Kuinka suojaan krookukset rusakolta?

marie

Meiltä ohi loikkiva rusakko syö joka kevät krookuksen nuput / kukat pihasta. Erityisesti valkoiset krookukset maistuvat, mutta tänä vuonna kaikki krookukset ovat hävinneet. Miten tämän voi estää?

6

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyrä

      LAITA VERKKO YMPÄRILLE.

      • Tytteli

        Ha ha, ei verkolla suojattu ole mikään koriste. Kokeile vaikka ihmisen tuoksua tuovia hajusteita niinkuin partavesi- tai dödösuihkauksia tai muuta vahvan hajuista, mitä kotoasi keksit. Puutarhakaupoista kai löytyy hirvien hajukarkoitettakin. Itse suojasin ihan totta viime talvena rivitalopihan vadelmapuskat ja omenapuun oksia vahvan hajuisella deodoranttisuihkeella muutaman kerran talven mittaan, kun en halunnut virittää metalliverkkoja näköpaikalle. Ja hyvin toimi!

        Voisi myös kannattaa siirtää krookukset ihan talon viereen, ja istuttaa kauemmas muita kauniita kevään sipulikasveja. Ihan talon viereen jänöt ja rusakot eivät yhtä helpolla uskalla.


      • kyllä uskalsi
        Tytteli kirjoitti:

        Ha ha, ei verkolla suojattu ole mikään koriste. Kokeile vaikka ihmisen tuoksua tuovia hajusteita niinkuin partavesi- tai dödösuihkauksia tai muuta vahvan hajuista, mitä kotoasi keksit. Puutarhakaupoista kai löytyy hirvien hajukarkoitettakin. Itse suojasin ihan totta viime talvena rivitalopihan vadelmapuskat ja omenapuun oksia vahvan hajuisella deodoranttisuihkeella muutaman kerran talven mittaan, kun en halunnut virittää metalliverkkoja näköpaikalle. Ja hyvin toimi!

        Voisi myös kannattaa siirtää krookukset ihan talon viereen, ja istuttaa kauemmas muita kauniita kevään sipulikasveja. Ihan talon viereen jänöt ja rusakot eivät yhtä helpolla uskalla.

        tulla talon seinustalla, etupihan puolella olevaan perennapenkkiin maistelemaan krookuksia, scilloja ja liljakukkaisia tulppaaneja, vaikka talossa on koira.

        Lienee samainen tihulainen, joka popsi viime kesänä joka ainoan parsakaalin ja leikkasi omanapuun taimen puolestani.

        Ajattelin kokeilla "videonauha"-aitausta, jota olen nähnyt räksille käytettävän mansikoilla ja herukoilla, mutta tuo Tyttelin dödö-idea on parempi. Kiitos!


      • mörri
        kyllä uskalsi kirjoitti:

        tulla talon seinustalla, etupihan puolella olevaan perennapenkkiin maistelemaan krookuksia, scilloja ja liljakukkaisia tulppaaneja, vaikka talossa on koira.

        Lienee samainen tihulainen, joka popsi viime kesänä joka ainoan parsakaalin ja leikkasi omanapuun taimen puolestani.

        Ajattelin kokeilla "videonauha"-aitausta, jota olen nähnyt räksille käytettävän mansikoilla ja herukoilla, mutta tuo Tyttelin dödö-idea on parempi. Kiitos!

        Oletko varma että krookukset on maistunut juuri pupulle, meillä niitä söi tavalliset hiirulaiset, joten tuli hiirenloukuille käyttöä myös kukkapenkissä.


    • atnip

      kaupan pakastealtaasta veripullo ja siitä laimennus kastelu- tai suihkepulloon niin jopa ristiturpa pysyy poissa

    • ...

      Hiuksia ne kauhuaa. Haisee ihmiseltä. Ei muuta kun parturikäynnin jälkeen tuppo hiuksia esim. sukkahousunpalasen sisään =), kiedot nyttyrälle ja viet sinne, mihin ei jänö saa tulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe