Katalysaattorin päällystys lämpö nauhalla?

Anonyymi

Saako itse metalli katin turboautossa konehuoneessa nauhoittaa/eristää ? En tiedä siksi kysyn! Sulaako katti? Myös katsastuksessa saa aina temppuilla päästöarvojen takia mutta muutaman kilometri 3 vaihde ajoa ja suoraan inssin mittariin niin leima tulee ehjään autoon. Joko katti on kylmä tai lambdat (vaihdettu etanoli käytön alkaessa uusiin originaaleihin) ja ihan sama temppuilu ensi n pitää tehdä että arvo on hyväksytty. Tuumin vaan että jos ihan paljaan katin "nauhoittaa" niin olisiko kenties suoraan leimalle ilman kikkailuja mennä? vai nokeentuuko nuo lambdat normi kyläpyörityksessä vain? Muutenkin kyllä tekisi mieli eristellä putket kun kone huone on kyllä kuuma jo vaihdetun putkistonkin tähden ollut kyllä jo muutaman vuoden.
Sama temppuilu oli myös alkuperäisellä katilla ja putkella tämän kevyen kisakatin ja paremmin virtaavan putkiston aikana.
Sulaako katti jos sen eristään on lyhkäisyydessään kysymys .
Mitä saavuttaa jos katin eristää muutakuin lähi päästöt kenties vähenee.

4

469

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Auto pitää laittaa sellaiseen kuntoon ettei tarvitse miettiä mitään kikkailuja ja virityksiä.

• Anonyymi

Sitähän tässä juuri kysytäänkin. Samaa mieltä. Muuttelen auton mieleisekseni ja se toimii.Juuri näin.

• Mitä jos eristät sen katin vain sivulta eli palomuurin puolelta? Luulisi sillä jo katin käyttölämpötilojen nousevan optimaalisemmiksi tavallista katuajelua ajatellen.

Auton pohjassa olevia kattejahan on eristelty, mutta lähinnä pohjan suojaksi lämpösäteilyltä. Pellissä voisi käyttää myös niitä heijastavia alumiinilappuja, jotka pieneltä osaltaan myös nostavat katin lämpötilaa heijastaessaan lämpöä takaisin katin suuntaan.

Katin eristäminen paloturvallisella tavalla mielestäni vain pienentää päästöjä, eli on positiivista niin ympäristöväelle kuin katsastajallekin. ; )

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      49
      956
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      717
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe