Olen vuosien 2016-2019 aikana nostanu useita pikavippejä monesta eri yrityksestä. Olen saanut jo kaikki maksettua äärimmäisten korkojen kanssa takaisin.
Kysynkin voinko näin jälkikäteen vaatia luottojen kohtuullistamista vaikka yhtäkään lainaa ei ole auki? En ole ilmoittautunut noihin ryhmäkanteisiin, vaikka olisin molemmista saanut korvauksia. Onko siis nyt jo liian myöhäistä vai pitäisikö minulla olla tällä hetkellä avointa lainaa, jotta jotakin voisi kohtuullistaa? Kysymys saattaa kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta kysyn jos jollakin olisi asiasta kokemusta.
Kiitos erittäin paljon jo etukäteen!
Jo maksettujen luottojen kohtuullistaminen
17
1982
Vastaukset
- Anonyymi
Voit vaatia. Riitautu kulut ja vaadi kulujen kohtuullistamista 50% todellisen vuosikoron tasolle. Vaadi tämän ylittävän osan palauttamista sinulle takaisin. Vie asia kuluttajariitalautakuntaan reklamaation jälkeen ja odota sieltä myönteistä päätöstä. Pyydä uudelleen kulujen kohtuullistamista. Jos eivät suostu vie oikeuteen.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Lähden selvittelemään tilannetta.
T. Aloittaja
- Anonyymi
Hyvää osaamista
- Anonyymi
Jos saatava on myyty perintätoimistolle, niin laitetaanko vaatimusta perintä firmalle?
- Anonyymi
Voit laittaa vaatimuksesi kaikile mukana olleille. Voit saada kaikki liikaa perityt rahasi takaisin korkojen kanssa ja maksattaa heillä kaikki oikeudenkäyntikulusi.
- Anonyymi
Miksi et muuten ilmoittautunut kanteisiin, kysyn ihan vain mielenkiinnolla.
- Anonyymi
Teijen touhut muistuttaa jo tupakkayhtiöiltä korvauksien vaatimista ihan siksi vaan kun polttanut sätkää varoituksista välittämättä ensin koko ikänsä.
- Anonyymi
Itse olen yhden vaatimuksen laittanut vireille kuluttajariitalautakuntaan. Käsittelyaika n. 18kk, ja ennenkuin edes ottivat käsittelyyn, meni n. Pari kuukautta, eli helvetin hidas prosessi. Saa nähdä, tuleeko silloinkaan päätöstä, 1,5vuotta jo kulunut, onko kellään kokemuksia kauan on mennyt päätöksissä?
Mä pelkään että tein koko valituksen väärin tai vaadin liikaa ja sitten käy niin etten ole oikeutettu hyvityksiin:/ he kun voivat tehdä päätöksen ainoastaan sen perusteella, mitä itse vaadin, eivät siis voi muuttaa vaatimuksiani. Vaikka tiedän, että periaatteessa olen oikeutettu hyvityksiin, korko oli 216%, onneksi sain lopulta maksettua pois..- Anonyymi
Jatkan vielä, että jos olet lainasi
Jo maksanut, ei yhtiö varmasti palauta sulle mitääm jälkikäteen ja silloin ainoa tie on tuo kuluttajariitalautakunta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä, että jos olet lainasi
Jo maksanut, ei yhtiö varmasti palauta sulle mitääm jälkikäteen ja silloin ainoa tie on tuo kuluttajariitalautakunta.Itse olen laittanut noin vuosi sitten KKV:lle jutun. Tammikuussa heiltä päin viimeinen yhteydenotto, että asia etenee... Malttia kyllä vaatii. Toisaalta hyvä, että edes tälläinen apu on saatavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen laittanut noin vuosi sitten KKV:lle jutun. Tammikuussa heiltä päin viimeinen yhteydenotto, että asia etenee... Malttia kyllä vaatii. Toisaalta hyvä, että edes tälläinen apu on saatavissa.
Siis tämän vuoden tammikuussa? Mä laitoin silloin 1,5 vuotta sitten lautakuntaan asiani ja sen verran eteni silloin, että vastapuolelta pyydettiin vastinetta. Sen jälkeen on jumahtanut siihen ”kirjeenvaihto”- kohtaan. Eli koko juttua ei ole vielä edes katsottu enempi. Ja päätös pitäisi periaatteessa tulla jo ihan näillä näppäimillä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tämän vuoden tammikuussa? Mä laitoin silloin 1,5 vuotta sitten lautakuntaan asiani ja sen verran eteni silloin, että vastapuolelta pyydettiin vastinetta. Sen jälkeen on jumahtanut siihen ”kirjeenvaihto”- kohtaan. Eli koko juttua ei ole vielä edes katsottu enempi. Ja päätös pitäisi periaatteessa tulla jo ihan näillä näppäimillä...
Joo. Vuosi meni tuohon kommenttiin. Kirjeenvaihto-kohdassa näkyy minullakin asia olevan. Kommenttina oli yhdessä "kirjeessä" että avustavat asiassa. Laitoin kyselyä, että auttaako tuo ryhmäkanteen peruminen asiaani. En ollut siinä mukana, mutta asia on ihan sams. Ei ole tullut vielä KKV:ltä vastausta. ..
- Anonyymi
Älkää kyselkö mitään, vaan esittäkää tiukkoja vaatimuksia mahdollisimman muodollisessa asussa. Pyytäkää tarvittaessa joku kaveriinne toimimaan asianajajana (avustajana). Googlea ja copy-pastea saa ihan vapaasti käyttää. Ei tarvitse olla mikään lyhyt tiivistelmä.
- Anonyymi
Laitoin korkojen kohtuulistamispyyntöjä laina firmoihin ja vastauksena tuli että laina on siirtynyt perintään, joten sinne pitää olla yhteydessä.
Yhdeltä perintätoimisto firmalta sain vastauksen, että olemme vaatineet vain 50€ 50€ maksusuunnitelman teosta. Maksoin sinne vajaa 2000€- Anonyymi
Rahoitat rikollista toimintaa oikein urakalla.
- Anonyymi
Pyyntö laitettu credit24:lle, ja vastaus oli että takautuvasti eivät mitenkään voi korkoja kohtuullistaa,pahoittelut. Tietenkään, jännä että vastaus on aiemmin ollut että ei voi kohtuullistaa ollenkaan. Kunnes siis nyt yhtäkkiä pyytämättä laskivat korkoa. Mutta 2tonnia maksettu ja edelleen 2tonnia velkaa, et ei se vaan lohduta vaikka tästä hetkestä korko on matalampi...
- Anonyymi
Pikavippiyhtiöt on rikollista toimintaa . Kysy vaikka avilta ti fivalta, ihan rikostuomioistuimeen on juttu vietävä, koska rikos on muuttunut maan tavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399