Hei olen 15 vuotias tyttö jonka itsetunto on nollassa puoli iskän takia. Hän on haukkunut minua siitä lähtien kun menin yläasteelle. Tällä hetkellä se tilanne on sen verran paha että olen harkinnut itsemurhaa. Hän syyttää minua sen ja mun äidin riidoista, että se kaikki olisi minun vikani ja jos he eroisivat se olisi toden näköisesti minun vikani. En todellakaan halua elää enää tällaisessa elämässä, haluan syntyä joksikin toiseksi kenellä on perheasiat hyvin. Mitä tehdä? Tarvitsen apua.
Muuten olen puhunut tästä äidin kanssa eikä hän usko minua.
Haluan tappaa itseni
5
604
Vastaukset
- Anonyymi
Sekaisin247 chat auttaa.
- Anonyymi
Soita 112 jos on akuutti hätä tai sitten netistä löytyy paljon apua tarjoavia sivuja esim sekaisin chat
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne! Aikaisemmilta kirjoittajilta saitkin jo hyvän neuvon Sekasin-chatistä sekä muista netissä olevista auttamispalveluista.
Tässä vielä pari suoraa linkkiä palveluihin:
https://sekasin247.fi/
Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.
Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joista voisit hyötyä. Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät kohdasta Mieli Tukisuhde. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä ja kaikkia siellä olevia palveluita pääsee käyttämään, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivustolle. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Kannustan sinua kertomaan tilanteestasi myös jollekulle lähipiirissä olevalle turvalliselle aikuiselle, joko perhepiirissä tai koulussa.
Lämpimin terveisin
SOS-kriisikeskus/KataItellä on sellane tilanne että oon 14v ja oon kärsinyt masennuksen tunteesta kauan oletan että mulla ei oo virallista masennusta vaikka onkin sellane tunne. Haluan vain kuolla pois
ei siinä täysin terve vissiin oon mutta oon halunnut kuolla sit siitä lähtiin kun muistan 4vestä. Selitä masentuneen tunne 😂 miten olla masentunut jos ei ole masentunut. Sori jos kommentoin oudosti ja se haittaa sua, mutta olen yksinäinen ihminen eikä minulla ole ketään jolle puhua ihan perus settiä, mutta mullakin sellanen olo enkä oikeen jaksa välittää yhtään mistään et jos elämä tästä menee vaikeeks niin ainahan vapaana pystyn tekee sen kauvan odotetun ja halutun itsarin. Olenhan ollut tällä kannalla pitkään ja toivonut jokaiselle synttärilläni tätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531489- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231218- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602