Kun olen lueskellut palstalla olevia eutanasiakeskusteluja nyt ja aiemminkin, niin joillain äärikristityillä on ihmeellisiä toiveita, jotka kohdistuvat meihin, jotka kannatamme mahdollisesti joskus tulevaa eutanasian sallivaa lakia.
He toivovat meille eutanasian kannattajille kuolemaa ja joku heistä toivoo, että tappaisimme toisemme, mutta missään tapauksessa he eivät sallisi meille eutanasiaa.
Joku mättää heidän päässään?
Toivovat siis kuolemaa ja tappamistakin, mutta eutanasia on ehdottomasti kiellletty?
Äärikristityn äärimmäiset toiveet ihmetyttävät
38
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Se on sitä lähimmäisen rakkautta ja tohon kylkeen vielä helvetin tuomio.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Uskova on se, joka toivoo nähdä ikuisesti muiden kärsimystä.
OIét täynnä pàhuutta.
”Toivovat siis kuolemaa ja tappamistakin, mutta eutanasia on ehdottomasti kiellletty?”
Eiköhän tässä ole pohjalla se, että (jälleen kerran) on annettu aivan oma merkitys sanalle, eli tässä tapauksessa eutanasialle, ja siitä kun kehittelee ajatusta, väkisinkin siitä syntyy umpisolmu jossain vaiheessa.Juu, se on ihan päätön umpisolmu.
Ovat valmiita vaikka tappamaan, mutta vapaaehtoisesti ei saa kuolla hirveissä kivuissaan.
Samantyylinen umpisolmu on myös monissa muissa heidän ajamissa asioissaan, esimerkkinä vaikka homoihin suhtautuminen.
Jonkun saarnaajan mielikuvitus on keksinyt Raamatusta paikan, jota siellä ei ole ja sen perusteella homoilla ei heidän mukaan saa olla ihmisoikeuksia, ja heitä vastaan pitää tuntea valtavaa vihaa.- Anonyymi
Taas vastaat omiin ajatuksiisi vaikka Pe.ku ne ensimmäisinä keksi!
Me uskovathan julistamme vainottuinakin evankeliumia ettei kukaan hukkuisi ja menisi kadotukseen. Anonyymi kirjoitti:
Me uskovathan julistamme vainottuinakin evankeliumia ettei kukaan hukkuisi ja menisi kadotukseen.Tässäkin tapauksessa vainottuja olivat eutanasian kannattajat.
Anonyymi kirjoitti:
Me uskovathan julistamme vainottuinakin evankeliumia ettei kukaan hukkuisi ja menisi kadotukseen.Jahas, tässä kyse ei tosin ole tuosta.
- Anonyymi
Tappaminen on kielletty. Huorinteko on kielletty. Tässä pari käskyistä jotka ohjaavat uskovien tekoja ja mielipidettä Suomi 24 palstalla. Ateisti ei haluakaan ymmärtää.
Samat kiellot ovat myös ateisteilla.
Olet tyypillinen omahyväinen uskova.
Mutta itse en halua jatkaa elämää, jos koko loppuelämäni on yhtä kärsimystä.Kun henkilö on tehnyt henkilökohtaisen päätöksen oikeustoimikelpoisena, että hän haluaa itselleen "eutanasian". Mikä siinä on se eettinen virhepäätelmä?
Lainaan Raamatusta: >>> ”Älä kumarra äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni” (KR 33).<<<<
Onko Raamatun tappouhkaus inhimillinen sillä se kohdistuu syntymättömille viattomille ja tuleville sukupolville ja kyseessä on kosto, ei opetus, vaan suora uhkaus.
Koskeeko se myös henkilöitä jotka eivät ole kristinuskossa tai eivät usko jumaluuksiin ensinkään.epikuros kirjoitti:
Kun henkilö on tehnyt henkilökohtaisen päätöksen oikeustoimikelpoisena, että hän haluaa itselleen "eutanasian". Mikä siinä on se eettinen virhepäätelmä?
Lainaan Raamatusta: >>> ”Älä kumarra äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni” (KR 33).<<<<
Onko Raamatun tappouhkaus inhimillinen sillä se kohdistuu syntymättömille viattomille ja tuleville sukupolville ja kyseessä on kosto, ei opetus, vaan suora uhkaus.
Koskeeko se myös henkilöitä jotka eivät ole kristinuskossa tai eivät usko jumaluuksiin ensinkään.”Kun henkilö on tehnyt henkilökohtaisen päätöksen oikeustoimikelpoisena, että hän haluaa itselleen "eutanasian".”
Tuosta tuli mieleen se, että oikeastaan siinä osoitetaan kärsivää kohtaan laupeutta, kun noudatetaan kuolevan tahtoa eikä jätetä häntä kärsimään.mummomuori kirjoitti:
”Kun henkilö on tehnyt henkilökohtaisen päätöksen oikeustoimikelpoisena, että hän haluaa itselleen "eutanasian".”
Tuosta tuli mieleen se, että oikeastaan siinä osoitetaan kärsivää kohtaan laupeutta, kun noudatetaan kuolevan tahtoa eikä jätetä häntä kärsimään.Pieni lainaus:
"Poika alkoi kadehtia tuulen vapautta ja tajusi, että hän voisi olla yhtä vapaa. Häntä ei estänyt kukaan muu kuin hän itse."
Paulo Coelho: Santiagon unelmat "mummomuori kirjoitti:
”Kun henkilö on tehnyt henkilökohtaisen päätöksen oikeustoimikelpoisena, että hän haluaa itselleen "eutanasian".”
Tuosta tuli mieleen se, että oikeastaan siinä osoitetaan kärsivää kohtaan laupeutta, kun noudatetaan kuolevan tahtoa eikä jätetä häntä kärsimään.Päivi Räsäsestäkin tulisi välittömästi eutanasian kannattaja, jos ne kivut osuisivat omalle kohdalle.
Tunsin erään henkilön, jolla tuli niin pahat kivut mikreenistä, että ampui itsensä, vaikka ei halunnut kuolla.
Jos kuolevalla vielä on tollaset kivut niin ihan varmasti haluaa eutanasian, vaikka olisi äärikristitty lahkolainen.mummomuori kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen se, että oikeastaan siinä osoitetaan kärsivää kohtaan laupeutta, kun noudatetaan kuolevan tahtoa eikä jätetä häntä kärsimään.Olen täysin samaa mieltä mummomuorin kanssa. Ymmärtääkseni eutanasiaa vastustavat eivät ole oikein miettineet asiaa loppuun asti tai heillä ei ole ymmärrystä todellisesta kärsimyksestä.
Kyseessä on antaa kuolevalle potilaalle hyvä kuolema. Mitä järkeä on esimerkiksi siinä, että aivokuollutta potilasta täytyy pitää keinotekoisesti hengissä vuosi tolkulla syöttämällä ravintoa suoraan suoneen? Halutaanko perustaa kuolleiden ruumiiden hoitola? Nykyisin tällaisessa tilanteessa ainut keino on lopettaa potilaan nesteytys, jolloin lähimmäiset voivat seurata kuolleen sukulaisensa ruumiin hidasta kuivumista nestehukkaan, kunnes sydän pettää.Pe.ku kirjoitti:
Päivi Räsäsestäkin tulisi välittömästi eutanasian kannattaja, jos ne kivut osuisivat omalle kohdalle.
Tunsin erään henkilön, jolla tuli niin pahat kivut mikreenistä, että ampui itsensä, vaikka ei halunnut kuolla.
Jos kuolevalla vielä on tollaset kivut niin ihan varmasti haluaa eutanasian, vaikka olisi äärikristitty lahkolainen."Päivi Räsäsestäkin tulisi välittömästi eutanasian kannattaja, jos ne kivut osuisivat omalle kohdalle."
Saattaisi olla. Sekin, kun joutuu seuraamaan kuolinkamppailua läheisen vuoteen ääressä, antaa vähän syvällisempää ymmärrystä. Ellei sitten ole kovin sadistinen luonne.
Niin onhan kieltämättä ristiriita.
Eutanasiasta on myös äärettömän helppo tehdä hyvin tunnepitoinen asia ja noissa piireissä yleensäkkin suhtaudutaan penseästi ihmisten oikeuksiin, vapauksiin / valintoihin . Vaikka eihän eutanasi "tilanne" suinkaan ole varmastikkaan sellainen johon joku välttämättä haluaa päätyä. Kaikkihan varmasti haluaisi lähteä saappaat jalassa.
Vähinten hämmennystä ei varmasti aiheuta se , että osa heidänkin porukoista on tuon hyväksymään ja näkee , ettei sillä turhalla kärsimyllä mitään jalonpaa saavuteta."noissa piireissä yleensäkkin suhtaudutaan penseästi ihmisten oikeuksiin, vapauksiin / valintoihin "
Tuossakin asiassa äärikristityillä kaksinaamaisina on myös se toinen kanta.
He saavat tehdä ihan mitä tahansa pahaa Jeesuksen piikkiin.
Jeesus on heidän syntipukkinsa, jonka syyksi laitetaan kaikki pahimmatkin rikokset.Pe.ku kirjoitti:
"noissa piireissä yleensäkkin suhtaudutaan penseästi ihmisten oikeuksiin, vapauksiin / valintoihin "
Jeesus on heidän syntipukkinsa, jonka syyksi laitetaan kaikki pahimmatkin rikokset.Toki siinä on myös se toinen kanta mutta tietenkin heidän asettamissa ja hyväksymissä rajoissa ;)
Pe.ku kirjoitti:
"noissa piireissä yleensäkkin suhtaudutaan penseästi ihmisten oikeuksiin, vapauksiin / valintoihin "
Jeesus on heidän syntipukkinsa, jonka syyksi laitetaan kaikki pahimmatkin rikokset.Kuten Meller, että Jeesus antaa hänelle kaikki anteeksi.
"Vaikka eihän eutanasi "tilanne" suinkaan ole varmastikkaan sellainen johon joku välttämättä haluaa päätyä. Kaikkihan varmasti haluaisi lähteä saappaat jalassa. "
Aivan, ja tässä varmaan moni haluaa käyttää itsemäärämisoikeutta oman kuolemansa suhteen.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
"Vaikka eihän eutanasi "tilanne" suinkaan ole varmastikkaan sellainen johon joku välttämättä haluaa päätyä. Kaikkihan varmasti haluaisi lähteä saappaat jalassa. "
Aivan, ja tässä varmaan moni haluaa käyttää itsemäärämisoikeutta oman kuolemansa suhteen.Mutta tuntuu oudolta, että lääkäri pannaan toteuttamaan tätä tappokäskyä. Eikö lääkärin pitäisi päivastoin suojella elämää eikä tuhota sitä
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuntuu oudolta, että lääkäri pannaan toteuttamaan tätä tappokäskyä. Eikö lääkärin pitäisi päivastoin suojella elämää eikä tuhota sitä
On kyse eri asiasta.
Joskus ihmisen tilanne on niin toivoton, että ihminen haluaa mieluummin kuolla.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuntuu oudolta, että lääkäri pannaan toteuttamaan tätä tappokäskyä. Eikö lääkärin pitäisi päivastoin suojella elämää eikä tuhota sitä
”Mutta tuntuu oudolta, että lääkäri pannaan toteuttamaan tätä tappokäskyä.”
Se johtuu siitä, että vain lääkäri voi määrätä sellaisia lääkkeitä, joiden avulla se tapahtuu.
Nytkin lääkärit noudattavat mm. elvyttäjättämiskieltoa, jonka jokainen voi halutessaan tehdä, Samoin passiivinen eutanasia on ollut jo vuosia käytössä, eli lääkäri määrää milloin nesteytys tai ravinnon antaminen on lopetettava. Tai joskus käytetään sitä mahdollisuutta että heikolle annetaan tavallista suurempi annos esim. kipulääkkeitä, jolloin kuolema seuraa nopeasti.
- Anonyymi
Aika kirjaopinomaista ulkoukkoilua. Kai sinulla Pe.ku on lähteitä tähän äärikristittyjen kuolemntoiveeseen (ja monikkoina), ettet vain taistelisi omaa keksimääsi asiaa vastaan? :DDDDDDDD
- Anonyymi
Onko sinulla antaa todisteita väitteellesi?
- Anonyymi
Ihmiset joko kannattavat eutanasiaa tai sitten ei. Mutta en ole törmännyt siihen, että toivottaisiin toisen kuolemaa. Se kertoo jo jotain mielenterveydestä.
Ei kait tuo mikään kannattamis kysymys ole, vaan lähinä se, että ymmärtää eutanasia ratkaisunkin. Kaikki eivät halua kärsiä vuorokausi tolkulla.
Kyllä kuolemaakin toivotaan pitkäaikais sairaiden omaiset, kuulostaa ehkä koruttomalta mutta ei se mukavaa katsottavaa ole kun ihminen sinikkäästi kituu päiväkausia, silloin todellakin toivoo sitä, että kuolema tulisi nopeasti. Tosin ero on siinä, ettei ajattele kuolemaa ikävänä asiana vaan pikemminkin armollisena.Kyse on eutanasian sallivan lain kannatuksesta, joka on eri asia kuin yksittäisen ihmisen eutanasian kannatus.
Itse tapauksethan olisi kuitenkin kaikki yksilöllisiä.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Ei kait tuo mikään kannattamis kysymys ole, vaan lähinä se, että ymmärtää eutanasia ratkaisunkin. Kaikki eivät halua kärsiä vuorokausi tolkulla.
Kyllä kuolemaakin toivotaan pitkäaikais sairaiden omaiset, kuulostaa ehkä koruttomalta mutta ei se mukavaa katsottavaa ole kun ihminen sinikkäästi kituu päiväkausia, silloin todellakin toivoo sitä, että kuolema tulisi nopeasti. Tosin ero on siinä, ettei ajattele kuolemaa ikävänä asiana vaan pikemminkin armollisena.Olen kokenut, että olen erittäin huono kestämään kipua. Ei kiitos vuosikausia.
Päivemmällä menen fillarilla käymään kaupungilla.
Olen miettinyt miten fillarointi on ollut vaikeaa? Kun toinen on etötöissä, niin ruoka pitää laittaa kello 12. Se vie aamun pois aika pitkälti. Juoksu on poissa laskusta.
Mutta voihan ajatella, että kello 10-11 välillä voisi käydä lenkin. Päälle vaan enemmän, kun silloin on yleensä 13 astetta.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Päivemmällä menen fillarilla käymään kaupungilla.
Olen miettinyt miten fillarointi on ollut vaikeaa? Kun toinen on etötöissä, niin ruoka pitää laittaa kello 12. Se vie aamun pois aika pitkälti. Juoksu on poissa laskusta.
Mutta voihan ajatella, että kello 10-11 välillä voisi käydä lenkin. Päälle vaan enemmän, kun silloin on yleensä 13 astetta.Heh, ei kukaan tyossa sieIIa.
- Anonyymi
Ei eläimenkään anneta kitua joten joka kieltää eutanasian on ihmis-rääkkääjä.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden1424427Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja583367Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12443Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v251885KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2311645Mies pelkää mahdollista raskautta
Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j2331237Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka251227Kiikkustuoli
Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa1621136- 691116
- 62838