Kysymys vain Raamatun läpilukeneille

Anonyymi

Uskotko Raamatun olevan totta? Yli 80pros. profetioista toteunut ja monet ignooraa sen tosiasian.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siellä on samasta tapahtumasta niin monta versiota ettei se kovin luotettava ole. Tiede todistaa että ihmisiä on ollut maapallolla kymmeniä tuhansia vuosia. Aatami luotiin noin 6000 vuotta sitten. Eli kertomukset ovat kertomuksia.

    • Anonyymi

      Joh.8:28 Niin Jeesus sanoi heille: Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Joh.5:30-31. Joh.12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni. 2Moos.3:13-14

      • Anonyymi

        Niinkö se onkin että ihmisten on ylennettävä Ihmisen poika. Taru ei kerro millä tavalla tavallinen ihminen ylentää toista. Itsensä ylentäjiä on ihan riittävästi.
        Toiseksi. Hän ei saanut puhua muuta kuin mitä Jumala oli hänelle opettanut.


    • Anonyymi

      En usko.

      Mitkä profetiat ovat toteutuneet?

      • Sateen jälkeen tullee pota, ellei sade sitten pitempään jatku ennen poutaa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Sateen jälkeen tullee pota, ellei sade sitten pitempään jatku ennen poutaa.

        No hitsi: fariseukset osasivat ennustaa sen, millainen sää seuraavana aamuna on oleva!

        On se Raamattu sittenkin profetian kirja. :)


    • Anonyymi

      > Uskotko Raamatun olevan totta?

      Uskon.

    • Ainoa asia jonka Raamatussa uskon on puhuva aasi.

      Pakko uskoa, kun niitä on helluntaiseurakunnissakin.

      • Anonyymi

        Yks vähemmän, iloitse siitä !


    • Anonyymi

      Miksi aina myöhäisen illan ja yön aikana näille uskomusten palstoille alkaa tulla tungosta. Suomessa oikeasti pitäisi panostaa mielenterveysongelmien hoitoon.

      • Anonyymi

        Itse selaan yleensä aika myöhään suomi24:ää, päivän muiden juttujen jälkeen. Monesti nautin samalla myös alkoholia, kuten nytkin. Kelpaahan tässä.


      • Anonyymi

        Jonkun mielenterveysongelman takiako sinäkin täällä sitten yöllä roikut?


    • Anonyymi

      Tuom.9:8-14 Puut lähtivät voitelemaan itsellensä kuningasta. Ja sanoivat öljypuulle: Ole sinä meidän kuninkaamme. Mutta öljypuu vastasi heille; Jättäisinkö lihavuuteni, josta jumalat ja ihmiset minua ylistävät, mennäkseni huojumaan ylempänä muita puita! Niin puut sanoivat viikunapuulle: Tule sinä ja ole meidän kuninkaamme. Mutta viikunapuu vastasi heille: Jättäisinkö makeuteni ja hyvät antimeni, mennäkseni huojumaan ylempänä muita puita! Niin puut sanoivat viinipuulle: Tule sinä ja ole meidän kuninkaamme. Mutta viinipuu vastasi heille: Jättäisinkö mehuni, jotka saa jumalat ja ihmiset iloisiksi, mennäkseni huojumaan ylempänä muita puita! Niin kaikki puut sanoivat orjantappuralle: Tule sinä ja ole meidän kuninkaamme.

    • Anonyymi

      Minä uskon raamatun sanomaan. Piste.

      • Anonyymi

        Tieteen valossa se on tarujen kirja. Pitihän israelilaisilla olla oma jumala kun kaikilla muillakin oli. Kaikilla oli eri jumala joten jumalat ovat tarunhohtoisia myyttejä. Jahve on eräs niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieteen valossa se on tarujen kirja. Pitihän israelilaisilla olla oma jumala kun kaikilla muillakin oli. Kaikilla oli eri jumala joten jumalat ovat tarunhohtoisia myyttejä. Jahve on eräs niistä.

        Se tieteen valo on vain usein pimeyttä ja varsinkin näissä Raamatun asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tieteen valo on vain usein pimeyttä ja varsinkin näissä Raamatun asioissa.

        Tiede toimii samalla rehellisyydellä kuin islam ja samalla hengellä.


    • Anonyymi

      Raamatussa on joitain harvoja käännösvirheitä ja muita pieniä virheitä mutta kyllä uskovaiset ihmiset ovat sen kirjoittaneet tarkoituksenaan todistaa Jeesuksesta ja pelastuksesta.

      • Anonyymi

        Raamattu on täynnä käännösvirheitä, lisäyksiä ja ennenkaikkea ristiriitaista tietoa samasta asiasta. Lisäksi perimätietona kulkeneet kertomukset eivät ole evankelistojen Matteus, Markus, Luukas ja Johannes itsensä kirjoittamia koska Raamattua alettiin kirjoittaa vasta noin 150 jKr.


      • Anonyymi

        Miksi on kirjoitettu niin sekava kirja vailla mitään todistusarvoa jos sen tarkoituksena on todistaa jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi on kirjoitettu niin sekava kirja vailla mitään todistusarvoa jos sen tarkoituksena on todistaa jotain?

        Jospa se "sekavuus" onkin siellä lukijan puolella, uskallatko ajatella sitä mahdollisuutta !



    • Anonyymi

      Joh.14:20-21-23 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja te olette minusta ja minä teissä. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle. Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle? Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joh.15:10. 1Kor.3:16-19

    • Anonyymi

      Joh.37-38 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos minä niitä teen, niin vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun Isässä. Joh.14:10-12

    • Anonyymi

      Juutalaisten satuja ja joitakin pakanoiden viisauksia (tietysti pöllitty lähdettä mainitsematta).

    • Anonyymi

      Miten helppoa onkaan julistaa oman pienen kuivanneen pään tuotoksia!

      • Anonyymi

        Kalevala on meidän Raamattu ja jumalamme on Ukko ylijumala. Uskokaamme häneen.


    • Anonyymi

      Raamattu on oman aikansa kirjailijoiden hengentuotos. Uskon heidän kuvanneen aikaansa juuri oikealla tavalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe