sekä
niiden hankkimisesta johtuneista menoista selvitys verotuksessa
tulon kertymisvuonna."
Kaikkien verkkokauppojen pitämisessä yksi tekijä on verkkokauppaan väistämättä muodostuva asiaksrekisteri, ja siitä rekisteristä syntyvät velvoitteet.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/1999/19990523#L2P10
Ei tule mieleen että tuossakaan kohtaa silti nimenomaan vaadittaisiin firman tai yhdistyksen tms. olemassaoloa, kaipa se ilman sitäkin menee. - Anonyymi
ehkäpä jos ett sitten enempää ala myymään tai toimimaan yrittäjänä, niin en kait itse perustaisi tuon takia yritystä. Kyllähän kait kuka vaan voi myydä tuon verran tuotteita ja eihän noista summista tarvii edes mitään yel-maksuja tehdä, niin anna mennä vaan ilman yritystä.
Kirjaa vaan kaikki menot ja tulot ylös, jos joskus tulee verottajalta kyselyy, niin on valmiina tiedot mitkä antaa...kirjaa menoiksi myös kaikki nettikulut, puhelikulut, postikulut, matkakulut yms....että on selkeesti kirjattu ylös mitä menoja tuohon meni....
tulot - menot = voitto josta maksaisit verot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875