😨 Onko se luterilainen tunnustus vai sitä vastaan puhuvat liberaalit papit ja piispat?
Mitä enää on luterilaisuus!
9
<50
Vastaukset
Toki ensimmäinen. Vaikka tietämättömät luulevat jälkimmäistä 🐸
- Anonyymi
Media on ottanut liberaalit kirkon äänitorviksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Media on ottanut liberaalit kirkon äänitorviksi.
Se on valitettavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on valitettavaa.
Liberaalit eivät edes ole kristittyjä.
- Anonyymi
Käytännön luterilaisuuden määrittelee jäsenistön tahtotila, joten arvomaailmaltaan ja touhuiltaan luterilaisuus on enenevissä määrin rivijäsenien näkemysten mukaista (vähemmän ylhäältä määrättyä, vähemmän Raamattu-keskeistä).
- Anonyymi
Mielenkiintoista mikä taho alkaa rahottaa kirkkoa sitten kun ovat myyneet kaiken mikä on myytävissä ja vöki vähenee kaiken aikaa!
valtio tietenin rientää apuun, pitäähän piispojen saada sadattuhannensa ja appien palkkansa se on selvä toki. - Anonyymi
Luterilaisuus on Lutherin uskonpuhdistuksen jälkeen puhdistettua uskoa eli puhdasuskoisuutta.
- Anonyymi
Olen ollut luterilainen syntymästäni saakka. Käynyt seurakunnan päiväkerhoa ja pyhäkoulua. Rippileirin kävin ja halusin isoseksi. Toimin pyhäkoulu opettajana ja kerhonohjaajana. Olin kirkolla työssä päiväkerhonohjaajana ja diakoniatyöntekijänä. Kävin raamattupiireissä. Uskonasiat tuntuivat selkeiltä. Ajattelin että ymmärrän ydinasiat ja se riittää. Yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Sitten opiskelin ja vaihdoin kunnalle työhön. Menin naimisiin ja sain lapsia. Arkiset asiat veivät aikani. Kävin joskus kirkossa, en juurikaan viitsinyt lukea Raamattua, koska mielestäni tiesin ydinkohdat. Rukoilin, kun elämässä oli vaikeaa. Mutta pidin itseäni uskovaisena. Minulla oli paljon epäilyksiä.
Sitten katselin tv 7 ja koin jotain erikoista, jotain minkä nimeän karismaattiseksi. Rukoilin eri tavalla kuin ennen. Mutta kun katselin ohjelmia, niin jotkut asiat alkoivat tuntua vääriltä. Esimerkiksi että vaadittiin jossain ohjelmassa Jumalaa parantamaan sairauksia eikä hyväksytty ajatusta ettei Jumala parantaisikaan. Lakkasin katsomasta tv 7 kokonaan,. Mutta jotakin sieltä olin saanut, joka innosti minua lukemaan kristillisiä kirjoja. Luin kirjan Olen nähnyt kuninkaan Anne Graham Lotzilta. Kirjassa oli paljon sellaista mikä ei minua puhutellut ja ajattelin eri tavalla, mutta kirjan takana oli tehtävä, jonka avulla harjoitella Raamatun lukemista. Se todella innosti minua. Kun luin Raamatun kohtia ja tutkin niitä kysymysten pohjalta sain uusia omakohtaisia oivalluksia Raamatusta.
Uskoani uudisti myös elämässäni kokemani raskaat asiat ja kun jouduin kohtaamaan oman syntisyyteni aivan eri tavalla kuin koskaan ennen. Konkreettisesti itkin syntejäni.
Ajattelen luterilaisessa kirkossa o n helppo luulla elävänsä Jumalan yhteydessä ja kuitenkin elää kaukana. Jumalasta.
No luterilainen kirkko on kotini. Kun korona on ohi, tahdon takaisin yhteyden seurakuntaan, mistä olen ollut poissa vuosikymmeniä. - Anonyymi
"Ajattelen luterilaisessa kirkossa o n helppo luulla elävänsä Jumalan yhteydessä ja kuitenkin elää kaukana. Jumalasta. "
Kuule,tie,totuus,elämä on sinussa itsessä.Se ei ole opetuksissa laissa,Jumalassa.
Tie,totuus,elämä on sinussa itsessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124700MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022441Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5741841- 91673
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1051530Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3988Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64987