Miten säilyä hyvännäköisenä?

Kaikkihan me muistamme Beatlesit ja Ringo Starr'n.

Mies on täyttänyt pyöreät 80 vuotta. Hän kertoi haastattelussa terveellisistä elämäntavoistaan ja tupakoinnin lopettamisesta.

"Minulla on tapana kuntoilla ja pysyä niin kiireisenä kuin vain pystyn.

Olen kasvissyöjä. Syön paljon marjoja, hedelmiä, vihanneksia ja salaattia.

En tykkää mennä nukkumaan ennen puolta yötä, hän summasi.

Nykyään käyn kuntosalilla kolmesta kuuteen kertaa viikossa. Käymme myös kävelyillä, Starr kertoi viitaten vaimoonsa Barbara Bach Starkeyyn."

Starr kertoo, ettei ole karanteenin vuoksi poistunut kotoaan 11 viikkoon. Hän kuitenkin viihtyy kotonaan Los Angelesissa soitellen ja maalaillen sekä auringosta nauttien.

Komeana on mies säilynyt, mutta kuinka suuri vaikutus elämäntavoilla on ikäihmisen ulkonäköön? Mikä taas on geeniperimän vaikutus? Vaikuttaako pukeutuminen ehkäpä ystäväpiiri tai muodin ja ympäröivän todellisuuden seuraaminen ulkonäköömme?
Ratkaiseeko raha ulkonäköpaineet?

211

1169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä raha on se taika-sana.
      Katseleppa Dolly Partonia.
      Jospa hän lohduttaisi sinuakin.

      H.

      • Kyllä rahalla saa kaikkea kivaa.

        Dolly Partonia en kuitenkaan ulkoisesti muistuta (luojan kiitos) mieluummin Hyacinth Buckettia. Hänellähän on hyvä iho.

        Ihon geeniperimä lie iso tekijä, mutta ihon voi pilata tupakoimalla, valvomalla ja ulkoilun puutteella. Unen määrä vaikuttaa myös ihoon samoin ruuat.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kyllä rahalla saa kaikkea kivaa.

        Dolly Partonia en kuitenkaan ulkoisesti muistuta (luojan kiitos) mieluummin Hyacinth Buckettia. Hänellähän on hyvä iho.

        Ihon geeniperimä lie iso tekijä, mutta ihon voi pilata tupakoimalla, valvomalla ja ulkoilun puutteella. Unen määrä vaikuttaa myös ihoon samoin ruuat.

        Hyasintti onkin sinua paljon nuorempi.
        Auringon palvonta kuivattaa ihon korpuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyasintti onkin sinua paljon nuorempi.
        Auringon palvonta kuivattaa ihon korpuksi.

        Ei välttämättä kaikilla iho tyypeillä. Ns. rusinaihoisten kannattaa välttää aurinkoa.

        On myös hoidettava ihoa. Aurinkovoidetta ja kosteusvoiteita sekä yöllä rasvaisempia yövoiteita varsinkin jos on kuiva iho.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei välttämättä kaikilla iho tyypeillä. Ns. rusinaihoisten kannattaa välttää aurinkoa.

        On myös hoidettava ihoa. Aurinkovoidetta ja kosteusvoiteita sekä yöllä rasvaisempia yövoiteita varsinkin jos on kuiva iho.

        Ihanko totta, ikinä en ole kuullut ihon hoidosta, tuskin muutkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko totta, ikinä en ole kuullut ihon hoidosta, tuskin muutkaan.

        Kerroit ihosi muuttuvan korpuksi auringossa?
        Ei muutu jos hoitaa oikein.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kerroit ihosi muuttuvan korpuksi auringossa?
        Ei muutu jos hoitaa oikein.

        Itse kerroit rusinaihostasi. Kukaan muu ei ole koskaan kertonut.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kerroit ihosi muuttuvan korpuksi auringossa?
        Ei muutu jos hoitaa oikein.

        Ala polttaa kokaiinia, et liho kun vie näläntunteen. Voi Paulilta keuhkosyöpä hengen viedä kun nyt vasta tupakin lopetti


    • Anonyymi

      Säälittävää kun vanhalle ihmiselle ulkonäkö on noin tärkeä. Taitaa olla kompleksi, mutta voihan sisäistä kauneutta tuoda esille. Ei sille mitään voi jos on isoiitan geenit fyysisesti ja henkisesti. Eihän ne ketään kaunista.
      Onkohan nuo biitlesit kovinkaan tervettä elämää aina viettäneet eikä ruohon syönti ketään terveemmäksi tee kuten ei ruohon polttokaan. Arvostan enemmän vaikka Aira Samulinia ja vanhoja sotaveteraanejamne.

      • Anonyymi

        Mieluummin hapannaama kuin vanha kanttura. Hapantuotteet on hyväksi kauneudelle ja terveydelle.


      • Hapan on naama heti aamutuimaan. Miksipä tuo voisi muuttua. Elämän riepotellessa ansaittu ulkoinen olemus.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hapan on naama heti aamutuimaan. Miksipä tuo voisi muuttua. Elämän riepotellessa ansaittu ulkoinen olemus.

        Itse olet riepotellut itseäsi vaikka missä niinsanotusti seikkaillen nelikymppiseksi asti.Ja sitten kuormittava yksinhuoltajuus oli kohtalosi. Paljon olet viinaksistakin kertonut, ihan omatekosistakin kiljuista. Eikös sitä ylipainoakin ollut melkoisesti, siitä jää löydät nahkat. Turha saastaisesta kristallipallostasi muille omia juttujasi heitellä.


    • Anonyymi

      Säälittävää kuvitella, että olisi hyvännäköinen ollultkaan.

      • Pakko myöntää, että on sitä ollut hyvännäköinen nuorena kuten nuoret nyt ovat, vaikka sitä ei osannut silloin arvostaa. Aina oli jotain vikaa. mutta niinhän se on nytkin nuorilla, itsensä etsimistä ja oman ulkonäön aliarvostamista.

        Itselmäni on hyvä itdetunto joten en pidä itseäni vanhana kantturana 😂


      • korppis kirjoitti:

        Pakko myöntää, että on sitä ollut hyvännäköinen nuorena kuten nuoret nyt ovat, vaikka sitä ei osannut silloin arvostaa. Aina oli jotain vikaa. mutta niinhän se on nytkin nuorilla, itsensä etsimistä ja oman ulkonäön aliarvostamista.

        Itselmäni on hyvä itdetunto joten en pidä itseäni vanhana kantturana 😂

        En kehtaa korjata naputteluvirheitä, joten älkää niihin puuttuko.


    • Anonyymi

      Ei tuo hyvännäköisenä säilyminen ole ongelma,ongelma vanhenemisessa on se että sitä muuttuu pahanhajuiseksi.

      • Hyi kauhistus, niinkö, eikö ole pesumahdollisuuksia?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hyi kauhistus, niinkö, eikö ole pesumahdollisuuksia?

        Kuule, ei tip-top kylppärin omistaminen auta siihen että ihminen vanhetessaan sen aineenvaihdunta hidastuu ja siitä seuraavia asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, ei tip-top kylppärin omistaminen auta siihen että ihminen vanhetessaan sen aineenvaihdunta hidastuu ja siitä seuraavia asioita.

        Kyllä se kylpyhuone on tärkeä kaikille.
        Ihmisillä on ominaishajunsa. Ei ihminen missään ikävaiheessa ole ruusun tuoksuinen ihanuus..

        Deodorantit, hajuvedet, hyvän tuoksuiset voiteet niillä kaikki, jotka eivät ole allergisia hajusteille voivat omaa ominaishajuaan peittää.

        Tietty jos vierailet vanhainkodeissa ei siellä parfyymit lemahtele, mutta peruspuhtaina vanhukset sielläkin pidetään.


    • Anonyymi

      Miten säilyä hengissä koronalta ?

    • Anonyymi

      No teille rouville sanoisin näin mummo-outlookin välttämiseksi vähän Lenita Airiston malliin

      jos on pienestä rempasta ja aloittajasta kyse niin naamaan
      Elizabeth Arden visible difference -sarjaa kuten
      Refining Moisture Cream Complex -tyyliin
      tämä on ehdottomasti vain aloittelijoille noin 300 euroa litra

      Sitten vähän ammattimaisempaan kauneudensäilyttämiseen on Dior
      esim. Capture Totale -sarjaa saa esim. C.E.L.L. ENERGY - Firming & Wrinkle-Correcting Creme
      jopa niinkin edullisesti kuin vajaa 3000 euroa litra

      Apteekeissa on tämä englantilainen hyvä sarja naama-ammattilaisille
      Medik8 -sarja esimerkiksi A-vitamiiniseerumi pahaan rupsahdukseen
      RETINOL 3TR
      jotain 3000 euroa litra

      Jos sitten on kaikki kokeiltu ja näyttää edelleen mummolta ja on rupsahdusta niin että rapsahtaa lisää niin sitten
      La Mer -sarjaa eli parhaasta päästä La Mer Concentrate
      10 000 euroa litra

      Kyllä tämä putki auttaa mummolookin välttämiseen jos mikä auttaa

      • Anonyymi

        Mikäs vika mummolookissa on? Mummot säilyy nuorekkaina lastenlasten kanssa harrastaessa ja puuhaillessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs vika mummolookissa on? Mummot säilyy nuorekkaina lastenlasten kanssa harrastaessa ja puuhaillessa.

        Ihan kauheaa naisellisuuden menetys mummouteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kauheaa naisellisuuden menetys mummouteen

        Isoäidiksi tulo muuttaa yhdessä yössä naisen mummoksi. Hui kauhistus, siksi en ole hankkinut lastenlapsia, olen sen jyrkästi kieltänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoäidiksi tulo muuttaa yhdessä yössä naisen mummoksi. Hui kauhistus, siksi en ole hankkinut lastenlapsia, olen sen jyrkästi kieltänyt.

        Tää on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on hyvä.

        ei ole hyvä
        on vähän lapsellista sanansaivarrusta
        monella ei ole muuta
        vielä mummonakaan


    • Elää sovussa kaikkien kanssa on perusedellytys jos haluaa pitää "jumalattaren kasvot" loppuun saakka ja näyttää kauniilta rakastamiensa ihmisten silmissä.
      Katkeruus, kateus, pahansuopaisuus ja ilkeys vanhentaa ja rumentaa ihmistä. Positiivinen elämänasenne ja suhtautuminen muihoin ihmisiin, huumorintaju ja hyväsydämisyys ovat tärkeämmät kuin mitkään ulkoiset tekijät ja ne näkyvät koko olemuksessa.
      ***
      Nyt kun tuo tärkein tulo mainittua, niin hyvät geenit. terveet elämäntavat ja riittävä määrä päivittäistä liikuntaa myös vaikuttavat ulkonäköön.
      ***
      Hyvä itsetunto.
      ***
      Rakkaus kaunistaa aina.

    • Anonyymi

      Miten säilyä hyvännäköisenä ? Aloitukseen sisältyy oletus, että aloittaja pitää
      itseään hyvännäköisenä.

      • Anonyymi

        Itse tavis ja olen aina pitänyt itsestäni juuri sellaisena kuin olen. En tee mitään pelkästään miellyttääkseni toisia ihmisiä. Jos joku ei hyväksy minua sellaisena kuin olen niin ei se minua mitenkään haittaa.


      • No, Ringo Starr inspiroi minua. Mutta näinhän minun aloitukset pruukataan käsittää, että itsestänihän minä. No mikäpä hänessä, sovitaan jotta pääset lisä vauhtiin.


    • Anonyymi

      alotukseen:
      Geeni perimällä on suuri vaikutus ulkonäköön,
      toiset saa paljon ryppyjä jo nuorena
      heti nelkyt-vuoden jäleen, voi näyttää tooooosi vanhalta,
      toiset pysyy nuorekkaana jopa vahuuteen asti,
      moni kahdeksankymppinen saattaa olla hyvinki kaunis ja nuoren näkönen just geeniperimän seurauksena,

      itse olen ehkä saanu ne nurorekkaat geenit,
      MUTTA
      myös perimän seurauksena sairauksia,

      en ole ollenkaan ollu kiinostunu nuorekkaasta ulkonäön säilyttämisestä,

      päinvastoin
      elämä kyllästyttää ,

      kadehdin kaikkin nuorena kuolleita,
      kuten Nykänen ja ym.
      kaikki entiset työkaveritki kuoleet hiukan yli viisikympisinä,

      voi kuinka kateellinen ole kaikille heille, mukavia ihania työkavereita,
      miehiä ja nuoria kauniita naisia oli heissä paljon,
      miksi ihmiset kuolee nuorena sitä en ikinä ole oikein ymmärtäny,


      luoja kait on jotenki minunki pitkän elämäni takana,
      olen joka ikinen päivä kääntyny luojan puoleen ja rukoillu jotain
      koko ikäni,
      uskon olen ollu jumalan suojeluksessa koko ikäni,
      siksi olen saanut elää piiiiiitkän elämän,
      vaikka itse en olisi halunnukkaa,
      ties kuinka pitkään vielä täällä pitää taivaltaa,


      kadehdin kaikki poisnukkuneita, he ovat säästyneet paljolta
      maailman pahuudelta,

      • korppis

        On nuoria, jotka ovat "vanhoihin muotteihin valettu" kuten annen sanottiin, mutta mikä ihmeellisintä he eivät useinkaan muutu ikääntyessään. Eräs tuntemani henkilö on tällainen, vanhempi oli myös miestään. Nyt leskenä elää ja ei kun kaunistuu. Valkeat hiukset sopivat hyvin tälle iloiselle ja sympaattiselle entiselle "vanhoihin muotteihin valetulle".


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        On nuoria, jotka ovat "vanhoihin muotteihin valettu" kuten annen sanottiin, mutta mikä ihmeellisintä he eivät useinkaan muutu ikääntyessään. Eräs tuntemani henkilö on tällainen, vanhempi oli myös miestään. Nyt leskenä elää ja ei kun kaunistuu. Valkeat hiukset sopivat hyvin tälle iloiselle ja sympaattiselle entiselle "vanhoihin muotteihin valetulle".

        Nehkeri arvioi Beatesin surkeaksi
        https://www.theguardian.com/music/2018/feb/07/quincy-jones-the-beatles-were-the-worst-musicians-in-the-world
        jos Paul sanoisi jotain nehkeristä joutuisi rasistipuuhun



      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei tämä aloitus ole The Beatles yhtyeestä.

        Ai jaa luulin että oli beatlesien ihonhoidosta


    • Anonyymi

      Vaatetus tekee paljon. Pieniä, naurettaviakin, eikä kalliita räpistyksiä voi vaatteisiin laittaa, että vartalo näyttää paremmalta kuin on. Otetaan esim takki, jossa on suora leikkaus, vartalo näyttää pötköltä. Kun takkiin laittaan vankun, olemus näyttää nuoremmalta. Suorat lahkeet näyttävät paremmilta paksut nilkat omaavalla. Myötenmenevät lahkeet taas säihkysäärillä. Vaatteita voi valita väriltään toisiinsa sopivaksi. Ryhdikkyys näyttää nuoremmalta, myös suunnilleen normaalipaino. Ja iloinen ilme. Hiuksilla on merkitystä, vähän vaivaa, iso kohennus ulkonäössä.
      Onhan nämä turhuuksia vakavampien asioiden rinnalla, mutta hömppä-aloituksia saa olla, ei tässä niin paljon hömpän aiheita ole.

      • Ihana vastaus, juuri näin vakavuutta on liikaa, sairaskertomuksia ja masennustarinoita.

        Peilin eteen ja miettimään mitä tänään päälle kauppa- tai apteekkireissulle. Turhaanhan ne paremmat kuteet komerossa roikkuu.

        Huomenna menen teatteriin mietin jo mitä sievää pistän päälle.

        Kulmakarvat muotoilen päivittäin. Ennen käytin myös huulipunaa, ripsiänikin olen alkanut värjäämään. Maskin alle ei tietty huulipunaa, mutta silmiä voi korostaa.

        Kyllä piristää pikku stailaus.


    • Anonyymi

      Täytyi katsoa korppiksen Face- kuvista, miltä näytät ja olitkin laittanut tuon laihtumis`kuvan, joka vanhentaa sinua. Jotenkin ilmeesikin on jännittynyt ei siis luonnollisen iloinen "sinä itse" ilme.

      Mitäpä kertoisin itsestäni? Olen muuttunut äitini näköiseksi aivan hiuksia myöten, sillä annoin kasvaa ne "vanhuuden harmaiksi", johon oli aluksi vaikea tottua, kun peilissä ei ollutkaan se "tumma kaunotar" meikkeineen, joita nuorena aina laitoin, kun vain aamulla silmät aukaisin.

      • Viimeisin face kuvani on lehtikuvaajan ottama.
        Tykkäsin kuvasta se on kaunistelematon otos 74-vuotiaasta naisesta. Ihossa iän poimuja, kaulassa kurttuja. Kysyin kuvaajalta, saako hymyillä vakavaan lehtijuttuun tulevassa kuvassa. Sain vastauksen, sinut tunnetaan iloisena ihmisenä, hymyile.

        Useinhan facekuvat editoidaan, facekuvani on editoimaton, otettu viime viikolla.

        Äidilläni oli kaunis iho. Olen perinyt äidin paksut hiukset ja hyvän ihotyypin.


    • Anonyymi

      Kylläpä on keskustelu naisten ulkonäkökeskeistä vaikka luulisi olemisen laadun olevan tärkeintä.
      Minun silmiini ei yksityiskohdilla ole merkitystä vaan tärkein on kokonaisolemus.
      Ryhti, liikkuminen, positiivinen ilme ja asenne ympäristöön.
      Hyvä fyysinen kunto ainakin edesauttaa tuossa mutta on perusnegatiivisia henkilöitä joihin ei pysty mikään.
      Itsepetoskaan ei ole harvinaista mutta helpottaa henkilön itsensä oloa.

      Eräs yksityiskohta jonka voi käsittää kahella tavalla. 73v vaimoni väittää, että hillitön kuntoiluni on johtanut yläpääni lahoamiseen ennen alapäätäni.
      Pahimman laatuista vinoilua vaimoltani 51v avioliiton jälkeen.

      • Sinulla Lassi tuo alapään jutut ovat noussut yläpäähän. Sitä lie vaimosi tokaisu tarkoittanut. No, mies olet vielä pitäähän hommat pelittää. Vaikka yleisilmehän on tärkein kuten kirjoitit. 😁


      • Anonyymi

        Ei se kehveli ole koskaan puhunut komeudesta mitään vaan väitti, että edestä katsoen olen vanhemman näköinen kuin takaa. Tai positiivisemmalla ilmaisulla sama toisin päin.

        Rehun syönti sopii meille. Vaimoni on syytä saada päivittäin suunnilleen saman kokoinen annos vihreää. Reilun kokoisella jäävuori-, sipuli-, tomaatti-, salaattijuusto annoksella se on helpoin mitoittaa, kastikkeena valkoviinietikkaa ja oliivi neitsytöljyä.
        Lisään itse siihen usein raejuustoa ja mausteeksi dijon sinappia ja juoksevaa hunajaa.
        Noin 1,5 tuntia ennen lounasta se taittaa sopivasti ruokahalua täyttämättä silti vatsaa liikaa. Useiden vuosien tapa.

        Ilmaisu "hillitön kuntoilija" on labran tippaiitan ilmaisu. Perustunee siihen, ettei suonia tarvitse etsiä. Tai johonkin muuhun.


    • Ringo ei kyllä ollut minun mielestäni kaikkein hyvännäköisin Beatleseista, suosikkini oli George Harrison. No, monet sen ajan komeat miehet kasvavat jo horsmaa, mutta muistella voi niitä aikoja ja samalla kaivella esille omia nuoruudenkuviaan. Näyttää olevan jonkinlainen nostalgiabuumi menossa Facebookissakin.

      Nyt lauantaina lähdemme grillailemaan ja juhlistamaan tyttären syntymäpäiviä. Jospa olisi edes vähän lämmintä ja saisi olla ulkona tai siis terassilla.

      Ellei itse ole tyytyväinen omaan fyysiseen olemukseensa tässä iässä niin tuskin kukaan muukaan näkee sinua kauniina tai edes "hyvän näköisenä". Pikku ripaus turhamaisuutta on vain hyväksi.

      • Nyt lähden ulkohommiin, aloitan mökin kevät siivoukseen. Lumet sulaa silmissä. Eilen ajoin P. autolla mökille, jäin kiinni pihalla märkään lumeen, mutta hartia voimin lapiota apuna käyttäen pääsin takaisin tielle.. Nyt pitää ottaa oma auto, siinä on isommat ja tehokkaammat nastarenkaat.

        Ulos ja lenkille 😊


      • Anonyymi

        Onko Ruotsissa jo noin hyvä koronatilanne, että voi kyläillä?

        Meillä rajoituksia vaan tulee lisää, samoin kuin koronatapauksiakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ruotsissa jo noin hyvä koronatilanne, että voi kyläillä?

        Meillä rajoituksia vaan tulee lisää, samoin kuin koronatapauksiakin.

        Ei täällä oikein kyläilemään pääse, mutta turvavälein olemme tapailleet synttäreillä ja silleen perhetapahtumissa, onneksi tyttärellä on tilaa niin että ei tarvi istua ihan lähellä. Tytär otti eilen taas uuden koronatestin, komas kerta, kun oli hieman nuhainen ja tietenkin jos se sattuisi olemaan positiivinen, mitä hän ei itse usko, niin synttärigrillaus peruutetaan.
        Täällä ollaan vähän kerrassaan hellittämässä rajoituksia; lukiot saavat palata normaaliin kouluopetukseen tilanteen mukaan jos oma sairashoitopiiri se sallii huhtikuun alusta eli siis pääsiäisloman jälkeen. Matkustamista on helpotettu Norjaan ja Tanskaan. Suomeen emme vielä pääse, paitsi mies kyllä, kaksoiskansalaisena, mutta minä en.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ruotsissa jo noin hyvä koronatilanne, että voi kyläillä?

        Meillä rajoituksia vaan tulee lisää, samoin kuin koronatapauksiakin.

        Lisään vain tuohon että kornakuolemat ovat vähentymässä, lievästi, vaikka tartunnat lisääntyvät. Kai ne hauraat vanhukset ovat sitten kuolleet jo ja nuoremmat selviytyvät elossa. En ole kauhean tarkasti seurannut, olen oikeasti ihan väsynyt jo koko koronaan ja lock downeihin ja rajoituksiin. Nyt kevään lähestyessä piha ja puutarha, esikasvattamiset ja yhteydet perheeseen ja ystäviin ovat tuntuneet mielekkäämmältä kuin vahdata tv-ruutua ja statistiikkaa ja voivotella. Olen aloittanut uuden kirjani käännöksen myös ja olen ajatellut sille nimeksi "Trumpet Player's Last Shore"


      • Kävin juuri katsomassa, miltä Beatlesit näyttävät nykyisin. Ringo on pysynyt aikalailla omannäköisenään, vahvat "luiset" piirteet ja parta. Paul oli sellainen söötti baby face ja nyt hellyttävän ukkomainen. George minustakin oli komein, kuoli jo kauan sitten, kuten myös John Lennon. Ringollakin on huume- ja päihdevaiheita, hän on siis nykyolemuksessaan hyvä esimerkki siitä, että muutos kannattaa. Laitoin taustalle soimaan Girl, jossa on niin kivat suomalaisetkin sanat:
        "Tyttö kadun yli juoksee, kuinka kaunis on hän, kevyt pääsky kesän leikkivän..."

        https://www.youtube.com/watch?v=-8l3ntDR_lI

        Ketjussa on koottuna kaikki hyvät koetellut kauneudenhoito-ohjeet, huolenpidosta ja kunnioituksesta itseään kohtaanhan ne lähtevät. Terveydenhoito on kulmakivi, tässä vain nyökyttelen sille, mitä on ketjussa jo todettu. Itse olen oppinut hyvin varovaiseksi auringon suhteen, purjehtiessa altistuu moninkertaisesti auringon vaikutukselle, jota vesi ja purjeveen valkea kansi heijastavat. Tuulikin antaa omat haasteensa ihon hoidolle. En merellä luota mihinkään suojakertoimiin, vaan suojaudun myös leveälierisellä hatulla ja vaatteilla. Rannalla sitten voi ottaa aurinkoa, mieluiten liikkuen ja kevyessä varjossa ja asianmukaisin suojakertoimin. Kun puuhailen puutarhassa , käytän päähinettä ja aina suojakäsineitä. Päivetyn brunettena helposti, pieni rusketus pukee. Kesällä on mukavaa pitää kauniita kevyitä leninkejä, ovat taas hyvin muodikkaitakin.

        Hyvän ryhdin merkitystä painotettiin jo lapsuusperheessä, minäkin kasvoin nopeasti honteloksi teiniksi, on tuttua rekissä roikkuminen ja kirja pään päällä kulkuharjoitukset , ruokapöydässä ei nuokuttu, urheilu ja voimistelu oli kunniassaan. Rekki minulla on vieläkin kotona käytössä, uintia kaipaan karanteeniaikana. Vesi tekee hyvää sisäisesti ja ulkoisesti. Tauolla on ollut myös kylpylähemmottelu, hieronta, kasvo- ja jalkahoidot. Ihon hoito on mennyt jo selkäytimeen, ammattilaisilta saa hyviä vihjeitä myös laadukkaista itselle sopivista tuotteista. Kulmat ovat haalistuneet, niitä kestopigmentoidaan joskus ja sipaisen itsekin tummennusta, ripsiväriäkin hiukan kuluu . Huuliinkin sipaisu hoitavaa punaa heti aamusta, puikko kulkee aina taskussa tai laukussa, maskin allehan se ihmisten ilmoilla jää, silmistä pitää tunnistaa. Hiukset sävytytän oman värini mukaiseksi, raitojen sekaan harmaat luontuvat, pituus vaihtelee, joskus saa ponnarille.

        Pidän myös laittautua rientoihin, kunhan niihin taas uskaltaa. Kauan olen ollut samoissa mitoissa, on kertynyt juhlavampaakin pukinetta. Odotettavissa on lakkiaiset kesäkuun alussa ja konfirmaatio heinäkuussa, tekisi kyllä mieli ihan uuttakin, mutta mahtaako kauppoihin sitten uskaltautua sovittelemaan, netistä en juhlamekkoja arvaa tilata. Lastenlapsilta olen perinyt muutamat lähes käyttämättömät lenkkarit ja ulkoiluasuja, he kun kasvavat niin nopeasti ja ihan hyvin voidaan olla joissain kohtaa samiksia.

        Eteläseinusta on jo sulanut ja varovasti haravoin, vielä ei näy mitään sipulikukkia. Lounastauon jälkeen pitääkin lähteä pajunkissoja etsimään. Kuovit ja töyhtöhyypät ääntelevät samalla suunnalla.


      • Anonyymi

        Olen koko ketjun (tähän asti) lukemisen ajan ihmetellyt mihin aloituksen perusajatus hävisi. No, ei ihan mutta melkein.

        Aloituksen "hauskin" juttu on Ringo Starrin k o m e u s. Mielestäni hän oli Beatlesien rumin jäsen. Anteeksi ilmaisuni :). Voi olla vieläkin (en ole nähnyt kuvia) sillä vain Paul on Ringon lisäksi vielä elossa, ja hän oli ja on kyllä paljon södempi tyyppi kuin Ringo edes nuorena.

        Tietysti kunnioitan ihmisiä joilla on terveet elintavat. Menestys/kuuluisuus tuo yleensä mukanaan kaiken maailman paheet, ja niistä eroon pääseminen on voitto. Niin moni on kuollut "kuuluisuuden kiroukseen". Ehkä joku myös kuviteltuun ylivertaisuuteensa - itserakkauteensa?

        Totta on muuten sekin että jotkut vähemmän kauniit eivät vanhemmiten rumene vaan jopa "kaunistuvat". Osansa varmaan järkevillä elintavoilla, itsekunnioituksella ja ns. maalaisjärjellä. Itseään ei pidä alentaa - mutta ei ylentääkään. En oikein usko että jokin vegetarismi ketään suuremmin kaunistaisi. Itsekuri kylläkin.

        Mrs.W


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen koko ketjun (tähän asti) lukemisen ajan ihmetellyt mihin aloituksen perusajatus hävisi. No, ei ihan mutta melkein.

        Aloituksen "hauskin" juttu on Ringo Starrin k o m e u s. Mielestäni hän oli Beatlesien rumin jäsen. Anteeksi ilmaisuni :). Voi olla vieläkin (en ole nähnyt kuvia) sillä vain Paul on Ringon lisäksi vielä elossa, ja hän oli ja on kyllä paljon södempi tyyppi kuin Ringo edes nuorena.

        Tietysti kunnioitan ihmisiä joilla on terveet elintavat. Menestys/kuuluisuus tuo yleensä mukanaan kaiken maailman paheet, ja niistä eroon pääseminen on voitto. Niin moni on kuollut "kuuluisuuden kiroukseen". Ehkä joku myös kuviteltuun ylivertaisuuteensa - itserakkauteensa?

        Totta on muuten sekin että jotkut vähemmän kauniit eivät vanhemmiten rumene vaan jopa "kaunistuvat". Osansa varmaan järkevillä elintavoilla, itsekunnioituksella ja ns. maalaisjärjellä. Itseään ei pidä alentaa - mutta ei ylentääkään. En oikein usko että jokin vegetarismi ketään suuremmin kaunistaisi. Itsekuri kylläkin.

        Mrs.W

        Googlasin komea sanan synonyymit,
        kaunis. sievä, hauskannäköinen. viehkeä,
        hyvännäköinen, upea, loistava, suurenmoinen.

        Eihän Ringo missään nimessä ole sievä, kaunis eikä viehkeä. Mietin Dressmannin miesmalleja, no, komeitahan nekin, eivät sieviä saati viehkeitä 😊

        Ei Ringo rumakaan ole, sellainen rumankomia.

        Ringo nyt taisi nykyisillä elämäntavoillaan ihastuttaa, samoja mieltymyksiä kanssani joten samaistuin hänen hyvinvointiinsa.

        Vaimonsa Barbara Bach olisi käynyt paremmin esimerkiksi hyvännäköinen näin naisvoittoisella keskustelupalstalla. Barbara on ikäisemme, näyttelijä kaunotar ja kaunis nainen vieläkin.

        No, taidan sittenkin kallistua Ringon puoleen komistus, joka on aina saanut kauniita naisia.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ei täällä oikein kyläilemään pääse, mutta turvavälein olemme tapailleet synttäreillä ja silleen perhetapahtumissa, onneksi tyttärellä on tilaa niin että ei tarvi istua ihan lähellä. Tytär otti eilen taas uuden koronatestin, komas kerta, kun oli hieman nuhainen ja tietenkin jos se sattuisi olemaan positiivinen, mitä hän ei itse usko, niin synttärigrillaus peruutetaan.
        Täällä ollaan vähän kerrassaan hellittämässä rajoituksia; lukiot saavat palata normaaliin kouluopetukseen tilanteen mukaan jos oma sairashoitopiiri se sallii huhtikuun alusta eli siis pääsiäisloman jälkeen. Matkustamista on helpotettu Norjaan ja Tanskaan. Suomeen emme vielä pääse, paitsi mies kyllä, kaksoiskansalaisena, mutta minä en.

        """ Suomeen emme vielä pääse, paitsi mies kyllä, kaksoiskansalaisena, mutta minä en."""

        Kyllä sinä Legon siivellä olisit päässyt Suomeen jo ennen vihille menemistäkin.
        Sääntönä oli, että jos on seurustelusuhteessa Suomen kansalaisen kanssa, niin on vapaa pääsy Suomeen. Ei ne etenkään aviopuolisoista toista rajalla käännytä takaisin.

        En kuitenkaan suosittele matkustelemista nyt, ellei ole ihan pakottava tarve.


    • Mitäköhän se tuo hyvännäköisyys, tässä iässä oikein tarkoittaa.
      Peilistä ei katsele enää kaksikymppinen.
      Tärkeintä lienee, että itse viihtyy omissa nahoissaan.
      Aina voi mieltymyksiensä ja kokemansa tarpeen mukaan käyttää erilaisia tuotteita, vaatteita, meikkejä, kampauksia, koruja.
      Silloin, kun ihmisen kasvot valaisee aito hymy, hän on kaunis. Hapannaamaisuus rumentaa koko olemuksen.

      • Anonyymi

        Missien ketjuhan tämä on, koska kirjoittajat ovat kaikki kauniina syntyneitä
        ja nyt pelkäävät menettävän kauneutensa.
        Ulkonäkövakuutusta kannattaisi kysyä sillä rasvoihin ei ole luottamista,
        On tullut nähtyä monia salvoja käyttäviä vanhuksia, joita kalleimmatkaan
        voitelut eivät ole auttaneet vaan rypyt lisäntyneet vuosien myötä.

        Pistäkääpä naamakuvia ihailtavaksemme te kauniit ja rohkeat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missien ketjuhan tämä on, koska kirjoittajat ovat kaikki kauniina syntyneitä
        ja nyt pelkäävät menettävän kauneutensa.
        Ulkonäkövakuutusta kannattaisi kysyä sillä rasvoihin ei ole luottamista,
        On tullut nähtyä monia salvoja käyttäviä vanhuksia, joita kalleimmatkaan
        voitelut eivät ole auttaneet vaan rypyt lisäntyneet vuosien myötä.

        Pistäkääpä naamakuvia ihailtavaksemme te kauniit ja rohkeat.

        Anteeksi mitäh? En kyllä tavoita kommentistasi mitään vastausta omaani.
        (Tuliko väärään kohtaan.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missien ketjuhan tämä on, koska kirjoittajat ovat kaikki kauniina syntyneitä
        ja nyt pelkäävät menettävän kauneutensa.
        Ulkonäkövakuutusta kannattaisi kysyä sillä rasvoihin ei ole luottamista,
        On tullut nähtyä monia salvoja käyttäviä vanhuksia, joita kalleimmatkaan
        voitelut eivät ole auttaneet vaan rypyt lisäntyneet vuosien myötä.

        Pistäkääpä naamakuvia ihailtavaksemme te kauniit ja rohkeat.

        Jokainen on kaunis omalla tavallaan eikä ihminen lakkaa olemasta kaunis vaikka vanhenee. Mitä pahaa on kertoa, miten ulkonäköään hoitaa? Iho on ihmisen suurin elin ja sen kunto vaikuttaa koko terveydentilaan. Pitäisikö vain missityyppien saada osallistua itsensä hoidon keskusteluun?


      • Anonyymi

        Kyllä aito totisuuskin on kaunista. Saa ihminen olla surullisenkun näköinen, ja vihaisen ja kärsivän ilme myös luonnollista. Ei aina tarvitse hymyillä, johan se kärsii inflaation.


      • Anonyymi

        "Mitäköhän se tuo hyvännäköisyys, tässä iässä oikein tarkoittaa."

        Juuri näin, helpompi kai olisi sanoa mitä se ei tarkoita ja ihan helppoa ei ole sekään, emmehän me kaikki samalla tavalla asioita näe ja koe. Esimerkiksi minä en katsele vieraita ihmisiä sillä tavalla, että arvioisin heidän hymyjensä aitoutta tai "hapannaamaisuutta". Jos ihminen on minusta "hyvännäköinen" niin hän on, ihan sama hymyileekö vai onko "naama peruslukemilla". Arjen satunnaisissa kohtaamisissa (kanssaihmiset kaduilla, puistoissa, kaupoissa jne..) vain aniharvoin kiinnitän mitään huomiota kenenkään ulkonäköön, sillä varsinkin näin talvivaateaikana vain harva oikeasti erottuu porukasta. Tilanteissa joissa jonkinlainen kanssaihmisten huomiointi vähän tavallista enemmän kuuluu asiaan (esmes koiraa ulkoiluttaessa) toki kiinnitän huomiota myös heidän ilmeisiinsä.

        "Peilistä ei katsele enää kaksikymppinen."
        Ei katsele ei, mutta kyllähän se kaksikymppinen minäni on edelleen osa minua, ei se mihinkään ole kadonnut.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mitäköhän se tuo hyvännäköisyys, tässä iässä oikein tarkoittaa."

        Juuri näin, helpompi kai olisi sanoa mitä se ei tarkoita ja ihan helppoa ei ole sekään, emmehän me kaikki samalla tavalla asioita näe ja koe. Esimerkiksi minä en katsele vieraita ihmisiä sillä tavalla, että arvioisin heidän hymyjensä aitoutta tai "hapannaamaisuutta". Jos ihminen on minusta "hyvännäköinen" niin hän on, ihan sama hymyileekö vai onko "naama peruslukemilla". Arjen satunnaisissa kohtaamisissa (kanssaihmiset kaduilla, puistoissa, kaupoissa jne..) vain aniharvoin kiinnitän mitään huomiota kenenkään ulkonäköön, sillä varsinkin näin talvivaateaikana vain harva oikeasti erottuu porukasta. Tilanteissa joissa jonkinlainen kanssaihmisten huomiointi vähän tavallista enemmän kuuluu asiaan (esmes koiraa ulkoiluttaessa) toki kiinnitän huomiota myös heidän ilmeisiinsä.

        "Peilistä ei katsele enää kaksikymppinen."
        Ei katsele ei, mutta kyllähän se kaksikymppinen minäni on edelleen osa minua, ei se mihinkään ole kadonnut.

        Bessie

        Kun mainitsin hymystä ja hapannamaisuudesta, tarkoitin sisäisen maailman heijastusta, ihmisen ulkoiseen olemukseen.
        En näe, että kauneus riippuisi ainoastaan fyysisestä muodosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mitäköhän se tuo hyvännäköisyys, tässä iässä oikein tarkoittaa."

        Juuri näin, helpompi kai olisi sanoa mitä se ei tarkoita ja ihan helppoa ei ole sekään, emmehän me kaikki samalla tavalla asioita näe ja koe. Esimerkiksi minä en katsele vieraita ihmisiä sillä tavalla, että arvioisin heidän hymyjensä aitoutta tai "hapannaamaisuutta". Jos ihminen on minusta "hyvännäköinen" niin hän on, ihan sama hymyileekö vai onko "naama peruslukemilla". Arjen satunnaisissa kohtaamisissa (kanssaihmiset kaduilla, puistoissa, kaupoissa jne..) vain aniharvoin kiinnitän mitään huomiota kenenkään ulkonäköön, sillä varsinkin näin talvivaateaikana vain harva oikeasti erottuu porukasta. Tilanteissa joissa jonkinlainen kanssaihmisten huomiointi vähän tavallista enemmän kuuluu asiaan (esmes koiraa ulkoiluttaessa) toki kiinnitän huomiota myös heidän ilmeisiinsä.

        "Peilistä ei katsele enää kaksikymppinen."
        Ei katsele ei, mutta kyllähän se kaksikymppinen minäni on edelleen osa minua, ei se mihinkään ole kadonnut.

        Bessie

        Iltaa@

        "Mitäköhän se tuo hyvännäköisyys, tässä iässä oikein tarkoittaa." kirjoitit

        lopussa kommenttiasi totesit..

        "kaksikymppinen minäni on edelleen osa minua, ei se mihinkään ole kadonnut."

        just nappiin 💃

        Eli hyvännäköisiä oltiin nuorina, panostettiin ulkonäköön, olisi kiva vieläkin olla 😊 ei se mihinkään ole kadonnut.


    • Anonyymi

      Kasvata parta niinkuin idolillasi Ringolla. Se voisi parantaa naamaasi.

      • Anonyymi

        Eikös kainuussa akat ole aina piippuakin polttaneet ja muutenkin olleet jätkämäisiä ja ronskia otteissaan.


    • Anonyymi

      Jos toteaa:
      "Itse tykkäsin George Harrisonista, mutta monet aikalaisemme
      kasvavat jo horsmaa"
      ei kannattaisi itsekään kuvitella näyttävänsä jumalattarelta.

      • "Jumalattaren kolmet kasvot" on vertauskuvallinen ilmaisu ja se ei tarkoita kauneutta. Neito, Äiti ja Vanha nainen ovat kaikki jumalattaren eri aikakausia ja hahmoja. Vähän niinkuin Pokémonin kehitysasteita :))


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Jumalattaren kolmet kasvot" on vertauskuvallinen ilmaisu ja se ei tarkoita kauneutta. Neito, Äiti ja Vanha nainen ovat kaikki jumalattaren eri aikakausia ja hahmoja. Vähän niinkuin Pokémonin kehitysasteita :))

        Palomalle kiitos, kun "usutit" lukemaan sitä Napoli sarjaa , oliko joku Ferrande, josta oli kysymyt tuolla "Haluatko miljonääriksi" ja siihen se heillä tyssäsi ja minä olisin sen tiennyt!

        Harvoin tiedän kirjailijoista, saati muustakaan viimmeaikaisista, mutta on mukava seurata sitä.

        Joten olet nyt Paloma voittanut miljoona euroa noin virtuaalisesti, koska minä tiesin ja nämä arvaajat hävisi. Iloitaan nyt voitosta ja toistemme tiedonjaosta. Ilman sinua en olisi koskaan tarttunut näihin kirjoihin, mutta kaikki lainasin, mitä kirjastoautossa oli tarjolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palomalle kiitos, kun "usutit" lukemaan sitä Napoli sarjaa , oliko joku Ferrande, josta oli kysymyt tuolla "Haluatko miljonääriksi" ja siihen se heillä tyssäsi ja minä olisin sen tiennyt!

        Harvoin tiedän kirjailijoista, saati muustakaan viimmeaikaisista, mutta on mukava seurata sitä.

        Joten olet nyt Paloma voittanut miljoona euroa noin virtuaalisesti, koska minä tiesin ja nämä arvaajat hävisi. Iloitaan nyt voitosta ja toistemme tiedonjaosta. Ilman sinua en olisi koskaan tarttunut näihin kirjoihin, mutta kaikki lainasin, mitä kirjastoautossa oli tarjolla.

        Elena Ferrante.
        Niin paljon tapetilla ollut kirjailija ja siihen tyssäsi ja miljoonat tulivat virtuaalisesti minun ja sinun jaettaviksi.
        Minä kyselen aina kirjavinkkejä näillä palstoilla kun olen enemmän perillä käännöskirjallisuudesta kuin uudemmasta suomalaisesta proosasta.
        En voisi osallistua mihinkään noista tv-tietokilpailuista, koska sivistyksessäni on suuri aukko: nykyhistoria, populäärikulttuuri ja yleensäkin tapahtumat Euroopassa ja etenkin Pohjolassa 1970-90.


    • Anonyymi

      On se jännää kun nelikymppisenä käytin paljon enemmän voiteita ihooni, kai halusin säilyä nuorekkaana. Nykyisin pyyhkäsen jotain rasvaa naamaani mikä sattuu lähimpänä olemaan peilipöydällä.
      En enää ostelen kalliita merkkivoiteita. Olen huomannut että halvemmat ajaa saman asian.
      Olen perinyt äidiltäni pitkälle vanhuuteen melko rypyttömänä säilyvän naaman.
      Kyllä iän silti huomaa, enkä yritä esittää nuorempaa kuin olen. Turhaa sellainen olisikin.

    • Piti tulla välillä selkää leppuuttamaan. Ryhti kun on selkävamman takia romahtanut, mutta lattialla makaaminen auttaa lihaksia ruksahtelemaan paikoilleen ja taas voi pienen tovin seistä selkä suorana.

      Olin kolme tuntia mökillä siivoushommissa. Piti lapioida polku mattotelineelle, että pääsin viemään matot ulos tuulettumaan. Ranta on jo osittain sulanut, parissa päivässä lumet huvenneet, joten pääsiäisenä on rantani vapaa lumesta ja päästään kokon polttoon.

      Vettä tippui räystäistä, joten asetin saavit saunan räystäiden alle. Pitää ajella kohta takaisin mökille nostamaan saaveihin kertyneet vedet saunaan.

      Olin "hyvännäköinen" siivouskampauksessani🤣. Aivan kuin äidillän oli tapana sitoa hiukset kiinni ja kiertää huivi korvien yläpuolelta taakse, niin teen minäkin. Omituisia tapoja kannamme perimässä mukanamme.

    • Anonyymi

      Ei rahalla ole mitään tekemistä asian kanssa,mutta seura tekee kaltaisekseen.

      • Anonyymi

        eikö papat vanhene, miks aina mummot, ja mummo jaksaa hoitaa papankin


    • Photoshop pitää nuoren näköisenä vanhatkin mummelit.

      Niitä luonnottoman/persoonattoman sileitä muovinaamoja on some täynnään. Harvemmin miehet näkyvät sitä käyttävän, vain sellaiset naisihmiset, joilla on komplekseja ulkonäöstään.

      • Anonyymi

        Me miehet ollaan niitä syntymäkommeita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me miehet ollaan niitä syntymäkommeita.

        Persoonallisemman näköisiä kuitenkin kuin photoshopatut muovinaamat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me miehet ollaan niitä syntymäkommeita.

        Totta me miehetkin pysymme hyvässä kondiksesta nyt kun on aikaa säännöstellä liikarehkimisiään. Nukumme riittävästi ja nautimme ja valmistamme mieleisiä aterioita laadukkaista elintarvikkeista.

        Rahaa on entiseen tapaan niukasti lainojen ja maksujen suorittamisen jälkeen. Kun viime myöhäsyksyllä otin kehotuksesta kii ja alkasin hymyilemään enemmän, peilikuvakin muuttui muutamassa viikossa nuorekkaammaksi.

        Tämä aikajakso talvipäivän seisauksesta kevätpäiväntasauksen ylitte, sujahti kuin muutamassa viikossa. Tuntuu kuin olisin voittaja.


    • Fotoshoppauksesta T. kirjoitti tuossa ylempänä. En ole kyllä nähnyt yhtään fotoshopattua tai filttereillä parannettua kuvaa kenestäkään ikäluokkani ihmisestä en täällä enkä Facebookissa. Se on enemmän nuorempien juttuja, somevaikuttajien, instagramissa laikkauksia keräävien ja etenkin niiden, jotka ansaitsevat rahaa julkaisemlla itsestään käsiteltyjä kuvia instassa. Facebookissa kasvosi näkevät vain ne joiden haluat ne näkevän. Täällä taas profiilikuva on niin pieni että ei siinä edes näkyisi mitkään filtterit. Minä laitan kuvani framille koska haluan seistä tällä naamalla ja tällä nimimerkillä sanojeni takana.
      Tässä iässä me kukin yritetään pärjätä loppumetreille saakka vanhoilla eväillä niin kuin tähänkin saakka.

      • Niinkö? Ihanko tosi?
        No itsepähän tiedät.

        Piti ihan kokeilla, niin tuonkin sinun "pienen" profiilikuvasi pystyin koneellani zoomaamaan 500% suuremmaksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinkö? Ihanko tosi?
        No itsepähän tiedät.

        Piti ihan kokeilla, niin tuonkin sinun "pienen" profiilikuvasi pystyin koneellani zoomaamaan 500% suuremmaksi.

        Karvanaama-Tellukan kuva on selvä ilman suurennuksia..


      • Kyllä facessa kuvia kaunistellaan. Kamerassakin on suodattimia, millä voi kuvaa käsitellä.

        Kuulun kirppisryhmään ja tavaroiden jako ja vaihtoryhmiin ja kun tapaa jonkun tuntemattoman livessä, ei tunnista samaksi.

        Luonnollisesti valitsemme mielestämme parhaat otokset profiiliimme, ne taas voi olla jonkun toisen mielestä esim. väärältä kantilta otettuja ja voivat korostaa väärin jotain kasvjen osaa. Esim. halutaan korostaa silmiä ottamalla kuva ylhäältä alas, jolloin voi käydä niin, että se sievä nenä näyttääkin isolta.

        Menepä ja huomauta, lennät ulos ja saat haukut päällesi. Näin minulle kävi yhden entisen ystävän kanssa 🙄


      • korppis kirjoitti:

        Kyllä facessa kuvia kaunistellaan. Kamerassakin on suodattimia, millä voi kuvaa käsitellä.

        Kuulun kirppisryhmään ja tavaroiden jako ja vaihtoryhmiin ja kun tapaa jonkun tuntemattoman livessä, ei tunnista samaksi.

        Luonnollisesti valitsemme mielestämme parhaat otokset profiiliimme, ne taas voi olla jonkun toisen mielestä esim. väärältä kantilta otettuja ja voivat korostaa väärin jotain kasvjen osaa. Esim. halutaan korostaa silmiä ottamalla kuva ylhäältä alas, jolloin voi käydä niin, että se sievä nenä näyttääkin isolta.

        Menepä ja huomauta, lennät ulos ja saat haukut päällesi. Näin minulle kävi yhden entisen ystävän kanssa 🙄

        Ei me olla sellaista koskaan harrastettu kaverien kesken, tunnemme kaikki toisemme sen näköisinä olemme. Mutta perun puheeni, voi olla että Facessakin jotkut nuoremmat niin tekee. Etupäässä se on kyllä nuorempien juttu.
        Totta kai me valitsemme kuvia joissa esiinnymme edukseni. Ainakin suurin osa tekee niin. Mitä se sitten tarkoittaneeki itse kullekin. Tytär, joka on turhamaisempi kuin minä otattaa pois kuvat jotka laitan ellei ne ole mieleen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niinkö? Ihanko tosi?
        No itsepähän tiedät.

        Piti ihan kokeilla, niin tuonkin sinun "pienen" profiilikuvasi pystyin koneellani zoomaamaan 500% suuremmaksi.

        Mutta miksi viitsisit thedä sen, ei kyllä mahdu minun kaaliini.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Mutta miksi viitsisit thedä sen, ei kyllä mahdu minun kaaliini.

        Ei se monta sekuntia kallisarvoisesta elämästäni vienyt.

        Halusin vain vilkaista kuinka suureksi "pienen" kuvan saa minun koneellani, kun kirjoitit:
        """Täällä taas profiilikuva on niin pieni että ei siinä edes näkyisi mitkään filtterit."""


    • Anonyymi

      On pidettävä huolta itsestään.
      Tällä hetkellä ovat asiat huonosti, kun ei ole tansseja.

      Tanssipäivänä tuntee nimittäin ihan sisäistä pakkoa olla vedossa ja kunnossa. Siihen joutuu valmistautumaan pari-kolme päivää.

      Yritetään kestää vielä tuonne syyskuuhun. Eivätköhän silloin iltapäivätanssit jo vedä tämänikäisiä.

      • Anonyymi

        Tanssitetaan vaikka rappuluutaa, että säilyy tuntuma.


    • Huomenta tähän aamuun@

      Tulossa "komea" päivä. Mökkisiivous etenee. Eilen illalla virta loppu puoli yhdeksän uutisten ja suihkun jälkeen.

      Päivä puuhastelua mökillä ja pitkä yöuni on yksi tärkeä hyvän olon lähde.

      Tänään veden keruuta räystäiden alle asetetuista saaveista ja luuttuuhommia. Voi olla, että kun homma on finaalissa lauantaina, lämmitän rantasaunan. Vielä on vastojakin aitassa kylpemisnautintoa lisäämässä.

      Tänä iltana sonnustaudun "hienoksi". Lähden seuraamaan teatteriesitystä, Vanhan naisen vierailu.

      Hyvää ihonhoitopäivää, ulkoillaan.

      • Anonyymi

        Naapurin rouva hakkasi pistolapiolla kinosta hajalle pihassaan. Kattoi pöydän ja söitä kevään ensimmäisen aterian ulkona. Ja näytti kovin innostuneelta ja onnelliselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin rouva hakkasi pistolapiolla kinosta hajalle pihassaan. Kattoi pöydän ja söitä kevään ensimmäisen aterian ulkona. Ja näytti kovin innostuneelta ja onnelliselta.

        Samantapainen näky kainuussa. Jäähakuilla ja lekalla nuijitun jääklimpin alta paljastui hutera jätelaudoista kyhätty lava. Se kyllä kärsi pahasti rouhimisesta ja tikkuisia lautoja sojotti pystyssä. Ei eukkoa haitannut siinä se popsi vegemakkaroita kylmiltään kun grillin tapainen tiilikasa oli hajonnut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samantapainen näky kainuussa. Jäähakuilla ja lekalla nuijitun jääklimpin alta paljastui hutera jätelaudoista kyhätty lava. Se kyllä kärsi pahasti rouhimisesta ja tikkuisia lautoja sojotti pystyssä. Ei eukkoa haitannut siinä se popsi vegemakkaroita kylmiltään kun grillin tapainen tiilikasa oli hajonnut.

        Ei tekemäni kahvierassi ole koko talvena lumipeitteen alla ehtinyt olla, joka päivä juon kuumaa kaakaota milloin sokerimunkin milloin kanelipullan kera.

        Tarkistin eilen koska luin terssasin huoltosivustolta onko routa heitellyt terassiani. Eipä ollut ja laskeumakulmakin oli täydellinen, talosta rantaanpäin.


        On minulla jäänhakku ja muitakin talvikunnossapidon välineitä. Kyllä ne ovat nyt tarpeen. Päivällä vedi tippuu räystäistä ja yöllä menee pakkasen puolelle.

        Ymmärrän hyvin sitä onnellista olotilaa mikä syntyy kun kevät etenee ja pääsee kesän välmisteluhommiin omalla tontilla. Kiehtoisi tehdä loimulohta pääsiäisenä. Ehkäpä päästään ulos syömäänkin.


      • korppis kirjoitti:

        Ei tekemäni kahvierassi ole koko talvena lumipeitteen alla ehtinyt olla, joka päivä juon kuumaa kaakaota milloin sokerimunkin milloin kanelipullan kera.

        Tarkistin eilen koska luin terssasin huoltosivustolta onko routa heitellyt terassiani. Eipä ollut ja laskeumakulmakin oli täydellinen, talosta rantaanpäin.


        On minulla jäänhakku ja muitakin talvikunnossapidon välineitä. Kyllä ne ovat nyt tarpeen. Päivällä vedi tippuu räystäistä ja yöllä menee pakkasen puolelle.

        Ymmärrän hyvin sitä onnellista olotilaa mikä syntyy kun kevät etenee ja pääsee kesän välmisteluhommiin omalla tontilla. Kiehtoisi tehdä loimulohta pääsiäisenä. Ehkäpä päästään ulos syömäänkin.

        Vilkaiseppas profiilikuvasta kuinka soma terassi minulla on etelään avautuvassa talon suojaisessa nurkkauksessa. Ei tuulet ylety kahvirauhaani rikkomaan. Aurinko porottaa tähän aikaan vuodesta aamusta aina iltapäivään asti suoraan terassilleni. Paras aika auri gon palvontaan on kello 13 - 15 välillä jolloin pruukaan huilia ja juoda kaakaota ☕🍰


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Vilkaiseppas profiilikuvasta kuinka soma terassi minulla on etelään avautuvassa talon suojaisessa nurkkauksessa. Ei tuulet ylety kahvirauhaani rikkomaan. Aurinko porottaa tähän aikaan vuodesta aamusta aina iltapäivään asti suoraan terassilleni. Paras aika auri gon palvontaan on kello 13 - 15 välillä jolloin pruukaan huilia ja juoda kaakaota ☕🍰

        Mökinröttelöstä on tullut siis talo. Kyllä se aurinko paistaa ihan kaikille muillekkin jos viitsii siinä itseään korventaa. Ja kyllä ruokaa riittää kaikille, jopa terveellisempää kuin sokeri ja rasva ja pöytiä ja tuoleja ja niille lattioita ja terasseja on niin sisällä kuin ulkona. Tiedätkö montako mökkiä on Suomessa, ei kannattaisi aina tuota omaa hyvin vaatimatonta tasoa olevaa niin pramilla pitää. Teet itsesi vaan entistä naurettavammaksi, mutta kaipa se on ymmärrettävää kun olet niin yksinäinen ja se mökki ainoa omaisuutesi.


    • Upea auringonpaiste ulkona, pihatyöt odottavat täälläkin. Mies trimmasi eilen vanhaa omenapuuta, oli puoliksi laho. Meillä on kolme uutta puuta kasvamassa, mutta kauriit ovat käyneet syömässä latvoja ainakin yhdestä. Minä aloitan kasvihuoneen kunnostamisen alkavaa kasvukautta varten.
      Aamun ylläri: känny jonka mies lähetti postissa Meksikoon pelikaverille joka ei pystynyt jatkamaan pelejä kun hänen puhelimessa ei ollut tarpeeksi appeja eikä rahaa uuteen tuli vihdoinkin perille, kahdeksan kuukauden jälkeen. Voi sanoa että tuli "eranapostissa" Ja me valitamme Postnordenia.
      ***
      Mutta palataan asiaan.
      Ihoni ruskettuu aina vain huonommin iän lisääntyessä. Muistan äitini kesällä pihalla ja kasvimaalla avoselkäisissä kukkaleningeissä ja kaunis, ruskea iho. Minä saan vain ihottumaa ja hyttysenpistoja. Bah humbug.

      • "eranapostissa" lue: etanapostissa.


      • Anonyymi

        Ja minä saan kesakoit 🤔


    • Miksi pitäisi säilyä hyvännäköisenä?
      Minulle riittäisi jos säilyn terveenä.
      En kiellä etteikö olisi mukavaa jos naama pysyisi samanlaisena hamaan hautaan asti.
      Mutta ajan hammas syö jokaista, hyvännäköistäkin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Myöhästä tulla hyvännäköseksi kun ei ole koskaan ollutkaan.

    • Anonyymi

      2 hlö x itsekehu haisee kauas ja pahalle.

    • Anonyymi

      Jotain säilöntäainetta pitää käyttää.

    • Hyvännäköinen? Onko sama kuin tuoreena, kiinteänä?
      Ei pysty vastaamaan, kai olen hyvännäköinen, kun mieskin sanoo nätiksi.

    • Ulkoinen kauneus on tässä iässä tärkeää enää julkisuuden henkilöille jotka kamppailevat edelleen filmiosista, joita on aina vain vähemmän ikääntyville naisille. malli-tai kauneusikooneille joiden on "pakko" olla aina edustavia, tv-ja sometähdille ja vaikuttajille jotka ansaitsevat rahaa mainoksilla ja myyntituloilla ja joillekin vanheneville daameille jotka tietävät että kun ensimmäiset rypyt ilmestyvät niin rikas aviomies muuttaa Rivieralle ja katsoo merta shampanjalasi kädessään 22-vuotiaan ukrainalaisen ns. mallin kanssa. Soittaa sydänsairaalle ex-vaimolleen kerran vuodessa ja kysyy että vieläkö sinä elät kun ei pääse myymään sitä Lidingön taloa.

      Koska olemme hyvin pitkälle visuaalisia luontokappaleita (haju ja kuulo jossain määrin myös) niin nuorena ulkonäkö on tärkeää kun on tarkoitus varmistaa mahdollisimman menestyvä ja terve isä/äiti tulevalle jälkikasvulle. Eihän tämä biologinen fakta ole usein edes tiedostettua. Mitä luonteenpiirteitä siinä sitten saa kaupanpäällisiksi hankkeen toteutuessa onkin sitten eri asia. Henkilökohtaisesti olensitä mieltä että ripaus turhamaisuutta on hyväksi, pinnallisuus ja ulkoiseen olemukseen tai varallisuuteen tuijottaminen taas johtaa kaltevalle pinnalle.

      Tjaa...jos pidämme huolta itsestämme ja ulkonäöstämme, paino on hallinassa, ruokailutottumukset terveelliset, alkoholinkäyttö hyvin rajoitettua, tupakointi ajoissa lopetettu ja hygienia (hampaat jne.) hoidettu niin normaali vanheneminen on ainoastaan kaunis asia.

      • Anonyymi

        En olisi ikinä keksinyt hampaita hoitaa, ellet olisi muistuttanut. Onhan tuokin onnea jolkekkin , jos on köyhä puoliso, ei ole vaihtamassa heti nuoreen.
        Jaa että varallisuus johtaa kaltevalle pinnalle? Mikähän tutkimus noin todistaa?


      • Anonyymi

        Tuo loppu on täyttä asiaa! Ilmentää sitä tärkeää asiaa, että henkilö on sovussa itsensä kanssa eikä se voi olla tekemättä vaikutusta kanssaihmisiin! Upeaa näin miehen arviona!

        Sama pätee myös miehiin!


      • Sivupersoonasi lähti jo pihatöihin, kun on niin kaunis auringonpaiste.
        Päätit käyttää tilaisuutta hyväksesi ja napata hänen koneensa.


    • Anonyymi

      Niin, voikohan tuohon nyt oikein vaikuttaa mitenkään, geenit kai määrittää vanhenevan ulkonäöllämme.., uskoisin.. Tietysti ulkoista hankitusta voi siistiä ja hoitaakin, sitten pukeutumis tyylikin vaikuttaa ihmisen yleis ilmeeseen ..en uskalla sanoa enää olevani hyvän näköinen, hyvä jos hyvä näköinen edes , ehkä ikäiseni näköinen..

      • Anonyymi

        Vihonviimeinen tämä kännykkä kirjoittaa..sorry virheet.n


      • Anonyymi

        hankitusta =habitusta
        ....


    • Makuasioita, itse en tykännyt Ringosta, vaan George oli minun suosikkini.., mutta Beatles oli ehdoton ykkönen, voi sitä .riemua Eino Görnien jälkeen :)

      • Anonyymi

        Kaikki muut tykkäsitte Georgesta, Korppikselle jäi ruma Ringo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut tykkäsitte Georgesta, Korppikselle jäi ruma Ringo.

        Olen juuri tälläytynyt teatteri-iltaa varten.

        No, rumankomeat ne vasta seksikkäitä ovat ja parhaita rakastajia.

        Pitäkää siloposkiset söpöliinit...🤣 niistä nyt ei ole kuin pöytäkoristeiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen juuri tälläytynyt teatteri-iltaa varten.

        No, rumankomeat ne vasta seksikkäitä ovat ja parhaita rakastajia.

        Pitäkää siloposkiset söpöliinit...🤣 niistä nyt ei ole kuin pöytäkoristeiksi.

        Siis Korppis pikaisesti linjoilla 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen juuri tälläytynyt teatteri-iltaa varten.

        No, rumankomeat ne vasta seksikkäitä ovat ja parhaita rakastajia.

        Pitäkää siloposkiset söpöliinit...🤣 niistä nyt ei ole kuin pöytäkoristeiksi.

        Mukavaa teatteri iltaa teille

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen juuri tälläytynyt teatteri-iltaa varten.

        No, rumankomeat ne vasta seksikkäitä ovat ja parhaita rakastajia.

        Pitäkää siloposkiset söpöliinit...🤣 niistä nyt ei ole kuin pöytäkoristeiksi.

        Tuossa puhuu katkeroitunut luuseri, joka ei saanut edes rumaa betoniraudottajaa pidetyksi.


    • Anonyymi

      Tuossa jo itse vastasit kysymykseesi.

    • Anonyymi

      Paksut sääret saa näyttämään solakoimmilta, jos valitsee kengät, joissa jää jalkapöytä pitkälle avoimeksi, eli balleriinatyyppiset, mutta korolla.

      • Anonyymi

        Hyvä vinkki, noin saa jatkumoa säärille. Kamalin rumentava asu on legginssit, kuin olisi pitkälahkeiset kalsarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vinkki, noin saa jatkumoa säärille. Kamalin rumentava asu on legginssit, kuin olisi pitkälahkeiset kalsarit.

        Leggarit ovat kyllä ihan muoaliman paras vuoate. - Nm. Mulla on hopeiset(kin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leggarit ovat kyllä ihan muoaliman paras vuoate. - Nm. Mulla on hopeiset(kin)

        Ooohhh, taisit lähteä teatteriin hopeakalsareissa. Kaikki varmaan häikäistyy siellä katsomossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ooohhh, taisit lähteä teatteriin hopeakalsareissa. Kaikki varmaan häikäistyy siellä katsomossa.

        En ole lähtenyt teatteriin enkä mihinkään muuallekaan piiitkiin aikoihin. - Nm. Sattuneesta syystä, joka ei ole Covid19


    • Anonyymi
    • Keskipäivää@

      Olen sulatellut eilistä kulttuuripläsäystä, joka oli hienoinen pettymys Loviisan ja Hetan jälkeen, mutta makuja on niin monia kuin on katsojiakin.

      Eli näytelmä...Vanhan naisen vierailu, jätti ristiriitaisen jälkipuinnin päähäni.

      Tiedetään, että pikkukaupunkien ongelmat ovat kaikkialla maailmassa samat.
      Kuihtuvat maaseutupitäjät kamppaileva olemassa olostaan. Teollisuus- ja yritystoiminta on karannut isoihin kaupunkikeskuksiin, aiheuttaen työttömyyttä ja köyhyyttä.

      En kuitenkaan jaksa uskoa, että pieni kaupunkiyhteisö esim. korvessa olisi valmis kataliin kierouksiin rahan ahneudessa ja kostossa, mutta mene ja tiedä,  ihmisluonteen klassinen lankeemus.

       Friedrich Durrenmatt kirjoitti näytelmän loppusanoissa vuonna 1956.

      "Vanhan naisen vierailu on ilkeä näytelmä ja juuri siksi sitä ei saa esittää ilkeästi vaan mitä inhimillisimmin, suruisasti, ei vihaisesti, huumoria viljellen, sillä mikään ei pahemmin vahingoita traagisesti päättyvää näytelmää kuin pelottava vakavuus."

      No, huumori vai mitä lie ollut se vanhojen rautaharavojen kanssa kouheltaminen, ei se huvittanut ainakaan minua, päin vastoin. Mielestäni sekava esitys, ei sopinut yhteen tarinan raadollisen juonen kanssa. No, sulatellaan, seuraavaksi menen katsomaan Mellankolia-näytelmän.

      • Anonyymi

        Epäselviksi jääneet esitykset kannattaa katsella toisen ja vaikka kolmannenkin kerran. Uusinta voi auttaa homman hahmottamisessa ja sisällön aukeamisessa. Mitkään vaikeat ja hankalat asiat eivät selviä yhdellä setvimisellä ja teatterissa no. tahdotaan sanoa jotakin. - Nm. Osoittaa, alleviivata, huomionarvoistaa ...


    • Anonyymi

      alotukseen :


      vaikeampi tapaus vanhan säilyä hyvännäkösenä,

      nuorena kuin piiskan siima hoikka kaunis kaunotar,

      MUTTA

      nyt
      rypistyy, lihoo,
      kumma kun se lihominen p a k s u u n u t t a a vain m a h a a

      maha on kuin potkupallo kohta pallea nousee leukaan asti,
      on kuin kahdeksannella kuukaudella easkaan, sivusta katsottuna luulis että kohta synnyttää,

      on tämä vanhuus vaikeeta
      loppuelämä pitää kantaa PAKSUA MAHAA,
      saisi kohta olla kottikärry jolla mahaa työntäis eteenpäin,
      aivan kauheeta,

      aikoinaan käskin lääkärin leikata maha pois, ,, sanoi mahaan ei kosketa,,,
      ja maha kasvaa ja kasvaa
      hautaan kantajajia ki tarvitaan varmaa melkonen armeija että arkun saa siirrettyä kreamatorioon tai hautaan,,

      vanha on ruma ruma ruma ruma ruma kauheen ruma,
      ei kehtaa kattoo enään peiliinkää, peiliki särkyy jos sinne kattoo, niin ruma on vanha ihminen,,

    • Anonyymi

      Aloitukseen ll. Mitä helekutin väliä sillä "hyvännäköisyydellä" on ellei sinulla ole 3/4-osan vahvaa psyykeä. Se 1/4 osa nukutaan.
      Se hyvänäköisyys on vaan kirkkaan päivän harha. Se muserretaan ryttyyn kylmän vuodenajan öinä.

      Saat olla ruma kuin risiukkopiru kunhan sinulla on vaan vahva itsetunto. Sinua kunnioitetaan sen sisäisen valon takia, joka sinulla on.

      Hitsataan tämä nyt harjateräksen pätkistä - psykologiaan menestyminen elämässä perustuu.

      • Huomenta@

        Luin eilen Armi Aavikosta. Kauniista tytöstä, jonka unelmat ihmissuhteista romuttuivat ja itsetunto murtui.

        Danny ja Armi olivat rakastavaisia, kaunis pari.

        Tänä päivänä vanha mies Danny etsii Armiaan, nuorista Armia muistuttavista naisista ei tummista vaimoa muistuttavista kaunottarista.

        Surkuhupaisaa.

        Joku kirjoitti haluavansa nuoremman kumppanin rinnalleen. Niin, äitini jäi leskeksi 67-vuotiaana. Hänkin vastasi jos kysyttiin, että vanhaa en ota ja nuorta en saa.

        Näin hän se menee.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        Luin eilen Armi Aavikosta. Kauniista tytöstä, jonka unelmat ihmissuhteista romuttuivat ja itsetunto murtui.

        Danny ja Armi olivat rakastavaisia, kaunis pari.

        Tänä päivänä vanha mies Danny etsii Armiaan, nuorista Armia muistuttavista naisista ei tummista vaimoa muistuttavista kaunottarista.

        Surkuhupaisaa.

        Joku kirjoitti haluavansa nuoremman kumppanin rinnalleen. Niin, äitini jäi leskeksi 67-vuotiaana. Hänkin vastasi jos kysyttiin, että vanhaa en ota ja nuorta en saa.

        Näin hän se menee.

        Vaikka sinulla meni noin että edes ikäistäsi et saanut, ei se niin kaikilla mene. Kyllä laatunainen saa ikäistään seuraa, harva mies haluaa lastensa tai lastenlastensa ikäistä seuralaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinulla meni noin että edes ikäistäsi et saanut, ei se niin kaikilla mene. Kyllä laatunainen saa ikäistään seuraa, harva mies haluaa lastensa tai lastenlastensa ikäistä seuralaista.

        No, näin pääsi käymään kumppani oli 12-vuotiaan ja 18-vuotiaan yksinhuoltajaisä kun 15-vuotta siitten tavattiin. Minunkin nuorimmainen oli vielä kotona.

        Sitä on jos jonninmoista juttua.


      • Anonyymi

        Selvennökseksi: täyskymppi menee anonyymille 27.3.21 klo 23:03. - Nm. Sisältö tärkeä, ulkonäkö kiwa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvennökseksi: täyskymppi menee anonyymille 27.3.21 klo 23:03. - Nm. Sisältö tärkeä, ulkonäkö kiwa

        Mitä helweeten sääntöjen vastaista täyskymppikommentissa oli? - Nm. Kehtaatko vastata


    • Anonyymi

      Stressitön elämä.
      Tyydyttävä parisuhde.
      Hyvät sosiaaliset suhteet.
      Resurssit ja tarpeet tasapainossa.

    • Anonyymi

      Vetäse Nivevaa poskipäihin - se tuo hehkua.

      • Nyt hehkuu koko naama. Tein mökkihommia ulkona. Jos olisin tiennyt, että auto jää kiinni mökintien ylärinteen sohjoon en olisi kannellut räystäsvesiä enkä koonnut koivupöllejä kasaan.
        No siellä 73-vuotias rautarouva lapion ja kolan kanssa heilu yli tunnin saaden lopuksi auton rinteen päälle. Laittaapa siihen hentonen , soma tai pieni ja pyöreä samanikäinen niin olisi jäänyt sinne.

        No, kunto tuntuu olevan kohillaan. Kiitos marjojen, hedelmien, vihannesten, kalan ja kanan sekä viinin ja veden.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Nyt hehkuu koko naama. Tein mökkihommia ulkona. Jos olisin tiennyt, että auto jää kiinni mökintien ylärinteen sohjoon en olisi kannellut räystäsvesiä enkä koonnut koivupöllejä kasaan.
        No siellä 73-vuotias rautarouva lapion ja kolan kanssa heilu yli tunnin saaden lopuksi auton rinteen päälle. Laittaapa siihen hentonen , soma tai pieni ja pyöreä samanikäinen niin olisi jäänyt sinne.

        No, kunto tuntuu olevan kohillaan. Kiitos marjojen, hedelmien, vihannesten, kalan ja kanan sekä viinin ja veden.

        Nillä hentosilla siroilla naisilla on vahvat miehet, ei tarvitse raskaita hommia raataa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nillä hentosilla siroilla naisilla on vahvat miehet, ei tarvitse raskaita hommia raataa.

        Entä jos jos siro jää leskeksi?


      • korppis kirjoitti:

        Entä jos jos siro jää leskeksi?

        Silloin voi vaikka toivoa että sirolla on toinen, terveempi mies reservissä, niin kuin Merete Mazzarellalla :)
        On totta että kun vanhempi nainen jää leskeksi, niin joutuu useimmiten värväämään maksullista apua arkielämän pieniin haasteisiin. Pieni hyötyliikunta on tietenkin terveellistä mutta renkaita en lähde vaihtamaan enkä nostele painavaa käsipakaasia lentokoneessa ylähyllylle.
        Uusi, hyväkuntoinen mies on lesken paras kumppani.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Silloin voi vaikka toivoa että sirolla on toinen, terveempi mies reservissä, niin kuin Merete Mazzarellalla :)
        On totta että kun vanhempi nainen jää leskeksi, niin joutuu useimmiten värväämään maksullista apua arkielämän pieniin haasteisiin. Pieni hyötyliikunta on tietenkin terveellistä mutta renkaita en lähde vaihtamaan enkä nostele painavaa käsipakaasia lentokoneessa ylähyllylle.
        Uusi, hyväkuntoinen mies on lesken paras kumppani.

        Kyllä uni maistui, söin äskeen kattavan brunssin ja nyt pistin pesukoneen pyörimään., näin ollen lepopäivä. Eilinen oli rankka päivä, mutta ei uutta minulle. Olenhan yksinhuoltajana ollut sekä äiti että isä. Miesten hommat on ollut pakko oppia. Niin eikös sanota, että vakka kantensa valitsee. Eihän kaksi fyysisesti voimakasta toisiaan tarvitse. Kuten meilläkin kukkakeppifilosofi ja no, jaa...nyt myös kukkakeppitimpuri.

        Auton renkaita en enää vaihda minäkään ja isommat rempat tekee ammattimiehet. Pientä pintaremppaa ja muuta timpurointia tykkään tehdä kuten tiedät.

        Eilen kylvin auringonkukan siemeniä kasvulaatikkoon ja jätin pitsikuistille muhimaan. Sormet syyhyävät muuhinkin puutarhatöihin. Nyt on vettä varastoitu pääsiäissaunaan ja tupa siivottu. Kuopus tulee kaverinsa kanssa mökille, polttanemme risut rannalle kyhätyssä kokossa. Juttelin esikoisen kanssa eilen, oli tullut juuri hiihtämästä, sanoi ottavansa kaiken irti jäljellä olevasta pääkaupunkiseudun lumesta. Tulee myöhemmin korpeen, nyt hiihtokipinän saaneena aikoi jatkaa ylös Lappiin missä hankia vielä riittää aina juhannukseen asti. Itse nostin eilen sukseni varastoon.

        Asiahan on niin, että osaan minä laiskotella ja nauttia joutenolostakin kuten risteiljälläkin lempipaikkani oli aurinkokansi.





        Olen miettinyt, että ostan sellaisen naisten sahalelun, sillä saan oksat pienittyä ja pensaat siistittyä. Pilkekoneen saan lainaksi, mutta se on myöhäisempi uralkka.


      • korppis kirjoitti:

        Kyllä uni maistui, söin äskeen kattavan brunssin ja nyt pistin pesukoneen pyörimään., näin ollen lepopäivä. Eilinen oli rankka päivä, mutta ei uutta minulle. Olenhan yksinhuoltajana ollut sekä äiti että isä. Miesten hommat on ollut pakko oppia. Niin eikös sanota, että vakka kantensa valitsee. Eihän kaksi fyysisesti voimakasta toisiaan tarvitse. Kuten meilläkin kukkakeppifilosofi ja no, jaa...nyt myös kukkakeppitimpuri.

        Auton renkaita en enää vaihda minäkään ja isommat rempat tekee ammattimiehet. Pientä pintaremppaa ja muuta timpurointia tykkään tehdä kuten tiedät.

        Eilen kylvin auringonkukan siemeniä kasvulaatikkoon ja jätin pitsikuistille muhimaan. Sormet syyhyävät muuhinkin puutarhatöihin. Nyt on vettä varastoitu pääsiäissaunaan ja tupa siivottu. Kuopus tulee kaverinsa kanssa mökille, polttanemme risut rannalle kyhätyssä kokossa. Juttelin esikoisen kanssa eilen, oli tullut juuri hiihtämästä, sanoi ottavansa kaiken irti jäljellä olevasta pääkaupunkiseudun lumesta. Tulee myöhemmin korpeen, nyt hiihtokipinän saaneena aikoi jatkaa ylös Lappiin missä hankia vielä riittää aina juhannukseen asti. Itse nostin eilen sukseni varastoon.

        Asiahan on niin, että osaan minä laiskotella ja nauttia joutenolostakin kuten risteiljälläkin lempipaikkani oli aurinkokansi.





        Olen miettinyt, että ostan sellaisen naisten sahalelun, sillä saan oksat pienittyä ja pensaat siistittyä. Pilkekoneen saan lainaksi, mutta se on myöhäisempi uralkka.

        Setäni leski (sanotaanko niitä tädeiksi) sai 90.vuotispäivälahjakseen raivaussahan tyttäreltään. Kuulut samaaan kategoriaan korvenraivaajiin ja vahvoihin emäntiin kuin hänkin. Valitettavasti en päässyt hänen satavuosijuhlilleen viiime kesänä, mutta elätän pientä toivoa että voisin käydä moikaamassa häntä 101-vuotispäivillä nyt kesällä.

        Meillä on myös pihatyöt menossa, nyt kun lumet ovat sulaneet ja tulppaanit ja muut istutetut sipulit työntävät päätään kukkapenkeistä ja suurista ruukuista. Öisin käy kauriita ja peuroja ja napsivat suihinsa. Ostimme verijauhoa ja kauriinkarkoitusainetta, jospa osa olisi pelastunut. Mies on leikannut siperianherneaidan ja nyt odottaa siivous kun kuljetamme risut kottikärryissä "jontikkaan" (puutarhajätekaatopaikka, joka on entisen tukinuittokanaalin uoma jota täytämme kadun päässä.)

        Ikkunat pitäisi pestä, toin tyttären kanssa yhteisen ikkunanpesimen (kärcherin) toissapäivänä sieltä kun olimme grillaamassa. Kyllä oli mukavaa tavata taas kaikki omat porukat: poikakin oli matkustanut Sörmlandista junalla siskonsa synttäreille.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Setäni leski (sanotaanko niitä tädeiksi) sai 90.vuotispäivälahjakseen raivaussahan tyttäreltään. Kuulut samaaan kategoriaan korvenraivaajiin ja vahvoihin emäntiin kuin hänkin. Valitettavasti en päässyt hänen satavuosijuhlilleen viiime kesänä, mutta elätän pientä toivoa että voisin käydä moikaamassa häntä 101-vuotispäivillä nyt kesällä.

        Meillä on myös pihatyöt menossa, nyt kun lumet ovat sulaneet ja tulppaanit ja muut istutetut sipulit työntävät päätään kukkapenkeistä ja suurista ruukuista. Öisin käy kauriita ja peuroja ja napsivat suihinsa. Ostimme verijauhoa ja kauriinkarkoitusainetta, jospa osa olisi pelastunut. Mies on leikannut siperianherneaidan ja nyt odottaa siivous kun kuljetamme risut kottikärryissä "jontikkaan" (puutarhajätekaatopaikka, joka on entisen tukinuittokanaalin uoma jota täytämme kadun päässä.)

        Ikkunat pitäisi pestä, toin tyttären kanssa yhteisen ikkunanpesimen (kärcherin) toissapäivänä sieltä kun olimme grillaamassa. Kyllä oli mukavaa tavata taas kaikki omat porukat: poikakin oli matkustanut Sörmlandista junalla siskonsa synttäreille.

        Sai juuri viestin whatsappiin, esikoinen vaimoineen, koirineen ja suksineen 😁 onkin tulossa pääsiäisen viettoon korpeen, miniänkin vanhemmat rokotetaan tällä viikolla. Esikoinen tekee täältä käsin etätöitä joten tulo tänne onnistuu vaikka hän ei olekaan täysin vapaa lomailemaan. Ihku ihanaa, elämän merkitys kukoistaa. Nyt aidan alkaa väsäämään kasvispihvejä....🥦🥕🌶🍅🥑


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sai juuri viestin whatsappiin, esikoinen vaimoineen, koirineen ja suksineen 😁 onkin tulossa pääsiäisen viettoon korpeen, miniänkin vanhemmat rokotetaan tällä viikolla. Esikoinen tekee täältä käsin etätöitä joten tulo tänne onnistuu vaikka hän ei olekaan täysin vapaa lomailemaan. Ihku ihanaa, elämän merkitys kukoistaa. Nyt aidan alkaa väsäämään kasvispihvejä....🥦🥕🌶🍅🥑

        Eikö mummot yleensä odota lastenlapsiaan eikä jotain piskiä kylään. Tekisit edes pääsiäisenä lammaspaistia , eikä pupun ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mummot yleensä odota lastenlapsiaan eikä jotain piskiä kylään. Tekisit edes pääsiäisenä lammaspaistia , eikä pupun ruokaa.

        Mummut varmaan odottaa ja taitaa näin korona aikana jäädäkin odotukseksi.

        Emme syö juurikaaan lihaa, lammasta en lainkaan, jäi lapsuudesta inho sen villan makuun. Tuskin sitä muutoin syödäänkään kuin pääsiäisenä kun muutkin syö 🤭

        Mämmikään ei ole meidän herkkua joten en tee pääsiäisteemaisiaruokia vaan esim. illan istujaisiin leväkaviaaria, smetanaa ja sipulia blinijen kanssa. Anoppilassa esikoinen syötetään joten minulle jää kevyemmän teko. Kuopuksen kaveri on hyvää kokki, he tekevät ruokansa itse, minä teen lauantain saunaillaksi jotain piirakkaa.

        Raastoin juuri ison läjän juureksia, lähden täydentämään jääkaappia. Pitää ostaa bataattia siitä tulee perunasoseeseen lisättynä aivan ihana lisuke. Parsakeittoa tänään meille kahdelle.

        Miten sinulla noiden kovien rasvojen kanssa?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummut varmaan odottaa ja taitaa näin korona aikana jäädäkin odotukseksi.

        Emme syö juurikaaan lihaa, lammasta en lainkaan, jäi lapsuudesta inho sen villan makuun. Tuskin sitä muutoin syödäänkään kuin pääsiäisenä kun muutkin syö 🤭

        Mämmikään ei ole meidän herkkua joten en tee pääsiäisteemaisiaruokia vaan esim. illan istujaisiin leväkaviaaria, smetanaa ja sipulia blinijen kanssa. Anoppilassa esikoinen syötetään joten minulle jää kevyemmän teko. Kuopuksen kaveri on hyvää kokki, he tekevät ruokansa itse, minä teen lauantain saunaillaksi jotain piirakkaa.

        Raastoin juuri ison läjän juureksia, lähden täydentämään jääkaappia. Pitää ostaa bataattia siitä tulee perunasoseeseen lisättynä aivan ihana lisuke. Parsakeittoa tänään meille kahdelle.

        Miten sinulla noiden kovien rasvojen kanssa?

        Korppis

        Ihmettelen tuota väittämää villan mausta. Minulle se on kokematta.
        Keväällä syntyneen karitsan liha on hienosyistä ja herkullista. Rasva on valkoista ja erillään joten sitä ei tarvitse sotkea syötävään.
        Kävin turastamassa kahdessa lampolassa em. karitsoja. 10kpl/ lampola lihoiksi ja sain ostaa yhden tai 1,5kpl hyvin halvalla. Lihapaino oli noin 20kg.
        Olin kuullut tuon villan makuväittämän mutta, kuten sanoin, en onnistunut saamaan tuntumaa. Tietenkin, kun otin päkäteiltä takkia poi niin en rähminyt lihapintaa käsilläni ennen perusteellista pesua.
        Vanhan lampaa rasva on keltaista ja liha karkeampisyistä. Ehkä sieltä keltaisista kerrostumista löytyy sitä villan makua. En ole maistanut villaa.

        Yli kymmenenä joiluna meillä oli joulupöydässä kinkun asemesta lampaan takakoipi. Maistui kaikille ja keski-ikää lähestyvät lapsemme pitävä edelleenkin lampaan lihasta ueammassakin muodossa. Mielestäni lampaan käyttäminen kaalikeittoon on hienon lihan haaskausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen tuota väittämää villan mausta. Minulle se on kokematta.
        Keväällä syntyneen karitsan liha on hienosyistä ja herkullista. Rasva on valkoista ja erillään joten sitä ei tarvitse sotkea syötävään.
        Kävin turastamassa kahdessa lampolassa em. karitsoja. 10kpl/ lampola lihoiksi ja sain ostaa yhden tai 1,5kpl hyvin halvalla. Lihapaino oli noin 20kg.
        Olin kuullut tuon villan makuväittämän mutta, kuten sanoin, en onnistunut saamaan tuntumaa. Tietenkin, kun otin päkäteiltä takkia poi niin en rähminyt lihapintaa käsilläni ennen perusteellista pesua.
        Vanhan lampaa rasva on keltaista ja liha karkeampisyistä. Ehkä sieltä keltaisista kerrostumista löytyy sitä villan makua. En ole maistanut villaa.

        Yli kymmenenä joiluna meillä oli joulupöydässä kinkun asemesta lampaan takakoipi. Maistui kaikille ja keski-ikää lähestyvät lapsemme pitävä edelleenkin lampaan lihasta ueammassakin muodossa. Mielestäni lampaan käyttäminen kaalikeittoon on hienon lihan haaskausta.

        Samoin meillä koko klaani pitää lampaasta, on tehty sitä myös kesäjuhliin grillissä tai paistina. Villasukkajutut on junttien keksintöä, jotka eivät hyvätasoista lammasta/karitsaa ole saaneet eivätkä osaa arvostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin meillä koko klaani pitää lampaasta, on tehty sitä myös kesäjuhliin grillissä tai paistina. Villasukkajutut on junttien keksintöä, jotka eivät hyvätasoista lammasta/karitsaa ole saaneet eivätkä osaa arvostaa.

        No, viiskytluvulle mennään ei puhekielessä käytetty junttisanaa.

        Mietin, miten maistuisiko juuri avatut osterit? Päälle mustaa pippuria ja kohti kurkkua...ovat hyviä. Eka kerran kun söin eläviä ostereita maistuivat merivedelle, toka kerralla oli ammattimies tarjoilijana ja maku erinomainen.

        Korppis


      • Paloma01 kirjoitti:

        Setäni leski (sanotaanko niitä tädeiksi) sai 90.vuotispäivälahjakseen raivaussahan tyttäreltään. Kuulut samaaan kategoriaan korvenraivaajiin ja vahvoihin emäntiin kuin hänkin. Valitettavasti en päässyt hänen satavuosijuhlilleen viiime kesänä, mutta elätän pientä toivoa että voisin käydä moikaamassa häntä 101-vuotispäivillä nyt kesällä.

        Meillä on myös pihatyöt menossa, nyt kun lumet ovat sulaneet ja tulppaanit ja muut istutetut sipulit työntävät päätään kukkapenkeistä ja suurista ruukuista. Öisin käy kauriita ja peuroja ja napsivat suihinsa. Ostimme verijauhoa ja kauriinkarkoitusainetta, jospa osa olisi pelastunut. Mies on leikannut siperianherneaidan ja nyt odottaa siivous kun kuljetamme risut kottikärryissä "jontikkaan" (puutarhajätekaatopaikka, joka on entisen tukinuittokanaalin uoma jota täytämme kadun päässä.)

        Ikkunat pitäisi pestä, toin tyttären kanssa yhteisen ikkunanpesimen (kärcherin) toissapäivänä sieltä kun olimme grillaamassa. Kyllä oli mukavaa tavata taas kaikki omat porukat: poikakin oli matkustanut Sörmlandista junalla siskonsa synttäreille.

        """Meillä on myös pihatyöt menossa, nyt kun lumet ovat sulaneet ja tulppaanit ja muut istutetut sipulit työntävät päätään kukkapenkeistä ja suurista ruukuista."""

        """ Mies on leikannut siperianherneaidan ja nyt odottaa siivous kun kuljetamme risut kottikärryissä "jontikkaan""""

        No niihä nii.
        Ihminen istunut netillä koko armaan päivän ...
        Välillä kai vilkaisee ikkunasta kuinka hänen ilmainen renkinsä siellä puuhastelee pihatöissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen tuota väittämää villan mausta. Minulle se on kokematta.
        Keväällä syntyneen karitsan liha on hienosyistä ja herkullista. Rasva on valkoista ja erillään joten sitä ei tarvitse sotkea syötävään.
        Kävin turastamassa kahdessa lampolassa em. karitsoja. 10kpl/ lampola lihoiksi ja sain ostaa yhden tai 1,5kpl hyvin halvalla. Lihapaino oli noin 20kg.
        Olin kuullut tuon villan makuväittämän mutta, kuten sanoin, en onnistunut saamaan tuntumaa. Tietenkin, kun otin päkäteiltä takkia poi niin en rähminyt lihapintaa käsilläni ennen perusteellista pesua.
        Vanhan lampaa rasva on keltaista ja liha karkeampisyistä. Ehkä sieltä keltaisista kerrostumista löytyy sitä villan makua. En ole maistanut villaa.

        Yli kymmenenä joiluna meillä oli joulupöydässä kinkun asemesta lampaan takakoipi. Maistui kaikille ja keski-ikää lähestyvät lapsemme pitävä edelleenkin lampaan lihasta ueammassakin muodossa. Mielestäni lampaan käyttäminen kaalikeittoon on hienon lihan haaskausta.

        Ne, jotka lampaanlihan villan mausta puhuvat eivät ole oikeaa lammasruokaa koskaan syöneetkään eivätkä tiedä siitä mitään. Lammas/karitsa on mitä herkullisinta.
        Laitan lammaspataa keskiverto suomalaista useammin, keväällä monta kertaa
        kun lammasta/karitsaa on parhaiten saatavissa.
        Hallista ostan usein lihan, lampaan niskaa, minusta siitä tulee
        parasta. Se vastaa kassleria possussa.
        Loraus punkkua liemeen, masuteita/yrttejä ja valkosipulia, aivan mahtavanmakuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, viiskytluvulle mennään ei puhekielessä käytetty junttisanaa.

        Mietin, miten maistuisiko juuri avatut osterit? Päälle mustaa pippuria ja kohti kurkkua...ovat hyviä. Eka kerran kun söin eläviä ostereita maistuivat merivedelle, toka kerralla oli ammattimies tarjoilijana ja maku erinomainen.

        Korppis

        On ihmisellä pienet ilot, muuta ei osaa ajatella kuin mitä on syönyt ja mitä aikoo toisille syöttää. Varmaan näitä vähäosaisia, joille ruoka ja mahantäyte tärkein juttu.


      • Tellukka kirjoitti:

        """Meillä on myös pihatyöt menossa, nyt kun lumet ovat sulaneet ja tulppaanit ja muut istutetut sipulit työntävät päätään kukkapenkeistä ja suurista ruukuista."""

        """ Mies on leikannut siperianherneaidan ja nyt odottaa siivous kun kuljetamme risut kottikärryissä "jontikkaan""""

        No niihä nii.
        Ihminen istunut netillä koko armaan päivän ...
        Välillä kai vilkaisee ikkunasta kuinka hänen ilmainen renkinsä siellä puuhastelee pihatöissä.

        Koskas sinä olet muuttanut meidän naapuriin asumaan?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Koskas sinä olet muuttanut meidän naapuriin asumaan?

        Sorry.
        Meni väärälle nimimerkille, kun teillä on niin samantapaiset nimimerkit.
        Sivupersoonasi siis ahkeroi pihatöissä ja työnsi kottikärryjä miehen kanssa, kun sinä istuit koko päivän netillä.


    • Anonyymi

      Tytti Yli-Viikari saattaisi antaa hyviä ohjeita kauneuden säilyttämiseen.

    • Anonyymi

      En tiedä kuinka säilyy hyvän näköisena, mutta taitaa perimällä olla suuri merkitys ulkonäössä ja ns nuorekkuudessa. Samaten kuinka puhuu ja käyttäytyy, onko murheita ollut ja kuinka niistä selviytynyt, onko elämän tie ollut rauhallinen vai myrskyinen. On paljon asioita jotka vaikuttavat olemukseen ja ulkonäköön. Kuitenkin ihminen on kaunis jokaisena "vuodenaikana".
      Siitä on nyt parikymmentä vuotta, kun tapasin yli 80 vuotiaan rouvan, hän oli valkohiuksinen, pieni ja nauravainen ihminen. Hänen kätensä olivat ryppyiset ja niin kauniit kun olla voi. Ajattelin, kumpa olisin itsekin aikaan, jos elinpäiviä riittää, yhtä elämäniloinen ja kaunis, erityisesti jos vaikka käteni olisivat yhtä kauniit. Aloittajalle, kyllä sitä on hyvännäköinen jokaisella ikäkaudella, siten miten itsesi näet, siten näkee muutkin.

      • Anonyymi

        Kun päälle 7-kymppinen horisee hyvännäköisenä pysymisestä,
        se herättää huvittavia ajatuksia.
        Aloitushan sisältää jo oletuksen, että pitää itseään hyvännäköisenä,
        vaikka olisi millainen pallinaama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun päälle 7-kymppinen horisee hyvännäköisenä pysymisestä,
        se herättää huvittavia ajatuksia.
        Aloitushan sisältää jo oletuksen, että pitää itseään hyvännäköisenä,
        vaikka olisi millainen pallinaama.

        Kauneus on katsojan silmässä. Niin, en todellakaan tiedä kuka kirjoittajista on hyvännäköinen, aloitus kiinnosti ja aloituksiahan tulkitaan kukin omasta lähtökohdasta. Kuitenkin, jokainen on kaunis/hyvännäköinen ikäryhmässään. Emme kuitenkaan ole enää parikymppisiä, sukua jatkavia ihmisiä, jolloin piti saada vastapuoli kiinnostumaan, se aika on mennyt.
        Minulle ei herää huvittavia ajatuksia yli setsemäkymppisen hyvännäköisyydestä, vaan toivon, että itsekin säilyisin siten kuin eräs tuttavanikin. Mukavaa tätä päivää meille kaikille.


    • Anonyymi

      Kun on sovussa itsensä ja ympäristön kanssa niin säilyy hyväntapaisena jos on alkuaan ollut sellainen. Eiköhän tuo ole tärkeintä? Vuodet jättävät jälkensä joka tapauksessa.
      Tämä on miehen mielipide ikääntyvistä naisista.

    • Anonyymi

      Käyn vielä luokkakokouksissa ja ihanien tyttöjen rupsahtaneisuutta saa vain ihailla, keskustelut ovat tekopirteitä kammottavia perhejuttuja

      Tietty haikeus niistä tapaamisista tulee ja se ei ole ihan miellyttävää ja vältän, minulla on pari kansiota kouluun ja sen nykyisyyteen liittyvää materiaalia ja vältän niitäkin sormeilemasta

    • Anonyymi

      "Aloitushan sisältää jo oletuksen, että pitää itseään hyvännäköisenä,
      vaikka olisi millainen pallinaama."
      Tästä lauseesta tulikin mieleen yksi tapa näyttää paremmalta kuin on. Jos otsatukan leikkaa liian leveäksi, näyttää pallinaamalta oli sitä tai ei. Taitava kampaaja osaa muotoilla otsa- ja sivuhiukset niin että ne kehystävät ja pehmittävät kasvojen muotoa. Mun kampaaja osasi viimeksi, aina ei, se on taitolaji.
      Älkääpäs nyt mollatko tätä hyvää ketjua. Kyllä yksi hömppä saa olla arkisten asioiden, ihmisten moittimisen ja ikävien ketjujen joukossa.

      • Anonyymi

        Aloittajalla on "vastapainoksi" omakehu-ketju. Sitä riittää.


    • Anonyymi

      Huomionhakuketjuhan tämä on. Saa kertoa itsestään kuinka ihana on.

    • Anonyymi

      Osteri ei ole kummonen "herkku", niistä joko tykkää tai ei, niitä myydään mm.
      Jakomäen K-Superissa 1,69 € kpl,

    • Anonyymi

      alottaja:

      pistähän kuvasi jotta nähdään ja voimme arvostella sun ulkonäkö,
      oletko hyvän näkönen
      vai
      raihnainen vanha mummo

      olisi todella mielenkiintoista nähdä tämnhetkinen valokuva sinusta


      älä huijaa älä lähetä nuoruuden kuvaasi, äläkä kenenkään missin kuvaa vaan ihan omasta itsestäsi juuri nyt tämänhetkinen kuva,



      suurkiitos jos lähetät kuvan
      palstalisilla on suuri mielenkiinto arvostella tarviiko sinun pinnistellä kauneutesi säilyttämisen puolesta,,,,,

      • Eihän aloitus ole ulkonäöstäni. Lärvini on jo palstalaisille tuttu, entäpä sinun?


      • Anonyymi

        Eipä nuo sen nuoruudenkaan kuvat ole kaksisia olleet, iso ihminen aina ollut. Nuo profiilikuvat on niin pieniä ja epäselviä, niissä rypyt runtut ja roikkuva iho ei erotu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo sen nuoruudenkaan kuvat ole kaksisia olleet, iso ihminen aina ollut. Nuo profiilikuvat on niin pieniä ja epäselviä, niissä rypyt runtut ja roikkuva iho ei erotu.

        Kysyppäs tuolta Tellukalta, kunhan se herää. Se suurensi minunkin kuvani 500 % muutamassa sekunnissa koneellaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kysyppäs tuolta Tellukalta, kunhan se herää. Se suurensi minunkin kuvani 500 % muutamassa sekunnissa koneellaan.

        Oletko noin tumpelo tietsikan ja puhelimen käyttäjä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko noin tumpelo tietsikan ja puhelimen käyttäjä?

        Taidan olla. Kyllä varmasti osaisin suurentaa kuvankäsittelyohjelmalla, mutta en viitsi nähdä vaivaa kun ei ole riittävästi kiinnostusta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Taidan olla. Kyllä varmasti osaisin suurentaa kuvankäsittelyohjelmalla, mutta en viitsi nähdä vaivaa kun ei ole riittävästi kiinnostusta.

        Ok ja toki ymmärrän sen, jos ainoat valokuvat joita näkee, on tämän foorumin profiilikuvat.

        Itse sain pari päivää sitten vanhan valokuvan, joissa oli parivuotiaat kaksoset (lapsenlapseni) ja se kuva piti ehdottomasti suurentaa, oli se niin ihana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok ja toki ymmärrän sen, jos ainoat valokuvat joita näkee, on tämän foorumin profiilikuvat.

        Itse sain pari päivää sitten vanhan valokuvan, joissa oli parivuotiaat kaksoset (lapsenlapseni) ja se kuva piti ehdottomasti suurentaa, oli se niin ihana.

        Minä viittasin juuri näihin foorumin profiilikuviin jotka ovat niin pieniä että kaikki rypyt eivät erotu.
        En ole mikään ekspertti kuvien käsittelyssä, mutta koneen standardiohjelmat kyllä suurentavat tai pienentävät, mutta ensin on kuva kopioitava omaan koneeseen.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Minä viittasin juuri näihin foorumin profiilikuviin jotka ovat niin pieniä että kaikki rypyt eivät erotu.
        En ole mikään ekspertti kuvien käsittelyssä, mutta koneen standardiohjelmat kyllä suurentavat tai pienentävät, mutta ensin on kuva kopioitava omaan koneeseen.

        Miksiköhän minä olen niin kiinnostava kun kuvia pyydetään 🤣 tulee mieleen aika kun ystävättäreni äiti patisteli minua johonkin suomineitokilpailuun. 176/58 😌
        Silloin ei kanttini kestänyt. No, nyt jo vanha olen, kurttujakin on kuten kaikilla ikäisillämme.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miksiköhän minä olen niin kiinnostava kun kuvia pyydetään 🤣 tulee mieleen aika kun ystävättäreni äiti patisteli minua johonkin suomineitokilpailuun. 176/58 😌
        Silloin ei kanttini kestänyt. No, nyt jo vanha olen, kurttujakin on kuten kaikilla ikäisillämme.

        Ei hevosenpuolikas missityyppi ole. Tarvitaan kauniit kasvot, sirot jäsenet ja kaunis käytös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hevosenpuolikas missityyppi ole. Tarvitaan kauniit kasvot, sirot jäsenet ja kaunis käytös.

        Niin tarvitaan, ymmärn kuitenkin sinua, sinulla ei ole mitään noista mainitsemistasi ominaisuuksista.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Niin tarvitaan, ymmärn kuitenkin sinua, sinulla ei ole mitään noista mainitsemistasi ominaisuuksista.

        Mitäpä minä miehenä noilla ominaisuuksilla tekisinkään, naisessa kyllä arvostan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä minä miehenä noilla ominaisuuksilla tekisinkään, naisessa kyllä arvostan.

        Saiko vaimosi miehen vai hevosenpuolikkaan?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Minä viittasin juuri näihin foorumin profiilikuviin jotka ovat niin pieniä että kaikki rypyt eivät erotu.
        En ole mikään ekspertti kuvien käsittelyssä, mutta koneen standardiohjelmat kyllä suurentavat tai pienentävät, mutta ensin on kuva kopioitava omaan koneeseen.

        Ei siihen mitään kuvienkäsittelyohjelmaa tarvita, että näkee profiilikuvan suurennettuna.

        Samasta se suurenee kuin tekstikin, tuolta oikean yläkulman kolmesta pisteestä ja "Zooma in". Ja kopioida koneelle? Hyvä ystävä, kuvasihan on koneellani ilman kopiontiakin. Tämä on netti.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miksiköhän minä olen niin kiinnostava kun kuvia pyydetään 🤣 tulee mieleen aika kun ystävättäreni äiti patisteli minua johonkin suomineitokilpailuun. 176/58 😌
        Silloin ei kanttini kestänyt. No, nyt jo vanha olen, kurttujakin on kuten kaikilla ikäisillämme.

        Vai olisiko sittenkin kyseessä höynäytys, ei kiinnostus?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miksiköhän minä olen niin kiinnostava kun kuvia pyydetään 🤣 tulee mieleen aika kun ystävättäreni äiti patisteli minua johonkin suomineitokilpailuun. 176/58 😌
        Silloin ei kanttini kestänyt. No, nyt jo vanha olen, kurttujakin on kuten kaikilla ikäisillämme.

        Ihmiset vaan nauraa sulle. Et ole kiinnostava.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei siihen mitään kuvienkäsittelyohjelmaa tarvita, että näkee profiilikuvan suurennettuna.

        Samasta se suurenee kuin tekstikin, tuolta oikean yläkulman kolmesta pisteestä ja "Zooma in". Ja kopioida koneelle? Hyvä ystävä, kuvasihan on koneellani ilman kopiontiakin. Tämä on netti.

        Minun mielestäni zoomaamalla saa kyllä suurempaa kuvaa aikaseksi, mutta terävyys kärsii.
        Jos kopio koneelle ja sitten käyttää jotain sopivaa ohjelmaa niin kuvasta saa sekä suuremman että terävän.
        Mutta en todellakaan ole mikään ekspertti näissä jutuissa.
        (No niin, alakerran ikkunat ovat puhtaat ja pyykit kuivaajassa. Vai näitkö jo kiikarillasi että olen tehnyt välillä jotain hyödyllistäkin?)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minun mielestäni zoomaamalla saa kyllä suurempaa kuvaa aikaseksi, mutta terävyys kärsii.
        Jos kopio koneelle ja sitten käyttää jotain sopivaa ohjelmaa niin kuvasta saa sekä suuremman että terävän.
        Mutta en todellakaan ole mikään ekspertti näissä jutuissa.
        (No niin, alakerran ikkunat ovat puhtaat ja pyykit kuivaajassa. Vai näitkö jo kiikarillasi että olen tehnyt välillä jotain hyödyllistäkin?)

        Mikä ihmeen tarve sinullakin on tehdä itsestäsi tosi typerä?

        Lapsellisia kommentti tuollainen "vai näitkö jne".

        Sinähän täällä elämäsi levittelet, ei Tellukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä minä miehenä noilla ominaisuuksilla tekisinkään, naisessa kyllä arvostan.

        Heh, täällä voi olla samaan aikaan niin mies kuin nainenkin, mä oon ollu joskus kumpaakin, hih.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset vaan nauraa sulle. Et ole kiinnostava.

        Myöhäisiltaa kaikki fanittajat, ihanaa olla suosittu, kiitos 💃


    • Anonyymi

      Kuka päälle 7-kymppisiä haluaa tarkemmin nähdä ?
      Ei ainakaan kauneutta kaipaava.
      Iän myötä kauneus on katoavaista, rumuus senkun lisääntyy.
      Jos omissa silmissä näyttää 3-kymppiseltä se on itsepetosta.
      Kauneus on katsojan silmissä, varsinkin oma kauneus omissa silmissä.

    • Anonyymi

      Kaikenlaiset rohjot ne jotain luulee itsestään.

      • Anonyymi

        Joku luulee, että määrä korvaa laadun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku luulee, että määrä korvaa laadun.

        Oishan se ihmiselle itselle kiva jos olis älykäs ja kauniskin vielä,
        mutta ei osunut kumpikaan ominaisuus suuruudenhulluun Ringoa ihailevalle.
        Jokuehdottikin, että kasvattaisi parran niinkuin Ringolla,
        se voisi parantaa naamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oishan se ihmiselle itselle kiva jos olis älykäs ja kauniskin vielä,
        mutta ei osunut kumpikaan ominaisuus suuruudenhulluun Ringoa ihailevalle.
        Jokuehdottikin, että kasvattaisi parran niinkuin Ringolla,
        se voisi parantaa naamaa.

        Tai laittaisi mutanaamion kasvoile eikä pesisi sitä koskaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oishan se ihmiselle itselle kiva jos olis älykäs ja kauniskin vielä,
        mutta ei osunut kumpikaan ominaisuus suuruudenhulluun Ringoa ihailevalle.
        Jokuehdottikin, että kasvattaisi parran niinkuin Ringolla,
        se voisi parantaa naamaa.

        Olisin varmana sika kateellinen jos saisin edes vilauksella nähdä kauniit sirot ja rypyttömät mummukasvonne. Paappojen kuvia en kaipaa..

        Yötä 😴

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin varmana sika kateellinen jos saisin edes vilauksella nähdä kauniit sirot ja rypyttömät mummukasvonne. Paappojen kuvia en kaipaa..

        Yötä 😴

        Korppis

        Onko se niin vaikea hyväksyä, että on nättejäkin vanhoja naisia, vaikka aikalailla pienemmässä koossa kuin sinä? Katsele ympärillesi, niin ei tarvitse valokuvia palstoilla vaatia todisteeksi. Ehkä Kainuussa on huono-osaisia, joilla ei ole varaa ollut hoidattaa hampaitaan ja terveyttään, mutta kaipa sinä joskus olet muuallakin Suomessa käynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se niin vaikea hyväksyä, että on nättejäkin vanhoja naisia, vaikka aikalailla pienemmässä koossa kuin sinä? Katsele ympärillesi, niin ei tarvitse valokuvia palstoilla vaatia todisteeksi. Ehkä Kainuussa on huono-osaisia, joilla ei ole varaa ollut hoidattaa hampaitaan ja terveyttään, mutta kaipa sinä joskus olet muuallakin Suomessa käynyt.

        Totta kai on, mutta kun en näe esim. sinun kauneuttasi. Istun parvekkeella ohi käveli kaunis serkkutyttöni, juttustelimme, minä 73 hän 71 tosi nätti isäni veljen tyttö 😊


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Totta kai on, mutta kun en näe esim. sinun kauneuttasi. Istun parvekkeella ohi käveli kaunis serkkutyttöni, juttustelimme, minä 73 hän 71 tosi nätti isäni veljen tyttö 😊

        Eihän serkukset useinkaan ole toistensa näköisiä, ei sisaruksetkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin varmana sika kateellinen jos saisin edes vilauksella nähdä kauniit sirot ja rypyttömät mummukasvonne. Paappojen kuvia en kaipaa..

        Yötä 😴

        Korppis

        Lesboko?


    • Anonyymi

      Onko kk sama kirjoittaja kuin hunksz ?

      • Anonyymi

        Sama taso ainakin.


      • Anonyymi

        Se kirjoittaa myös "nm" töksäyksiä, niitä on eri palstoilla pitkin suomi24:ää.
        nm jäikö jotain väliin
        nm mitä jäi väliin

        jne-tylytyksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kirjoittaa myös "nm" töksäyksiä, niitä on eri palstoilla pitkin suomi24:ää.
        nm jäikö jotain väliin
        nm mitä jäi väliin

        jne-tylytyksiä

        - - - ettei vaan olisi sen kaveri Perävaunu, joka haukkuu aivovaurioisiksi alkoholisteiksi
        kommentoijia ?


    • Anonyymi

      Pysyä hyvännäköisenä......
      Ei mitenkää, niinhän sitä sanotaan, että kauneus on katoavaista. mutta rumuus senkun vaan lisääntyy.
      Afriikkalaiset maahanmuuttajat minkä näköisiä ovat, ei noilla naamoilla luulisi ilkeävän tulla edes Suomeen.

      • Anonyymi

        Kauniita ovat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauniita ovat

        Yeap, ihanan värisiä(kin). - Nm. Eivät kalpeita kapakaloja


    • Anonyymi

      Ei ole minun tuttujani tuo Ringo Starr, kai siksi en tuollaista muista. Vai pitäisikö?

      • Anonyymi

        Ei todellakaan tarvitse tietää eikä kenenkään höperöityneen korpun
        "kauneus-hahhah-ongelmista". Tyhjänpäiväistä lässytystä koko ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan tarvitse tietää eikä kenenkään höperöityneen korpun
        "kauneus-hahhah-ongelmista". Tyhjänpäiväistä lässytystä koko ketju.

        No miksi helweetessä lässytät täällä joukossa sitten. - Nm. Lähe meneen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi helweetessä lässytät täällä joukossa sitten. - Nm. Lähe meneen

        korppikselta meni hermo. Osui ja upposi.


      • Anonyymi

        Pidä vaan kk edelleen sitä mutanaamiota naamallas. Olet edukses.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi helweetessä lässytät täällä joukossa sitten. - Nm. Lähe meneen

        Typerää aloitusta ei voi kommentoida vakavalla naamalla.


      • Anonyymi

        Joku sille ehdotti että kasvata samanlainen parta kuin idolillasi Ringolla, se parantaa naamaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi helweetessä lässytät täällä joukossa sitten. - Nm. Lähe meneen

        Sulle ja noille kaikille muillekin: minä en ole "korppis". - Nm. Maoonmikäoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle ja noille kaikille muillekin: minä en ole "korppis". - Nm. Maoonmikäoon

        älä yritä :D


    • Anonyymi

      18 koronaan kuollutta ilmoitettu tänään.

    • Joko se on taas arvuuttelu mennyt pieleen. Milloinkahan alkaisit ymmärtää, että minulla ei ole mitään hävittävää, joten kirjoitan nikilläni 🤭

      No, on ne viisaammatkin menneet vipuun kun ovat olleet minut puskasta löytävinään.

      No, tämän keisin vois lopettaa.

    • Anonyymi

      "No, tämän keisin vois lopettaa."

      Kyllä, mutta sinulla itselläsi on pakkomielle nostaa tyhjänjauhamisketjusi esiin.

      • Anonyymi

        Mikä harmittaa, tuolla logiikalla kaikki aloitukset ovat jonkun mielestä tyhjänjauhamisketjuja kuka mistäkin haluaa jauhaa. Elämään kuuluu kaikenlaiset ajatukset kyselyineen tai pohtimisineen. Minuakin on joskus mietityttänyt miten säilyä viehättävän näköisena ja -luonteisena. Pohdinnan tulos oli, että juuri siten, etten kalva ketään tai arvostele ulkonäön perusteella, nimittäin ei kaunis ole kaunis eikä ruma ruma, kun tarpeeksi kauan kattelee. Mukavaa alkavaa loppukevättä ja alku kesää.


      • No, tuon esiin nostamasi lopettamisen olen kirjoittanut 1. 4 eli kuukausi sitten.

        Sinä tämän esiin nostit ja kun kerran nostit kerronpa kuinka eilen laittauduin nätiksi. Kampasin pitkät hiukseni kukkasykkerölle vasemman korvan taakse. Meikkasin silmäni ja kulmani, tupsautin puuteria poskipäihin ja nokan päähän. Laitoin kevyet leveälahkeiset liehuvat mustat pitkikset jalkaani ja leopardintassukuvioisen kevyen pitkän napillisen tunikan, mustan pitkän t-päidan päälle..Jalkaani vedin ruskeat korkeakorkoiset nahkasaappaat. Musta maski kasvoille ja menoksi.

        Kieltämättä "ihan" hyvän näköinen kokonaisuus, 73-vuotiaalle, tosin ulkopuolinen ei huomannut kuinka olin joutunut kohentamaan vanhaa kehoani. Vaatetuksen alle laitoin ryhtiä parantavan hartialiivin ja selkää tukevan tukivyön.

        Mutta olipa piristävää tällääntyä kun näin korona aikana on nuo kaunistautumiset jääneet väliin.


    • Anonyymi

      Ei ole huolta rypyistä, maskia voisin käyttää aina.

    • Anonyymi

      Tuossa itse vastasit kysymykseesi.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe