Pelkäätkö korona virusta?

Anonyymi

Onko se uhka vai etkö välitä?

73

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En välitä, käytän kyllä julkisissa paikoissa hengityssuojainta muuten en elämääni muuta seuraan kyllä huvittuneena että kuinka heikko mielistä osa väestä on!!

• Anonyymi

Pelkään

• Anonyymi

En pelkää. En käytä maskia, en ota rokotusta ja hoitotahdossa täyskiellot päällä. Tulee jos tulee mutta viimeinen terveysriski itselle tuo korona on.

• Anonyymi

En mä sitä erityisemmin omalla kohdallani pelkää. En kuulu riskiryhmiin ja moni muukin asia täällä on vaarallista. Enemmän olen huolissani niistä lähipiirin ihmisistä, jotka kuuluvat riskiryhmiin. En halua tuoda mukanani tartuntaa heille. Noudatan siis asiaankuuluvaa varovaisuutta ja käytän harkintaa tekemisissäni.

• Anonyymi

Olis se semisti kohtalon ivaa jos koronaan kuolisin, kun jumakauta 6-7 itsemurhayritystäkään 30-200 pillerillä ei mua tappanu!

Kyllä mä ehkä kierolla huumorintajullani saattasin viimesillä hengenvedoilla jonkun vitsin asiasta heittää.

Noin muuten.. en mä oikein osaa pelätä. Tietty just nyt on tänään kurkkukipua esiintynyt ja hiukka mietityttää että mitäs vttuaaa pitäis tästä niinku ny miettii?

• Sama täällä. On sitä pahemmastakin selvitty. Ja vaikka mulla ei oo ihan tota määrää yrityksiä -olisko niitä muistaakseni neljä, ja kaikki muut jutut päälle, niin korona tulee jos on tullakseen. Jos henki lähtee, niin sit on mun aika lähtee. En pelkää, vaikka kuuluukin riskiryhmään uniapnean takia.

Varovainen pitää olla ja muistaa hyvä hygienia, mutta sellasta paniikkia mitä joillakin on, ei todellakaan ole.

Sillä kierolla mustalla huumorilla jaksaa mennä eteenpäin. Ja jos siinä käyttää polttoaineena itseään ja omia kokemuksia, on se silloin parasta mitä voi saada.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Sama täällä. On sitä pahemmastakin selvitty. Ja vaikka mulla ei oo ihan tota määrää yrityksiä -olisko niitä muistaakseni neljä, ja kaikki muut jutut päälle, niin korona tulee jos on tullakseen. Jos henki lähtee, niin sit on mun aika lähtee. En pelkää, vaikka kuuluukin riskiryhmään uniapnean takia.

Varovainen pitää olla ja muistaa hyvä hygienia, mutta sellasta paniikkia mitä joillakin on, ei todellakaan ole.

Sillä kierolla mustalla huumorilla jaksaa mennä eteenpäin. Ja jos siinä käyttää polttoaineena itseään ja omia kokemuksia, on se silloin parasta mitä voi saada.

Kuoleman kohdalla mulle on jääny tuo huumorin viljely tolle tasolle.

Onhan se nyt vähän humoristista jos mä yritän itse päästä hengestäni myrkyttämällä itseeni ja saan sydämen ja keskushermoston lyömään tosi pelottavasti tilttiin mutten kuole ja sit tulee joku hengitystieinfektio ja tappaa!

Siis sillä kohtaa tulis sellanen..Siis mitä helv? Onks tää joku vitsi? Fiilinki

• Anonyymi

En pelkää. En käytä maskia enkä ota rokotusta ja kohta menee hermo tähän terveysdystopiaan.

• Anonyymi

Virus on tietysti ihmiselle vahingollinen kuten influenssa. Mutta nämä rajoitustoimet ovat troijan hevonen The Great Resetille. Henkilökohtaisesti en pelkää sitä. Ei minulle tapahdu mitään mitä Jumala ei sallisi. Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, ketkä Jeesukseen uskovat. Hieman haastavaksi tämä elämä on käymässä, kun toiset murehtivat fyysistä kuolemaansa ja itse tietää, että Jumala tätä maailman menoa hallitsee, ja todellinen murheen aihe tulisi olla mitä mieltä Jumala on meidän tekemisistä ja keneen uskomme ja luotamme.

• Anonyymi

En ole uskossa. Sanon sen tähän heti ennen mitään muuta.

Näkemyksesi on minusta väärä. Ei tärkeintä minusta ole hakee jonkun hengen suosioo kuoleman jälkeen, vaan elää täällä eläessä niin ettei vahingoita muita.
        Ei siis käytä väkivaltaa tai tahallaan hauku tai muuten aiheuta muille vahinkoo. Jos vahingossa niin tekee, hyvittää sen eli pyytää anteeksi ja yrittää korjata vahingon minkä sai aikaan

Se että liehittelet Jumalaasi mutta sorrat Jumalan luomia muita eläessäs on vääräoppista minusta.

Lopuksi: en usko kuoleman jälkeiseen elämään kuin ainoastaan niin että ihmisten jäänteistä syntyy kasveja ja hyönteisille ravinteikasta uutta maaperää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole uskossa. Sanon sen tähän heti ennen mitään muuta.

Näkemyksesi on minusta väärä. Ei tärkeintä minusta ole hakee jonkun hengen suosioo kuoleman jälkeen, vaan elää täällä eläessä niin ettei vahingoita muita.
        Ei siis käytä väkivaltaa tai tahallaan hauku tai muuten aiheuta muille vahinkoo. Jos vahingossa niin tekee, hyvittää sen eli pyytää anteeksi ja yrittää korjata vahingon minkä sai aikaan

Se että liehittelet Jumalaasi mutta sorrat Jumalan luomia muita eläessäs on vääräoppista minusta.

Lopuksi: en usko kuoleman jälkeiseen elämään kuin ainoastaan niin että ihmisten jäänteistä syntyy kasveja ja hyönteisille ravinteikasta uutta maaperää

"Se että liehittelet Jumalaasi mutta sorrat Jumalan luomia muita eläessäs on vääräoppista minusta."

Millä tavalla sorran Jumalan luomia? Sortaako sinua että sanon valheen olevan pahuutta? Valhe on pahaa. Totuus on hyvää.

"Näkemyksesi on minusta väärä. Ei tärkeintä minusta ole hakee jonkun hengen suosioo kuoleman jälkeen, vaan elää täällä eläessä niin ettei vahingoita muita.
        Ei siis käytä väkivaltaa tai tahallaan hauku tai muuten aiheuta muille vahinkoo. Jos vahingossa niin tekee, hyvittää sen eli pyytää anteeksi ja yrittää korjata vahingon minkä sai aikaan"

Ei tuosta ole mitään apua. Synti tehdään Jumalaa vastaan ei ihmisiä. Kukaan ei ole sinulla vastuussa mistään, eikä toisille ihmisille, vaan Jumalalle. Etkä sinä edes itse noudata mitä opetat.

"Lopuksi: en usko kuoleman jälkeiseen elämään kuin ainoastaan niin että ihmisten jäänteistä syntyy kasveja ja hyönteisille ravinteikasta uutta maaperää"

Ei kaikkia ole tarkoitettu iankaikkisen elämän perillisiksi. Vain ne ketkä uskovat Jeesukseen saavat iankaikkisen elämän, toisten kohtalo on iankaikkinen häpeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Se että liehittelet Jumalaasi mutta sorrat Jumalan luomia muita eläessäs on vääräoppista minusta."

Millä tavalla sorran Jumalan luomia? Sortaako sinua että sanon valheen olevan pahuutta? Valhe on pahaa. Totuus on hyvää.

"Näkemyksesi on minusta väärä. Ei tärkeintä minusta ole hakee jonkun hengen suosioo kuoleman jälkeen, vaan elää täällä eläessä niin ettei vahingoita muita.
        Ei siis käytä väkivaltaa tai tahallaan hauku tai muuten aiheuta muille vahinkoo. Jos vahingossa niin tekee, hyvittää sen eli pyytää anteeksi ja yrittää korjata vahingon minkä sai aikaan"

Ei tuosta ole mitään apua. Synti tehdään Jumalaa vastaan ei ihmisiä. Kukaan ei ole sinulla vastuussa mistään, eikä toisille ihmisille, vaan Jumalalle. Etkä sinä edes itse noudata mitä opetat.

"Lopuksi: en usko kuoleman jälkeiseen elämään kuin ainoastaan niin että ihmisten jäänteistä syntyy kasveja ja hyönteisille ravinteikasta uutta maaperää"

Ei kaikkia ole tarkoitettu iankaikkisen elämän perillisiksi. Vain ne ketkä uskovat Jeesukseen saavat iankaikkisen elämän, toisten kohtalo on iankaikkinen häpeä.

Näyttää vastuun siirrolta toi selittelys. S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttää vastuun siirrolta toi selittelys. S

Sinähän se olet kuka ei ole tunnustanut syntejään Jumalalle ja tehnyt parannusta valheen teoistaan. Sinua ei kiinnosta vastuun ottaminen pätkääkään, eikä totuus, vaan elät fantasiassa, että pääset kuin koira veräjästä. Kuvittelet että noissa itse keksimissäsi tai jonkun muun ihmisen keksimissä käskyissä on jotain hyödyllistä. Jumalan edessä ei auta ketään vaikka luulisi noudattavansa kymmentäkäskyä, mitä luulet, että auttaa jos kehuu noudattaneensa ihmisten keksimiä käskyjä? Ainoastaan ne armahdetaan ketkä haluavat olla Jeesuksen kaltaisia. Ketkä sydämessään haluavat rakastaa ja olla kuuliaisia Jumalalle, kuka on totuus ja rakkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se olet kuka ei ole tunnustanut syntejään Jumalalle ja tehnyt parannusta valheen teoistaan. Sinua ei kiinnosta vastuun ottaminen pätkääkään, eikä totuus, vaan elät fantasiassa, että pääset kuin koira veräjästä. Kuvittelet että noissa itse keksimissäsi tai jonkun muun ihmisen keksimissä käskyissä on jotain hyödyllistä. Jumalan edessä ei auta ketään vaikka luulisi noudattavansa kymmentäkäskyä, mitä luulet, että auttaa jos kehuu noudattaneensa ihmisten keksimiä käskyjä? Ainoastaan ne armahdetaan ketkä haluavat olla Jeesuksen kaltaisia. Ketkä sydämessään haluavat rakastaa ja olla kuuliaisia Jumalalle, kuka on totuus ja rakkaus.

5. käsky
        Älä tapa.

Jokaisen ihmisen elämä on arvokas. Ketään ei saa vahingoittaa teoilla tai sanoilla. Älä aiheuta kärsimystä kenellekään, vaan auta kaikkia ihmisiä.

Niiden, joilla on valtaa, tulee puolustaa heikompia.

7. käsky
        Älä varasta.

Raha ja omaisuus ovat Jumalan hyviä lahjoja. Varastaminen on väärin. Toisen omaisuuden vahingoittaminen tahallaan on myös varastamista.

Meillä on vastuu toinen toisistamme ja myös luonnosta ja ympäristöstä.

8. käsky
        Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Älä valehtele. Puhu aina totta.

Toisesta ihmisestä ei saa puhua pahaa. Kerro hänestä hyviä asioita.

9. käsky
        Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

Jumala tietää myös ajatuksesi. Siksi et saa kadehtia tai juonitella itsellesi toisen ihmisen omaisuutta.

Älä aja omaa etuasi toisen kustannuksella.

10. käsky
        Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Läheiset ihmiset ovat Jumalan lahjaa. Siksi kenellekään ei saa aiheuttaa vahinkoa. Älä tavoittele itsellesi toisen ihmisen elämään kuuluvia ihmisiä ja asioita.

Tee toiselle ihmiselle hyvää. Suojele ja tue häntä kaikessa.

https://selko.evl.fi/usko-ja-elama/kymmenen-kaskya/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5. käsky
        Älä tapa.

Jokaisen ihmisen elämä on arvokas. Ketään ei saa vahingoittaa teoilla tai sanoilla. Älä aiheuta kärsimystä kenellekään, vaan auta kaikkia ihmisiä.

Niiden, joilla on valtaa, tulee puolustaa heikompia.

7. käsky
        Älä varasta.

Raha ja omaisuus ovat Jumalan hyviä lahjoja. Varastaminen on väärin. Toisen omaisuuden vahingoittaminen tahallaan on myös varastamista.

Meillä on vastuu toinen toisistamme ja myös luonnosta ja ympäristöstä.

8. käsky
        Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Älä valehtele. Puhu aina totta.

Toisesta ihmisestä ei saa puhua pahaa. Kerro hänestä hyviä asioita.

9. käsky
        Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

Jumala tietää myös ajatuksesi. Siksi et saa kadehtia tai juonitella itsellesi toisen ihmisen omaisuutta.

Älä aja omaa etuasi toisen kustannuksella.

10. käsky
        Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Läheiset ihmiset ovat Jumalan lahjaa. Siksi kenellekään ei saa aiheuttaa vahinkoa. Älä tavoittele itsellesi toisen ihmisen elämään kuuluvia ihmisiä ja asioita.

Tee toiselle ihmiselle hyvää. Suojele ja tue häntä kaikessa.

https://selko.evl.fi/usko-ja-elama/kymmenen-kaskya/

Ja mikä on pointtisi? Sinä olet rikkonut noita kaikkia ja olet Jumalan tuomion alla, ellet käänny Jeesuksen puoleen ja pyydä armoa:

Jaakobin kirje 2.10
        "Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin."

"Älä valehtele. Puhu aina totta."

Sanoit ettet usko Jumalaan. Kun Jumala nyt on olemassa niin se tarkoittaa että olet valehtelija.

"Tee toiselle ihmiselle hyvää. Suojele ja tue häntä kaikessa."

Ei toimi. Ihmisellä on oma ylpeys, jonka taakse et pääse häntä auttamaan. Toisaalta jos ihmistä aina autetaan ja tuetaan hän ei koskaan opi turvaamaan Jumalaan.

"Jokaisen ihmisen elämä on arvokas. Ketään ei saa vahingoittaa teoilla tai sanoilla. Älä aiheuta kärsimystä kenellekään, vaan auta kaikkia ihmisiä."

Onko sinusta väärin teloittaa sarjamurhaaja? Onko hänen elämänsä arvokas?

"Toisesta ihmisestä ei saa puhua pahaa. Kerro hänestä hyviä asioita."

Puhutaanko kaikista pahantekijöistäkin vain hyviä asioita?

Jumalan laki käskee toisaalla hävittää vääryydentekijät. Tulkitset sitä väärin ja oman uskontosi tueksi, mikä on petollista itsessään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi raamattu on muuten aikas takapajunen ja raakaa

https://raamattu.fi/raamattu/KR92/EXO.21/2.-Mooseksen-kirja-21

Saa ottaa orjia. Ilman rangaistusta niitä saa lyödä kunhan ei tapa. Ihmiskauppakin sallittua. Orjam sai ostaa. Jne

Eip siin.. jos joku haluu kirjaa noudattaa.. ja uskoo.
        Suomessa ei kuitenkaan ihmiskauppa, orjan pito tai ylipäätään fyysinen kuritus oo sallittua eikä täällä tule mistään kuolemanrangaistusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa ottaa orjia. Ilman rangaistusta niitä saa lyödä kunhan ei tapa. Ihmiskauppakin sallittua. Orjam sai ostaa. Jne

Suomessa ei kuitenkaan ihmiskauppa, orjan pito tai ylipäätään fyysinen kuritus oo sallittua eikä täällä tule mistään kuolemanrangaistusta

No kuten kaikki saatanan palvelijat, sinäkin tuot Raamatun nyky-yhteiskunnan kysymyksien ja harhaluulojen keskelle, etkä edes yritä päästä sen aikaisen maailman miljööhön. Raamattu ei myöskään väitä, että siinä kerrotut ihmisten teot olisivat aina oikeita. Sen on itse asiassa tarkoitus osoittaa ihmisten pahuus ja että kaikki ihmisen omasta halusta ja tahdosta lähtevät teot ovat pahoja koska niiden juuret ovat valheessa.

Orjuus oli hyvin erilaista ja orjuus on muutenkin poliittisista syistä, väritetty melkolailla tässä nykyajassa. Orjat saattoivat tuohon aikaan jopa haluta jäädä orjiksi, vaikka heillä olisi ollut oikeus vapauteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuten kaikki saatanan palvelijat, sinäkin tuot Raamatun nyky-yhteiskunnan kysymyksien ja harhaluulojen keskelle, etkä edes yritä päästä sen aikaisen maailman miljööhön. Raamattu ei myöskään väitä, että siinä kerrotut ihmisten teot olisivat aina oikeita. Sen on itse asiassa tarkoitus osoittaa ihmisten pahuus ja että kaikki ihmisen omasta halusta ja tahdosta lähtevät teot ovat pahoja koska niiden juuret ovat valheessa.

Orjuus oli hyvin erilaista ja orjuus on muutenkin poliittisista syistä, väritetty melkolailla tässä nykyajassa. Orjat saattoivat tuohon aikaan jopa haluta jäädä orjiksi, vaikka heillä olisi ollut oikeus vapauteen.

Nyt tajuan ton avioliiton tärkeyden!

Köyhyydessä isät myi tyttärensä miehelle ja mies maksoi jo kun morsiammenhinnan

Eli Neitsyt Maria on floppi! Neitsyt Maria oli harrastanu jo seksiä jonkun kanssa. ei siihen aikaan saanu pamahtaa paksuksi ennen kuin oli naimisissa, ja jos vietteli miehen sänkyynsä ennen sitä oli ”noita” ja noidan kohtalo oli kuolema.

” 15

»Jos mies viettelee neitsyen, jota ei ole kihlattu, ja makaa hänen kanssaan, hän maksakoon hänestä täyden morsiamenhinnan ja ottakoon hänet vaimokseen. 16Mutta ellei tytön isä suostu antamaan hänelle tytärtään, viettelijä maksakoon silti saman verran kuin on tapana maksaa neitsyestä morsiamenhintana.
        17

»Noitanaisen älä anna elää.”

https://raamattu.fi/raamattu/KR92/EXO.22/2.-Mooseksen-kirja-22

Eli Neitseellinen raskaaksi tulo keksittiin valheeksi pelastaakseen Marian hengen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli Neitsyt Maria on floppi! Neitsyt Maria oli harrastanu jo seksiä jonkun kanssa. ei siihen aikaan saanu pamahtaa paksuksi ennen kuin oli naimisissa, ja jos vietteli miehen sänkyynsä ennen sitä oli ”noita” ja noidan kohtalo oli kuolema.

” 15

»Jos mies viettelee neitsyen, jota ei ole kihlattu, ja makaa hänen kanssaan, hän maksakoon hänestä täyden morsiamenhinnan ja ottakoon hänet vaimokseen. 16Mutta ellei tytön isä suostu antamaan hänelle tytärtään, viettelijä maksakoon silti saman verran kuin on tapana maksaa neitsyestä morsiamenhintana.
        17

Eli Neitseellinen raskaaksi tulo keksittiin valheeksi pelastaakseen Marian hengen.

Wanha juttu. Harmi että Jumala on jättänyt lihaksi tulemisestaan jo ihan objektiivisen todisteen:

https://www.suomalainen.com/products/valokuva-jeesuksesta-1

Voit tietysti jatkaa noiden satujen keksimistä mutta mitä hyötyä siitä sinulle on? Eikö olisi helpompaa vaan tunnustaa syntinsä? ja pyytää Jeesus näyttämään se oikea tie? Miksi hukkaat elämääsi tuohon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wanha juttu. Harmi että Jumala on jättänyt lihaksi tulemisestaan jo ihan objektiivisen todisteen:

https://www.suomalainen.com/products/valokuva-jeesuksesta-1

Voit tietysti jatkaa noiden satujen keksimistä mutta mitä hyötyä siitä sinulle on? Eikö olisi helpompaa vaan tunnustaa syntinsä? ja pyytää Jeesus näyttämään se oikea tie? Miksi hukkaat elämääsi tuohon?

Jos huomaat niin
        Omat kommenttis haukkuu mua koko ajan.

Oot jo aika monin tavoin
        Alentanu mua
        Ihmisenä
        Alemmaksi kuin itses.

Mä taas lainaillu pätkiä
        Raamatusta

Minusta mä menen taivaaseen ja sä helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos huomaat niin

Oot jo aika monin tavoin
        Alentanu mua
        Ihmisenä
        Alemmaksi kuin itses.

Mä taas lainaillu pätkiä
        Raamatusta

Toivottavasti Jumalan armo joskus vielä sinutkin tavoittaa. Ei tämä ole mitään teeskentelyä, että "minulla on Jumalan armo ja sinulla ei". Sen tietää sydämessään kun on saanut anteeksi tekonsa.
        Tämä ei perustu ansioon. Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Kaikki ovat armon tarpeessa ja hukassa ilman uskoa Jeesukseen. En ole sinua haukkunut. Se vain on tosiasia että jos ihminen ei loppupeleissä ole Jeesuksen kanssa, on hän Jeesusta vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti Jumalan armo joskus vielä sinutkin tavoittaa. Ei tämä ole mitään teeskentelyä, että "minulla on Jumalan armo ja sinulla ei". Sen tietää sydämessään kun on saanut anteeksi tekonsa.
        Tämä ei perustu ansioon. Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Kaikki ovat armon tarpeessa ja hukassa ilman uskoa Jeesukseen. En ole sinua haukkunut. Se vain on tosiasia että jos ihminen ei loppupeleissä ole Jeesuksen kanssa, on hän Jeesusta vastaan.

Joudut helvettiin kun parjaat Jumalan luomuksia. Olet kuin kiittämätön kakara töhrimässä tussilla kaiken Jumalan luomat taideteokset. Samalla kultaat itsesi ja nostat ylimmälle hyllylle kiilteleen. Ah mikä täydellinen luomus! Hyh nuo muut JUMALAN luomat epäonnistuneita töhryjä kun minä loistan täydellisenä! S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joudut helvettiin kun parjaat Jumalan luomuksia. Olet kuin kiittämätön kakara töhrimässä tussilla kaiken Jumalan luomat taideteokset. Samalla kultaat itsesi ja nostat ylimmälle hyllylle kiilteleen. Ah mikä täydellinen luomus! Hyh nuo muut JUMALAN luomat epäonnistuneita töhryjä kun minä loistan täydellisenä! S

Vaikutanko minä sinusta sellaiselta kenellä on epävarmuutta oman sielunsa pelastuksesta? Jeesus itse on minulle ilmoittanut, Sanansa, Raamatun, kautta että Hän on kärsinyt puolestani sen tuomion, joka minulle kuului. Ei minun tarvitse noudattaa sinun käskyjäsi kun Jeesus on tehnyt tuomion tyhjäksi minun osaltani koska Häneen turvaan. Nyt minä saan totella Jumalaa ja iloitsen siitä. Tämä on sinullekin tarjolla, että jos uskot Jeesukseen, sinua ei tuomita ja saat uuden sydämen, etkä enää vihaa minuakaan tai mikä tärkeintä, Jeesusta. Hyvää yötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikutanko minä sinusta sellaiselta kenellä on epävarmuutta oman sielunsa pelastuksesta? Jeesus itse on minulle ilmoittanut, Sanansa, Raamatun, kautta että Hän on kärsinyt puolestani sen tuomion, joka minulle kuului. Ei minun tarvitse noudattaa sinun käskyjäsi kun Jeesus on tehnyt tuomion tyhjäksi minun osaltani koska Häneen turvaan. Nyt minä saan totella Jumalaa ja iloitsen siitä. Tämä on sinullekin tarjolla, että jos uskot Jeesukseen, sinua ei tuomita ja saat uuden sydämen, etkä enää vihaa minuakaan tai mikä tärkeintä, Jeesusta. Hyvää yötä.

Vaikutat. Heti kun löin raamatun sanaa tähän alkoi kiivaampi sättiminen

Epäilet ettet olekaan taivaspaikkaa saamassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja pelkkä raamatun siteeraus sai aikaan räjäyksen joten pisto sydämessä tuntui ja epävarmuus heräsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orjista puhutaan Raamatussa siksi, että tuohon aikaan kun Iso Kirja kirjoitettiin, oli hyvin tavallista että oli orjia ja isäntiä. Raamatussa kehotetaan siksi kohtelemaan orjia hyvin. Sekä orjia kehotettiin tottelemaan isäntiään. Tällä haluttiin myös suojella heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” 15

17

Miten erotat noitanaisen. Noitanainen ei toimi yksin. Hän kokoaa kaltaisiaan ja yhteisvoimin manaavat jotakin henkilöä. Jos Jumala on antanut voimaa mikä laitetaan noituuden syyksi, manaukset koituvat omaksi piirin kohtaloksi. Näin joskus olen kuullut sanottavan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää Jumalan sanoista riidelkö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos huomaat niin

Oot jo aika monin tavoin
        Alentanu mua
        Ihmisenä
        Alemmaksi kuin itses.

Mä taas lainaillu pätkiä
        Raamatusta

Jumala sen asian päättää ei ihminen tämä sivusta.

• Anonyymi

Hyi hemmetti mitä juttua. Meinaat että Jumala mieluummin säästää sinut kuin monet pienet lapset jotka syystä taikka toisesta kuolevat. Niin oksetta va ajattelutapa ja perus hihhuli meininkiä, ylimieli stä pas kaa. Häpe ä saat ana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyi hemmetti mitä juttua. Meinaat että Jumala mieluummin säästää sinut kuin monet pienet lapset jotka syystä taikka toisesta kuolevat. Niin oksetta va ajattelutapa ja perus hihhuli meininkiä, ylimieli stä pas kaa. Häpe ä saat ana

Asenne tuosta sen hihhulin kirjoituksista just tulee että se on Jumalan taidenäyttelyssä jossa se nokka nyrpyssä kavelee huoneesta toiseen ja arvostelee Jumalan luomia taideteoksia. ”Hyi tommonen mitätön töhry. Ja tossakin tollanen ihme sutasu. Siinä on oudot värit. Jotenkin halju. Virhe sutasu tuolla”

Minusta hän osoittaa suurta epäkunnioitusta taiteilijaa kohtaan kun arvostelee hänen luomuksiaan niin ylimielisesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asenne tuosta sen hihhulin kirjoituksista just tulee että se on Jumalan taidenäyttelyssä jossa se nokka nyrpyssä kavelee huoneesta toiseen ja arvostelee Jumalan luomia taideteoksia. ”Hyi tommonen mitätön töhry. Ja tossakin tollanen ihme sutasu. Siinä on oudot värit. Jotenkin halju. Virhe sutasu tuolla”

Minusta hän osoittaa suurta epäkunnioitusta taiteilijaa kohtaan kun arvostelee hänen luomuksiaan niin ylimielisesti

Sillä jos Raamattuun uskoo uskoo siihen että Jumala on luonut puut, pensaat, kasvit ja ihmiset. Jokainen on Jumalan luomus.

Joten kun ylimielisenä nostaa itseään ja alentaa muita käy arvosteleen Jumalan taiteellisia näkemyksiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala säätää kaikki tapahtumat. Ihmisen omakaan tahto ei kykene mihinkään mikä ei johtaisi siihen että Jumalan tahto tapahtuu. Sillekin että lapsi kuolee on Jumalan, meiltä salattu, syy. Sille että minä olen elossa on yhtälailla syy jota en itse tiedä, muilta osin, kuin että Jumala on tahtonut että minä olen nyt elossa. Tämä ei tietenkään tarkoita että kaikki mikä tapahtuu, miellyttäisi Jumalaa, ainoastaan niitä seuraava lopputulos on Hänestä parempi kuin kaikki sitä edeltävä kärsimys ja paha. Pahan tekeminen on aina ihmisen vastuulla koska ihminen itse sitä tahtoo tehdä.

• Anonyymi

En pelkää, mutta en sitä haluakaan. Aivan kuten en halua muitakaan sairauksia itseeni. Mutta suutelisin kyllä yhtä miestä mennen tullen koronasta piittaamatta, jos toinenkin olis halukas.

• Anonyymi

Söpösti sanottu tuo suutelujuttu, itsekin suhtautuisin juuri noin.

Ei, en pelkää koronaa, vaikka ymmärrän hyvin sen vakavuuden ja vaarat. Ja kyllä välitän, ja ohjeistuksia on syytä noudattaa, aivan liikaa joidenkin ihmisten rakkaita menehtynyt siihen. Uhkakin se on, ihmisiähän kuolee siihen, ja näin maailmanlaajuinen ja raju virus oli kyllä melkoisen odottamatonta ja yllättävää. Kyllä korona on ikävä ja vakava asia.

• Anonyymi

Tuosta suutelemisesta olen sama mieltä. Jos hän tuohon eteeni pölähtäisi ja haluaisi pussailla niin en paljon koronasta piittaisi. Noin muuten noudatan kyllä varovaisuutta ja ohjeistuksia. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta suutelemisesta olen sama mieltä. Jos hän tuohon eteeni pölähtäisi ja haluaisi pussailla niin en paljon koronasta piittaisi. Noin muuten noudatan kyllä varovaisuutta ja ohjeistuksia. 😁

Koskas tulet suuteleen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko nainen vai mies? Sitä miestä mää vaan pussaisin, muut saa pölähtää koronansa kanssa mäkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Söpösti sanottu tuo suutelujuttu, itsekin suhtautuisin juuri noin.

Ei, en pelkää koronaa, vaikka ymmärrän hyvin sen vakavuuden ja vaarat. Ja kyllä välitän, ja ohjeistuksia on syytä noudattaa, aivan liikaa joidenkin ihmisten rakkaita menehtynyt siihen. Uhkakin se on, ihmisiähän kuolee siihen, ja näin maailmanlaajuinen ja raju virus oli kyllä melkoisen odottamatonta ja yllättävää. Kyllä korona on ikävä ja vakava asia.

On se ikävä ja vakava asia, mutta moni muukin asia voi tappaa, liikenteessäkin on vaaransa ja aina voi vaikka liukastua. Suutelisin edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koskas tulet suuteleen?

En koskaan, koska et ole hän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se ikävä ja vakava asia, mutta moni muukin asia voi tappaa, liikenteessäkin on vaaransa ja aina voi vaikka liukastua. Suutelisin edelleen.

Minä olen nainen, enkä minäkään suutelisi kuin vain sitä yhtä miestä.

• Anonyymi

Mikä ihmeen korona? Mikä se on?

• Anonyymi
    • Anonyymi

En pelkää, mutta noudatan asianmukaista suojausta. Korona on siinä mielessä ikävä tauti että jos sä kuolet siihen, niin se on tukehtumis kuolema. Ja n. 1/10 kuolee koronaan, eli jos saat koronan, sulla on 1/10 chance että kuollet.

• Anonyymi

Nyt se viinan juominen vähemmälle ja nukkumaan. Kolme maskia naamalle ja pää tyynyyn. 1/10. :DDD Laitatko tilastoja nähtäväksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt se viinan juominen vähemmälle ja nukkumaan. Kolme maskia naamalle ja pää tyynyyn. 1/10. :DDD Laitatko tilastoja nähtäväksi?

Ei taida löytyä yhtään tilastoa noiden lukujen tueksi. 😂

Vaikka taito on monelle perusterveellekin vakava, silti ei ihan noissa lukemissa olla. Suomessa on HS mukaan 805 kuollutta 71 643 sairastunutta, joka tarkoittaa että 1.1% eli 1/100 kuolee ja merkittävä osa kuolleista on yli 80v. Meni siis kertaluokalla arvio pieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taida löytyä yhtään tilastoa noiden lukujen tueksi. 😂

Vaikka taito on monelle perusterveellekin vakava, silti ei ihan noissa lukemissa olla. Suomessa on HS mukaan 805 kuollutta 71 643 sairastunutta, joka tarkoittaa että 1.1% eli 1/100 kuolee ja merkittävä osa kuolleista on yli 80v. Meni siis kertaluokalla arvio pieleen.

tauti

• Anonyymi

Välitän! En pelkää!
      Hieman alkaa kyllä voimille ottamaan suojavarusteet työssäni. Toivon todella, että meidän tehohoidon resursseja ei tuhlattaisi maskittomiin väheksyjiin. On oikeesti sydäntä riipaisevaa nähdä Covid-19 viruksen tukehduttavan potilaan vaikka mitä tekisimme. Tuntuu turhauttavalta joutua hoitamaan niitä tyhjiin huutelijoita, mutta me emme voi asiakkaitamme valikoida vaan hikisinä hymyssä suin, toisiamme ja omaisia tsepaten käännämme tehohoitopotilasta joka on väheksynyt viruksen voimaa ja ehkä jopa kieltäytynyt rokotteesta. Helmiä sioille, sanon minä. Autan kuitenkin ja rokotteen olen ottanut. Kaikkia ihmisiä ei ole teroitettu penaalin terävimmäksi kynäksi, mutta hoitaa meidän ne siltin täytyy.

• Anonyymi

Rokote ei kuulemma suojaa tartunnalta.

Rokotteen saaneetkin voi saada tartunnan ja tartuttaa.

Uutisissa luki

Maskista myös luki ettei pidä luulla että maski päässä on koronalta suojassa

• Anonyymi

Turvaväleistä
        Oli uutinen
        Että viruksen lentokyky pisaratartuntana on useita metrejä. Turvavälisuosituksen pituus on liian pieni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turvaväleistä
        Oli uutinen
        Että viruksen lentokyky pisaratartuntana on useita metrejä. Turvavälisuosituksen pituus on liian pieni

Höpö höpö.
        Kyllä nyt on taas osa uutisesta sisäistetty. Teholla ei ole henkilökunnalla yhtään työperäistä tartuntaa ja maskissa sekä visiirissä, muissa suojavaatteissa ollaan. Turvaväliä meidän on mahdoton pitää. Rokotuksen saanut henkilö välttyy todennäköisesti tehohoitoa vaativalta tartuntamuodolta, mutta voi kantaa virusta ja näin ollen tartuttaa toisia. Siksi KAIKKIEN tulee käyttää maskia ja pitää turvavälejä sekä huolehtia hyvästä käsihygieniasta. Virus muuntuu, kuten kaikki virukset. Todennäköisesti maailmassa on jo useita variantteja Covid-19 viruksesta ja kukaan, EI KUKAAN tiedä miten tää vielä päättyy. Jos 70% ja yli väestöstä saadaan rokotettua on rokotettujen mahdollista EHKÄ suojata 30% niistä jotka uunoilevat. Influensaan kuolee maailman laajuisesti vähemmän väkeä yhden vuoden aikana, kuin Koronaan. Tuo on ihan turhaa rinnastamista. Nyt pitää katsoa asiaa globaalisti eikä omaa napaa. Tsemppiä kaikille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rokote ei kuulemma suojaa tartunnalta.

Rokotteen saaneetkin voi saada tartunnan ja tartuttaa.

Uutisissa luki

Maskista myös luki ettei pidä luulla että maski päässä on koronalta suojassa

Ei rokotteiden ole koskaan väitetykään suojaavan sataprosenttisesti tartunnalta. Oleellisempaa on suoja vakavalta tautimuodolta. Koska suoja ei ole sataprosenttinen niin rokotettu voi tartuttaa. Siksi niitä suojautumistoimenpiteitä pitää edelleen jatkaa, vaikka olisikin saanut rokotteen. Sillä suojellaan muita, vielä rokottamattomia. Tärkeä muistettava on myös se, että mikään rokote ei suojaa heti. Elimistö tarvitsee aikaa reagoidakseen siihen ja kehittääkseen suojaavan immuunivasteen. Siihen taas menee viikkoja. Jos rokotettu jättää heti rokotuksen jälkeen suojautumisen pois, niin voi saada sen vakavankin tautimuodon. Näistä jutuista mikään ei tosiaan ole salaisuus, eikä niiden pitäisi myöskään olla yllätys kenellekään. Kyllä näitä on ihan jatkuvalla syötöllä yritetty kaikille toitottaa.

• Anonyymi

Ymmärrän täysin. Hyväkuntoisia terveitä työelämässä olleita ihmisiä siihen on kuollut. Pahimmillaan romahduttaa nopeasti kunnon. Ei korona ole mikään leikin asia vaikka osa sen lievänä sairastaakin. Ei sitä voi tietää minkä tauti muodon itse sairastaa, jos sen saa.

• Anonyymi

No pelkään tietysti.

Uhka.

• Anonyymi

Pelko on vain sinun mielikuvitusta. Todennäköisemmin kuolet huomenna hörpätessäsi aamukahvisi väärään kurkkuun tai liukastut pihalla kuin kuolisit flunssaan.

• Anonyymi

En, jos se tulee sit tulee. Ei pysty elämään jos rupeaa joka asiaa pelkään, ei siinä ei se mikään leikki juttu ole.

• Anonyymi

Residentti otti kuulemma perjantai rokoitteen ja tviittasi: "Sain juuri ensirokotuksen ( Pfitzer-Biontech). Tästäkin eteenpäin muita kunnioittaen, maskia pitäen ja varovaisuutta noudattaen; rokotettu tai koronan sairastanut saattaa silti levittää tautia."

ROKOTETTU TAI KORONAN SAIRASTANUT SAATTAA SILTI LEVITTÄÄ TAUTIA

MV?

• Anonyymi

En pelkää koronaa, mutta pelkään sitä mitä maailmassa nyt tapahtuu sen varjolla, Suomessakin. Joku yllä sanoi, ettei pelkää, muttei silti halua sitä. Sama minullakin. En halua influenssaa tai noroakaan, mutta ei ne vaikuta mitenkään elämääni. Eikä pitäisi vaikuttaa koronankaan. Tilanne on äärimmäisen huolestuttava. Ei taudin vuoksi, vaan päättäjien vuoksi. Robottejako ne on kaikki? Miksi vain yksi edustaja vastustaa hulluutta vai eivätkö ne muut uskalla avata suutaan? Nyt olisi korkea aika uskaltaa!

• Anonyymi

Hybridi/infosota meneillään. Kukaan ei uskalla livetä linjasta. Mitä tulis jos lipeäisi?

• Anonyymi

Liikun mahdollisimman vähän ihmisten ilmoilla ja käytän maskia. Tuttuja olen nähnyt ulkoilmassa ilman maskia, ehkä joku kauluri ollut. Inhoan kyllä sairaaloita yli kaiken, siksi korona inhottaa. Ja tietenki läheisten vuoksi. Ehkä joissain ammateissa oleviin kannattaa tällä hetkellä pitää pientä välimatkaa, toisaalta nuokin ehkä välttelevät muita. Rokotustahtihan on aika hidas, voi mennä kesän yli tuo 70%.

• Anonyymi

Asiasta kukkaruukkuun niin eräät saavat sotkettua uskonnon joka asiaan.
      Todella älytöntä ryhmää höpöttää olemattomia mielikuvitus asioita ei enään mikkään ihme että olette pää sekaisin kun kaiken laista olematonta uskotte.😆
      Voi itku teidän kanssa.

• Anonyymi

Ei pelota, ja rokotettu olen. Olen saanut kaksi kertaa Pfitzerin rokotteen jo viime kuussa. Asun ulkomailla.
      Maskia käytän koska haluan varjella kanssaihmisiäni. Tiedän mitä sairaaloissa tapahtuu, olen itse hoitoalalla mutta en työskentele koronasairaitten kanssa.
      Se on isku vasten kasvoja kun sen todellisuuden näkee. Sinne ei toivo itseään eikä läheisiään, eikä normaali tunteva ihminen ketään vierastakaan.
      Itselleni turvatoimet ovat itsestäänselvyys. Tässä ei ole kyseessä vain MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN täytyy saada ja MINIUN mukavuuteni ja MiNUN "oikeuteni".
      Oikeus tartuttaa vakava infektio ympäristöön, koska MINÄ olen maailman napa.
      Kyynärpäät edellä vaan.
      Ei tajuta että jos kaikki ei tee osuuttaan, tilanne ei todellakaan tule muuttumaan. Rajoitukset on ja pysyy vaikka miten saisit itku-potku-raivareita ja päin vastoi kiristyvät.
      Ei tulla sanomaan että no kun noin mielesi pahoitit niin lopetetaan kaikki rajoitukset. Että on sitten hyvä mieli sinulla.
      Ei tajuta että mitä pitempään tämä jatkuu, sitä suuremmaksi paisuu sairaudenhoitomenot jotka otetaan kaikkien varonmaksajien kukkarosta.
      HUSille, Suomen suurimmalle sairaanhoitopiirille, koronasta aiheutuu yli 200 miljoonan euron kulut sekä lisääntyneinä kuluina että kasvavina jonoina. Puhumattakaan kaikesta siitä inhimillisestä kärsimyksestä sairastuneille, heidän läheisilleen sekä omaisensa, ystävänsä, rakkaansa menettäville. Sitä ei rahassa lasketa.
      Että halpaa leikkiähän se on, olla tottelematta sääntöjä ja rajoituksia.
      Mutta muistettakoot sitten että ei kitistä kaikista niistä seurauksista joita välinpitämättömyys tuo väistämättä tullessaan. Ja mitä pitemmäksi tilanne tahallaan venytetään, sitä kauemmin siitä maksetaan sitten jälkeenpäin.
      Mutta kun MINUN täytyy ja MINULLA on oikeus kerta.....

• Anonyymi

Mitäs se kiusaava maailman napa tietää!

Piipität itsesäälissäs ja kiusaat muita kun yhyy sulla on oikeus kun olet rumilus jolla on niin huono
        Elämä!

• Anonyymi

Ei tarvitse pelätä koska Jumala pitää huolen.

• Anonyymi

Pitääkö? Oletko aivan varma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö? Oletko aivan varma?

Minusta ainakin voi hän pitää sinustakin jos annat siihen mahdollisuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta ainakin voi hän pitää sinustakin jos annat siihen mahdollisuuden.

Minulla on omat universaalit suojelijani ja tiennäyttäjäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on omat universaalit suojelijani ja tiennäyttäjäni.

Jumala on paras suojelija. Elämässä kuin kuolemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on paras suojelija. Elämässä kuin kuolemassa.

Saattaa olla.. Onko kokemusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa olla.. Onko kokemusta?

On.

• Anonyymi

Maailma on raa´istumassa. Jo Israelissa on sorto menossa rokottamattomia vastaan. Heitä ei haluta enää päästää kauppaan. Kaupoille määräys, ettei rokottamattomia oteta asiakkaiksi. Maailman tilanne on paha ja hirvittävä. Rokotetuista on tulossa pahoinpuhuvia ja sortajia, esim. sikainfluenssarokotteen aikana ei ollut näin. Miettikää.

Rokottettuihin ovat myös kaavailemassa passimerkintää mahdollisesti tatuointina, jolloin ei voisi enää ostaa rokotetodistusta.

Vaalit myös siiretty sen takia, että rokottamattomat eivät pääse äänestämään. Noin tunnen vahvasti. Ehkä jo kesäkuussa aukeaa yhteiskunta rokotetuille. Me muut saamme katsoa paikkaa metsästä ja yhteiskunnan laitamilta. Rokotetut eivät tule meitä auttamaan. Varautukaa ja välttäkää vaarallinen rokote. Itse tiedän sunnilleen, mikä ajan hetki on menossa.

• Anonyymi

Jumala pitää huolen omistaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      89
      3534
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3093
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      54
      3022
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2843
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2687
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      59
      2653
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      60
      2413
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2271
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2128
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2122
    Aihe